Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Caaf-Dracula schreef:
19-07-2019 08:56
Ik wil heel graag een nieuwe eyeliner. Maar ben er nog niet over uit welke. Ik vind de potjes met kwast heel fijn.

Ik heb mijn 'make up & kleding budget' al meer dan op gemaakt. De nieuwe collectie van mijn favoriete merk is net uit en de 4e jurk is naar mij onderweg. :heart:

Dus hier ook even een no buy. Begin augustus ben ik jarig, dus ik kan dingen op mijn verlanglijstje zetten. :biggrin:

Ik gebruik al jaren de eyeliner van Rimmel
Heb er heel veel geprobeerd maar ik vind deze de beste

https://www.wehkamp.nl/rimmel-london-ex ... lsrc=aw.ds

forse kortingen trouwens bij wehkamp
anoniem_386657 wijzigde dit bericht op 19-07-2019 09:17
22.55% gewijzigd
waaromzijndebananenkrom

https://www.wehkamp.nl/kanebo-sensai-gl ... ype=manual
Eviva_83 schreef:
19-07-2019 09:16
waaromzijndebananenkrom

https://www.wehkamp.nl/kanebo-sensai-gl ... ype=manual
Fijne korting! Eentje extra op voorraad is altijd slim, toch :A:

Gebruik hem standaard over mijn dagcreme, ook als ik me verder niet opmaak. Ziet er dan meteen een stuk frisser uit.
Ik ben heeeeeeeeeel boos dat de hoge kortingen nu tijdens mijn no buy zijn.
Maar goed extra uitdaging dan, zullen we maar zeggen :thumbsup:

:sick:
waaromzijndebananenkrom schreef:
19-07-2019 09:22
Fijne korting! Eentje extra op voorraad is altijd slim, toch :A:

Gebruik hem standaard over mijn dagcreme, ook als ik me verder niet opmaak. Ziet er dan meteen een stuk frisser uit.
Ja dat is heel slim! Als je m toch blijft gebruiken.
waaromzijndebananenkrom schreef:
19-07-2019 08:49
https://www.iciparisxl.nl/nl/chanel/les ... Sel=966550

Ik heb deze pas ook al gepost, maar deze is een stuk minder droog.

Daardoor ook iets meer glowy bij mij.
Lichte natuurlijke dekking.
Ben benieuwd! Heb volgens mij ook een tester van. :proud:
Maar vind het altijd zo moeilijk om te beoordelen, mijn hart ging letterlijk kapot toen ik de favo foundation niet fijn vond van een aantal forummers.
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane-Ice schreef:
19-07-2019 09:35
Ben benieuwd! Heb volgens mij ook een tester van. :proud:
Maar vind het altijd zo moeilijk om te beoordelen, mijn hart ging letterlijk kapot toen ik de favo foundation niet fijn vond van een aantal forummers.
Double wear is tricky hoor. Ligt niet echt aan jou. Ik zou double wear nooit over mijn hele gezicht gebruiken. En ik vind double wear een foundation die echt bedoeld is voor de vette huid en dan heeft het alsnog een siliconen primer nodig. Het benadrukt textuur best erg.
Caaf-Dracula schreef:
19-07-2019 08:56
Ik wil heel graag een nieuwe eyeliner. Maar ben er nog niet over uit welke. Ik vind de potjes met kwast heel fijn.

Ik heb mijn 'make up & kleding budget' al meer dan op gemaakt. De nieuwe collectie van mijn favoriete merk is net uit en de 4e jurk is naar mij onderweg. :heart:

Dus hier ook even een no buy. Begin augustus ben ik jarig, dus ik kan dingen op mijn verlanglijstje zetten. :biggrin:
Potjes met kwast vind ik ook niet fijn, naja ik kan er gewoon niet mee omgaan. En wat bedoel je precies met de 4de jurk is onderweg? Heb je in no time 4 jurken gehaald of de 4de jurk van je favo merk? Ik zeg; SHOWTIME!
:flirting:
Prrrr, mauw miawwwww.
Eviva_83 schreef:
19-07-2019 09:27
Ik ben heeeeeeeeeel boos dat de hoge kortingen nu tijdens mijn no buy zijn.
Maar goed extra uitdaging dan, zullen we maar zeggen :thumbsup:

:sick:
Niet zo vaak online naar make up kijken helpt! Ik ben eigenlijk nu ook boos op jou...met je linkjes. :frusty:
Prrrr, mauw miawwwww.
Sjulia schreef:
19-07-2019 09:38
Double wear is tricky hoor. Ligt niet echt aan jou. Ik zou double wear nooit over mijn hele gezicht gebruiken. En ik vind double wear een foundation die echt bedoeld is voor de vette huid en dan heeft het alsnog een siliconen primer nodig. Het benadrukt textuur best erg.

Ik test de foundations inderdaad altijd zonder primer. Ik kan helaas niet tegen primers maar ik ga hem echt nog een keer testen met primer en met iets minder foundation dan vorige keer.
En jouw wishlist?
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane-Ice schreef:
19-07-2019 09:53
Ik test de foundations inderdaad altijd zonder primer. Ik kan helaas niet tegen primers maar ik ga hem echt nog een keer testen met primer en met iets minder foundation dan vorige keer.
En jouw wishlist?
Een goed wenkbrauw potlood. Alle nieuwe foundations die uitkomen 😆 en eigenlijk een nieuw wimperserum want de mijne doet niks. Ik mis die van de Kruidvat wel.
Jane-Ice schreef:
19-07-2019 09:38
Potjes met kwast vind ik ook niet fijn, naja ik kan er gewoon niet mee omgaan. En wat bedoel je precies met de 4de jurk is onderweg? Heb je in no time 4 jurken gehaald of de 4de jurk van je favo merk? Ik zeg; SHOWTIME!
:flirting:
4e jurk van de herfst/winter collectie van dit jaar. Ik heb al 43 in mijn kast hangen. :biggrin:

Deze 3 zijn woensdag binnen gekomen;
Afbeelding

Deze komt hopelijk morgen binnen;
Afbeelding

Grappig dat het zo verschillend is. Met potjes en kwast kan ik een mooie wing maken. Ik gebruik nu ook vaak een eyelinerstift van BeeBee om mijn wimpers mee aan te zetten zeg maar. Een heel dun lijntje.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Iemand ervaring met de Prep + Prime CC van Mac? Ik wil die eigenlijk wel kopen. Ik heb al 2 lippenstiften in mijn mandje zitten, dan kan het mooi in 1 keer.
Jane-Ice schreef:
19-07-2019 09:41
Niet zo vaak online naar make up kijken helpt! Ik ben eigenlijk nu ook boos op jou...met je linkjes. :frusty:

I don`t care :moon:
Caaf-Dracula schreef:
19-07-2019 10:12
4e jurk van de herfst/winter collectie van dit jaar. Ik heb al 43 in mijn kast hangen. :biggrin:

Deze 3 zijn woensdag binnen gekomen;
Afbeelding

Deze komt hopelijk morgen binnen;
Afbeelding

Grappig dat het zo verschillend is. Met potjes en kwast kan ik een mooie wing maken. Ik gebruik nu ook vaak een eyelinerstift van BeeBee om mijn wimpers mee aan te zetten zeg maar. Een heel dun lijntje.
Leuk! welk merk is het?
Eviva_83 schreef:
19-07-2019 10:42
Leuk! welk merk is het?
King Louie! Is tegenwoordig helemaal niet meer zo schoolplein/bakfiets/vinexwijk-moederig.
Sjulia schreef:
19-07-2019 10:03
Een goed wenkbrauw potlood. Alle nieuwe foundations die uitkomen 😆 en eigenlijk een nieuw wimperserum want de mijne doet niks. Ik mis die van de Kruidvat wel.

Foundations :love:
Je nieuwe wimperserum doet doet niks? Dats balen!
Ik heb zelf echt korte wimpers en wilde ook een serum gebruiken maar ik durf niet want ik lees ook regelmatig horrorverhalen erover. Heb 4x geplakt maar dat is ook zo een werk pfff...laat staan dat het geen eens lekker zit.
Prrrr, mauw miawwwww.
Caaf-Dracula schreef:
19-07-2019 10:46
King Louie! Is tegenwoordig helemaal niet meer zo schoolplein/bakfiets/vinexwijk-moederig.
Oke grappig, ik heb ook weleens naar jurkjes gekeken van King Louie, maar die zagen er anders uit dan deze.
Ander soort prints.
Jane-Ice schreef:
19-07-2019 11:04
Foundations :love:
Je nieuwe wimperserum doet doet niks? Dats balen!
Ik heb zelf echt korte wimpers en wilde ook een serum gebruiken maar ik durf niet want ik lees ook regelmatig horrorverhalen erover. Heb 4x geplakt maar dat is ook zo een werk pfff...laat staan dat het geen eens lekker zit.
Ja ik las later ook de horrorverhalen en ik twijfelde even over het gebruik, maar ik had echt nooit ergens last van. Mijn wimpers waren echt extreem lang. Uh ik mis het goedje.
Caaf-Dracula schreef:
19-07-2019 10:46
Zoveel jurken heb je! O_O
Soort verzameling?!

Ik draag bijna nooit jurken, echt alleen bij speciale gelegenheden of vakantie.
Vind het altijd heel mooi bij een ander staan. :love:
Prrrr, mauw miawwwww.
Eviva_83 schreef:
19-07-2019 10:40
I don`t care :moon:

Hey je hebt rode billen! Ik raad je Sudocrem aan. :cencored:
Prrrr, mauw miawwwww.
Hey dames - ik schreef op het makeuptasje topic mee maar dat lijkt door wat gedoe doodgebloed.
Kom graag hier af en toe meeschrijven

Ik heb al jarenlang een routine van eerst foundation (of BB), dan concealer, dan alles afpoederen.
Doen jullie ook standaard afpoederen? Lijkt wel of dat tegenwoordig niet meer nodig is door verbeterde foundations
Caaf-Dracula schreef:
19-07-2019 10:36
Iemand ervaring met de Prep + Prime CC van Mac? Ik wil die eigenlijk wel kopen. Ik heb al 2 lippenstiften in mijn mandje zitten, dan kan het mooi in 1 keer.

Wat kan mooi in 1 keer? Je zou toch niks bestellen tot je verjaardag? :proud:
Prrrr, mauw miawwwww.
Selectia schreef:
19-07-2019 11:34
Hey dames - ik schreef op het makeuptasje topic mee maar dat lijkt door wat gedoe doodgebloed.

Ik heb al jarenlang een routine van eerst foundation (of BB), dan concealer, dan alles afpoederen.
Doen jullie ook standaard afpoederen? Lijkt wel of dat tegenwoordig niet meer nodig is door verbeterde foundations

Hey welkom Selectia! :cheer2:
Ik poeder meestal alleen mijn neus af want die glimt snel/ foundation slijt.
Of als ik weet dat een foundation geen long wear is dan poeder ik mijn gezicht wel lichtjes af.
Welke foundation of andere make up merken gebruik je?
Prrrr, mauw miawwwww.
Selectia schreef:
19-07-2019 11:34

Welkom :heart:

Ik gebruik alleen foundations die uit zichzelf 'setten' en opdrogen, die geen poeder nodig hebben. Foundations die plakkerig blijven op de huid, brrr, daar kan ik echt niet tegen. :-D Ik vind afpoederen op mijn huid nooit mooi staan dus dat doe ik niet. Alleen mijn voorhoofd poeder ik af, omdat ik daar geen textuur heb maar wel een zwembad qua olie, door de dag heen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven