Overleden poes
woensdag 10 juli 2019 om 23:22
Een paar jaar geleden heb ik een poes overgenomen van mensen die wegens een verhuizing niet meer voor haar konden zorgen.
We hebben nog een klein poosje contact gehouden via Facebook, maar op een dag zag ik dat haar vorige eigenaar me had verwijderd als vriend (ik doe drie keer niks met Facebook, dus misschien had ze gehoopt op een hele stroom kattenfoto's die niet kwam, misschien was ze er gewoon overheen, geen idee).
Nu is de poes overleden.
Ik heb nooit eerder een poes overgenomen van een concreet persoon (wel asiel) en de vorige eigenaren komen niet uit mijn sociale kring.
Is het netjes om dit toch even door te geven?
Ik ben heel erg verdrietig dat de poes er niet meer is en zit er eigenlijk helemaal niet op te wachten om te vertellen hoe en wat.
Maar het idee dat ik ooit van een poes die van mij is/was niet weet hoe het ermee is afgelopen vind ik ook verschrikkelijk.
We hebben nog een klein poosje contact gehouden via Facebook, maar op een dag zag ik dat haar vorige eigenaar me had verwijderd als vriend (ik doe drie keer niks met Facebook, dus misschien had ze gehoopt op een hele stroom kattenfoto's die niet kwam, misschien was ze er gewoon overheen, geen idee).
Nu is de poes overleden.
Ik heb nooit eerder een poes overgenomen van een concreet persoon (wel asiel) en de vorige eigenaren komen niet uit mijn sociale kring.
Is het netjes om dit toch even door te geven?
Ik ben heel erg verdrietig dat de poes er niet meer is en zit er eigenlijk helemaal niet op te wachten om te vertellen hoe en wat.
Maar het idee dat ik ooit van een poes die van mij is/was niet weet hoe het ermee is afgelopen vind ik ook verschrikkelijk.
woensdag 10 juli 2019 om 23:32
Misschien wel maar het hoeft niet denk ik. Wat goed voelt voor je. Zij hebben FB verwijderd en wellicht daarmee de interesse.
woensdag 10 juli 2019 om 23:46
Je moet doen waar je je goed bij voelt en als het niet goed voelt moet je het niet doen. Ik heb een aantal herplaatshonden gehad. Toen zij overleden waren, heb ik wel de eigenaren en eventuele fokkers op de hoogte gesteld. Ik heb nog 1 herplaatser van inmiddels 12 jaar. Hij was van een inmiddels gescheiden stel die ik nog steeds op fb heb. Hij reageert na 6 jaar nog altijd enthousiast op foto's en filmpjes van de hond en zij nooit meer. Als hij overlijdt, stuur ik zijn oud eigenaren en de fokker die destijds bemiddeld heeft wel een berichtje al zal het bij de laatste 2 een kort zakelijk berichtje zijn. Sterkte met het verlies.
donderdag 11 juli 2019 om 00:25
Nee, ik begin daar niet meer aan.
Heb eigenlijk altijd herplaatste huisdieren, maar ik onderhoud geen contact met oud-eigenaren.
Vroeger deed ik dat wel heel trouw. Maar ik merkte meestel wel dat de belangstelling vrij snel weg wegebt.
Ik heb een hond via een organisatie geadopteerd, zij zouden jaarlijks het welbevinden van de hond controleren/navragen... ik heb al 8 jaar niets meer van ze vernomen.
Heb eigenlijk altijd herplaatste huisdieren, maar ik onderhoud geen contact met oud-eigenaren.
Vroeger deed ik dat wel heel trouw. Maar ik merkte meestel wel dat de belangstelling vrij snel weg wegebt.
Ik heb een hond via een organisatie geadopteerd, zij zouden jaarlijks het welbevinden van de hond controleren/navragen... ik heb al 8 jaar niets meer van ze vernomen.
donderdag 11 juli 2019 om 00:28
PoezbekistanMadeliefjees schreef: ↑10-07-2019 23:27Zo erg zullen ze het niet vinden als je de poes weggeeft omdat je gaat verhuizen.
Al ging ik verhuizen naar oezbekistan, mijn poezen gaan mee!
Ik vind dat je de oude eigenaar niks verschuldigd bent TO. Sterkte met t verlies.
donderdag 11 juli 2019 om 00:32
Allereerst veeel sterkte met het verlies van je poes
En nadat ze niets hebben laten horen zou ik ze dan ook niet laten weten komop zeg als eerste geef je de poes weg om verhuizing wat ik niet snap ik zou m’n poes overal mee naartoe willen nemen kan me niet voorstellen zelfs om hem te verlaten! En daarna niets meer laten horen of benieuwd zijn hoe het met de poes gaat of dergelijke.. ze zijn niet meer geïnteresseerd in de poes
En nadat ze niets hebben laten horen zou ik ze dan ook niet laten weten komop zeg als eerste geef je de poes weg om verhuizing wat ik niet snap ik zou m’n poes overal mee naartoe willen nemen kan me niet voorstellen zelfs om hem te verlaten! En daarna niets meer laten horen of benieuwd zijn hoe het met de poes gaat of dergelijke.. ze zijn niet meer geïnteresseerd in de poes
donderdag 11 juli 2019 om 00:34
Nou dit dus.Madeliefjees schreef: ↑10-07-2019 23:27Zo erg zullen ze het niet vinden als je de poes weggeeft omdat je gaat verhuizen.
Al ging ik verhuizen naar oezbekistan, mijn poezen gaan mee!
En de ongeïnteresseerde reactie zal je alleen maar pijn doen. Dus beter vertel je niets.
donderdag 11 juli 2019 om 09:43
Niet doen, heeft helemaal geen zin. Sterkte
met het missen van je poes, heel naar stil in huis neem ik aan.
(Ik weet niet of de kat gechipt en geregistreerd was, dan kun je daar ook melden dat hij er niet meer is). www.ndg.nl
(Ik weet niet of de kat gechipt en geregistreerd was, dan kun je daar ook melden dat hij er niet meer is). www.ndg.nl
donderdag 11 juli 2019 om 13:23
Hartelijk dank voor jullie feedback.
Ik denk dat ik in mijn verdriet een beetje teveel mijn eigen ideeën heb geprojecteerd op haar vorige eigenaren.
Feit dat het voor mij ondenkbaar is om je poes weg te doen en nooit meer iets te horen zegt iets over mij, niet over hen.
Zij hebben het contact afgesloten.
Ik hoef het (zeker nu) niet te heropenen.
Fijn dat ik dat nu helder heb.
Had me in mijn eentje héél veel langer geduurd dat voor elkaar te krijgen.
Ik denk dat ik in mijn verdriet een beetje teveel mijn eigen ideeën heb geprojecteerd op haar vorige eigenaren.
Feit dat het voor mij ondenkbaar is om je poes weg te doen en nooit meer iets te horen zegt iets over mij, niet over hen.
Zij hebben het contact afgesloten.
Ik hoef het (zeker nu) niet te heropenen.
Fijn dat ik dat nu helder heb.
Had me in mijn eentje héél veel langer geduurd dat voor elkaar te krijgen.