Overleden poes

10-07-2019 23:22 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden heb ik een poes overgenomen van mensen die wegens een verhuizing niet meer voor haar konden zorgen.
We hebben nog een klein poosje contact gehouden via Facebook, maar op een dag zag ik dat haar vorige eigenaar me had verwijderd als vriend (ik doe drie keer niks met Facebook, dus misschien had ze gehoopt op een hele stroom kattenfoto's die niet kwam, misschien was ze er gewoon overheen, geen idee).
Nu is de poes overleden.

Ik heb nooit eerder een poes overgenomen van een concreet persoon (wel asiel) en de vorige eigenaren komen niet uit mijn sociale kring.
Is het netjes om dit toch even door te geven?

Ik ben heel erg verdrietig dat de poes er niet meer is en zit er eigenlijk helemaal niet op te wachten om te vertellen hoe en wat.
Maar het idee dat ik ooit van een poes die van mij is/was niet weet hoe het ermee is afgelopen vind ik ook verschrikkelijk.
Als zij nooit contact met jou hebben gehouden is het niet nodig. Vrees dat er weinig emotionele band zat tussen hen en poes. Sterkte met je verlies :-(
Zo erg zullen ze het niet vinden als je de poes weggeeft omdat je gaat verhuizen.
Al ging ik verhuizen naar oezbekistan, mijn poezen gaan mee!
ik geef mn bek ook maar een douw
Nee hoor, je bent ze niks verschuldigd. Veel sterkte met het verlies van je poezemaatje :hug: .
twinkeling schreef:
10-07-2019 23:22
Is het netjes om dit toch even door te geven?
Misschien wel maar het hoeft niet denk ik. Wat goed voelt voor je. Zij hebben FB verwijderd en wellicht daarmee de interesse.
Nee hoor, hoeft niet. Wel heel verdrietig. Sterkte met het verlies van dit maatje.
Ik heb het indertijd wel gedaan toen mijn hond was overleden. Ik heb toen gemeld dat hij overleden was, dat we veel van hem gehouden hebben en dat hij een goed leven had gehad. Volgens mij stelden ze het wel op prijs.
Je moet doen waar je je goed bij voelt en als het niet goed voelt moet je het niet doen. Ik heb een aantal herplaatshonden gehad. Toen zij overleden waren, heb ik wel de eigenaren en eventuele fokkers op de hoogte gesteld. Ik heb nog 1 herplaatser van inmiddels 12 jaar. Hij was van een inmiddels gescheiden stel die ik nog steeds op fb heb. Hij reageert na 6 jaar nog altijd enthousiast op foto's en filmpjes van de hond en zij nooit meer. Als hij overlijdt, stuur ik zijn oud eigenaren en de fokker die destijds bemiddeld heeft wel een berichtje al zal het bij de laatste 2 een kort zakelijk berichtje zijn. Sterkte met het verlies.
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Het is laat, ik ga er in ieder geval eerst nog even een nachtje over slapen :| :'(
Nee, ik begin daar niet meer aan.
Heb eigenlijk altijd herplaatste huisdieren, maar ik onderhoud geen contact met oud-eigenaren.

Vroeger deed ik dat wel heel trouw. Maar ik merkte meestel wel dat de belangstelling vrij snel weg wegebt.

Ik heb een hond via een organisatie geadopteerd, zij zouden jaarlijks het welbevinden van de hond controleren/navragen... ik heb al 8 jaar niets meer van ze vernomen.
Madeliefjees schreef:
10-07-2019 23:27
Zo erg zullen ze het niet vinden als je de poes weggeeft omdat je gaat verhuizen.
Poezbekistan ;-D

Ik vind dat je de oude eigenaar niks verschuldigd bent TO. Sterkte met t verlies.
Allereerst veeel sterkte met het verlies van je poes :hug:
En nadat ze niets hebben laten horen zou ik ze dan ook niet laten weten komop zeg als eerste geef je de poes weg om verhuizing wat ik niet snap ik zou m’n poes overal mee naartoe willen nemen kan me niet voorstellen zelfs om hem te verlaten! En daarna niets meer laten horen of benieuwd zijn hoe het met de poes gaat of dergelijke.. ze zijn niet meer geïnteresseerd in de poes :-(
Madeliefjees schreef:
10-07-2019 23:27
Nou dit dus.
En de ongeïnteresseerde reactie zal je alleen maar pijn doen. Dus beter vertel je niets.
Sterkte :hug:
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik zou geen berichtje meer sturen. Ze hebben je verwijderd en geen interesse meer in poes getoond.
Sterkte :redrose:
Wat verdrietig dat je poes er niet meer is :hug:

Je hoeft het niet direct te laten weten hé, het kan ook over een week ofzo.. Als je er nu geen zin in hebt gewoon even laten zitten en dan kijk je wel of je het nog eens vertelt. Maar ik denk dat ik het zou laten zitten..
Ik zou het niet doen. Zij wilden blijkbaar bij leven al geen updates, dan zou ik er nu ook geen moeite in stoppen. Het levert jou alleen nog maar meer stress op.
Sterkte!
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Niet doen, heeft helemaal geen zin. Sterkte :hug: met het missen van je poes, heel naar stil in huis neem ik aan.

(Ik weet niet of de kat gechipt en geregistreerd was, dan kun je daar ook melden dat hij er niet meer is). www.ndg.nl
Hartelijk dank voor jullie feedback.
Ik denk dat ik in mijn verdriet een beetje teveel mijn eigen ideeën heb geprojecteerd op haar vorige eigenaren.
Feit dat het voor mij ondenkbaar is om je poes weg te doen en nooit meer iets te horen zegt iets over mij, niet over hen.
Zij hebben het contact afgesloten.
Ik hoef het (zeker nu) niet te heropenen.

Fijn dat ik dat nu helder heb.
Had me in mijn eentje héél veel langer geduurd dat voor elkaar te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven