even een vraag
donderdag 25 juli 2019 om 14:17
Parallella schreef: ↑25-07-2019 13:05Ik vind het echt ontzettend zorgelijk dat mensen die bij zo’n organisatie werken, op een forum moeten vragen hoe te handelen!! Waarom ?
Waar is je leidinggevende, waar zijn je collega’s? Vinden die het Viva forum ook een geschikte vraagbaak?
Wat zeggen de protocollen?
Ik vind het ook nogal een vreemd topic. Zulke dingen behandel je toch tijdens je opleiding?
donderdag 25 juli 2019 om 14:20
Joh, neem het niet hoog op. Je hebt toch je werk gedaan? Blij dat er respons is.
Ze wil niet meer. Ze heeft niet netjes afgemeld. Dus heb jij gedaan wat moest gebeuren. Dan dient ze een klacht in. Jij kan verantwoorden wat jij hebt gedaan en dat dit is zoals je hoort te doen. Toch?
Maak hier een heel mooi leermoment van. Dit is bar ondankbaar werk hoor. Je doet het bijna nooit goed en je bent goed tot je een fout maakt en dan ben je nooit goed geweest. Leer dat. Je slooft je uit de naad, maar vergeet 1 vinkje aan te zetten en je bent het ergste van het ergste soort in hulpverlenersland
Ze wil niet meer. Ze heeft niet netjes afgemeld. Dus heb jij gedaan wat moest gebeuren. Dan dient ze een klacht in. Jij kan verantwoorden wat jij hebt gedaan en dat dit is zoals je hoort te doen. Toch?
Maak hier een heel mooi leermoment van. Dit is bar ondankbaar werk hoor. Je doet het bijna nooit goed en je bent goed tot je een fout maakt en dan ben je nooit goed geweest. Leer dat. Je slooft je uit de naad, maar vergeet 1 vinkje aan te zetten en je bent het ergste van het ergste soort in hulpverlenersland
donderdag 25 juli 2019 om 14:23
Dus jij vind het normaal dat je huishoudelijke hulp/diegene die je komt douchen/je helpt met steunkousen etc. je bewindvoerder gaat bellen als je de deur niet open doet? En je zou het normaal vinden dat die bewindvoerder dan die informatie deelt? Ik mag toch hopen van niet want dat gaat veel te ver.Doreia* schreef: ↑25-07-2019 14:06Tsumtsum, een bewindvoerder en een hulpverlener dienen dezelfde belangen. Als klant dood is, is het bewind gestopt, dus als er een bewindvoerder is zal diegene ook willen weten wat de toestand isen hoeft alleen maar te kijken of er activiteit is op de leefgeldrekening en of dat hier is of in Spanje bijvoorbeeld. Soms de kortste klap.
Want het kan ook dat klant op vakantie is gegaan, zonder te vertellen he?
donderdag 25 juli 2019 om 14:29
Dat is minder TO. We weten natuurlijk niet hoe alles is gegaan maar ik neem aan dat toen je geen contact kreeg met client(of dat wanneer er een ander probleem was) je dit meteen aan je werkgever hebt gemeld. Of heb je het eerst met je collega's besproken en hebben die ook actie proberen te ondernemen?
Bij dat laatste kan ik me voorstellen dat je client daar niet blij mee is, tenzij het binnen jullie organisatie normaal is dat je zoiets deelt met collega's. En ik neem aan dat je alleen voor de deur hebt gestaan op de tijden dat je bij client was ingeroosterd.
Bij dat laatste kan ik me voorstellen dat je client daar niet blij mee is, tenzij het binnen jullie organisatie normaal is dat je zoiets deelt met collega's. En ik neem aan dat je alleen voor de deur hebt gestaan op de tijden dat je bij client was ingeroosterd.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 25-07-2019 14:30
0.27% gewijzigd
donderdag 25 juli 2019 om 14:33
Daar ga je de fout in. Hoe logisch het ook klinkt en of he nu wel of niet in haar belang is, het is niet aan jou om de politie te bellen.eenzonnigedag schreef: ↑25-07-2019 14:30Is natuurlijk wel een goed argument. Het is voor haar eigen belang.
donderdag 25 juli 2019 om 14:34
Ze heeft zich inderdaad niet afgemeld in tegenstelling wat zij zegt. Ik baal er wel van dat ze hier over liegt. Maar inderdaad ik merk dat dit ondankbaar werk is. Bedankt voor je positieve bericht.Doreia* schreef: ↑25-07-2019 14:20Joh, neem het niet hoog op. Je hebt toch je werk gedaan? Blij dat er respons is.
Maak hier een heel mooi leermoment van. Dit is bar ondankbaar werk hoor. Je doet het bijna nooit goed en je bent goed tot je een fout maakt en dan ben je nooit goed geweest. Leer dat. Je slooft je uit de naad, maar vergeet 1 vinkje aan te zetten en je bent het ergste van het ergste soort in hulpverlenersland![]()
donderdag 25 juli 2019 om 14:35
Hoe kun jij een argument beoordelen als je bij een crisissituatie niet kunt vertrouwen op je professionaliteit en een topic opent op Viva.eenzonnigedag schreef: ↑25-07-2019 14:30Is natuurlijk wel een goed argument. Het is voor haar eigen belang.
donderdag 25 juli 2019 om 14:38
Als TO zich met reden zorgen maakt, natuurlijk is het dan aan haar (of de organisatie) om de politie te bellen.
Of heb je liever dat we weer in de krant lezen “Psychiatrisch patiënt na maanden dood gevonden, hulpverlening vond actie niet nodig nadat patiënt nooit meer iets van zich liet horen”.
donderdag 25 juli 2019 om 14:48
Fijne vakantie verder
donderdag 25 juli 2019 om 17:21
Oke, even spiegelen.eenzonnigedag schreef: ↑25-07-2019 14:30Is natuurlijk wel een goed argument. Het is voor haar eigen belang.
Stel, jij zou je arm breken. Je gaat de riedel in van röntgen en gips, en daarna krijg je fysio. Dan kun jij een keer niet komen, of je hebt gewoon geen pijn/klachten meer. Je meldt je af, maar omdat de receptioniste het warm heeft, komt dat niet bij de fysio aan. Hoe zou jij het vinden als je dan gebeld, gemaild, gsms’t/geappt wordt en er brieven in de bus worden gedaan met dat je NU contact op MOET nemen, anders laat de fysio je deur openbreken? Onder het mom van ‘het is voor je eigen belang’?
Jij bent niet haar redder. En jij bent niet degene die bepaalt wat ‘het beste’ is voor haar. Haar keuzes mogen afwijken van wat jij zou doen of van wat jij normaal of verstandig vindt. Dat recht heeft ze. Net als dat jij dat hebt, bij iedere behandeling.
donderdag 25 juli 2019 om 17:23
Of ze heeft zich wel afgemeld, maar dat is ergens in de molen blijven hangen. Warmte, vakantie... kan gebeuren he?eenzonnigedag schreef: ↑25-07-2019 14:34Ze heeft zich inderdaad niet afgemeld in tegenstelling wat zij zegt. Ik baal er wel van dat ze hier over liegt. Maar inderdaad ik merk dat dit ondankbaar werk is. Bedankt voor je positieve bericht.
vrijdag 26 juli 2019 om 09:49
Als ik een telefoontje zou krijgen van de huishoudelijke hulp dat er al een paar dagen geen reactie of contact is er deze persoon zich zorgen maakt, werp ik een blik op de leefgeldrekening en zeg haar dat de klant in elk geval nog reactie geeft op de rekening. (natuurlijk niet dat er transacties vanuit Benidorm worden gedaan, gewoon algemeen activiteit) En dat er dus geen reden is om te denken dat ze dood in huis ligt. Als dat voorkomt dat we zitten met de kosten voor een ingetrapte deur door de politie, ja dan deel ik het zo wel mee.TsumTsum schreef: ↑25-07-2019 14:23Dus jij vind het normaal dat je huishoudelijke hulp/diegene die je komt douchen/je helpt met steunkousen etc. je bewindvoerder gaat bellen als je de deur niet open doet? En je zou het normaal vinden dat die bewindvoerder dan die informatie deelt? Ik mag toch hopen van niet want dat gaat veel te ver.