Voor de make-up junkies onder ons. Inhoud van je make-up tas

maandag 1 april 2019 om 15:34

Het verschil tussen “Toen” en nu... 
Op 1 april ben ik dit topic gestart, veel meer onwetend dan nu.. ook qua producten. Heb net even het lijstje bekeken van wat ik toen graag gebruikte en wat ik nu gebruik. Mede door jullie veel geleerd en uitgeprobeerd. Ik zal door middel van doorstrepen even aangeven wat ik dus niet meer gebruik en wat ik nu wel gebruik.. best grappig om te zien. “The evolution of TattooAddict87”
Clinique: 3-stappenplan Gezicht reiniging
MAC: prep and prima spray, compact powder foundation, blush powder, eye-liner, lip primer, wenkbrauwpotlood, concealer, lippenstift, matte finish spray
Clinique: anti-blemish solutions foundation, chubby stick moisturizing lip color balm
Rimmel London: lasting finish foundation, insta duo contour stick
Maybelline: Kohl liner, Snapscara
Clarins paris: wonder perfect mascara 4d
L’Oréal: lippenstift
Max factor: eyes oogschaduw kit
mijn lijstje nu:
SkinCare Routine:
- Paula’s Choice:
- Oil-Reducing Cleanser
- Pore-Reducing Toner
- Exfoliant: Skin Perfecting 2% BHA Gel
- CALM: Mineral Moisturizer Broad Spextrum SPF 30
Chanel:
- Hydra Beauty Micro Serum
- Hydra Beauty Camellia Water Creme

MakeUp:
Gezicht:
- Chanel: Hydra Beauty Essence Mist (settingspray)
- Chanel: Les Beiges Teint Belle Mine Naturelle Healthy Glow Foundation SPF 25 (kleur nr: 20)
- Chanel: Les Beiges Eau De Teint Water Fresh Tint, Kleur: Medium (officieel is dit een foundation, maar daarvoor vind ik ‘m niet dekkend genoeg. Ik doe hem dus over mijn andere foundation heen en heb dan de beroemde “Chanel Glow”)
- MAC: concealer (kleur: NW15)
- Chanel: Les Beiges Bronzer (Kleur: Medium Deep)
- Bourjois: Blush (kleur: 33 golden lilac)
Ogen:
- Chanel: Stylo Sourcils Waterproof Wenkbrauwpotlood (kleur: 808)
- Chanel: Stylo Yeux Waterproof Eyeliner potlood (kleur: 10)
- MAC: Liquidlast Eyeliner
- Clarins Paris: Wonder Perfect Mascara 4D
- MAC: Oogschaduw Palette “Solar Glow Times Nine”
- Chanel: Oogschaduw Palette “Les 4 Ombres” (kleur: 322 Blurry Grey)
- Bourjois: Oogschaduw (kleur: emauvante 04)
Lippen:
- MAC: lipprimer Prep+Prime
Lippenstift kleuren MAC:
- Relentlessly Red
- Russian Red
- Crème D’Nude
- Blossem Friend
Maybelline: Super Stay Matte Ink (kleur: 15 Lover)
Chanel: Rouge Allure Velvet 69 Abstrait (staat niet op de foto)

Op 1 april ben ik dit topic gestart, veel meer onwetend dan nu.. ook qua producten. Heb net even het lijstje bekeken van wat ik toen graag gebruikte en wat ik nu gebruik. Mede door jullie veel geleerd en uitgeprobeerd. Ik zal door middel van doorstrepen even aangeven wat ik dus niet meer gebruik en wat ik nu wel gebruik.. best grappig om te zien. “The evolution of TattooAddict87”
Clinique: 3-stappenplan Gezicht reiniging
MAC: prep and prima spray, compact powder foundation, blush powder, eye-liner, lip primer, wenkbrauwpotlood, concealer, lippenstift, matte finish spray
Clinique: anti-blemish solutions foundation, chubby stick moisturizing lip color balm
Rimmel London: lasting finish foundation, insta duo contour stick
Maybelline: Kohl liner, Snapscara
Clarins paris: wonder perfect mascara 4d
L’Oréal: lippenstift
Max factor: eyes oogschaduw kit
mijn lijstje nu:
SkinCare Routine:
- Paula’s Choice:
- Oil-Reducing Cleanser
- Pore-Reducing Toner
- Exfoliant: Skin Perfecting 2% BHA Gel
- CALM: Mineral Moisturizer Broad Spextrum SPF 30
Chanel:
- Hydra Beauty Micro Serum
- Hydra Beauty Camellia Water Creme

MakeUp:
Gezicht:
- Chanel: Hydra Beauty Essence Mist (settingspray)
- Chanel: Les Beiges Teint Belle Mine Naturelle Healthy Glow Foundation SPF 25 (kleur nr: 20)
- Chanel: Les Beiges Eau De Teint Water Fresh Tint, Kleur: Medium (officieel is dit een foundation, maar daarvoor vind ik ‘m niet dekkend genoeg. Ik doe hem dus over mijn andere foundation heen en heb dan de beroemde “Chanel Glow”)
- MAC: concealer (kleur: NW15)
- Chanel: Les Beiges Bronzer (Kleur: Medium Deep)
- Bourjois: Blush (kleur: 33 golden lilac)
Ogen:
- Chanel: Stylo Sourcils Waterproof Wenkbrauwpotlood (kleur: 808)
- Chanel: Stylo Yeux Waterproof Eyeliner potlood (kleur: 10)
- MAC: Liquidlast Eyeliner
- Clarins Paris: Wonder Perfect Mascara 4D
- MAC: Oogschaduw Palette “Solar Glow Times Nine”
- Chanel: Oogschaduw Palette “Les 4 Ombres” (kleur: 322 Blurry Grey)
- Bourjois: Oogschaduw (kleur: emauvante 04)
Lippen:
- MAC: lipprimer Prep+Prime
Lippenstift kleuren MAC:
- Relentlessly Red
- Russian Red
- Crème D’Nude
- Blossem Friend
Maybelline: Super Stay Matte Ink (kleur: 15 Lover)
Chanel: Rouge Allure Velvet 69 Abstrait (staat niet op de foto)

anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 23:57

94.28% gewijzigd

zondag 14 juli 2019 om 22:10

Oh héérlijk, Frankrijk!! M.b.t. sephora, dat is echt maar net waar je naar op zoek bent en wat je smaak is, maar als ik in Frankrijk ben koop ik altijd een paar tubes biafine. Kost niks, gewoon te koop bij de pharmacie, maar is heerlijk spul. Ik smeer het op puistjes, kleine wondjes, luieruitslag bij mini-Leco,brandwonden, is een soort wondermiddeltje.

zondag 14 juli 2019 om 22:37

zondag 14 juli 2019 om 22:40

Er is al een nieuw topic. Get your high end sample butt in there.Jane-Ice schreef: ↑14-07-2019 22:37Ik vind het jammer dat ik nu mijn high end sample niet meer kan delen met jullie. Het spijt me zeer dat ik de rest van de posts onbewust onder had gesneeuwd. Ik vond het een heel fijn topic. Ik zal niet meer posten en reageren, een nieuw topic openen is ook niet nodig.
Groet.

zondag 14 juli 2019 om 22:42

Voor wat het waard is. Ik las/ lees alle reviews graag. Juist ook die van high end dure producten van iemand die je soort van ‘kent’ omdat dat toch fijner voelt dan een youtuber die ik niet ken en die gesponsord wordt en weet ik wat nog. 
Ben zo iemand die hier vanaf vrijwel het begin, maar wel slechts af en toe iets post , niet op de FB groep zit, en heb me nooit genegeerd of ondergesneeuwd gevoeld oid.
Ik snap de ophef echt helemaal niet, vind het typisch vrouwengezeik en compleet onnodig, zowel het dikgedrukte balletje dat werd opgegooid als ook de vreemde en kattige reacties die daarna kwamen.
Jammer hoor.... hopelijk komt het nog goed maar ben beetje bang van niet.
                    Ben zo iemand die hier vanaf vrijwel het begin, maar wel slechts af en toe iets post , niet op de FB groep zit, en heb me nooit genegeerd of ondergesneeuwd gevoeld oid.
Ik snap de ophef echt helemaal niet, vind het typisch vrouwengezeik en compleet onnodig, zowel het dikgedrukte balletje dat werd opgegooid als ook de vreemde en kattige reacties die daarna kwamen.

zondag 14 juli 2019 om 22:43

wij gaan ook naar Frankrijk. Ik wil (als ik durf....) eens in een Franse apotheek rondsnuffelen of ik tretinoine crème tegenkom. Vitamine A zuur crème dus die hier in Nederland alleen op recept te krijgen is. Ik zie mezelf echt niet snel naar de huisarts gaan ('dokter, mag ik een recept voor antirimpelcreme?')
Ik zou dan de laagste dosering nemen (0,025% geloof ik) want het schijnt wel straf spul te zijn.

zondag 14 juli 2019 om 22:45

Mijn huisarts schreef het zonder blikken of blozen voor, ze was wel licht geamuseerd en had er niet eerder van gehoord.Jufjoke schreef: ↑14-07-2019 22:43wij gaan ook naar Frankrijk. Ik wil (als ik durf....) eens in een Franse apotheek rondsnuffelen of ik tretinoine crème tegenkom. Vitamine A zuur crème dus die hier in Nederland alleen op recept te krijgen is. Ik zie mezelf echt niet snel naar de huisarts gaan ('dokter, mag ik een recept voor antirimpelcreme?')
Ik zou dan de laagste dosering nemen (0,025% geloof ik) want het schijnt wel straf spul te zijn.
Scheelt dat ik haar als chronisch patiënt zijnde wat vaker zie dus voelt wel soort van vertrouwd ofzo.
Ik heb het trouwens 4 x gebruikt en nu ligt de tube al een halfjaar in de kast...

zondag 14 juli 2019 om 23:16

Nou het is vooral jammer dat het zo opgefokt moet worden. Terwijl ik niemand aangevallen heb, ik zocht naar een oplossing. En dat ik dan toevallig de boodschapper ben, so be it.. maar ze heeft al een nieuw topic geopend.Hobbelster schreef: ↑14-07-2019 22:42Voor wat het waard is. Ik las/ lees alle reviews graag. Juist ook die van high end dure producten van iemand die je soort van ‘kent’ omdat dat toch fijner voelt dan een youtuber die ik niet ken en die gesponsord wordt en weet ik wat nog.

zondag 14 juli 2019 om 23:21

Ehhh boodschapper? Oplossing? Voor welk probleem? Ik heb er in ieder geval geen problemen mee en ik heb ook nog weinig bijval gehoord voor het ‘probleem’.Tattooaddict87 schreef: ↑14-07-2019 23:16Nou het is vooral jammer dat het zo opgefokt moet worden. Terwijl ik niemand aangevallen heb, ik zocht naar een oplossing. En dat ik dan toevallig de boodschapper ben, so be it.. maar ze heeft al een nieuw topic geopend.![]()
Ik ga maar eens een kijkje nemen in het andere topic. Ben wel benieuwd naar reviews.

zondag 14 juli 2019 om 23:43

Ja precies, als je niet weet waar het over gaat, moet je ook niet oordelen/bemoeien.

zondag 14 juli 2019 om 23:53

I’m zag het topic ja. Ik bedoel alleen dat er voor zover ik het door had, er geen probleem was en dus ook geen oplossing nodig was maar ik begrijp nu dat daar andere mensen anders over dachten en die hebben jou een Ob gestuurd of zo iets?Tattooaddict87 schreef: ↑14-07-2019 23:16Nou het is vooral jammer dat het zo opgefokt moet worden. Terwijl ik niemand aangevallen heb, ik zocht naar een oplossing. En dat ik dan toevallig de boodschapper ben, so be it.. maar ze heeft al een nieuw topic geopend.![]()
Anyway. Jammer zoals ik al zei.

zondag 14 juli 2019 om 23:59

Ja er waren mensen die hier al vanaf dag 1 meelezen en schrijven en die kwamen er amper nog tussen, daar werd niet op gereageerd en dat vond ik lullig. Dus daar wou ik een oplossing voor zoeken. Maar dat wordt dan gelijk op een vileine manier opgefokt. En dat is jammer want ik had goede bedoelingen om het voor iedereen leuk te houden.Hobbelster schreef: ↑14-07-2019 23:53I’m zag het topic ja. Ik bedoel alleen dat er voor zover ik het door had, er geen probleem was en dus ook geen oplossing nodig was maar ik begrijp nu dat daar andere mensen anders over dachten en die hebben jou een Ob gestuurd of zo iets?
Anyway. Jammer zoals ik al zei.

maandag 15 juli 2019 om 00:51

Oh, JIJ vond het lullig? En toen bedacht je ook meteen maar de oplossing? Ik denk dat ik heel goed zie wat hier gebeurt.Tattooaddict87 schreef: ↑14-07-2019 23:59Ja er waren mensen die hier al vanaf dag 1 meelezen en schrijven en die kwamen er amper nog tussen, daar werd niet op gereageerd en dat vond ik lullig. Dus daar wou ik een oplossing voor zoeken. Maar dat wordt dan gelijk op een vileine manier opgefokt. En dat is jammer want ik had goede bedoelingen om het voor iedereen leuk te houden.
Jij bepaalt niet voor een ander hoeveel ze mogen posten. Jij hoeft niet voor een ander te bepalen dat ze te veel of te weinig posten. Paternalistische, pedante houding noem ik dat.

maandag 15 juli 2019 om 01:20

Ik bepaal helemaal niks, voor niemand! Geen idee waar jij dat leest?Mermedina schreef: ↑15-07-2019 00:51Oh, JIJ vond het lullig? En toen bedacht je ook meteen maar de oplossing? Ik denk dat ik heel goed zie wat hier gebeurt.
Jij bepaalt niet voor een ander hoeveel ze mogen posten. Jij hoeft niet voor een ander te bepalen dat ze te veel of te weinig posten. Paternalistische, pedante houding noem ik dat.

maandag 15 juli 2019 om 06:59

Ach laat het. Geen aandacht meer aan besteden. Jij hebt een mening, een ander ook. Moet kunnen zonder dat er gelijk denigrerend wordt gedaan.Tattooaddict87 schreef: ↑15-07-2019 01:20Ik bepaal helemaal niks, voor niemand! Geen idee waar jij dat leest?

maandag 15 juli 2019 om 07:15

Ik was weg maar nu moet ik toch even reageren.Tattooaddict87 schreef: ↑14-07-2019 23:59Ja er waren mensen die hier al vanaf dag 1 meelezen en schrijven en die kwamen er amper nog tussen, daar werd niet op gereageerd en dat vond ik lullig. Dus daar wou ik een oplossing voor zoeken. Maar dat wordt dan gelijk op een vileine manier opgefokt. En dat is jammer want ik had goede bedoelingen om het voor iedereen leuk te houden.
Wij hebben gewoon iedereen "ertussen" gelaten.
Hoe kun je nou niet iemand ertussen laten?
Als iemand anders ook wat schrijft , dan staat er wat tussen.
Ook heb ik op bijna alle berichten gereageerd en Jane heeft echt op alle berichten op een respectvolle en vriendelijke manier.
Jij vraagt of we geen ander topic kunnen openen.
Dat is pas buitensluiten!
Iets wat wij nooit gedaan hebben.

maandag 15 juli 2019 om 07:18

Geen sorry zeggen, je hebt niks fout gedaan!Jane-Ice schreef: ↑14-07-2019 22:37Ik vind het jammer dat ik nu mijn high end sample niet meer kan delen met jullie. Het spijt me zeer dat ik de rest van de posts onbewust onder had gesneeuwd. Ik vond het een heel fijn topic. Ik zal niet meer posten en reageren, een nieuw topic openen is ook niet nodig.
Groet.

maandag 15 juli 2019 om 07:28

Dames dames, wat een kift. Snel even iedereen haar mooie neus poederen en dan gewoon lekker verder schrijven?
Ik vind dit een heerlijk topic, fijne break tussen het werken door en tot nu toe was het ontspannend lezen
 .
Ik denk niet dat er genoeg schrijfsters zijn om twee topics levend te houden dus dan houd ik het persoonlijk liever bij 1.
                    Ik vind dit een heerlijk topic, fijne break tussen het werken door en tot nu toe was het ontspannend lezen
Ik denk niet dat er genoeg schrijfsters zijn om twee topics levend te houden dus dan houd ik het persoonlijk liever bij 1.

maandag 15 juli 2019 om 10:20

Vandaag mijn Chocolate Gold palet van Too faced weer eens gebruikt. Dat heb ik genoemd in mijn allereerste post in dit topic. En oh, wat ziet het er prachtig uit. Het ruikt zelfs naar chocolade! Maar inmiddels ben ik er toch minder blij mee. Zo gaat dat soms. Er zitten bijna alleen maar metallics in, heel mooi wel, maar ik heb eigenlijk meer nodig om een look te maken. Bovendien komen niet alle metallics even mooi op je oog als in de verpakking. Veel uitval, overal stuift poeder heen. Één kleur is uitgedroogd  (???) Geen idee wat daarmee gebeurd is, maar er komt niets meer van af. 
Dus ik vind hem nog steeds een plaatje, maar heb eigenlijk inmiddels betere alternatieven.
                    Dus ik vind hem nog steeds een plaatje, maar heb eigenlijk inmiddels betere alternatieven.

maandag 15 juli 2019 om 10:23

oh leuk om te lezen zeg!! gefeliciteeeerd!!!Hobbelster schreef: ↑11-07-2019 22:51Even compleet of topic;
Turquasi, ik had helemaal over jouw bericht(en) heen gelezen dat je zwanger bent (en gaat trouwen) wat leuk zeg, van harte gefeliciteerd!
Wij hebben een aantal jaar geleden (toen ik nog erg actief was onder mijn vorige nick) regelmatig contact gehad, ook via app geloof ik, ging toen nog over tinder struggles, prille relaties en aanverwante zaken. Jij zat toen middenin een verhuizing en mijn toen nog vriend kwam toen net bij me wonen. (Nu is die vriend van toen mijn man en hebben we samen een prachtige dochter van alweer anderhalf) Wat leuk dat je helemaal ‘gesetteld’ bent inmiddels ook!![]()
                                    Lorem Ipsum 

maandag 15 juli 2019 om 10:25

Moet je even loepen. En al wás dat het geval, ga jij dan nu voor mij bepalen dat je alleen je mening mag geven als je actief deelneemt ofzo?

maandag 15 juli 2019 om 10:29

In jouw dikgedrukte post. Je bereikt hiermee precies het tegenovergestelde van wat je beoogde.Tattooaddict87 schreef: ↑15-07-2019 01:20Ik bepaal helemaal niks, voor niemand! Geen idee waar jij dat leest?