Afwasmachine of droger?
donderdag 11 juli 2019 om 11:10
Hoi allemaal,
Wij hebben een droger, maar gebruiken deze eigenlijk nooit (mijn man had er al 1 voor wij samen gingen wonen dus die is meegegaan). Op dit moment zijn mijn man en ik nog samen, maar ik ben 6 maanden zwanger dus binnenkort zijn we met baby. Wij hebben geen afwasmachine, maar deze missen we wel. Nu zitten we eraan te denken de droger te verkopen en een afwasmachine te kopen, alleen vraag ik mij af of dit wel een goed idee is aangezien we gezinsuitbreiding krijgen en ik eigenlijk niet weet of een droger juist handig is met een baby. Gaan we hem dan meer gebruiken? We hebben verder geen ruimte voor droger en afwasmachine dus het wordt 1 van de 2. Hebben jullie tips? Alvast bedankt!
Wij hebben een droger, maar gebruiken deze eigenlijk nooit (mijn man had er al 1 voor wij samen gingen wonen dus die is meegegaan). Op dit moment zijn mijn man en ik nog samen, maar ik ben 6 maanden zwanger dus binnenkort zijn we met baby. Wij hebben geen afwasmachine, maar deze missen we wel. Nu zitten we eraan te denken de droger te verkopen en een afwasmachine te kopen, alleen vraag ik mij af of dit wel een goed idee is aangezien we gezinsuitbreiding krijgen en ik eigenlijk niet weet of een droger juist handig is met een baby. Gaan we hem dan meer gebruiken? We hebben verder geen ruimte voor droger en afwasmachine dus het wordt 1 van de 2. Hebben jullie tips? Alvast bedankt!
donderdag 11 juli 2019 om 11:12
donderdag 11 juli 2019 om 11:13
Daar heeft ze geen ruimte voor, schrijft ze.
donderdag 11 juli 2019 om 11:17
Heb je de ruimte om de was fatsoenlijk uit te hangen? Dat speelt ook wel mee in het niet/wel drogerverhaal.
Met kinderen zou ik eerder voor een droger dan voor een afwasmachine gaan. Afwassen kost minder tijd en ruimte dan was ophangen en laten drogen.
Met kinderen zou ik eerder voor een droger dan voor een afwasmachine gaan. Afwassen kost minder tijd en ruimte dan was ophangen en laten drogen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 11 juli 2019 om 11:18
Wij hebben geen droger en geen afwasmachine. Ik mis allebei niet (wel járen geleden allebei ooit gehad, dus ik weet wel hoe het is om het wél te hebben ). Hier twee ouders, één kind en één hond.
Ik ben niet super qua huishouden, maar ik ben wel efficiënt met afwassen. Bordje van ontbijt of lunch direct even afspoelen en terug zetten. Kost nog geen minuut. Afwas stapelt zich hier niet op en man en ik zijn opruimerig tijdens het koken. Spullen die je niet meer nodig hebt, direct afwassen en opbergen. Dan is afwassen na het eten in vijf minuten gebeurd. Zelfs ik kon dus de gewoonte aanleren om je koffie kopje meteen af te wassen na het koffie drinken.
Ik ben niet super qua huishouden, maar ik ben wel efficiënt met afwassen. Bordje van ontbijt of lunch direct even afspoelen en terug zetten. Kost nog geen minuut. Afwas stapelt zich hier niet op en man en ik zijn opruimerig tijdens het koken. Spullen die je niet meer nodig hebt, direct afwassen en opbergen. Dan is afwassen na het eten in vijf minuten gebeurd. Zelfs ik kon dus de gewoonte aanleren om je koffie kopje meteen af te wassen na het koffie drinken.
donderdag 11 juli 2019 om 11:21
Absoluut een vaatwasser! Wij hebben er een gekocht toen dochter een paar weken oud was en oh wat een tijd scheelde dat! Kan ook echt niet meer zonder.
Een droger heb ik nooit gehad en ook nooit gemist. Weleens in een vakantiehuisje met droger en vaatwasser gezeten, maar droger voegde voor mij niets toe.
Een droger heb ik nooit gehad en ook nooit gemist. Weleens in een vakantiehuisje met droger en vaatwasser gezeten, maar droger voegde voor mij niets toe.
donderdag 11 juli 2019 om 11:22
Hier ook geen van beide apparaten. We laten de afwas gedurende dag gewoon oplopen en wassen het tijdens het koken in één keer af. Maar ik moet wel zeggen, wij werken allebei, dus overdag komt er niet veel afwas bij. Daarnaast pak ik niet voor elk wissewasje een nieuw glas/beker/bord.Jufjoke schreef: ↑11-07-2019 11:18Wij hebben geen droger en geen afwasmachine. Ik mis allebei niet (wel járen geleden allebei ooit gehad, dus ik weet wel hoe het is om het wél te hebben ). Hier twee ouders, één kind en één hond.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 11 juli 2019 om 11:22
Dank voor jullie reacties!
Ik vind het moeilijk haha. De was doen vind ik niet erg. Was ophangen dus ook niet. Wij hebben 1 kamer waar we alle was ophangen. De afwas daarentegen vind ik verschrikkelijk. Man en ik wisselen het af, maar blijf het elke keer niet leuk vinden. En na een halve dag staat aanrecht weer vol met afwas. Ik neig dus naar afwasmachine.
Ik vind het moeilijk haha. De was doen vind ik niet erg. Was ophangen dus ook niet. Wij hebben 1 kamer waar we alle was ophangen. De afwas daarentegen vind ik verschrikkelijk. Man en ik wisselen het af, maar blijf het elke keer niet leuk vinden. En na een halve dag staat aanrecht weer vol met afwas. Ik neig dus naar afwasmachine.
donderdag 11 juli 2019 om 11:23
Goeie tip, moeten wij ook zo gaan doenJufjoke schreef: ↑11-07-2019 11:18Wij hebben geen droger en geen afwasmachine. Ik mis allebei niet (wel járen geleden allebei ooit gehad, dus ik weet wel hoe het is om het wél te hebben ). Hier twee ouders, één kind en één hond.
donderdag 11 juli 2019 om 11:23
Gezin met drie kinderen en een afwasmachine en een droger. Als ik er maar eentje mocht houden, was het zonder twijfel de afwasmachine.
Je zegt dat je de droger nu bijna niet gebruikt. Dan is hij straks met een baby ook niet ineens onmisbaar. En mocht dat wel zo blijken te zijn, dan kun je nog overwegen de wasmachine te vervangen door een was/droogcombinatie.
Je zegt dat je de droger nu bijna niet gebruikt. Dan is hij straks met een baby ook niet ineens onmisbaar. En mocht dat wel zo blijken te zijn, dan kun je nog overwegen de wasmachine te vervangen door een was/droogcombinatie.
donderdag 11 juli 2019 om 11:24
Eens. Ik heb pas sinds een paar jaar een droger, twee babies gehad zonder. Vaat wassen is een irritanter klusje dan was ophangen.Madeliefjees schreef: ↑11-07-2019 11:15Vaatwasser, absoluut. Heb nooit een droger gehad toen de kinderen klein waren. Ik had/heb lijnen op zolder in t trapgat. Als je elke nacht 1 was draait, kan je altijd alles wel kwijt.
donderdag 11 juli 2019 om 11:25
Klinkt alsof je van een afwasmachine meer lol gaat hebben.JoyeuxNoel schreef: ↑11-07-2019 11:22Dank voor jullie reacties!
Nou, dan is de keuze toch helemaal niet moeilijk? Gewoon die afwasmachine aanschaffen.JoyeuxNoel schreef: ↑11-07-2019 11:22Dank voor jullie reacties!
Maar kan de droger niet gewoon in je waskamer staan dan? Zoveel ruimte neemt 't nou ook weer niet in beslag.