Eigen geluk
zaterdag 20 juli 2019 om 19:48
Hoeveel Hindoe-mannen leven er overigens in Nederland?
Heeft pa er wel al es aan gedacht hoe beperkt hij de keuze voor zijn dochter maakt als ze alleen mag thuiskomen met een Hindoe-man die dan ook nog es liefst niet teveel scheelt qua leeftijd én ongetrouwd is, geen kinderen uit een eerdere relatie heeft, geen drugs gebruikt etcetera?
Of dacht je vader dat hij je wel kon uithuwelijken tegen de tijd dat je afgestudeerd was?
Heeft pa er wel al es aan gedacht hoe beperkt hij de keuze voor zijn dochter maakt als ze alleen mag thuiskomen met een Hindoe-man die dan ook nog es liefst niet teveel scheelt qua leeftijd én ongetrouwd is, geen kinderen uit een eerdere relatie heeft, geen drugs gebruikt etcetera?
Of dacht je vader dat hij je wel kon uithuwelijken tegen de tijd dat je afgestudeerd was?
zaterdag 20 juli 2019 om 20:05
Je moet altijd onthouden dat je je eigen hart moet volgen. Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan maar het gaat om jouw leven en dat jij gelukkig wordt en jij weet als enige hoe of met wie. Je ouders hebben daar weinig mee te maken. Zij willen natuurlijk dat je gelukkig wordt maar kunnen nooit bepalen hoe, dat moet je zelf doen. Aangezien je oud genoeg bent kun je eigen keuzes maken.
Ik zou zeker geen relatie beindigen omdat een ander dat wil.
Ik zou zeker geen relatie beindigen omdat een ander dat wil.
zondag 21 juli 2019 om 02:57
Heeft je vader hem al ontmoet? Misschien veranderd zijn mening nadat ie kennis heeft gemaakt?
Ik ben terug gegaan naar een ex waar mijn ouders (deels terecht) geen hoge pet van hadden. Heb toen gezegd: het is mijn leven, jullie kunnen mijn keuze accepteren of niet.
Ze kunnen het ondertussen prima met elkaar vinden.
Je vader moet die jongen op zn minst een eerlijke kans geven zonder vooroordelen
Ik ben terug gegaan naar een ex waar mijn ouders (deels terecht) geen hoge pet van hadden. Heb toen gezegd: het is mijn leven, jullie kunnen mijn keuze accepteren of niet.
Ze kunnen het ondertussen prima met elkaar vinden.
Je vader moet die jongen op zn minst een eerlijke kans geven zonder vooroordelen
zondag 21 juli 2019 om 10:49
Hij werkt op je schuldgevoel. Niet aan toegeven!VO1234 schreef: ↑21-07-2019 01:55Nou, nu al de tweede nacht het gesprek aangegaan. Hij gooit het nu op de volgende stelling; als ik doorga met de relatie maak ik alles binnen het gezin kapot, incl. Zijn werk omdat hij zich dan minder goed zou kunnen concentreren. Ook heeft hij mij ‘bevolen’ het uit te maken, al weet ik niet goed hoe hij dat in de praktijk wil uitvoeren, aangezien ik me niet zover laat dwingen. Het is gewoon naar, aangezien ik het zoveel mogelijk wil oplossen, maar als ik kijk naar hoe het er nu uitziet, blijft hij te koppig