het is toch fout gegaan .. nu wil hij ....

01-04-2009 11:53 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
goedemorgen,

ongeveer twee weken geleden poste ik hier ook een berichtje... had toen net 3 weken een prille relatie met de man van mijn dromen. Maar door mijn onzekerheid dreigde het fout te gaan. Nu wil ik graag jullie mening over het volgende:

Hij was een week op vakantie en dat maakte mij nog meer onzeker. Maar heel de vakantie kreeg ik lieve berichtjes en telefoontjes dus dat ging wel goed. Toen hij terug kwam hadden we echt een super avond samen. De dag daarna zou hij naar mij toe komen. Hij vroeg hoe laat ik thuis zou zijn, ik moest nog wat dingetjes doen, dus ik zei hem rond half 9 en hij beloofde dan meteen naar mij toe te komen. Echter om half 10 was hij er nog niet dus ik dacht ik bel ff. Hij snapte niet waarom ik belde en op een of andere manier kregen we hier een enorme ruzie over. Vraag mij ook niet waarom maar hij leek heel licht ontvlambaar opeens. Uiteindelijk is hij naar huis gegaan. Ik was nogal in de war van deze ruzie en heb hem gebeld, maar hij was voor geen reden vatbaar. Vrijdag zouden we naar een feest gaan van vrienden van hem maar dit moest natuurlijk eerst uitgepraat worden. Ik ben naar hem toe gegaan, wel spullen in de auto gegooid voor het geval ik toch mee zou gaan naar dat feest en we hebben gepraat. toen kwam er uit dat hij eigenlijk nu eeerst een goede vriendschap op wilde bouwen omdat hij onze communicatie niet goed vind gaan. En dan kunnen we nog wel zien of een relatie er nog wel in zit. Later in ons gesprek gaf hij aan niet weg te willen gaan bij mij en dat we het een kans zouden geven. Uiteindelijk zijn we naar dat feest gegaan, ik was nogal gespannen want het zat mij toch nog niet helemaal lekker... maar goed. Leuke avond/nacht gehad. Zaterdag nog wat leuks gedaan samen maar ik merkte wel dat hij anders was. Toen ik hem daarop aansprak zei hij dat hij gewoon moe was en dat er niets aan de hand was.... s avonds moest ik werken dus ben naaar huis gegaan. Zondag zouden we afspreken s avonds maar hij had eerst zijn dochtertje heel de dag dus geen tijd voor mij. Prima.. ik ging naar een verjaardag en aan het eidn van de middag belde ik hem eens om te vragen hoe laat we zouden afspreken. Antwoord: ik bel je later wel even... later belde hij maar weer was het ik laat je nog wel weten hoe laat we afspreken. En zo ging het nog enkele malen door. Toen heb ik hem gezegd ik kom om zo en zo laat naar je toe ok. Dan zie ik je straks. Maar wilde hij niet, ik mocht pas heel laat komen. Toen ik zei dat ik dat niet zo leuk vond ontstond er weer een soort van ruzie door de telefoon. uiteindelijk zei hij dat hij er geen zin meer in had en dat het maar over moest zijn met ons. Nu een paar dagen later, zit ik hier met een knoop in mijn maag, ik kan en wil niets.. eigenlijk alleen maar dat het weer goed komt. Heb hem net gesproken, hij komt vanavond nog wat spulletjes van mij langsbrengen en even praten. Maar hij heeft nu wel weer aangegeven dat hij eerst een goede vriendschap wil opbouwen, dwz samen leuke dingen doen, elkaar wel bellen en af en toe zien en dan onze communicatie verbeteren (dat is het grootste probleem volgens hem) en als dat beter gaat en het leuk is kunnen we nog kijken of er nog een relatie in zit.

Nu zie ik dit eigenlijk niet zo zitten, mijns inziens ga je voor een relatie of niet .... maar ik wil hem ook niet kwijt... Wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie mij adviseren? Misschien is dit verhaal een beetje warrig opgeschreven dus als iets niet duidelijk is of te weinig informatie vraag dan gerust. ik ben op het moment gewoon een beetje warrig door dit alles.. sorry
quote:Spijker schreef op 01 april 2009 @ 13:41:

'communicatie verbeteren'? Pffff, is dit een romance of een zakelijke overeenkomst?

Het is al vaker gezegd maar als je na zo'n korte tijd en over zulke kleine dingen al zoveel gezeik hebt, dan gaat het echt niets worden.

Dat vind ik dus ook.. het klinkt zo zakelijk... terwijl in het begin we echt nergens last van hadden alles leek vanzelf te gaan. Maar als er nu al zoveel barstjes zijn.. dan kan je toch ook niet bouwen.

IK sprak hem net aan de telefoon, hij denkt dat een vriendschap wel werkt.. maar ik blijf er bij dat het niet gaat lukken. Voor mij niet in ieder geval.
quote:dancequeen schreef op 01 april 2009 @ 13:42:

[...]

terwijl in het begin we echt nergens last van hadden alles leek vanzelf te gaan. Maar als er nu al zoveel barstjes zijn..

IK sprak hem net aan de telefoon, hij denkt dat een vriendschap wel werkt.. maar ik blijf er bij dat het niet gaat lukken. Voor mij niet in ieder geval.

Welk begin? De eerste 2 dagen? Jullie zitten echt nog in het begin van de relatie en alles zou gewoon vlekkeloos moeten verlopen.

Als vriendschap voor jou niet werkt, dan is het toch al over? Dan houdt het toch direct op?
Sorry dancequeen, maar van een man's perspective; ben je wel "pushy"bezig. Ik krijg de indruk dat het meer een prestige kwestie voor je is dan dat je werkelijk voelt dat hij "de ware" is.

Misschien eens ontspannen voor de spiegel gaan staan en jezelf een tijd lang recht aan kijken, toespreken en vragen stellen - let hierbij vooral op je ogen.

Kan de ongelofelijke haast van je om a.s.a.p. tot een relatie te komen niet vatten, hoewel ik het veel merk in de omgang mannetje/vrouwtje* (in elke gewenste samenstelling) van de laatste jaren, Het wordt ook afgedaan met de dooddoener, "maar als het goed voelt, waarom dan wachten". en aub niet de volgende dooddoener over de goede sex, want die kan je met een willekeurig ander persoon ook krijgen als de intenties kloppen.

Het is al vele malen gezegd; laat lopen, het is en wordt mooi weer, er lopen genoeg prospects rond, dus even snotteren, neus snuiten, rug rechten, push up goed doen, lipjes stiften en off you go...
Opinions just like love do not pay any bills
Goedemorgen,

wil toch nog eventjes laten weten hoe het gegaan is. Ik had verwacht dat als hij gisteren langs zou komen om spulletjes te brengen dat ik in tranen uit zou barsten. Gek genoeg kreeg ik juist een heel boos en tegelijk ook rustig gevoel over mij en heb geen traan gelaten. Zelfs niet toen hij weg was en nu nog steeds niet ??? sta er zelf verbaasd van. Hij deed weer heel koel en afstandelijk. misschien dat ik toen in zag dat dit echt geen zin mer had. ik vroeg hem of hij misschien ook bij zichzelf was nagegaan of hij dingen anders had kunnen doen en waardoor het nu eigenlijk allemaal zo mis ging. Dat had ie niet zei hij. Dat vond ik wel een rare opmerking, je kijkt toch ook bij jezelf dan waar het aan zou kunnen liggen. Maar goed.....

Ben nu behoorlijk rustig (zou ik in een ontkenningsfase zitten), heb niet de behoefte om hem te bellen. Ben eigenlijk vooral boos ..... misschien veranderd dit nog hoor maar op dit moment lijkt t of ik het geaccepteerd heb...
Goed zo meis, vind ook heel goed wat je tegen hem gezegd hebt, en als zijn reaktie zo kort van stof is, weinig diepgang, lijkt het me geen persoon die het voor jou is. Lekker boos blijven en daarna vooruit kijken en wellicht heb je de volgende keer minder angst aangezien jij jezelf nu ook belangrijk vind!! Graag of niet , toch??
Dancequeen was jij eerder als dance_girl hier op het forum?
quote:superstar_2 schreef op 02 april 2009 @ 11:12:

Dancequeen was jij eerder als dance_girl hier op het forum? ehmmm nee ben nog niet zo lang hier .... waarom ??
quote:dancequeen schreef op 02 april 2009 @ 11:30:

[...]

ehmmm nee ben nog niet zo lang hier .... waarom ??

Omdat je verhaal me meteen aan haar verhalen deed denken..

Maar je bent het dus niet..
quote:superstar_2 schreef op 02 april 2009 @ 11:37:

[...]

Omdat je verhaal me meteen aan haar verhalen deed denken..

Maar je bent het dus niet..nee... wel grappig dat er blijkbaar iemand is die dezelfde soort problemen heeft. Nou ja njiet echt grappig natuurlijk, maar t voelt meteen een stuk minder alleen
Sorry dancequeen, maar het is helemaal niet grappig als je aan dance-girl's post doet denken. Ik dacht het trouwens ook toen ik je posts las.

Ik vind net als anderen ook dat je meteen heel veel verwachtte van een heel prille relatie. Misschien zat hij nog in de datefase?

Ik denk eigenlijk dat als jullie "vrienden" zouden blijven jij zou denken dat jullie vrienden zijn, en hij simpelweg niets meer van zich zou laten horen. Hij was niet geinteresseert in je op die manier. Of je hebt hem weggejaagd.

Werk daaraan voor jezelf. Claim een ander niet zo. Je leven stopt niet ineens als je een relatie hebt, en als dat wel zo lijkt kan dat voor een ander heel erg benauwend werken. Je wilt zelf toch ook niet zo geclaimed worden?

Jammer dat je niet eerder inzag dat hij het alleen wel makkelijk vond zo, dan had je er al veel eerder een punt achter kunnen zetten.
Inderdaad, je gaat voor een relatie of niet. Ik vind dit geen leuke vent, nu al niet................
voer eendjes geen oorlog!
quote:petit1968 schreef op 02 april 2009 @ 17:55:

Inderdaad, je gaat voor een relatie of niet. Ik vind dit geen leuke vent, nu al niet................

Petit, de eerste paar weken hoef je toch zeker nog helemaal niet te weten of je wel een relatie met die ander (die je in de meeste gevallen net hebt ontmoet en nog moet leren kennen) wilt??

Als het meteen alles of niets zou zijn, was ik never nooit gaan daten.

Iemand die van mij binnen een korte tijd; "alles of niets" vraagt, of zo'n houding aanneemt, mag met mijn niets weer snel vertrekken. Ook binnen de liefde mag je je verstand gebruiken.
Dag dancequeen Je schrijft dat je geen behoefte had hem te bellen Houden zo! Eerlijk gezegd kreeg ik een beetje jeuk van je claimerige en pusherige gedrag maar vind dat je heel goed gedag hebt gezegd! Zo hou je de eer aan jezelf! Verpest dat nu niet door weer te gaan bellen, smsen, menen etc. Dat zou ik echt zonde vinden.......

Heel veel sterkte!
quote:VieVaaVee schreef op 02 april 2009 @ 19:49:

Dag dancequeen Je schrijft dat je geen behoefte had hem te bellen Houden zo! Eerlijk gezegd kreeg ik een beetje jeuk van je claimerige en pusherige gedrag maar vind dat je heel goed gedag hebt gezegd! Zo hou je de eer aan jezelf! Verpest dat nu niet door weer te gaan bellen, smsen, menen etc. Dat zou ik echt zonde vinden.......

Heel veel sterkte!Echt!? Persoonlijk kreeg ik veel meer jeuk van een man die na een paar weken zegt dat hij 'eerst vrienden wil worden'. What the fuck?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Madhe, wat ben jij streng voor TO zeg. Als ze hier nog niet zo lang is, hoe kan ze dan weten of het wel/niet grappig is dat haar posts doen denken aan andere forummer? Overigens ken ik die posts ook niet, dus ik zie het probleem ook niet.

En ik kreeg idd ook meer jeuk van die man hoor. Misschien was je wat claimerig Dance, wij waren er niet bij tenslotte, maar die man klinkt ook niet relaxt hoor. Een uur te laat er nog steeds niet zijn en dat je dan niet mag bellen? En afstandelijk doen? Dikke doei zeg ik dan.
Emaille, de posts waar naar verwezen werd waren van een meisje dat haast iedere maand een topic opent, iedere maand een ander geweldig vind (wat allemaal mag), en iedere maand de man in kwestie heel hard wegjaagt (omdat ze er nog net niet binnen een week mee wil trouwen, claimt en haar geluk uit die ander probeert te halen). En dat is niet grappig, wel dan?

Ik kreeg geen jeuk van die man. Het is toch bekend dat er veel zogenaamde relaties alleen om sex draaien? En dat veel vrouwen zich aan het lijntje laten houden? Zo houden vrouwen dat gedrag toch ook in stand? Een man gaat echt wel voor een vrouw als hij haar bijzonder genoeg vindt. En als hij daar aan toe is.
Als ik het zo lees wil hij alleen maar de lusten en niet de lasten.

Bovendien denk ik i.d.d. ook dat als een relatie in het begin al zo moeizaam loop er geen goeie match is. Je gaat volgens mij met deze man niet gelukkig worden. Hou de eer aan jezelf en wijs hem de deur is mijn advies. Zoek een man die beter bij je past!

Sterkte!
Sterker nog, als hij zulke ontwijkende antwoorden blijft geven over een afspraak.

Zo enorm tekeer gaat als je hem belt of hij nog komt.

Is hij dan wel zo single/los als hij doet voorkomen??

Date hij ook met een ander of hoopt hij nog iets uit het verleden??

Over een simpel vraagje via de telefoon zo''n ruzie schoppen, dan kwam dat telefoontje misschien wel heel ongelegen.
Maar ik bedoelde Madhe, dat als dancequeen niet dezelfde is, ze dat niet kan of hoeft te weten. Dus geen reden om haar zo aan te pakken. Snappie?
quote:emaille schreef op 02 april 2009 @ 21:42:

Maar ik bedoelde Madhe, dat als dancequeen niet dezelfde is, ze dat niet kan of hoeft te weten. Dus geen reden om haar zo aan te pakken. Snappie?

Hmm ik basseerde die eerste zin (sorry, maar dat is niet grappig) op de vergelijking.

De alinea eronder basseerde ik op mijn mening door haar posts. Maar verder heb je helemaal gelijk hoor Ik kan nogal bot overkomen in mijn posts, maar ben eigenlijk best lief hoor. Ben ook serieus helemaal blij voor haar dat ze geen last heeft van de breuk!
Jij bent helemaal niet bot Madhe, gewoon lekker helder en duidelijk

Ik hou daar wel van!

Dancequeen, hoe is het nu met je?

Nog steeds niet in een dal van tranen beland?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dames en heer natuurlijk bedankt voor jullie reacties....

madhe: Je bent niet streng hoor, vind je best lief haha en duidelijk. Dat had ik net ff nodig !!

Emaille: Lief dat je voor mij op komt en voor je antwoord.

Summerdance: Nee tranendal is er nog niet geweest gelukkig !! wel af en toe het gevoel dat ik hem mis.. maar dan denk ik verder. Wat mis ik nou eigenlijk.... hem of gewoon het samenzijn met iemand. Ehm nou om eerlijk te zijn meer het samen zijn met iemand. Natuurlijk denk ik wel wat zou hij nu aan het doen zijn met dit lekkere weer en ben ik er in mijn hoofd mee bezig. Maar ik verman (ehmm of moet ik zeggen vervrouw) me en ga iets leuks doen. Ik heb het boek ' het monsterverbond' gehaald in de bibliotheek. Las ergens op dit forum dat het een goed boek is voor mensen zoals ik. Waarom kiezen sommige vrouwen altijd de verkeerde man. En dat helpt ook al een heel eind. Ik zie nu in dat ik misschien wel een beetje geclaimd heb maar dat hij ook zeker dingen anders had kunnen doen maar daar niet eens naar wilde kijken. En dan denk ik, wil ik zo'n man waarbij ik mij altijd moet aanpassen?? NEE !!! maar neemt niet weg dat ik het af en toe nog best moeilijk heb hoor. Alleen ik huil niet en probeer dan weer realistisch te denken... het helpt niet om te gaan zwelgen in zelfmedelijden...
Huilen mag best hoor DQ, niets mis mee. Maar hou het wel in perspectief. Je hebt pas anderhalve maand wat met hem gehad. (als ik goed tel) en niet jaren lang al. Want hoelanger je een relatie met iemand gehad hebt, hoe meer verdriet je ervan hebt. Neemt niet weg dat het verdriet best mag bestaan. Maar net wat je zegt. Zwelgen in je verdriet helpt je niet. Dan blijf je maar in een cirkeltje hangen en dat helpt je niet dingen op te lossen waaraan je zelf zou kunnen werken. Los ervan zie je dan al die leuke mensen om je heen niet meer omdat je afgesloten bent. En laat het nu lekker lente zijn, tijd om erop uit te trekken en om je heen te kijken.

Het is goed dat je beseft wat je beter zou kunnen doen, daar kun je gebruik van maken. Dat maakt je sterk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven