Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2

Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aaah t is ook nooit goed. Sinds gister ineens veel minder misselijk. Echt bijna weg nu. Voelt heerlijk, maar maakt ook wel onzeker. Echo aanstaande maandag pas... gister had ik een intake bij de verloskundige en die zei dat het wel of niet hebben van kwaaltjes niks zegt. Nou ja dat zal dan wel. Die winterslaap lijkt me een goed idee!
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Oh ik begrijp je zo goed Leahv!
Gelukkig mag je maandag al. Hier nog wachten tot 7 augustus, een iets langere winterslaap dus :-| .
Esprietje, ik slaap ook niet briljant :)

Huffepuf, rare vraag, maar hoe is jouw stoelgang? Die krampen zijn waarschijnlijk jouw darmen. Klinkt namelijk heel herkenbaar, volgens mijn arts zijn het echt darmen die van slag zijn door de hormone.

Baan, man moet eerst maar eens aangenomen worden. We komen er wel uit, 4 dagen opvang is ook prima heb ik mij gerealiseerd. Man gaat wel stuk dichterbij huis werken dus ik hoef niet te halen en brengen dus dat is op zich ook wel lekker.

Ik heb gisteren een echo gehad met 5+3, alles zag er goed uit. Nog geen hartje, dat komt volgende week vrijdag hoop ik (dan ben ik 6+6) en dan met 8+2 nog echo met 10 en 12 weken. Fijn dat arts dat allemaal geregeld heeft.

Oh ja ik zit inmiddels op een G-cup :facepalm: . Geen een BH past niet meer.
Ik slaap ook verschrikkelijk. 4-5 keer eruit on te plassen en vanaf 5.00 wakker al bijna 3 weken... dus of ik nou vermoeid ben als symptoom of gewoon omdat ik slecht slaap?!!

Leeuw wat fijn dat de echo er goed uit zag, ik hoop dat iedere echo je wat meer vertrouwen geeft.

Ik voel me nog niet zo zeker over de zwangerschap en vind het ook nog wat onwerkelijk, dus rondleidingen op KDV’s inplannen vond ik heel raar, maar de wachtlijsten zijn nu al tot aug/september 2020 dus toch maar actie ondernomen.

Huffepuf, inderdaad zoals hierboven gezegd wordt kunnen het goed je darmen zijn. Dat is denk bij mij de oorzaak van mn krampen. Het zijn bij mij niet echt pijnlijke krampen maar wel continue gerommel en soms wat feller.
@ Leeuw: wat fijn dat ze je zo goed in de gaten houden. Geeft je hopelijk iets meer rust tot de volgende echo.

Jaaaa, Koffiewijck, dat plassen he, niet normaal! Ik ging normaal al veel plassen maar nu is het echt belachelijk. Nou ja, gedeelde smart is halve smart :-).
Leeuw Gelukkig was het alsnog een grappig moment, maar echt subtiel is het niet van die serveerster :facepalm: . Met die hartslag, is het verstandig dat je hartslag daartussen blijft? Ik zou mijn hartslag horloge weer kunnen gaan gebruiken.
Vrijgezellenfeestje was echt super (lunch bij Bagel & Beans, escaperoom, kookworkshop, cocktails/mocktails die werden gemaakt), hoewel ik af en toe wel misselijk was en op het einde echt gesloopt (2.00 uur). En de dag erna ook nog helemaal vermoeid door het laat naar bed gaan, maar het was het waard :-D .
Wat super dat je al een eerste echo hebt gehad die er goed uit zag! en de komende periodes zult blijven krijgen ook. Dat scheelt weer in onzekerheid! Ik hoop na de echo morgen in het ziekenhuis, er ook nog 2 bij de verloskundige te krijgen :-D .

Koekiemonster26 Oeps een understatement? Damn mijn neus is al van nature heel goed dus ik vrees het ergste :facepalm: . Waar ruikt het naar? Conserveringsmiddel of ...?
Knap dat je zoveel bent afgevallen! Thanks voor de tip qua sporten! Inmiddels zijn de trainers op de hoogte en krijg ik aangepaste oefeningen. Waar ik dan weer een smoesje voor kan verzinnen richting sportgenootjes. :-D.
Wat leuk dat jij ook zwanger getrouwd bent :-) hoe vond je dat? Leuk hoe die kennis het inderdaad heeft aangepakt met dat bedankrondje :) .

Ik denk dat ik na de eerste echo (morgen! :hyper: ) ook zwangerschapsbroeken ga kopen, loop ook dagelijks met een open knoop omdat ik best strakke broeken draag :$ .

Enne Wauw wat een nieuws een tweeling, helemaal niet aan gedacht dat dat ook kan gebeuren haha o_o . Wel minder even zo die onzekerheid, en dat nog 2 weken lang *zucht!

veyi Wat leuk dat jij ook net verloofd bent! Gaan jullie wachten met trouwen tot na de bruiloft?
Iedereen wist inderdaad dat ik zwanger was op het vrijgezellenfeestje. Aangezien ik mocktails moest gaan drinken en omdat we niet meer op stap zouden gaan, heb ik toch maar besloten om het ook te delen. Wel aardig vroeg maar, het voelde wel beter zo. Ik mocht eten en drinken meenemen in de escaperoom van 1,5 uur :-D .

Welkom Jetski en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Pinda1511 Jij ook morgen je eerste echo dacht ik gelezen te hebben? Staat niet in de tabel namelijk ;-) Hoever ben jij dan? En hoevaak per week ga je nu nog sporten dan? Ik merk dat ik veel last heb van misselijkheid tijdens of na sport. En zo fanatiek sport ik niet eens meer. Misschien moet toch maar 3x per week gaan ipv 4 x...

jantientje1 Klinkt echt leuk die zwangerfitgroep! Wanneer ga je daarmee beginnen? En is het prijzig of valt dat wel mee?

Sambabal Zwangerschapsyoga klinkt inderdaad ook interessant zeg! Poeh je hele avond eten eruit, dat is niet mis. Maar wel weer even een soort van geruststelling dus hihi.

Esprietje Haha welke apps heb jij allemaal gedownload? Ik heb eerlijk gezegd ook nog helemaal niets geregeld. Mijn verloofde hoopte zelfs te kunnen wachten met inlezen etc. tot begin september want dan zijn we getrouwd en terug van de huwelijksreis, maar heb al gezegd dat dat geen strak plan is :P Dus morgen na de eerste echo toch maar eens gaan kijken welke dingen we moeten gaan regelen. En dat terwijl we over 5 weken gaan trouwen :hihi: .
En je zegt wel geen klachten, maar vervolgens noem je 3 klachten op :hihi: .

Hufflepuf Ja pittig he die misselijkheid :sick: en dat eten zo tegen kan staan, echt zo'n bijzondere gewaarwording. Maar ik probeer steeds het positieve erin te zien :-) . Ik eet trouwen vegan, hopelijk krijg ik ook geen cravings naar dierlijke producten :hihi: Heb wel al enorme zin in een tosti gehad, maar die kan je gelukkig ook met vegan kaas maken. :-D

Iedereen Ik vind het zo fijn om al jullie belevenissen te lezen en om deze bijzondere periode met elkaar te kunnen delen :heart: , ook al is het nog zo pril allemaal.
Het besef is er bij mij ook nog niet helemaal. Zo'n app die per week bijhoudt hoe de embryo groeit maakt het allemaal ietsje echter. Maar alsnog is het inderdaad niet echt te beseffen dat dit allemaal in mij/ons gebeurt! Hopelijk na morgen iets meer besef als we het hartje hebben gezien/gehoord. :heart:
@ Leeuw leuk hè die groeiende borsten... Heb mijn voedingsbh van vorige zwangerschap maar weer aan

@Sunny_lady klinkt leuk je vrijgezellenfeest! Snap dat je iedereen maar op de hoogte hebt gesteld

Collega van mij die ook pril zwanger is weet het nu wel bij mij. We hadden het over zwangerschap omdat ze zo misselijk is en toen maar vertelt. Ook wel lekker dat iemand op werk het weet. ( Gaat baas nog leuk vinden als het bij ons beide goed blijft gaan)

@ sporten als je iets van zwanger fitness wil check je aanvullende verzekering eens soms vergoeden die cursus of fitness.
@ regeldingen; mijn verloskundige had vorige keer heel mooi lijstje wat je voor wanneer moet regelen. Die kent ook je regio dus kan ook goed tips geven. Scheelt weer uitzoekwerk
@koekie, ja het is echt apart om die veranderingen in smaak te merken! En ja, dat is waar.

@sunny, ja echt bizar hoe je eetlust veranderd! oooh vegan wat goed! Ik bereid mij nu al voor op de zogenaamde vitamine tekort opmerkingen.. Die heb ik nu al in mijn omgeving, laat staan tijdens een zwangerschap😜

@leeuw Denk ook dat het mijn darmen zijn.. Mijn stoelgang is niet meer zo goed dus het verklaard wel wat
Woww wat is er veel geschreven.. dus excuus als ik iemand vergeet!

Leah ik ben wel elke dag misselijk, maar naar mijn idee wisselt het wel qua intensief en is elke dag anders. Ik merk dat als ik meer rust neem ik bijvoorbeeld minder misselijk ben. Ik snap dat dit je onrustig maakt, dus ik hoop dat het voor jou snel maandag is!

Leeuw wat fijn dat je een goede echo had en er nog zoveel in de planning hebt! En die G cup... Nou daar begon ik al mee, maar ik moet zeggen dat het me "meeviel" tijdens de vorige zwangerschap hoeveel ze groeiden.

sunny je vrijgezellenfeest klinkt heel erg leuk!!! Fijn dat er rekening werd gehouden met je en je zo maximaal kon genieten!

,jetski zo'n lijstje had mijn verloskundige ook en op de website allerlei cursussen en dingen als Zwangerfit in de omgeving.

Hufflepuff die darmen raken inderdaad flink van streek van al die hormonen.

Hier wat drukke dagen met veel afleiding gelukkig tot zondag.
Succes vandaag Sunny en Pinda! Ik hoop op mooie echo's allebei :love:
@Koekie wat naar die onzekerheid! Maar houdt je vast aan die goede echo van een dag eerder!

@Koffie, super tof! We hebben op dezelfde dag de eerste echo! Het begint nu op te schieten.

@kinderopvang. Oei, iets waar ik nog compleet niet mee bezig ben, maar ik woon in een klein dorp met 2 kinderopvangmogelijkheden en een gastouder.. Ik verwacht dat ik daar dus nog wel héél eventjes mee kan wachten. Ik werk onregelmatig en ga straks van 32 naar 24 uur. Ik heb dan dus 3 dagen opvang nodig, maar werk soms ook in het weekend en dan maar 1-2 dagen door de weeks nodig. En mijn moeder heeft aangeboden 1 dag te komen oppassen: ideaal!

@Hupplepuf, dat heb ik ook gehad die krampen. Nu soms nog, maar het wordt al wel minder, bij jou ook?

@Esprietje, MvM is bij mij al langs geweest en zij woont in dezelfde woonplaats en vertelde dat mocht ik het niet in onze tuin willen zetten, ik het ook bij haar mag afleveren (zij heeft een kist in haar voortuin staan). Misschien is dat in jouw woonplaats ook wel een mogelijkheid!
Ik slaap niet slecht, ik slaap heel diep en lang haha. Kan de hele dag wel slapen.

@leahv oooh ja afnemende klachten daar word je helemaal onzeker van.. Maar goed, het kan natuurlijk ook gewoon bij de periode van je zwangerschap horen..

@Leeuw, wat fijn dat de echo er goed uit zag! Hopelijk snel een kloppend hartje zichtbaar! haha dat gaat wel heel snel qua cup! Ik ben 1 cup gegroeid en scheur dus uit mijn eigen bh's, maar wil nog niet direct nieuwe kopen, want je weet nooit of ze nog verder groeien...

@Sunny, wat fijn dat je vrijgezellenfeestje een succes was :)! Veel plezier bij de echo vandaag!

& Ook Pinda hopelijk een fantastische echo vandaag! :cheer2:
Esprietje Ik doe met je mee, een winterslaap tot de eerste echo klinkt perfect! Niet weten of het goed zit maakt me gek :bonk:

Ik heb wel krampen in mijn buik, maar niet heftig. Tenzij ik ’s ochtends op mijn rug in bed lig en me wil uitrekken.. auw! En ik slaap prima, maar ik droom onwijs veel en ik ben veel vroeger wakker dan normaal. Ik staar echt naar de wekker tot ik mag opstaan en ’s avonds ben ik juist doodop.

Hufflepuf Haha zoute haring als vegetariër herken ik helemaal. Bij mij zijn het kibbelingen, ook al heb ik die al jaren niet op. Zelf nu, ’s ochtends vroeg, loopt het water me in de mond bij het idee.

Leeuw Een G-cup :rofl: Ik heb normaal al een F cup en ik merk dat mijn borsten al voller worden, dus ik ben er ook bang voor o_o

Sunny-Lady Je vrijgezellenfeest klinkt top! En heel veel plezier bij je eerste echo vandaag! Ja, wij gaan wachten met trouwen tot na de bevalling. We hadden sowieso nog geen datum geprikt, want we kwamen 4 dagen na de verloving erachter dat ik zwanger was haha.

& Pinda jij ook succes met je echo! Ik hoop op een mooi kloppend hartje! :hyper:
sambabal wat fijn dat jouw moeder een dag wil oppassen! Ik denk dat dit waardevol is voor jullie kindje.

Veyi ahh daar kan ik je wel in geruststellen! Die nare pijn die jij voelt is bandenpijn. Je baarmoeder hangt aan banden in je bekken en je baarmoeder groeit enorm snel dus er staat steeds meer druk op de banden en rekken deze uit. Dus die pijn die je voelt als je een plotse beweging maakt, komt hiervandaan. De meeste krampen die je voelt komt of van de darmen of het is groeipijn van de baarmoeder. Ik heb er deze zwangerschap minder last van, er zat denk ik nog wel wat rek in :hihi:
Oh en BH-tip! Er bestaan meegroeibh's enne..... Bh's zonder beugel zijn aan te raden, als je buik straks groeit dan drukt die beugel anders in je buik. Of met een gelbeugel.
Super lief dat jullie onthouden hebben dat mijn echo vandaag was!
Ik mocht vanochtend om 10:00 en ze liepen ook nog een kwartier uit dus ik hield het niet meer! o_o

Maaaaaaaar!

We hebben net een heel mooi kloppend hartje mogen zien, super blij! :heart:
Ik ben zo'n 4 dagen teruggezet, dat had ik wel verwacht omdat mijn menstruatie na de miskraam van januari erg onregelmatig was dus ik ben nu 4 dagen later uitgerekend namelijk 5 maart en nu 6 weken en 6 dagen!
Ik heb de tabel al aangepast :)

29 juli is nu de tweede echo en ik vind die 10 dagen wachten eigenlijk nog spannender aangezien het de 1e keer na de 1e goede echo mis is gegaan maar dit geeft veel moed! :)

@Sunny-lady jij hopelijk ook positief bericht vandaag! :daisy:

Wie van jullie heeft er binnenkort een vakantie op de planning staan? Wij hebben nog niets geboekt maar hebben vanaf 19 augustus vakantie. Ik wil heel graag iets boeken maar liever na de 2e echo, al wordt dat dan weer zo kort dag. :facepalm:

Fijne dag allemaal! :hug:
Pinda wat fijn!! Een mooi kloppend hartje :heart: en wat fijn dat je 29-7 weer mag kijken.

Ohh over verder/terugzetten.. ik ben dus waarschijnlijk wat verder al, maar in de chaos hebben we dat niet meer besproken :bonk:
Komt dan de volgende keer!
Pinda Gefeliciteerd! Lijkt me zo geweldig mooi om een kloppend hartje te zien :flirting:
Wat heerlijk om te lezen Pinda! Blij voor je!

Nu nog duimen voor Sunny-lady....
Ik heb trouwens de apps Zwangerschap+ en Zwangerhap op mn telefoon gezet. En verder googel ik me een ongeluk :lol: , en heb ik inmiddels 3 boeken gekocht. 2 over zwanger zijn en 1 over eten tijdens de zwangerschap.
Over 5 weken trouwen, wat leuk en spannend!!! Wij zijn ook niet getrouwd, dus ik had het van de week met vriendlief over het vruchtje erkennen enzo. Zegt ie nou dat hoeft denk allemaal niet, tegen die tijd wil ik dat het allemaal geregeld is :-D . Dus nu wacht ik braaf af op een aanzoek hahahahahaha. En dat zou ook zwanger trouwen betekeken. Ben heel benieuwd hoe jij dat ervaart! Ik zal alleen wat verder zijn (als alles goed gaat) als jij.

Veyi ja die pijn herken ik ook als ik ineens een beweging maak. Dan trekt het erg. Maar dat is denk idd juist een goed teken!

Thanks voor de tip Sambabal, i k had daar al naar gezocht op internet omdat ik dat inderdaad had gelezen, maar ik kan niets vinden over verzamelplaatsen. Ik ga ze gewoon een mail sturen. Plassen doe ik toch genoeg :D .
Pinda wat fijn!!

Koekie, zonder beugel.....dan hangt het echt. Ze zijn inmiddels echt flink en naar werk moet ik echt netjes dus niet echt een optie.
Leeuw ik ben ook gezegend met een goede voorgevel en zat voor zwangerschap op een 75G (nu knappen ze daar bijna uit). Dus ik snap wel wat je bedoelt, maar er gaat een moment komen dat die beugels heel vervelend zijn. Ik heb toen van Triumph een zonder beugel gekocht en dat was een verademing, zit niet zo mooi als een beugel bh dat moet ik toegeven. Je hebt ook voedingsbh's Carriwell met gelwire doe bieden meer versteviging en zijn daarnaast ook meegroeibh's dus ze bieden ruimte als je stuwing hebt of gewoon door de zwangerschap groeit.
Ik moet er ook vaak uit per nacht. Normaal gesproken ben ik nooit moe, maar nu ben ik helemaal op. Misselijkheid heb ik in vlagen gedurende de dag, m'n borsten staan op knappen en ook de herkenbare buikpijn zoals hierboven beschreven. Bij de eerste zwangerschap had ik nergens last van, echt apart om te zien hoe dat zo kan verschillen.

@Leeuw32 fijn dat de echo goed was. Wij zijn op dezelfde datum uitgerekend.

@Pinda1511 fijn dat de echo goed was! Wij gaan 29 juli op vakantie. Die dag hebben we ook de eerste echo. Echt spannend. Hopelijk is alles goed. We gaan twee weken en we moeten behoorlijk lang vliegen. Dus ik hoop dat de misselijkheid niet erger wordt.
Oehhh die groeiende borsten! Dat van mij klinkt als niks maar ik ben uit mijn eeuwige Acupje, het stuk tussen de cups scheurde gewoon kapot :facepalm:
Ik ben nu heel trots met mn C :proud:
Ik heb dus ook even 2 mooie bh’s gekocht hier op vakantie. Want vaak gaan die aan mn neus voorbij omdat het pas vanaf B gaat.

Sambabal, leuk dat we dezelfde dag de echo hebben!

Pinda, fijn die goede echo. Op naar de volgende goede :redrose:

Haha esprietje ik heb precies dezelfde apps!

Weten jullie hoe het zit met de uitgerekende datum? Ze rekenen steeds vanaf eerste dag laatste ongesteldheid en vragen naar de lengte van je cyclus. Maar mijn eisprong zit niet netjes in midden. Ik had cyclus van 29 dagen en op dag 19 eisprong, ik denk dan ook dat ik minder ver ben dan berekeningen van internet en de verloskundige...
wat denken jullie?
@Chloe wat een heerlijk vooruitzicht! Waar gaan jullie naar toe? Inderdaad spannend dat je op je 1e vakantiedag ook je eerste echo hebt! Nog 10 nachtjes slapen :)

@Koekiemonster ja jij verwachtte dat je uiteindelijk toch nog in februari uitgerekend zou zijn toch?

@Koffiewijck had ik ook inderdaad die onregelmatige eisprong/menstruatie, ik denk dat je dan ook iets teruggezet gaat worden maar hoe ze dat berekenen is in de 1e paar weken echt niet bepalend omdat het nog zo klein en moeilijk te meten valt.

Werken er hier ook dames fulltime? Ben benieuwd hoe het jullie bevalt op je werk. Ik merk dat ik zelf echt weinig energie heb en er niet bijster veel uit mijn handen komt. Hoe is dat voor jullie?
Heerlijk herkenbaar, die cupmaten! Ik had een 65f, maar denk al een stuk meer nu 😁 ik draag nu een wat oudere BH, die is wat slapper. Ik twijfel ook over die beugels hoor! Ik vind zonder echt geen gezicht...

pinda ik werk zelf parttime, zelfs dat vind ik al zwaar! Dus snap je heel goed. Geen tips helaas. Wel fijn, een goede echo!

koffie door je cyclus nemen ze een vermoedelijke datum. Vervolgens kunnen ze bij de termijnecho door de grootte zien hoe ver je bent. Tot die tijd groeien kindjes nog even snel.

leeuw ook jij gefeliciteerd met een goede echo! Zo onzekere tijd he....

Kunnen jullie me advies geven? Mijn misselijkheid wordt nog steeds minder, het is nu nog maar een klein beetje. Borsten nog wel gevoelig. Maar toch maak ik me een beetje ongerust. Nu heb ik bijna een echo. Maar ik twijfel of ik morgen de verloskundige zal bellen of niet. Dinsdag zei ze dat het niets hoeft te zeggen, dat klachten wisselen. Maar ja. Ik denk dat ik maar ga afwachten, maar wordt er zo onzeker van!
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven