Alles tegelijk

02-04-2009 11:12 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf kom ik er niet meer uit, dus ik zou graag jullie mening willen weten.

Bijna 6 jaar geleden heb ik kanker gekregen, na intensieve behandelingen ben ik toen schoon verklaard. Echter, sinds sept vorig jaar bleken er uitzaaiingen te zijn en in dusdanige mate dat er geen enkele kans op genezig meer is. Ik woon al een aantal jaren samen, maar hij kan niet omgaan met het feit dat ik in zijn ogen opgegeven ben. In plaats van de steun die ik zoek wordt hij steeds afstandelijker en zegt ook dat hij deze fase in mijn leven niet als partner kan en wil meemaken. We weten beide wel dat onze relatie eigenlijk voorbij is maar er speelt van beide kanten ook nog een groot stuk schuldgevoel mee. Ergens voelt het dat je elkaar in de steek laat in een periode dat je elkaar ook nodig hebt. En het is zo frustrerend dat je bij elkaar niet meer kan vinden wat we beide zo nodig hebben. Nu heb ik iemand anders leren kennen, iemand die mij accepteert zoals ik ben, die weet van mijn gezondheid maar die toch zegt voor mij te gaan. En ik twijfel. Hoe kan ik van de ene relatie in de andere stappen ? Ik heb gisteravond tegen mijn vriend gezegd dat ik gevoelens heb voor een andere man. Hij zegt oprecht blij voor mij te zijn en dat het zijn beslissing ook makkelijker maakt. We willen namelijk wel heel graag vriendjes blijven. Dat hij mij nu niet kan steunen wil niet zeggen dat ik hem niet meer lief heb.

Het gaat plots allemaal zo snel en ik weet niet of ik dit tempo wel kan bijbenen. Ondanks het aan elkaar vastklampen toch onze relatie beeindigen en me dan zomaar in de armen van een ander storten ? Het gevoel wat deze man mij geeft is heel bijzonder. Hij wil mij steunen, mij liefhebben, samen een mooie tijd beleven. Maar daar zit ook tegelijk het probleem. Hoe kan iemand zulke dingen tegen je zeggen als je elkaar nog maar zo kort kent ? Waarom zegt hij zoiets tegen mij ? Ik zou hem het liefst eerst rustig verder willen leren kennen, zonder de druk van een relatie. Hij zegt voor mij te willen gaan omdat we samen maar een korte tijd hebben. Ik voel me nu vreselijk onder druk gezet. Hij smst, belt, zegt de meest mooie dingen, maar ik merk dat ik steeds afstandelijker word. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat zo'n slim iemand als hij is, zijn toekomst zo drastisch wil omgooien alleen voor mij. Mijn huidige relatie is voorbij, daar zijn we hebt beide over eens, maar om me nu zomaar in iets nieuws te storten benauwd me. Ik wil rust, maar hij zegt er vol voor te willen gaan. Ik zoek steun, hij wil er voor me zijn. Hij dringt aan, ik trek me terug.

Is het nu echt zo raar dat ik gewoon tijd voor mijzelf wil hebben ?
Waarom zet je die mannen niet even op een laag pitje?

Sluit eerst je huidige relatie op een goede manier af en misschien kun je daarna die nieuwe man wat beter gaan leren kennen.
quote:Sept16 schreef op 02 april 2009 @ 11:12:

.

Is het nu echt zo raar dat ik gewoon tijd voor mijzelf wil hebben ?Nee tuurlijk niet. Ik vind het eerder raar dat je eraan twijfelt of het raar is.
En verder: wat Yoyo zegt
Sept, allereerst een virtuele knuffel. Wat een rot nieuws heb jij gekregen zeg. Daarbij is het heel naar dat je vriend en jij beiden voelen dat jullie relatie over is. Dat zijn een heleboel dingen om te verwerken in één keer.

Die nieuwe man bedoelt het misschien wel heel goed, maar daar kom je maar op één manier achter. Bewaak je eigen grenzen goed en geef hem aan dat je het rustiger aan wilt doen. Niet wat hij wil is nu namelijk belangrijk, want wat jij wilt staat veel centraler.

Jij gaat een periode in van onthechting, jij moet op termijn afscheid gaan nemen. Hier heb je ruimte voor nodig en als die nieuwe man echt zo gek op je is als hij zegt dat hij is, dan geeft hij je die ruimte en is er daarnaast voor je om je te ondersteunen.

Wees eerlijk tegen hem over hoe je je voelt. Doe de dingen in jouw eigen tempo. Overhaast jezelf niet. Jij voelt wel wat goed is voor jezelf en jij moet je eigen belangen bewaken.

Ik wens je heel veel sterkte en nog een mooie periode van geluk in je leven.
Ik wilde vanochtend al reageren, maar kon de goede woorden er niet voor vinden. Wat Pinksterbloempje zegt vind ik een hele goede post.

Ik wil je er nog bij zeggen; wanneer de nieuwe man je zo'n goed gevoel geeft, geef er dan aan toe, zonder inderdaad je eigen grenzen over te gaan, of zonder sneller te gaan dan jíj wilt. Als hij zo voor je wil gaan (wetende hoe de toekomst er uit ziet) dan denk ik dat ie het ook wel kan handelen wanneer jij zegt het rustig aan te willen doen

Pff allereerst wat een slecht nieuws en een knuffel.

De huidige relatie zien jullie beiden niet meer zitten. Sluit dit af en blijf niet bij elkaar "uit medelijden" of omdat het zo zou horen. Vreselijk om te horen dat je vriend dit moeilijke proces niet trekt maar omdat jij de relatie ook niet meer ziet zitten, is het misschien makkelijker om het te beeindigen.

Ik zou je "nieuwe liefde" heel duidelijk maken dat je niets wilt overhaasten. JIJ bepaalt het tempo! Jij bent nu even heel belangrijk. Als je er aan toe bent en het voelt goed, ga lekker leuke dingen met hem ondernemen en geniet er van. Voel je niet schuldig naar je ex of je omgeving. Jij bepaalt hoe je je leven leeft en zeker omdat je tijd nog beperkt is. Nieuwe liefde heb je heel bewust verteld hoe de situatie is. Je bent eerlijk tegenover hem. Wees dat ook tegen jezelf en ga op je gevoel af. Sterkte!
Hij zegt ook dat hij de hele situatie wel kan handelen, maar het goede gevoel dat hij mij geeft is geen verliefdheid van mijn kant. Maar ik geniet van zijn aandacht, van zijn woorden.

Ik vraag me ook af waarom ik daar zo van geniet, misschien omdat ik bang ben om straks alleen dood te gaan. Maar is dat niet vreselijk oneerlijk tegenover hem ?

Maar ex is en blijft mijn beste vriend. Ergens vind ik onze breuk ook heel eerlijk naar elkaar toe. Om juist nu aan elkaar toe te geven dat we bij elkaar blijven omdat ik ziek ben vind ik toch een teken van kracht.

Vind het gewoon heel moeilijk om dit alleen te doen, De sterke vrouw die ik dacht te zijn blijkt ook een hele zachte, emotionele kant te hebben. En dat verrast mij zelf misschien nog wel het meest. Vind mijzelf op dit moment ook geen leuk mens. Voordat ik de uitslag wist riep ik altijd dat ik van mijn laatste tijd zou gaan genieten. Nou, daar ben ik nu niet bepaald mee bezig. Ik twijfel, denk en voel me onder druk gezet.

Ga denk ik afspreken met nieuwe man en zeggen dat ik voor mijzelf kies. Alleen. Dat doet meer zeer dan verwacht.
anoniem_73139 wijzigde dit bericht op 03-04-2009 14:12
Reden: te vaak ik
% gewijzigd
Wat een verhaal Sept! Vind het ongelofelijk sterk van je dat je er zo instaat.

Om op je vraag te antwoorden of het niet oneerlijk is tegenover de nieuwe man in je leven; dat hoeft denk ik niet, zolang jij open bent en aangeeft dat je heel erg van zijn aandacht en woorden geniet, maar niet verliefd bent. Dan heeft hij ook een keuze hoe en of hij samen met jou de relatie vormgeeft.

Ik kan niet zeggen wat je moet doen, behalve dicht bij jezelf blijven (maar volgens mij ben je daar al mee bezig) en wens je nog veel goeds en geluk toe.
anoniem_81032 wijzigde dit bericht op 03-04-2009 16:17
Reden: spellen is lastig...
% gewijzigd
Je moet doen wat goed voelt voor jou. Er is al zoveel op je pad wat je moet verwerken en door moet maken. Niet alleen je ziekte maar ook het beeindigen van je relatie. Niemand kan voor jou bepalen wat je wel of niet moet voelen, wat wel of niet raar is. Ik vind het zelf niet raar dat je eerst de ene relatie wilt afsluiten voor je in een ander stapt. Al zijn er mensen die dat wel kunnen en ook gewoon doen. Maar dat is een keuze die ieder voor zichzelf maakt.

Ik wil je heel veel sterkte wensen want wat je te horen hebt gekregen is geen kattenpis!
Overigens als jij het fijn vind steun, aandacht en dergelijke te krijgen van die andere man waarom niet. Zolang je duidelijk bent naar hem toe over wat jouw gevoelens zijn in deze en hij daarmee om kan gaan is er niets aan de hand. Bij wat jij meemaakt lijkt het me juist fijn om iemand te hebben die je steun geeft, je opbeurt als je het moeilijk hebt. Of waar je gewoon even zorgeloos lekker mee kunt lachen! Schaam je er niet voor. Zolang je beiden weet waar je aan toe bent doe je niets verkeerds.
Ben na mijn posting opgenomen geweest, dus daarom niet meer gereageerd.

Toen ik in het ziekenhuis lag is hij langs geweest, vaak langs geweest. Heb aangegeven dat ik graag vrienden met hem zou willen zijn maar dat een relatie er niet in zou zitten. Hij was het daar niet mee eens en heb hem sindsdien niet meer gezien of gehoord. Met ex en mij gaat het prima, alsof er van ons allebei een last van de schouders is gevallen. Ipv partners zijn we nu vriendjes en dat bevalt ons beide goed.

Toch goed zo'n forum want heb mede door jullie berichtjes toch een juiste keuze gemaakt.
Als iets te goed om waar te zijn lijkt, is het meestal ook zo..

Ik zou erg oppassen met die man.

Je geeft zelf al aan dat je er niet echt gerust op bent dat het echt oprecht is.

Zelf zou je zulke dingen toch ook niet tegen iemand die je net kent zeggen?

Meid, het enige wat je kunt doen is: volg je hart!!

En heel veel sterkte met je gezondheid.
Goh dat zegt wel iets over die man, dat hij geen vrienden wil zijn als jij dat graag wil. Goed van je dat je je eigen keuze hebt gemaakt. Ik bewonder je kracht, je lijkt een enorm sterk karakter te hebben. Mooi hoe je schrijft over je ex en hoe je in die relatie/ vriendschap staat. Vreselijk dat je uitzaaiingen hebt. Wil je vooral heel veel sterkte wensen en heel veel liefs, en dat je maar mag genieten (en steun ontvangen) van de mooie mensen om je heen, in welke vorm dan ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven