Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2

Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat is er veel geschreven afgelopen dagen, voor alle nieuwe dames gefeliciteerd met jullie zwangerschap! :heart:

@Koekiemonster Wauw! wat bijzonder zeg!!! Ik denk dat iedereen in shock zou zijn, maar enorm gefeliciteerd want het blijft toch wel iets heel bijzonders!

@Huffle wij wonen dan erg dicht bij elkaar, ik woon zo'n 15 minuten bij Zwolle vandaan ;) Grappig, misschien kennen we elkaar wel.......

Ik merk wel dat ook ik het spannend vind om heel enthousiast mee te schrijven voor ik mijn eerste echo donderdag heb gehad. Ik reken me nog zeker niet rijk namelijk, maar aan de andere kant vind ik het heel gezellig om dit proces ook met jullie te kunnen delen!

@Leeuw; Je hebt gewoon geluk! Niet iedereen heeft er last van gelukkig. Geniet er lekker van, je weet nooit wanneer het alsnog komt!

@Sporten; Ik sportte altijd 4-6 per week heel fanatiek, krachttraining. Heb dat nu iets teruggebracht en ik train ook met iets lager gewicht, dat voelt prettiger. Vind het wel belangrijk om te blijven bewegen en fit te blijven tijdens de zwangerschap!

Wie hebben allemaal hun eerste echo deze week?
Zo het nieuws is nog niet helemaal gezakt, maar ik zal even op de rest reageren :hihi:

Leeuw ohh ik snap dat de keuze tussen een mooie functie en minder werken moeilijk is voor jouw man. Kan hij misschien een halve dag thuiswerken of iets dergelijks? Waardoor je dan toch wat meer flexibiliteit hebt ondanks dat je fulltime werkt. En die symptomen, dat zegt niets. Ik had dit bij mijn dochter ook en dat was uiteindelijk een flinke dame hoor bij geboorte ;-)

Jetski welkom! Wat leuk! Ook voor een tweede dus :) Mijn dochter is ook 2, ik heb echt mijn zwangerschapsboek er weer bij moeten pakken om alles terug te lezen. Het voelt al zo lang geleden.

Hufflepuff ik denk dat ik nu een beetje weet hoe het voelt om onverwachts zwanger te zijn :hihi:

Pinda ik mag vanavond bij de verloskundige kijken, dan maken ze inwendig een echo. Ik geloof dat er veel deze week een echo hebben!
Koekie wauw, wat een nieuws! Gefeliciteerd! :cheer2: Ben je al een beetje over de shock heen? Super leuk om het van je moeder te horen. Veel plezier bij je echo vanavond!

Leeuw Vol tot najaar 2020 O_O Dan heb je nog wel even om te overbruggen… Vriend en ik moeten ook maar even gaan kijken hoe we dat gaan oplossen. Ik werk 32 uur, hij 40. En hij werkt ook niet echt bepaald om de hoek, dus als kind ziek wordt zal dat toch bij mij terecht komen. Aan de andere kant zijn ze bij ons allebei wel heel flexibel met thuiswerken. Vraag me alleen af of je thuis kunt werken met kind..

Gaat jou man in de directeursfunctie dan 40 uur werken of kan dat ook nog een stuk meer worden? En kan hij eventueel ook uren flexibel indelen qua tijd en locatie? Lijkt me inderdaad een lastige situatie, want je hebt beide afgesproken om minder uren te maken voor kind, maar ja.. zo’n mooie kans..

Jetski welkom! Zo moeilijk om te wachten op de echo.. Ik heb de eerste over 2 weken, maar denk dat ik het daarvoor al tegen ouders en zusje ga vertellen.
@leeuw misschien dat bij de kinderopvang eerder wel al plek is voor minder/ de niet populaire dagen ( woensdag en vrijdag)?

@veyi hangt van je baan af of je kan thuiswerken. Als je kind slaapt paar mailtjes sturen lukt wel maar klant bellen kan al lastiger zijn want dan wel je kind opeens op heel ander tijdstip slapen... Maar overdag 2-3 uurtjes en avonds nog 2-3 kan wel ( wel heel vermoeid zeker als je kind niet fit is)..

@sporten wil wel proberen te blijven sporten dit keer. Maar vind 1x per week met werk en zoontje nu al uitdaging dus ben benieuwd.

@ echo moet ik nog plannen. Maar ben ook wat later dan rest uitgerekend
Koekiemonster: wow gewoon een tweeling. Wat een schok zal dat geweest zijn! Inmiddels al een beetje geland?

Hier heb ik vorige zwangerschap nog redelijk lang gesport. Ik ga deze keer beginnen bij een zwangerfitgroep. Is fitness incl speciale oefeningen qua bekken etc bij een fysiotherapeut in groepsverband. Lijkt me erg leuk.

Zag ook nog iets over een andere functie voorbij komen. Hier heeft vriend een eigen bedrijf en werkt min 60-70 uur per week. Zelf werk ik 32 uur (8 uur ouderschapsverlof, dus zou eigenlijk vanaf feb weer 40 uur moeten gaan werken, goed gepland zo die zwangerschap haha). Maar we hebben er een goed ritme in kunnen vinden. Wil er mee zeggen dat het dus echt wel te doen is, ook al zou man meer gaan werken. Hopelijk vinden jullie ook jullie ritme daarin.

Oh, en welkom natuurlijk aan de nieuwen in de groep!
@Hupplepuf welkom! Gefeliciteerd! Wat spannend om onverwachts zwanger te zijn. Kan me er helemaal niets bij voorstellen om er niet mee bezig te zijn haha. Hopelijk leer je snel wat mensen kennen.

@Leah ik vind werken inderdaad heel pittig. Veel misselijk en ik werk in de gezondheidszorg, dus kom ook niet altijd in de prettigste situaties terecht zeg maar, dus dat wakkert het lekker aan. Ik heb ook wel mijn collega's ingelicht voor wat meer begrip.

@Leeuw, jeetje ik hoop dat die serveerster volgende keer wel 2 keer nadenkt! Wel fijn dat je het zelf luchtig oppakt haha.
En wat een lastige situatie zitten jullie in qua werk. Ik kan me voorstellen dat je man zo'n functie niet wil laten schieten, maar mogelijk kan hij inderdaad wel een thuis werk dag bespreken? Dat is natuurlijk niet hetzelfde als vrij zijn, maar geeft misschien toch meer lucht! Of misschien kan hij dan de komende 2 jaar even doorbikkelen en dat jullie dan wat gaan schuiven, dus dat hij dan minder gaat werken bijv?

@Jetski welkom! Gefeliciteerd!

@Sunny, Wat fijn dat je dan al voorbij de 12 weken bent, dat voelt dan toch wat zekerder allemaal! Ik ben inderdaad ook getrouwd en ik vond dat zo'n bijzondere dag! Ik ben getrouwd in december 2017, dus ondertussen 1,5 jaar gelezen al weer!

@Koekie waaaauw wat bijzonder! En op de vorige echo was het andere kindje niet te zien? Gefeliciteerd! Hoe was de echo vandaag?

@Sporten. Ik ben sowieso al niet zo'n sporter, maar ik lig nu elke avond rond 20u al in bed, dus kom nu nergens meer aan toe. Ik zou wel graag zwangerschapsyoga willen gaan doen, verderop in de zwangerschap!

Dit weekend heb ik het mijn moeder en zusje verteld: volop blijdschap en tranen :yes:
Vandaag waren mijn symptomen wat minder, had ik veel last van mijn rug en werd ik dus onwijs ongerust, om dan 10 minuten daarna mijn hele avondeten er weer uit te gooien. :facepalm:
Hoi dames, nou de kindjes lagen achter elkaar dus de verloskundige wil over 2 weken weer een echo maken. Ze kon het tweede hartje niet goed in beeld krijgen en dus niet met zekerheid zeggen of het er nog steeds 2 zijn.
Enorme onzekerheid nu even hier dus...
Ah dat is onzeker! Eerst de verrassing van 2 en dan weer even twijfel. Maar wat dacht de verloskundige zelf? Zag ze helemaal geen 2e?
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Sambabal super leuk dat je het al vertelt hebt en dat ze zo leuk reageerden!

Hebben al meerdere het verteld? Ik twijfel heel erg. Ik had eerst bedacht om het dit weekend tegen mijn zusje te vertellen en dan in de loop van die week tegen (stief)ouders. Maar gisteravond ging ik weer heel erg twijfelen. Want ik ben zaterdag pas 5+4 weken. De 30ste hebben we pas de eerste echo en tot die tijd weet ik gewoon niet zeker of het goed zit. Dus nu ga we denk ik toch maar wachten tot de echo. Alleen dan is mijn moeder weer op vakantie, dus dan weet zij het weer veel later dan de andere. En ik weet dat ze dat echt niet leuk zou vinden. Pff! :facepalm:
Jetski15 schreef:
15-07-2019 19:02
@veyi hangt van je baan af of je kan thuiswerken. Als je kind slaapt paar mailtjes sturen lukt wel maar klant bellen kan al lastiger zijn want dan wel je kind opeens op heel ander tijdstip slapen... Maar overdag 2-3 uurtjes en avonds nog 2-3 kan wel ( wel heel vermoeid zeker als je kind niet fit is)..
Mijn baan is wel veel mailen, ontwerpen, etc. Dus veel achter de computer en vrijwel nooit bellen met klanten. Tijden kan ik ook redelijk flexibel indelen. Dus misschien is thuiswerken dan wel een optie, zeker in 'noodsituaties'. Werk jij vaak thuis met kind?
leahv schreef:
16-07-2019 08:40
Ah dat is onzeker! Eerst de verrassing van 2 en dan weer even twijfel. Maar wat dacht de verloskundige zelf? Zag ze helemaal geen 2e?
Ze zag een tweede, maar kon niet zien of er een hartje klopte en omdat ze achter elkaar lagen kon ze niet alles goed bekijken. Dus het is de vraag of dit kindje ook vitaal is, wij houden het nog maar even positief. Hebben immers een hartje gezien eergisteren en nu was het beeld niet optimaal. De verloskundige wil dus over twee weken nog een keer kijken, dan moet het allebei goed gegroeid zijn en beter te beoordelen.
Veyi wij vertellen het de mensen die we het ook graag zouden vertellen als het niet goed gaat. Het is dan ook fijn terecht te kunnen bij bijvoorbeeld je ouders, zus en goede vriendin. Dus dat is voor ons een beetje de afweging.
Koekiemonster26 Spannend zeg!

Veyi wij twijfelen ook heel erg. Maar ik denk dat we toch wachten om het te vertellen aan de ouders/broers/zussen tot na de vakantie, als ik 9/10 weken ben. Wij zijn dan twee weken weg en in de tussentijd moeten zij het ook nog voor zich houden en ik heb het idee dat dat niet gaat lukken haha.
Aan de andere kant als het mis gaat, dan heb ik het met niemand gedeeld. Achja positief blijven ;).
Kan iemand mij uitleggen hoe ik mezelf toevoeg aan de tabel? Niet door middel van quoten toch?
Op pagina 1 staat een uitleg, maar op deze manier krijg ik het niet voor elkaar. :facepalm:
Chloé schreef:
16-07-2019 12:58
Kan iemand mij uitleggen hoe ik mezelf toevoeg aan de tabel? Niet door middel van quoten toch?
Op pagina 1 staat een uitleg, maar op deze manier krijg ik het niet voor elkaar. :facepalm:
Uitloggen van jouw account en inloggen in het maart 2020 account. Dan kun je het bericht bewerken en dus jezelf toevoegen in de tabel.
veyi schreef:
16-07-2019 13:37
Uitloggen van jouw account en inloggen in het maart 2020 account. Dan kun je het bericht bewerken en dus jezelf toevoegen in de tabel.
Ah, dank je wel! Gelukt!
Wat wordt er hier gezellig veel geschreven! Ik moet er nog even inkomen met al jullie namen en verhalen, ben op vakantie dus forum alleen mobiel dus persoonlijk reageren vind ik nog wat lastig.

Koekiemonster wat spannend zeg! Wat veel en wisselend nieuws zo achter elkaar. Lijkt me moeilijk om nu twee weken te wachten.

@ werk/nieuwe functie. Lastig als net die ene mooie kans zo voorbij komt! Wij hebben onze kinderwens lang uitgesteld voor mijn carrière, en er nu toch voor gegaan... en als we dan terugkijken waren de afgelopen jaren nog beter geweest dan nu... kortom je weet niet hoe het loopt.
Naast alleen hoeveelheid uren meenemen in besluit kun je ook kijken naar reisafstand, flexibiliteit in uren, of thuiswerken een optie is en de hoeveelheid vrije dagen...

Wij gaan straks allebei 4 dagen werken. Waarvan ik 1 dag thuis en de andere 3 dagen veel reistijd heb en lange dagen maak om files te vermijden. Hoe ik dat straks kan indelen weet ik nog niet... ik haal de opvangtijden van KDV niet maar met kortere dagen sta ik in de file en met nog kortere dagen moet ik een dag extra gaan.

Ik vind het trouwens best gek.. voel me niet heel erg zwanger (behalve extreme vermoeidheid en borsten die bizar hard groeien) en sta er nog best wat voorzichtig in... als in eerst de echo maar eens afwachten en eerste 12 weken door. Maar aan andere kant al bezig met rondleidingen plannen op KDV’s omdat wachtlijst zo lang is.

Heb trouwens een eerdere echo kunnen plannen op 26 juli, dus hoef nu niet meer tot de 11 weken te wachten! Heel fijn!
koffie fijn dat je al redelijk snel de eerste echo hebt!
Wat betreft het nieuws, wij staan er nog positief in. We hebben een mooi beeld gezien op de echo en de dag erna lagen ze er ongelukkig voor. Dat geeft onzekerheid, maar aan de andere kant moeten we er ook maar op vertrouwen dat alles goed gaat.
@Koekiemonster26: wat een nieuws hebben jullie te verwerken gekregen zeg, onvoorstelbaar.
Zelf zou ik ontzettend graag een tweeling willen (omdat het voor mijn vriend niet zeker is of er nog een volgende komt :-) en ivm mijn leeftijd), maar snap dat het een schok kan zijn. Ik hoop ontzettend voor jullie dat alles goed is over 2 weken. Kan je moeder tussendoor niet nog even kijken?

Door al jullie berichten ben ik vanochtend op zoek gegaan naar een gastouder. Bij mij in de plaats (randstad) al geen meer te krijgen. Vanaf sept 2020 voor 2 dagen een plekje, maar ik wil graag 3 dagen blijven werken. In januari zou er voor een 3e dag een plekje komen. In het dorp naast dat van ons zou wel plek zijn op mijn voorkeursdagen, maar dan moet ik rijden terwijl die ander echt letterlijk om de hoek is bij ons vandaan. Lijkt me ideaal. Onze ouders zijn (omdat wij al 'oud' zijn hahah) niet meer je jongste en hebben allemaal al veel opgepast op kinderen van broers en zussen dus daar willen we het eigenlijk niet meer aan vragen. Misschien die ene dag in de week tot januari 2021.....

Ik heb inmiddels allerlei apps en boeken en die hebben to do listjes met dingen die ik nu al moet regelen of doen. Zijn jullie daar al mee bezig? Ik had een winterslaap gepland tot na de eerste echo :-D .
Esprietje een winterslaap :rofl: dat is best een goed idee!
Om eerlijk te zijn... Heb ik nu ook na de eerste echo nog niet veel gedaan, nog niks gekocht ook. Na de termijnecho ga ik me denk ik inschrijven bij het kraamzorg bureau waar wij graag weer gebruik van willen maken.
Ik hoorde bij de verloskundige dat er weer een soort babyboom is, het was ongelooflijk druk op dit moment. Of dat nieuwe dames zijn of dat er zoveel uitgerekend zijn in de zomer weet ik natuurlijk niet :hihi:
Vorige zwangerschap ook niets geregeld voor eerste afspraak verloskundige.

Behalve moeders voor moeders als je dat wil je het niet nodig

Tenzij je dus ergens woont met idiote wachtlijsten voor kinderopvang...
Hoor trouwens ook regelmatig dat een wachttijd van kinderopvang of extra dag toch wat korter wordt doordat kinderen de stad uit verhuizen
@pinda, ooooh wat grappig! Ik ben in een plaats in de buurt van Zwolle opgegroeid dus wie weet kennen we elkaar ja!

@koekie, spannend zeg! Sowieso al de mededeling dat het er twee zijn en nu nog het ongewisse.

Trouwens, ik heb al twee dagen behoorlijke last van krampen. Het lijkt op menstruatie krampen maar dan net wat. Erger.. Ik heb absoluut geen bloedverlies oid, maar hebben jullie hier wel eens last van?

En nog altijd kotsmisselijk.. Al het eten staat mij tegen, ik lust eigenlijk alleen maar vruchtensapjes... En ik zou zo graag zoute haring willen eten (als vegetariër haha).. Misschien het idee dat je het niet mag of zo..
Hufflepuff die krampen ken ik zo niet, maar er gebeurt van alles in je baarmoeder dus het hoeft zeker niets te betekenen. Die groeit in een razend tempo natuurlijk.

Zin in zoute haring als je vegetariër bent is zeker grappig! Ik had laatst zoooo'n zin in een glas wijn, dat ik er van droomde zelfs. Terwijl ik amper alcohol dronk voor mijn zwangerschap.
@ Jetski15 en @Koekiemonster26, gelukkig ben ik dan niet de enige die niet al allerlei dingen organiseert voor de eerste echo. Terwijl ik toch in het dagelijkse leven wel een regeltante ben. Ben ook nog te voorzichtig om blij te zijn, daar heeft het ook mee te maken. Goed idee koekiemonster, om de kraamzorg na de eerste echo te gaan organiseren. Daar zou ik dan weer niet aan gedacht hebben.

Moeders voor moeders gaan met vakantie las is. En... mijn zwager woont recht aan de overkant en mijn schoonouders om de hoek, dat is niet echt lekker onopvallend plas sparen :rofl: . En ons huis heeft geen achterom dus dat is ook geen optie. Ik doe het dus niet.

Hufflepuff ik heb ook af en toe menstruatieachtige kramp. vooral 's avonds op de een of andere manier, of in bed.

Slapen jullie ook zo slecht? Ben nog niet misselijk maar moet zooo vaaaaaak plassen, wel 4 of 5 keer per nacht. Ben langzaam aan uitgeput. Verder nog steeds geen klachten behalve zere boobbies, zwaar gevoel onderin mn buik en hoofdpijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven