Hitte + plat dak
maandag 22 juli 2019 om 09:55
Hoi allemaal,
Er zijn genoeg tips voor de hitte als je in een appartement woont met een plat dak. Mobiele airco, ventilator, ramen dicht, s nachts koelen, enz. Een mobiele airco is bij ons geen optie. Ventilator hebben we, en koelen doen we zodra het buiten koeler is dan binnen.
Ik vraag me af, een luchtkoeler bij blokker, mediamarkt o.i.d.. wie heeft daar ervaring mee? Werkt het écht en kan het een paar graden schelen?
Heb ook bevroren flessen voor de ventilator gehangen, maar dat was geen succes
Als jullie tips hebben, ik hoor ze graag!
Het is hier nu 28.8 graden en buiten 21.
Groetjes.
Er zijn genoeg tips voor de hitte als je in een appartement woont met een plat dak. Mobiele airco, ventilator, ramen dicht, s nachts koelen, enz. Een mobiele airco is bij ons geen optie. Ventilator hebben we, en koelen doen we zodra het buiten koeler is dan binnen.
Ik vraag me af, een luchtkoeler bij blokker, mediamarkt o.i.d.. wie heeft daar ervaring mee? Werkt het écht en kan het een paar graden schelen?
Heb ook bevroren flessen voor de ventilator gehangen, maar dat was geen succes
Als jullie tips hebben, ik hoor ze graag!
Het is hier nu 28.8 graden en buiten 21.
Groetjes.
maandag 22 juli 2019 om 09:59
Hoi,
Ik heb ook een luchtkoeler. Wanneer je hem blijft vullen met goed koud water en er bevroren koel elementen in blijft doen dan dan kan je de temp max 1 a 2 graden naar beneden krijgen. Moet hij wel constant aanstaan.
Ben blij dat we er vorig jaar 1 gekocht hebben geeft toch een soort van verkoeling als je erbij zit.
Ik heb ook een luchtkoeler. Wanneer je hem blijft vullen met goed koud water en er bevroren koel elementen in blijft doen dan dan kan je de temp max 1 a 2 graden naar beneden krijgen. Moet hij wel constant aanstaan.
Ben blij dat we er vorig jaar 1 gekocht hebben geeft toch een soort van verkoeling als je erbij zit.
maandag 22 juli 2019 om 10:08
maandag 22 juli 2019 om 10:12
Wij hebben hier gewone airco's en ik kan niet anders zeggen dat werkt gewoon het beste .Ook fijn om even een ruimte te verwarmen bij koude dagen.
Voor die tijd deden we de rolluiken en gordijnen + ramen dicht overdag en als de meeste hitte laat in de vond en nacht uit de lucht is ramen tegen elkaar openzetten .Ook ruimtes waar je niet komt dichtlaten .
Voor die tijd deden we de rolluiken en gordijnen + ramen dicht overdag en als de meeste hitte laat in de vond en nacht uit de lucht is ramen tegen elkaar openzetten .Ook ruimtes waar je niet komt dichtlaten .
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
maandag 22 juli 2019 om 10:14
maandag 22 juli 2019 om 10:33
Even offtopic: maar dit werkt dus echt? En wordt het niet ‘te zwaar’ bij regen/sneeuw?granny71 schreef: ↑22-07-2019 10:14Niet een tip waar je nu direct wat aan hebt maar mocht je ene koophuis hebben zou ik voor volgend jaar gaan kijken naar een sedumdak. Dit zijn vetplantjes die vreselijk goed isoleren.
Ik had ze in mijn vorige huis op het dak van de schuur en het scheelde zeker 10 graden met de schuur van de buren.
maandag 22 juli 2019 om 10:41
Aluminiumfolie op het raam plakken. Wrijf het raam in met een zeepsopje dan blijft het aluminiumfolie met de glanzende kant naar buiten gericht ertegenaan kleven en is het zonder vlekken weer af te nemen. Doe dit wel aan de buitenkant van het raam. Door de opwarming tussen het folie en het raam als dit aan de binnenkant bevestigd is, zou het venster kunnen barsten.
Wat ook helpt is een heel groot wit laken aan de buitenkant hangen.
Of je doet de aluminiumfolie plakken én een groot wit laken voor je raam hangen.
Juist aan de buitenkant ramen afdekken houdt de warmte buiten; dit werkt beter dan vb gordijnen binnen.
Of je doet de aluminiumfolie plakken én een groot wit laken voor je raam hangen.
Juist aan de buitenkant ramen afdekken houdt de warmte buiten; dit werkt beter dan vb gordijnen binnen.
maandag 22 juli 2019 om 10:49
Ja, een groen dak werkt. In de zomer koeler, in de winter warmer. Je moet alleen door een bouwkundige laten berekenen of je dak het gewicht aankan, dat is heel belangrijk. Groot voordeel is ook dat je dakbedekking tot 40 jaar langer meegaat omdat het niet te lijden heeft onder de zon.Stuiterdraakje schreef: ↑22-07-2019 10:33Even offtopic: maar dit werkt dus echt? En wordt het niet ‘te zwaar’ bij regen/sneeuw?
Als de katten van huis zijn heeft het personeel ook eens rust.
maandag 22 juli 2019 om 10:50
LAgirl82 schreef: ↑22-07-2019 10:41Aluminiumfolie op het raam plakken. Wrijf het raam in met een zeepsopje dan blijft het aluminiumfolie met de glanzende kant naar buiten gericht ertegenaan kleven en is het zonder vlekken weer af te nemen. Doe dit wel aan de buitenkant van het raam. Door de opwarming tussen het folie en het raam als dit aan de binnenkant bevestigd is, zou het venster kunnen barsten.
Wij kunnen helaas niet aan de buitenkant van ons raam komen....
maandag 22 juli 2019 om 10:52
maandag 22 juli 2019 om 10:58
Ik denk dat bij TO de meeste hitte door het platte dak komt (bitumen dakbedekking kan zo'n 80 graden worden in de brandende zon) en dat het afplakken van ramen niet heel erg veel gaat helpen.
Als de katten van huis zijn heeft het personeel ook eens rust.
maandag 22 juli 2019 om 11:01
maandag 22 juli 2019 om 11:04
Ik hou overdag alles potdicht (ramen dicht, gordijnen dicht) en als de zon weg is alles tegen elkaar open. In de slaapkamer (onder een plat dak) was het daardoor bij de vorige hittegolf zo'n 22 graden. Dus best wel te doen. Enige nadeel is dat de gordijnen soms flink heen en weer wapperen 's nachts.
maandag 22 juli 2019 om 11:28
Thnx!Calamitycat schreef: ↑22-07-2019 10:49Ja, een groen dak werkt. In de zomer koeler, in de winter warmer. Je moet alleen door een bouwkundige laten berekenen of je dak het gewicht aankan, dat is heel belangrijk. Groot voordeel is ook dat je dakbedekking tot 40 jaar langer meegaat omdat het niet te lijden heeft onder de zon.
maandag 22 juli 2019 om 11:53
je hoeft niet zonder airco te gaan zitten omdat je huurt hoor. Wij hebben het heel simpel opgelost. je maakt een plank op maat zodat hij in je raam past en goed afsluit, rond gat er in voor de afvoerslang en klaar.
Hier ook onder een plat dak en het is dan bijna even warm als buiten. Met airco houden we het op de slaapkamer 21 tot 23 graden als het echt heel heet is.
Hier ook onder een plat dak en het is dan bijna even warm als buiten. Met airco houden we het op de slaapkamer 21 tot 23 graden als het echt heel heet is.
maandag 22 juli 2019 om 11:55
Die gaat dan ook geen wonderen verrichten. dat helpt qua gevoel en wind en misschien 2 graden wat. Meer ook niet.
Ik zou kijken of ik een paar dagen ergens anders kan verblijven.