Hoe heet dit en wat moet ik ermee? ;)
donderdag 25 juli 2019 om 21:13
Wij hebben in onze aanbouw het plafond eruit gehaald zodat je in de nok kunt kijken. De keuken is met een muur afgescheiden van de bijkeuken. De bijkeuken heeft wel een plafond. Als je dus in de keuken staat kijk je bovenop het plafond van de bijkeuken. Het is stevig genoeg om op te kunnen. Wij noemen het een vide al weet ik niet of dit de juiste benaming is. Als ik plaatjes zoek dan zie ik veel andersoortige ruimtes. We willen er eigenlijk iets mee, maar ja wat...? Een chillplek met een zitzak, leeshoekje, als de kinderen groter zijn een computer ruimte, er kan ook een bureautje staat voor een werkplek. Het heeft dus een schuin dak dus heel veel ruimte is er niet. Je moet er ook nog op kunnen komen. Dat is wat lastiger want over 2/3 van de breedte staat een kastenwand met koelkast enz en je kn niet bovenop die kastenwand staan om dan op het plafonnetje te stappen. Dus je kunt op het andere stuk waar de deur naar de bijkeuken zit meteen op het plafonnetje stappen. Dan zit je ook meteen bij de schuine wand dus heel soepeltjes erop komen gaat niet. Een vaste trap kan ook niet want die staat dan gruwelijk in de weg in de keuken. Maar wat dan? Een ladder? Bestaan er handige/mooie uittrektrappen oid die dan boven in die ruimte niet teveel plek innemen?
Wellicht hebben jullie nog ideeen?
Wellicht hebben jullie nog ideeen?
donderdag 25 juli 2019 om 22:17
http://i63.tinypic.com/2dk0l7r.jpg
Hier een foto van de situatie, misschien geeft dat een iets duidelijker beeld.
donderdag 25 juli 2019 om 22:30
donderdag 25 juli 2019 om 22:51
Zie niks en word doorgestuurd naar een winactieDruppeltjeswater schreef: ↑25-07-2019 22:17http://i63.tinypic.com/2dk0l7r.jpg
donderdag 25 juli 2019 om 22:53
Een boekenkast is ook leuk om naar te kijken!
Ik heb een hoop boeken die boven op zolder liggen te verstoffen.
Natuurlijk... vanuit de bijkeuken kun je er ook komen! Een gat in het plafond maken. Dat is nog wel een optie. Maar misschien is de plek gewoon niet zo geschikt om er nu echt te zitten... het leek zo leuk haha..
Misscchien is dan een ladder die je in de deuropening zet om erop en eraf te komen en erna weg zet het meest handige en goedkoopste zodat je er af en toe op kan voor spullen/boeken.
Natuurlijk... vanuit de bijkeuken kun je er ook komen! Een gat in het plafond maken. Dat is nog wel een optie. Maar misschien is de plek gewoon niet zo geschikt om er nu echt te zitten... het leek zo leuk haha..
Misscchien is dan een ladder die je in de deuropening zet om erop en eraf te komen en erna weg zet het meest handige en goedkoopste zodat je er af en toe op kan voor spullen/boeken.
donderdag 25 juli 2019 om 22:58
geen boeken boven de keuken. stofnest en vet. Gewoon aftimmeren met deurenDruppeltjeswater schreef: ↑25-07-2019 22:53Een boekenkast is ook leuk om naar te kijken!
vrijdag 26 juli 2019 om 00:19
Als je er vanuit de bijkeuken wel kan komen dan zou ik daar een trapje met een luikje installeren. Een laag hekwerkje neerzetten langs de rand bij de keuken en dan een paar lekkere zitzakken neerleggen, een scherm tegen de wand monteren met een dvdspeler/spelcomputer als de kinderen al zo oud zijn en anders is het toch een heerlijke plek om hutten te bouwen als het slecht weer is
paar karabijnhaken aan de muur. Een lage boekenkast kan je ook omgekeerd neerzetten als hekwerk, is het ook een heerlijk leeshoekje.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 26 juli 2019 om 00:27
Nou nee.Druppeltjeswater schreef: ↑25-07-2019 22:17http://i63.tinypic.com/2dk0l7r.jpg
Ik zie niks en misschien is het ook wel niets.
vrijdag 26 juli 2019 om 00:30