Voor de make-up junkies onder ons. Inhoud van je make-up tas

maandag 1 april 2019 om 15:34

Het verschil tussen “Toen” en nu... 
Op 1 april ben ik dit topic gestart, veel meer onwetend dan nu.. ook qua producten. Heb net even het lijstje bekeken van wat ik toen graag gebruikte en wat ik nu gebruik. Mede door jullie veel geleerd en uitgeprobeerd. Ik zal door middel van doorstrepen even aangeven wat ik dus niet meer gebruik en wat ik nu wel gebruik.. best grappig om te zien. “The evolution of TattooAddict87”
Clinique: 3-stappenplan Gezicht reiniging
MAC: prep and prima spray, compact powder foundation, blush powder, eye-liner, lip primer, wenkbrauwpotlood, concealer, lippenstift, matte finish spray
Clinique: anti-blemish solutions foundation, chubby stick moisturizing lip color balm
Rimmel London: lasting finish foundation, insta duo contour stick
Maybelline: Kohl liner, Snapscara
Clarins paris: wonder perfect mascara 4d
L’Oréal: lippenstift
Max factor: eyes oogschaduw kit
mijn lijstje nu:
SkinCare Routine:
- Paula’s Choice:
- Oil-Reducing Cleanser
- Pore-Reducing Toner
- Exfoliant: Skin Perfecting 2% BHA Gel
- CALM: Mineral Moisturizer Broad Spextrum SPF 30
Chanel:
- Hydra Beauty Micro Serum
- Hydra Beauty Camellia Water Creme

MakeUp:
Gezicht:
- Chanel: Hydra Beauty Essence Mist (settingspray)
- Chanel: Les Beiges Teint Belle Mine Naturelle Healthy Glow Foundation SPF 25 (kleur nr: 20)
- Chanel: Les Beiges Eau De Teint Water Fresh Tint, Kleur: Medium (officieel is dit een foundation, maar daarvoor vind ik ‘m niet dekkend genoeg. Ik doe hem dus over mijn andere foundation heen en heb dan de beroemde “Chanel Glow”)
- MAC: concealer (kleur: NW15)
- Chanel: Les Beiges Bronzer (Kleur: Medium Deep)
- Bourjois: Blush (kleur: 33 golden lilac)
Ogen:
- Chanel: Stylo Sourcils Waterproof Wenkbrauwpotlood (kleur: 808)
- Chanel: Stylo Yeux Waterproof Eyeliner potlood (kleur: 10)
- MAC: Liquidlast Eyeliner
- Clarins Paris: Wonder Perfect Mascara 4D
- MAC: Oogschaduw Palette “Solar Glow Times Nine”
- Chanel: Oogschaduw Palette “Les 4 Ombres” (kleur: 322 Blurry Grey)
- Bourjois: Oogschaduw (kleur: emauvante 04)
Lippen:
- MAC: lipprimer Prep+Prime
Lippenstift kleuren MAC:
- Relentlessly Red
- Russian Red
- Crème D’Nude
- Blossem Friend
Maybelline: Super Stay Matte Ink (kleur: 15 Lover)
Chanel: Rouge Allure Velvet 69 Abstrait (staat niet op de foto)

Op 1 april ben ik dit topic gestart, veel meer onwetend dan nu.. ook qua producten. Heb net even het lijstje bekeken van wat ik toen graag gebruikte en wat ik nu gebruik. Mede door jullie veel geleerd en uitgeprobeerd. Ik zal door middel van doorstrepen even aangeven wat ik dus niet meer gebruik en wat ik nu wel gebruik.. best grappig om te zien. “The evolution of TattooAddict87”
Clinique: 3-stappenplan Gezicht reiniging
MAC: prep and prima spray, compact powder foundation, blush powder, eye-liner, lip primer, wenkbrauwpotlood, concealer, lippenstift, matte finish spray
Clinique: anti-blemish solutions foundation, chubby stick moisturizing lip color balm
Rimmel London: lasting finish foundation, insta duo contour stick
Maybelline: Kohl liner, Snapscara
Clarins paris: wonder perfect mascara 4d
L’Oréal: lippenstift
Max factor: eyes oogschaduw kit
mijn lijstje nu:
SkinCare Routine:
- Paula’s Choice:
- Oil-Reducing Cleanser
- Pore-Reducing Toner
- Exfoliant: Skin Perfecting 2% BHA Gel
- CALM: Mineral Moisturizer Broad Spextrum SPF 30
Chanel:
- Hydra Beauty Micro Serum
- Hydra Beauty Camellia Water Creme

MakeUp:
Gezicht:
- Chanel: Hydra Beauty Essence Mist (settingspray)
- Chanel: Les Beiges Teint Belle Mine Naturelle Healthy Glow Foundation SPF 25 (kleur nr: 20)
- Chanel: Les Beiges Eau De Teint Water Fresh Tint, Kleur: Medium (officieel is dit een foundation, maar daarvoor vind ik ‘m niet dekkend genoeg. Ik doe hem dus over mijn andere foundation heen en heb dan de beroemde “Chanel Glow”)
- MAC: concealer (kleur: NW15)
- Chanel: Les Beiges Bronzer (Kleur: Medium Deep)
- Bourjois: Blush (kleur: 33 golden lilac)
Ogen:
- Chanel: Stylo Sourcils Waterproof Wenkbrauwpotlood (kleur: 808)
- Chanel: Stylo Yeux Waterproof Eyeliner potlood (kleur: 10)
- MAC: Liquidlast Eyeliner
- Clarins Paris: Wonder Perfect Mascara 4D
- MAC: Oogschaduw Palette “Solar Glow Times Nine”
- Chanel: Oogschaduw Palette “Les 4 Ombres” (kleur: 322 Blurry Grey)
- Bourjois: Oogschaduw (kleur: emauvante 04)
Lippen:
- MAC: lipprimer Prep+Prime
Lippenstift kleuren MAC:
- Relentlessly Red
- Russian Red
- Crème D’Nude
- Blossem Friend
Maybelline: Super Stay Matte Ink (kleur: 15 Lover)
Chanel: Rouge Allure Velvet 69 Abstrait (staat niet op de foto)

anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 23:57

94.28% gewijzigd

zondag 14 juli 2019 om 19:49

Ja Meghan zal ongetwijfeld geen budget hebben voor make-up (en alle andere zaken). En ze heeft natuurlijk ook een knappe kop (zeker nu ze nog wat voller is na haar zwangerschap), dat scheelt een hoop natuurlijk. Maar vind haar make-up bijna altijd schitterend. Kate vind ik dan vaak te zwaar opgemaakt.
Ik vermoed dat de make-up lijn van Gaga niet echt geschikt zal zijn voor de liefhebbers van een natuurlijke look
Ik poeder trouwens wel altijd af, maar gebruik daarna nog een spray. Dan breng je er weer wat meer 'leven' in.
                    Ik vermoed dat de make-up lijn van Gaga niet echt geschikt zal zijn voor de liefhebbers van een natuurlijke look
Ik poeder trouwens wel altijd af, maar gebruik daarna nog een spray. Dan breng je er weer wat meer 'leven' in.

zondag 14 juli 2019 om 19:52

Ja dan zouden ze een premium versie moeten uitbrengenJufjoke schreef: ↑14-07-2019 19:48Eens, Lola-lily. Wow, dat moet ik zien, dat make up merk van Lady gaga. Al te koop? Ik ga me erin verdiepen.
Trouwens, vandaag weer mijn Elf poeder geprobeerd, wel met een andere foundation : mijn Deborah / Clinique mengsel. Ik vind het poeder zó mooi als het er net op zit. Houdbaarheid was vandaag redelijk. Wel een paar keer bijgewerkt.
Al met al erg jammer, ik had gehoopt dat de houdbaarheid iets beter was. Het is niet vreselijk, maar ook niet geweldig. Maar vers aangebracht is het zo mooi...nou ja, gewoon vaak aanbrengen dan maar.
                                    anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 14-07-2019 20:34

0.52% gewijzigd

zondag 14 juli 2019 om 20:01

We zullen zien. Meestal is het hier een dode boel en dat zal wel erger worden zonder de gezellige berichten van J en E.

zondag 14 juli 2019 om 20:04

Kate heeft vaak wat 'hardere' make up.lola-lily schreef: ↑14-07-2019 19:49Ja Meghan zal ongetwijfeld geen budget hebben voor make-up (en alle andere zaken). En ze heeft natuurlijk ook een knappe kop (zeker nu ze nog wat voller is na haar zwangerschap), dat scheelt een hoop natuurlijk. Maar vind haar make-up bijna altijd schitterend. Kate vind ik dan vaak te zwaar opgemaakt.

zondag 14 juli 2019 om 20:19

Iedereen is vrij om te blijven of te gaan.
Maar je statement (zéker) in combinatie met het gif-plaatje, toont niet echt van een volwassen reactie. Ik geef alleen aan in mijn bericht wat er geconstateerd wordt door meerdere mensen. Is het zo erg om niet alleen samples te posten dan?

zondag 14 juli 2019 om 20:25

Het was ook niet volwassen bedoeld, anders had ik geen mean girl gifje geplaatst.Tattooaddict87 schreef: ↑14-07-2019 20:19Iedereen is vrij om te blijven of te gaan.
Maar je statement (zéker) in combinatie met het gif-plaatje, toont niet echt van een volwassen reactie. Ik geef alleen aan in mijn bericht wat er geconstateerd wordt door meerdere mensen. Is het zo erg om niet alleen samples te posten dan?
[...]
Had je van te voren kunnen vertellen dat het niet bij iedereen goed zou vallen. Zulke zaken kan je altijd beter privé bespreken. Net zoals de mensen bij jou kennelijk hebben gedaan. Samples posten is naar mijn idee geen enkel probleem. Ik lees het graag en heb zelfs al een product aangeschaft daardoor. Zoveel wordt hier dagelijks ook niet gepost he?
                                    moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-07-2019 00:15

Reden: op de man

Reden: op de man
  5.77% gewijzigd

zondag 14 juli 2019 om 20:33

Nou jij voelt jezelf blijkbaar heel erg aangevallen, terwijl ik überhaupt jouw naam niet eens genoemd heb. Daarnaast heb je blijkbaar ook niet goed gelezen wat ik nou eigenlijk gepost heb. De samples zijn geen probleem, maar is leuk als het ook afgewisseld zou worden. Want als je echt even de moeite had genomen, had je wel degelijk gezien dat er hele posts gewoon genegeerd worden. En dat vind ik jammer. Want er zijn dus mensen die daardoor minder meeschrijven of zelfs wegblijven.Sjulia schreef: ↑14-07-2019 20:25Het was ook niet volwassen bedoeld, anders had ik geen mean girl gifje geplaatst.[...] Had je van te voren kunnen vertellen dat het niet bij iedereen goed zou vallen. Zulke zaken kan je altijd beter privé bespreken. Net zoals de mensen bij jou kennelijk hebben gedaan. Samples posten is naar mijn idee geen enkel probleem. Ik lees het graag en heb zelfs al een product aangeschaft daardoor. Zoveel wordt hier dagelijks ook niet gepost he?
Daarnaast kan je me wel bejegenen dat ik wel of niet een management opleiding heb gedaan, dit heeft daar niks mee te maken. Maar ik begrijp dat jij jezelf belangrijker voelt omdat je deze opleiding wel gevolgd hebt?
Het heeft geen nut zo te reageren. Ik ga niet stiekem achter mensen hun rug om en het “prive” doen. Ik vind dat ik dat hier gewoon kan bespreken, daar we allemaal volwassenen zijn.
                                    moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-07-2019 00:16

Reden: 'quote' verwijderd

3.23% gewijzigd

zondag 14 juli 2019 om 20:34

Wat een nare post. En zoals al eerder gezegd, en dit vanuit iemand die wél een managementopleiding heeft gevolgdSjulia schreef: ↑14-07-2019 20:25Het was ook niet volwassen bedoeld, anders had ik geen mean girl gifje geplaatst.[...]. Had je van te voren kunnen vertellen dat het niet bij iedereen goed zou vallen. Zulke zaken kan je altijd beter privé bespreken. Net zoals de mensen bij jou kennelijk hebben gedaan. Samples posten is naar mijn idee geen enkel probleem. Ik lees het graag en heb zelfs al een product aangeschaft daardoor. Zoveel wordt hier dagelijks ook niet gepost he?
Het gaat er niet om dat iets wel of niet goed valt, to geeft iets aan.
Zoals ook al eerder gezegd was 'ik was me er niet van bewust' gedeeld met iedereen was voldoende geweest.
Lopen sneren op deze manier en roepen dat het zonder bepaalde mensen niks aan is geeft inderdaad een bepaald mean girl idee.
En dat kan wat minder welkom aanvoelen.
                                    moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-07-2019 00:16

4.43% gewijzigd

zondag 14 juli 2019 om 20:37

Het-groepje schreef: ↑14-07-2019 20:34Wat een nare post. En zoals al eerder gezegd, en dit vanuit iemand die wél een managementopleiding heeft gevolgd, juist slim om het out in the open te gooien.
Het gaat er niet om dat iets wel of niet goed valt, to geeft iets aan.
Zoals ook al eerder gezegd was 'ik was me er niet van bewust' gedeeld met iedereen was voldoende geweest.
Lopen sneren op deze manier en roepen dat het zonder bepaalde mensen niks aan is geeft inderdaad een bepaald mean girl idee.En dat kan wat minder welkom aanvoelen.
Ik voel me ook niet meer zo welkom.

zondag 14 juli 2019 om 20:37

Ik ben ook weleens genegeerd hier hoor. Dat is nou eenmaal het leven.Tattooaddict87 schreef: ↑14-07-2019 20:33Nou jij voelt jezelf blijkbaar heel erg aangevallen, terwijl ik überhaupt jouw naam niet eens genoemd heb. Daarnaast heb je blijkbaar ook niet goed gelezen wat ik nou eigenlijk gepost heb. De samples zijn geen probleem, maar is leuk als het ook afgewisseld zou worden. Want als je echt even de moeite had genomen, had je wel degelijk gezien dat er hele posts gewoon genegeerd worden. En dat vind ik jammer. Want er zijn dus mensen die daardoor minder meeschrijven of zelfs wegblijven.
Daarnaast kan je me wel bejegenen dat ik wel of niet een management opleiding heb gedaan, dit heeft daar niks mee te maken. Maar ik begrijp dat jij jezelf belangrijker voelt omdat je deze opleiding wel gevolgd hebt?
Het heeft geen nut zo te reageren. Ik ga niet stiekem achter mensen hun rug om en het “prive” doen. Ik vind dat ik dat hier gewoon kan bespreken, daar we allemaal volwassenen zijn.
Ik voel me persoonlijk niet aangevallen, maar ik vind het wel heel jammer dat dit zo gezegd moest worden. Dat je dat niet even privé hebt kunnen doen, want zoiets beïnvloed sowieso de sfeer.
Kennelijk hebben mensen jou ook privé berichten gestuurd om te klagen, dat is toch ook niet stiekem?
Misschien is het wel echt handig een algemeen make-up topic te openen. Waar alles mogelijk is, van samples tot slow chat.

zondag 14 juli 2019 om 20:39

Dan zou ik graag willen weten wie ik genegeerd heb en welke post niet vriendelijk was naar een ander toe of niet goed in jouw ogen. Graag een concreet voorbeeld met onderbouwing.Tattooaddict87 schreef: ↑14-07-2019 20:33Nou jij voelt jezelf blijkbaar heel erg aangevallen, terwijl ik überhaupt jouw naam niet eens genoemd heb. Daarnaast heb je blijkbaar ook niet goed gelezen wat ik nou eigenlijk gepost heb. De samples zijn geen probleem, maar is leuk als het ook afgewisseld zou worden. Want als je echt even de moeite had genomen, had je wel degelijk gezien dat er hele posts gewoon genegeerd worden. En dat vind ik jammer. Want er zijn dus mensen die daardoor minder meeschrijven of zelfs wegblijven.
En als ik niet op ieder bericht heb gereageerd, wat ik absoluut niet bewust doe.
Is dat dan erg?
Sommige berichten vallen wat meer in je interesse gebied dan anderen.
Ook niet iedereen reageerde op mijn berichten toch?
En wat is nou eigenlijk negeren.
Het komt zelden voor dat iedereen reageert op één en hetzelfde bericht.
Ik probeer juist altijd respect op te brengen voor ieder ander.
Ik hou er niet van om mensen te "pesten" of buiten te sluiten.

zondag 14 juli 2019 om 20:50

Laat dit aub niet verlopen als het ‘welke geur draag jij vandaag’ drama van een paar jaar terug!
Mijn derde(!) Trinny London bestelling is onderweg, plus nagellak van Essie.
Afgelopen week minerale make up gedragen, van Everyday Minerals. Paar jaar terug een hype, nu beetje overgewaaid tot ik een youtuber zag die er prachtig uitzag met Bare Minerals. Dus ik mijn kast ingedoken en paar mooi looks gemaakt. Ik heb geloof ik meer dan 10 oogschaduws en blushers, dus ik kan nog even voort. Dat spul bederft niet.

Ennnn.... jawel...ik heb een Lisa Eldridge lipstick!! Mooi roze

Afgelopen week minerale make up gedragen, van Everyday Minerals. Paar jaar terug een hype, nu beetje overgewaaid tot ik een youtuber zag die er prachtig uitzag met Bare Minerals. Dus ik mijn kast ingedoken en paar mooi looks gemaakt. Ik heb geloof ik meer dan 10 oogschaduws en blushers, dus ik kan nog even voort. Dat spul bederft niet.
Ennnn.... jawel...ik heb een Lisa Eldridge lipstick!! Mooi roze

zondag 14 juli 2019 om 21:06

Oeh mooie merken allemaal!dutchsuzanne schreef: ↑14-07-2019 20:50Laat dit aub niet verlopen als het ‘welke geur draag jij vandaag’ drama van een paar jaar terug!
Afgelopen week minerale make up gedragen, van Everyday Minerals. Paar jaar terug een hype, nu beetje overgewaaid tot ik een youtuber zag die er prachtig uitzag met Bare Minerals. Dus ik mijn kast ingedoken en paar mooi looks gemaakt. Ik heb geloof ik meer dan 10 oogschaduws en blushers, dus ik kan nog even voort. Dat spul bederft niet.![]()
Ennnn.... jawel...ik heb een Lisa Eldridge lipstick!! Mooi roze![]()

zondag 14 juli 2019 om 21:09

Ja inderdaad. Niemand is hier niet welkom. Ik vroeg alleen of er wat aanpassingen mogelijk waren, zodat het voor iedereen leuk is en blijft. Moet niet zo’n probleem zijn toch?
En ik ga niet benoemen wie er bij mij hebben zitten “klagen” dat doet er niet toe, want het was mij zelf ook al opgevallen dat het alleen nog maar over samples ging, en er op andere dingen amper tot niet nog gereageerd wordt. Vandaar dat ik een manier zocht om het voor iedereen leuk te kunnen houden.
En nogmaals, ik heb het gewoon out in the open gedaan. Zodat iedereen er op kan reageren, zijn mening kan geven en/of mee kan denken.

zondag 14 juli 2019 om 21:42

Wat is er mis met samples? Ik vind het wel interessant om te lezen wat ze er van vinden. Zelf ben ik er niet zo actief in en weinig gekocht deze maand dus heb ik weinig te melden. Mij stoorde het in ieder geval niet.
Heb wel net mijn vakantietas ingepakt... we gaan k(r)amperen...
Ik heb meegenomen mijn bb-cream van Bourjois, staymatte poeder in 003 van Rimmel (die combi werkt zo fijn bij mij), Catrice eyebrowset, Loreal Fatale Vermillion lash mascara, Nyx love contour all palette (zit bronzer, highlighter, oogschaduw in), Loreal peach glow blush, Essence berry on oogschaduw palette, Essence berry on highlighter, Essence blush beetje meer roze/mauve waar ik de naam van vergeten ben, NYX lipcream in Cannes en Dublin, Loreal Beige a Nude lipstick. Dus ik kan alle kanten op. En wie weet wat ik nog opduikel...want in Frankrijk is Sephora!
Iemand nog tips voor Franse merken en andere ketens?
Ik heb meegenomen mijn bb-cream van Bourjois, staymatte poeder in 003 van Rimmel (die combi werkt zo fijn bij mij), Catrice eyebrowset, Loreal Fatale Vermillion lash mascara, Nyx love contour all palette (zit bronzer, highlighter, oogschaduw in), Loreal peach glow blush, Essence berry on oogschaduw palette, Essence berry on highlighter, Essence blush beetje meer roze/mauve waar ik de naam van vergeten ben, NYX lipcream in Cannes en Dublin, Loreal Beige a Nude lipstick. Dus ik kan alle kanten op. En wie weet wat ik nog opduikel...want in Frankrijk is Sephora!

zondag 14 juli 2019 om 21:42

Hoe ik het voor me zie dat iedereen mee kan schrijven. Dat we ervaringen delen, elkaar kunnen tippen over fijne nieuwe producten, en producten die we niks vinden. Dus wat mij betreft kan het topic gewoon zo blijven, maar dan met meer afwisseling. Nogmaals, we zien nu alleen maar samples voorbij komen. En als iemand het niet over de desbetreffende samples heeft, dan wordt er niet naar omgekeken. En dat is niet leuk toch?
Uiteindelijk zitten we hier allemaal omdat we gek zijn op MakeUp en skincare. Dus als is het ook leuk als overal over gepraat wordt en niet alleen de 50 samples van Jane. En dat is helemaal niet lullig bedoeld, naar Jane of Eviva toe.

zondag 14 juli 2019 om 21:45

Ik reageer misschien niet op ieder bericht, maar heb niet iemand moedwillig genegeerd.Tattooaddict87 schreef: ↑14-07-2019 21:42Hoe ik het voor me zie dat iedereen mee kan schrijven. Dat we ervaringen delen, elkaar kunnen tippen over fijne nieuwe producten, en producten die we niks vinden. Dus wat mij betreft kan het topic gewoon zo blijven, maar dan met meer afwisseling. Nogmaals, we zien nu alleen maar samples voorbij komen. En als iemand het niet over de desbetreffende samples heeft, dan wordt er niet naar omgekeken. En dat is niet leuk toch?
Uiteindelijk zitten we hier allemaal omdat we gek zijn op MakeUp en skincare. Dus als is het ook leuk als overal over gepraat wordt en niet alleen de 50 samples van Jane. En dat is helemaal niet lullig bedoeld, naar Jane of Eviva toe.
Maar Jane die reageert echt op ieder ander bericht heel hartelijk.
Ben nu echt weg!
                                    anoniem_386657 wijzigde dit bericht op 14-07-2019 21:51

10.47% gewijzigd

zondag 14 juli 2019 om 21:45

Hier ook geïnteresseerd!MrsDuck schreef: ↑14-07-2019 21:42Wat is er mis met samples? Ik vind het wel interessant om te lezen wat ze er van vinden. Zelf ben ik er niet zo actief in en weinig gekocht deze maand dus heb ik weinig te melden. Mij stoorde het in ieder geval niet.

zondag 14 juli 2019 om 21:52

Oh kijk echt even op de franse Sephora website. Krijg je een beetje een idee van wat er zoal isMrsDuck schreef: ↑14-07-2019 21:42Wat is er mis met samples? Ik vind het wel interessant om te lezen wat ze er van vinden. Zelf ben ik er niet zo actief in en weinig gekocht deze maand dus heb ik weinig te melden. Mij stoorde het in ieder geval niet.