Linnen
dinsdag 16 juli 2019 om 16:17
Hello,
Nog even een topic van deze kersverse op zichzelf wonende
Heb een heerlijk linnen dekbedovertrek gekocht en wil deze gaan wassen omdat hij na 1 dag al stofjes op mijn witte laken afgeeft, dus wassen lijkt me slim.
Nu ben ik een typische student zonder geld en heb ik net in de aanbieding Robijn wasmiddel voor kleur gekocht. Kan het kwaad als ik mijn antraciet-kleurige dekbedovertrek met kleurwasmiddel was? Ben normaal echt heel makkelijk met wassen (alles wat niet heel mooi of belangrijk is op kleur sorteren, kleurwasmiddel, 40 graden wassen en klaar) maar hecht best wel waarde aan dit mooie beddengoed
Of moet ik echt nog even investeren in wasmiddel voor zwarte/donkere was?
Nog even een topic van deze kersverse op zichzelf wonende
Heb een heerlijk linnen dekbedovertrek gekocht en wil deze gaan wassen omdat hij na 1 dag al stofjes op mijn witte laken afgeeft, dus wassen lijkt me slim.
Nu ben ik een typische student zonder geld en heb ik net in de aanbieding Robijn wasmiddel voor kleur gekocht. Kan het kwaad als ik mijn antraciet-kleurige dekbedovertrek met kleurwasmiddel was? Ben normaal echt heel makkelijk met wassen (alles wat niet heel mooi of belangrijk is op kleur sorteren, kleurwasmiddel, 40 graden wassen en klaar) maar hecht best wel waarde aan dit mooie beddengoed
dinsdag 16 juli 2019 om 16:27
Klopt maar het is heel donkergrijs dus daarom twijfel ik haha.
dinsdag 16 juli 2019 om 16:43
Je kunt gewoon de Robijn voor gekleurde was gebruiken.
Zelf gebruik ik voor alle bonte was altijd Ariel vloeibaar en dan de original versie. De kleuren blijven prima.
Wel raad ik je aan om de slopen en het overtrek allebei tegelijk te wassen. Door het wassen verkleurt je overtrek altijd wel een klein beetje. Dat valt natuurlijk steeds meer op.
Ooit eens op het vliegveld een man in een afritsbroek zien lopen. Hij had hem duidelijk ook als korte broek gebruikt en de pijpen meestal niet meegewassen. Dat was heel duidelijk te zien nu hij de pijpen er aan geritst had.
Zelf gebruik ik voor alle bonte was altijd Ariel vloeibaar en dan de original versie. De kleuren blijven prima.
Wel raad ik je aan om de slopen en het overtrek allebei tegelijk te wassen. Door het wassen verkleurt je overtrek altijd wel een klein beetje. Dat valt natuurlijk steeds meer op.
Ooit eens op het vliegveld een man in een afritsbroek zien lopen. Hij had hem duidelijk ook als korte broek gebruikt en de pijpen meestal niet meegewassen. Dat was heel duidelijk te zien nu hij de pijpen er aan geritst had.
dinsdag 16 juli 2019 om 16:51
nat uithangen idd.Superuser2018 schreef: ↑16-07-2019 16:37Gewoon wassen met dat spul, niet te hard centrifugeren en dan redelijk nat netjes uithangen. Linnen kan enorm kreuken.
en het kleurwasmiddel is prima.
Geen andere spullen erbij doen. het kan afgeven.
Don't cry, buy a bag and move on.
dinsdag 16 juli 2019 om 17:17
Ik denk dat de zon meer aan dit verschil bijgedragen heeft. Hij had ze ook in de zon moeten dragenwilma36 schreef: ↑16-07-2019 16:43Wel raad ik je aan om de slopen en het overtrek allebei tegelijk te wassen. Door het wassen verkleurt je overtrek altijd wel een klein beetje. Dat valt natuurlijk steeds meer op.
Verder goede tip.
dinsdag 16 juli 2019 om 17:52
dinsdag 16 juli 2019 om 17:53
Bij de Ikea gehaald! Was in de aanbieding 40 euro.Gekopbloemen schreef: ↑16-07-2019 17:25Linnen is heerlijk om onder te slapen trouwens. Welk merk heb je ?
dinsdag 16 juli 2019 om 18:33
Was nu 60% korting, dus heb twee van die grote flessen ingeslagen die ik normaal voor dezelfde prijs van een ander merk had kunnen halen idd. Nu kan ik een tijd met Robijn wassenAnoniem262821034 schreef: ↑16-07-2019 17:54Weinig geld en dan Robijn kopen, die snap ik niet helemaal. Tip: Formil van de Lidl.
dinsdag 16 juli 2019 om 21:27
Was na Ariël, de poedervariant die ik hier noemde, het beste uit de test bij de Consumentenbond. Samen met de Una van de Aldi.Anoniem262821034 schreef: ↑16-07-2019 17:54Weinig geld en dan Robijn kopen, die snap ik niet helemaal. Tip: Formil van de Lidl.
dinsdag 16 juli 2019 om 21:29
dinsdag 16 juli 2019 om 21:33
chaoticinternetnerd schreef: ↑16-07-2019 18:33Was nu 60% korting, dus heb twee van die grote flessen ingeslagen die ik normaal voor dezelfde prijs van een ander merk had kunnen halen idd. Nu kan ik een tijd met Robijn wassenAls het op is en er zijn geen aanbiedingen ga ik over op jouw tip!
.
dinsdag 16 juli 2019 om 21:35
Ja die hebben pas nog een lichte was bij mij gered!
.