Relatie over - loslaten is zo moeilijk

26-01-2009 17:14 1515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds twee weken weer vrijgezel, hij zette er een punt achter omdat hij zich niet zo aan mij wil binden als ik aan hem. Hij is gehecht aan zijn vrijheid, wil geen verantwoording afleggen, zijn eigen dingen doen en weinig tot geen rekening houden met mij. Iedereen zegt dat ik hem moet vergeten, door moet gaan met mijn eigen leven. Alleen: ik heb mezelf steeds verder weggecijferd om het te laten slagen tussen ons, hij was als een verslaving voor mij (en volgens mij ik ook voor hem getuige het constante contact zoeken met elkaar, zo'n twintig maal per dag). Ik wist dat het niet goed zat, dat hij niet echt voor me ging, maar ik ben enorm gaan knokken voor ons en heb dat lange tijd volgehouden. Nu val ik in een enorm gat. Ik heb bijna al mijn vrienden verwaarloosd, zijn wereld was de mijne geworden. Het liefst zou ik hem willen bellen en het weer proberen samen. Deze pijn is zo erg! Ik voel me zo alleen en afgewezen. Alles heb ik voor deze man gedaan. Ik had gehoopt dat hij mij ook zou gaan missen, maar daar lijkt het niet op, ik hoor niks van hem. En elke dag die verstrijkt, voelt het alsof hij verder bij me vandaan is. Daar raak ik dan van in paniek, bang dat hij me allang vergeten is. Ik weet dat deze man niet goed voor me is, maar ik heb toch nog hoop dat hij me niet kan missen, bereid is toch te investeren in ons. Hoe moet ik hem loslaten? Ik weet het ook even niet meer, ik moest het ergens kwijt!
meiden.. ik ben net terug van het stappen.. niet al te laat gemaakt maar wel gezellig aan de wijn gezeten de hele avond.. ex had gebeld maar ik heb het niet eens gehoord.. later heb ik wel geprobeerd hem terug te bellen maar toen nam hij niet op.

ik vind het nogsteeds lastig wat ik er mee moet, qua contact.. maar ik voel me nu wel rustig en heb een leuke avond gehad.. best een overwinning

marijn.. gefeliciteerd met je huis.. geniet er van.. voel je maar stoer dat je dat mooi hebt gedaan zonder hem!

zal morgen even beter op jullie posts reageren!
Pfftt... zit net oude mailtjes en msngesprekken te lezen van ons...

Dat kan ik beter niet doen.. Voor mij is het dan zo duidelijk dat ik nog zo graag wil... Even dacht ik dat ik er nu uit was. Ik had een mail gekregen en het KAN NIET NU!! Duidelijk toch? En toch lijkt het nu alsof het niet tot me doordringt....

Zucht....

Hoe is het met de rest?

Porc, fijn hoor, dat je lekker weg bent geweest en het goed voelde!!

Lie, ik snap dat gevoel.. ik vond het ook zo moeilijk om dingen van hem en ons 'weg te halen'.. Voelt nog steeds kaal...

Moppie, nog iets gehoord??

Beetje jammer dat de zon niet schijnt vandaag... want dat helpt altijd wel een beetje!

Morgen istie er weer geloof ik...

Fijne dag allemaal en tot gauw!!

Marijntje, idd niet doen oude mails en zo lezen.... Ik heb nog mailtjes in m'n inbox staan, van het begin, voor onze 1e date... maar daar moet ik nu niet naar kijken!

Hou je maar vast aan de leuke dingen zoals je huis!

En kan me voorstellen dat je dat juist aan hem wilde vertellen. Ik heb ook zo vaak het gevoel dat ik hem gewoon wil bellen om ook de dingen te vertellen die ik meemaak en hoe ik me voel....

Nee nix gehoord. Maar dat verwacht ik nu ook niet. Die wederzijdse vriend heeft hem wrsl nog niet eens gesproken.

Ik probeer het nu een beetje uit m'n hoofd te zetten want de laatste dagen was ik er dus weer continu mee bezig, heel irritant.

Porcelina: goed dat je een leuke avond hebt gehad, zie je wel!! Klikte het een beetje met die meiden? fijn dat je nu een overwinningsgevoel hebt, hou dat vast!

Ikke net boodschappen gedaan, en het is gewoon nog steeds een vreemd gevoel dat hij er niet is in het weekend.

Ga zo rondje hardlopen, en vanmiddag ff rustig aan doen in huis (en hopelijk komt de zon nog een beetje door idd).

Vanavond komt een goede vriend, en die kan me altijd wel opbeuren, kan ik ontzettend mee lachen. En we gaan lekker stappen vanavond/vannacht!

Gisteravond trouwens nog 2,5 uur gechat met een (weer een andere) man van datingsite...dat was dus wel leuke afleiding...

Fijne dag, maak er allemaal wat van, en spreek jullie later weer!

ps: nix van Jeanne gehoord.... hopelijk gaat het goed!
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen
oh marijn niet doen die dingen lezen! heb ik de eerste maand toen het uit was ook gedaan.. das echt verschrikkelijk.. stop ze diep weg in een map op je pc of delete ze.

marijn en lie, ik vond het super moeilijk om al die dingen weg te doen, mailtjes, fotos op mn mobiel, smsjes, msn gesprekken, foto's, spulletjes in huis.. maar als je t eenmaal weg doet voelt het wel alsof er een last van je schouders is.. ik zat enorm aan te hikken tegen het deleten van de mailtjes, smsjes en fotos op mn tel(de rest van de ding heb ik bewaard in een map op de pc en in een doos).. en dacht dingen zoals wat als het nou ooit goed komt dan ben ik dit kwijt.. tot ik op een moment dacht van nou en, als het ooit goed komt maken we wel weer nieuwe foto's en smsen, etc.. alsof het er echt toe doet.. en komt het niet goed dan kan ik maar beter van die balast af zijn

maar ken het gevoel wel hoor meiden.. ondanks mn leuke avond mis ik hem nog bij alles.. had liever met hem op dat terras gezeten.. of bij hem in bed gekropen toen ik half bevroren thuis kwam. zoals vroeger.. maar ja.

diss, dat gevoel herken ik.. het gaat met mij ook wat beter maar leuke nieuwe mannen hou ik ook op afstand.. meer dan mailen en msnen vind ik eng want moet er even niet aan denken ze in mn bed te hebben.. raar he, dan zijn ze best leuk.. echt niks mis mee en dan voel je toch die weerstand bij jezelf.

tot later meiden, ga zo even met mn moeder lekker plantjes kopen voor op het balkon.
[quote]porcelina1983 schreef op 04 april 2009 @ 11:39:

wat als het nou ooit goed komt dan ben ik dit kwijt.. tot ik op een moment dacht van nou en, als het ooit goed komt maken we wel weer nieuwe foto's en smsen, etc.. alsof het er echt toe doet.. en komt het niet goed dan kan ik maar beter van die balast af zijn

Precies! Dacht precies hetzelfde. Er stonden iets van 200 smsjes in m'n foon, en ze zijn nog niet allemaal weg, maar een heleboel wel. En alle foto's goed weggestopt want daar kan ik nog steeds niet naar kijken.

Porc: leuke plantjes gekocht? Heb ik ook gister gedaan met m'n moeder, beetje m'n balkon opgefleurd.

Hoop dat het vanmiddag nog even zonnig wordt, dan ga ik nog even zitten.... Hier nog vrij grijs.

Door alle gebeurtenissen van deze week beheerst hij weer heel erg m'n gedachten. Hoe ik meer ik m'n best doe hem uit m'n hoofd te zetten, hoe meer ik er toch aan moet denken...
Getver... wat mis ik hem... Waarom kan ik het nou niet loslaten?? Waarom wil ik nog steeds het liefst naar hem toe? Ik weet nu toch dat het gewoon geen zin heeft? Het lijkt wel alsof het niet doordringt bij me...

Hele diepe zucht....

Hoe is het met de rest?
fijner om er van af te zijn he moppie, ik heb wel nog de oude emails.. de eerste die hij mij stuurde vanaf de datingsite etc.. die heb ik geprint en in de ex-spullen-bewaardoos gestopt en gedelete uit mn inbox.. wil ze echt niet meer tegen komen!

mn balkonnetje is super leuk geworden.. nieuwe stoeltjes, plantenbakken, bloemetjes..

even een fotootje:

ben super blij met het resultaat.

nu heb ik een dilemma.. ik heb heel erg mooi duur kunstgras voor op het balkon. toen ex en ik net samenwoonden hebben we dat in ons verliefde enthousiasme gekocht.. zonde om niet te gebruiken zeker nu mn balkon er zo leuk uit ziet verder.. maar het herinnert me wel aan hem en aan die tijd dat het zo fijn was samen.. weet niet of ik het nog wil gebruiken.

moppie, hoop dat ie gauw weer een beetje minder door je hoofd spookt.. stappen vanavond wordt vast een fijne afleiding! niet te veel je best doen niet aan m te denken.. laat het er maar even zijn.. het zakt wel weer weg..

(en wil je even bedanken voor je zeggen dat ik moest gaan gister, heeft me wel over die drempel getrokken en wat ben ik blij dat ik ben gegaan!)

marijn, weten is een ding he.. maar het is helaas niet zomaar weg. moet je morgen vroeg beginnen met de marathon? want dan wens ik je alvast succes! en hoop dat je trots kunt zijn op wat je doet want dat mag best als je een huis hebt gekocht en de marathon loopt

ben ook benieuwd hoe het met de andere meiden is.

nog even een mooi liedje: http://www.youtube.com/watch?v=LyeIpnMPX48
Porcelina: mooi balkonnetje! nu maar hopen dat je er weer gauw kunt zitten (vandaag was het nix had gehoopt dat ik ook nog ff buiten kon zitten maar heb hele middag binnen gehangen)...Denk nog ff na over dat kunstgras. Als het heel mooi is, en mooi past bij JOUW balkon, waarom niet?

Ik wist trouwens niet dat je je ex via datingsite had ontmoet!! Toch wel grappig om te horen, heb inmiddels wat meer 'succesverhalen' gehoord, dus het kan wel via internet...

Marijntje: veel suc6 morgen! Maar dat lukt wel hoor! Als ik in de buurt was was ik je komen aanmoedigen...:-).

Ik heb net lekker pizaatje gegeten (goed ondergrondje ), en strax komt die goede vriend van mij langs. Vanavond de stad in en lekker stappen = idd hopelijk goede afleiding. En morgen (als ik niet te brak ben :P), wandelen met nmlk.

Meiden fijne avond!! x
Heel de dag met een vriendin bezig geweest, dan gaat de tijd snel, maar voor vanavond en morgen helaas geen plannen. Omdat ik nog geen woning heb en bij mijn ouders zit voel ik me zo suf alleen hier.. Niet zo makkelijk om lekker te gaan sporten en nieuwe mensen te leren kennen. Kan de paar vrienden die ik heb ook niet continu claimen. Heb nu weer even een huil-dip. Hopend dat hij die ook regelmatig heeft...Ga even warm douchen denk ik zo.
Lie...

Als je zin hebt... we gaan high teaen met Pasen!!

Moppie, dank je! Ik ga mn best doen!!

Porc, ziet er gezellig uit! Goed hoor, lekker doen wat jij wil!!

Ik heb net meer dan een uur met 'm op msn gezeten.. er stond in mn msnnaam dat ik een huis gekocht had...

Gezellig zitten kletsen en dan is t net alsof er niks aan de hand is... en hij begon!!!!

Zucht... ik ben gewoon een beetje blij!!! Hallo!!! Dat is toch niet goed??? Owww.... :(
dankje moppie, idd beetje grauw weer vandaag.. maar komt vast gauw goed

ja het kan zeker wel goed via internetdaten.. mn ex was zelfs de eerste van een datingsite waar ik een date mee had. en alles zo perfect voorelkaar etc.. tot 4 maanden geleden waren we quite het mooie succesverhaal

mail nu ook weer een leuke man van een site.. ben benieuwd of t wat is (hij is alleen beetje oud voor mij eigenlijk, 36!)

veel plezier straks met stappen!

lie, waarom is het moeilijk om te gaan sporten en nieuwe mensen te leren kennen? het wordt echt langzaam beter.. ging het maar sneller allemaal he... enne idd wat marijn zegt ga gezellig mee hightea-en met pasen!

marijn, klote is dat he.. als je m dan spreekt is het weer zo fijn en vertrouwd.. heel dubbel.. dan voel je je blij (ik soms ook zelfs echt verliefd ) maar de pijn is er tegelijkertijd ook.
Hoihoi,

Zal eens even teruglezen wanneer hoe en wat , lijkt me wel gezellig namelijk high tea :-)

Het lastige is dat ik nu tijdelijk bij mijn ouders zit en het niet makkelijk is woonruimte te vinden, ik niet zeker ben of ik blijf werken waar ik nu zit en daarom niet zomaar iets durf te huren (torenhoge bemiddelingskosten 2x betalen omdat ik na 2 maanden weer wil verkassen is bestwel zonde). Wil me gewoon ergens settelen en dan lekker lid worden van een sportclub ed. om weer wat nieuwe mensen te leren kennen. Mijn vrienden wonen nogal verspreid over het land dus ik kan niet echt 'in hun buurt' gaan wonen. Rijd nu dus ook ca. 200km pd om te werken, paard te bezoeken, leuke dingen te doen. Kost nogal wat energie ook (maar de tijd gaat er wel lekker snel door )

Vanmorgen lekker hardgelopen, belooft een mooie dag te worden. Hopelijk een fijne dag voor ons allemaal!
aaah werd net om half 11 wakker gebeld door mn ex.. ik had niet meer verwacht dat ie nog zou bellen na vrijdag.. ben nu een beetje van slag.. zo fijn om m te spreken .. ik mis m zo.. en hij wil afspreken volgende week met pasen.. ik wil m zien, maar volgens mij ga ik huilen als hem in zn huis zie.. ik weet het gewoon ff niet..

het ging zo lekker dit weekend vanaf die goeie avond vrijdag, dat overwinningsgevoel.. en nu zit ik gvd weer te huilen te trillen bij de pc..

ik mis hem ook echt als vriend dat maakt het zo lastig.. ik mis die goeie gesprekken..

en wat als ie me nou misschien weer wil als we het leuk hebben..

ff egopost mn hoofd is te vol.

Nou, stappen was wel leuk, maar wel weer erg laat geworden en nu weer een kater.

En net als vorige keer: nu mis ik hem heel erg. En zelfs vannacht op de dansvloer mis ik hem heel erg (we zijn ook een keer samen op dat feestje geweest). En dan lig je nu weer alleen als je wakker wordt.... pijn....

Nou, ik ga strax weg, wandelen met nmlk...hopelijk een beetje afleiding...
zo nu jullie.. ben nu weer beetje rustig na het van me afschrijven, kopje thee een cig.

moppie, fijn dat het stappen leuk was.. ken dat gevoel, al die leuke dingen die je ooit samen deed en dan alleen wakker worden

veel plezier met wandelen straks!

lie, gezellig als je mee gaat.. heb je toegevoegd als vriendje.. als je me je mailadres stuurt dan voeg ik je toe aan de mails.

snap dat dat lastig is ja.. je moet nou dus gewoon wachten totdat je meer duidelijkheid hebt over je werk? mss in de tussentijd proberen dingen te doen met ons, nmlk of iets dergelijks? (welke regio woon je?)

ziet er uit alsof het een mooie dag gaat worden idd.. zo maar even mn balkon benutten en vanmiddag heb ik een high tea met meiden van de hyve (ja zo heb je jaren geen high tea en dan 2 achterelkaar, maar ik klaag niet hoor )

fijne dag allemaal!
Ha meiden!

Ik ben net gefinished op de Coolsingel! Haha, maar 5 km gelopen, maar voelt toch leuk!!

Voelt wel heerlijk om weer andere dingen te doen, maar oh wat zou ik graag willen dat hij trots op me zou kunnen zijn.... :(

Porc, spannend hoor... Ik snap heel goed dat je je zo voelt.. had ik ook na mn msngesprek gisteren.. Je bent toch zo vertrouwd met elkaar geweest.. Dat raak je niet zomaar kwijt!

Moppie, hoe is het met je kater? ;)

Ik ga nog even lekker van t halve zonnetje genieten!

Liefs!!
Hé meiden, was om 17.30 uur thuis.

Kater een beetje eruit gewandeld, en het was erg mooi weer uiteindleijk,en een leuke groep (van nmlk). Dus voelt nu weer goed dat ik dat gedaan heb, en ook weer afleiding gehad. Wel erg moe want maar paar uur slaap gehad vannacht, dus vanavond maar vroeg naar bed.

Marijntje: applaus! En trots op JEZElF zijn!

Porc: lekker op balkon gezeten? En lekker ge high tead? Jij ben ook goed bezig daarmee!! Geeft ook een goed gevoel he!

Lie: gezellig als je meegaat volgende week, we mailen nog wel.
ja applaus voor marijn!

hij is vast nog wel trots op je.. maar wat heb je er nu aan he.. wees trots op jezelf idd.

mijn ex zei vorige week dat ie trots op me is om wat ik nu allemaal doe.. lief natuurlijk maar wel raar om te horen van hem ook.

moppie, lekker he buiten geweest en goed bezig. lekkere dag gehad vandaag? niet te veel ex in je hoofd?

high tea was erg gezellig (goed gevoel idd al die dingen ondernemen).. en ook heel welkom na dat gesprek vanochtend.. heb het goed uit mn hoofd kunnen zetten.. wel heb ik ex er na gebeld omdat ik vlak bij hem in de buurt was en dacht mss kan ik ff langs.. niet zo'n plan wss, dus gelukkig stond zn tel uit.
Ik heb alleen het begin gelezen van dit topic, maar wat herkenbaar....

Ik heb al een jaar contact met een jongen waarvan ik weet dat hij niet goed voor me is, maar toch blijf ik aan hem hangen. Hij kan me een week negeren en als hij daarna een lief smsje stuurt, ben ik weer helemaal blij.

Vanochtend hebben we een soort van ruzie gehad, hij deed heel bot, ging zomaar weg en ik was helemaal gekwetst dat hij zo stom deed...en elke x denk ik bij mezelf, waarom laat ik deze dingen toe? Waarom huil ik erom?

Dit wil ik niet meer, maar ik kan het niet loslaten. Zelfs als ik het doe, komt hij naar verloop van tijd toch weer naar me toe en dan denk ik weer van, het valt wel mee.

Ik wil het niet meer, maar elke keer eindigen we weer in elkaars armen. Ik bedenk excuses voor hem, en ik dat wil ik niet meer. Hoe moet ik in godsnaam iemand loslaten die ik nooit echt heb gehad?
@Porcelina1983; beetje blond maar hoe stuur ik je mijn adres zonder dat het hele internet dat te zien krijgt

Goed gedaan Marijn!!

Ik heb vanmorgen ook een rondje gerend, ben vanmiddag bij ex zijn moeder geweest (had daar nog een fiets staan).

Zij vindt het ook heel vreemd en begrijpt hem ook niet zo goed (net als ik, en zijn vrienden hem niet begrijpen..). Hoopt dat het goedkomt maar durft ook niet met zekerheid te zeggen dat hij alleen maar geen duidelijk antwoord geeft omdat hij gewoon niet durft (heb hem dat ook wel gevraagd maar dat ontkende hij toen..). Bah, dat wil ik niet horen Of misschien is het wel even de schop die ik nodig heb om nog een beetje meer los te komen en zelfstandig verder te leven..

Morgen weer werken. Hopelijk deze week iets meer concentratie voor werk en minder voor hem.. Jullie ook allemaal een fijne week hoop ik!
runaway, ik schrijf om een andere reden in deze topic.. maar heb hier voor ook zo'n relatie gehad met iemand die niet voor me kon/wilde gaan en herken al die dingen zoals steeds weer denken dat het mee valt.. maar valt het mee?.. word je hier gelukkig van? het is heel moeilijk want je gevoel schakel je niet zomaar uit he.. maar wil je echt zo nog jaren door.. je bent toch veel meer waard dan dat!

spreek anders eens echt een vaste periode geen contact af.. doe de 60 dagen zoals meer van ons hier hebben gedaan.. vertel dat hem, maar zorg er vooral voor dat JIJ het contact af houdt.. niet opnemen, open doen etc.

en kom hier lekker van je af schrijven! ;)

(achteraf is altijd makkelijk praten hoor, ik heb er toen ook lang over gedaan.. en nu in een heel andere situaties maak ik ook weer genoeg "fouten")

lie, via je profiel pagina kan je mij als het goed is een vriendenberichtje sturen.. even op het figuurtje links onder je icon klikken en dan moet daar ergens iets staan zoals vrienden of bericht versturen..

was het geen heel raar gevoel om bij je ex zn moeder te zijn nu? mijn ex-schoonmoeder begreep het ook niet echt en onze kennissen ook niet.. blijft raar he als het zo goed leek.. maar ja als hij het niet meer wil zal je wel door moeten

net nog even lekker een drankje gedaan met mn broertje.. was gezellig.. al met al best een goeie dag uiteindelijk.

en shit ik moet het even kwijt.. maar volgens mij vind ik iemand leuk echt met kriebels enzo .. voor het eerst sinds mn ex.. ik heb best een hoop mannen geproken via datingsites en gerommeld de laatste tijd, maar zij waren meer theoretisch leuk.. deze man ken ik niet via een site maar van vroeger.. en ik voel me zoals bij de eerste mails van mn ex.. die spanning! wat ontzettend raar om me nu zo te voelen!

x slaap lekker allemaal
Porcelina: heee wat leuk! (nouja, kan me voorstellen dat het enorm verwarrend is dat wel), maar waag het niet om je schuldig te voelen! Dus nix shit! Vertel eens wat meer ;-)!

Lie: ja, ik hoop dat ik me deze week ook weer wat beter op m'n werk kan concentreren want dat ging vorige week niet zo (ook omdat ik dus hoorde van wederzijdse vriend dat ex mss twijfels heeft), ik was er weer 100% van m'n gedachten mee bezig.

Trouwens: nix meer gehoord, ook niet van die wederzijdse vriend... beetje apart.

Heb een beetje bijgeslapen, want was gister erg moe. Nu dus weer aan 't werk! x
moppie, lullig dat je nog niks hebt gehoord van die vriend.. want die snapt toch ook dat het voor jou best belangrijk is allemaal.. maar mss heeft ie gewoon een druk weekend gehad. hoop dat je werk een goeie afleiding is deze week!

het is idd erg verwarrend.. ook moeilijk om het gevoel uit elkaar te houden.. volgens mij mixt het gevoel wat ik voor ex nog heb nou een beetje met dat voor deze man.

ik ga nog niet te veel vertellen want ik moet er eerst maar eens achter komen of ie single is en of ie interesse heeft of gewoon aardig is. maar ik heb ooit lang geleden met hem op school gezeten en later nog eens tegen gekomen bij een smashing pumpkins concert.. kwam hem nu via via tegen op hyves.. ga zo maar eens een langer bericht sturen.. hou jullie wel op de hoogte ;)

maar hoe het ook afloopt ik ben al erg blij dat ik dit voor iemand anders dan ex nog kan voelen!

meiden, hoe is het met de rest? al van een hoop mensen alweer een tijdje niks gehoord.. geen bericht goed bericht?
@Porcelina, ja het is wel gek om bij zijn moeder te zijn, maar ook wel weer iets van steun (te horen dat ze het erg vind en dat ze niet vind dat het aan mij ligt).

Hoop niet dat ze nu hele verhalen tegen hem gaat ophangen over ons gepraat, want ze kan dan nogal overdreven overkomen. Maargoed. Ik ben in ieder geval altijd welkom.

Net weer op een etage gereageerd, wil gewoon lekker zelf ergens wonen, al is het tijdelijk! Ben het gekibbel tussen mijn ouders ook goed zat.
Hoi Meiden!

Geen nieuw = goed nieuws... Sorry op mij even niet van toepassing.

Heb nu even bijgelezen en zie bij een aantal een supergrote vooruitgang. Huis gekocht, balkon opgeleukt, 5 km loop, "ontluikende liefdes", stapverhalen, welkom Lie en ga gerust mee naar onze hightea!

Met mij gaat het niet altijd even lekker. Ik weet dat het negatieve gevoel zelf in stand hou door met hem in contact te blijven. Zie steeds meer negatieve dingen aan hem (egoïsme bijvoorbeeld) dus stukje bij beetje hoop ik op het punt te komen dat ik hem volledig los kan laten.

Groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven