Hoe nu verder?

26-07-2019 02:58 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een lang verhaal vind het moeilijk ergens te beginnen...

Ik heb een relatie van 4 jaar gehad... Binnen die relatie kwam ik erachter niet happy te zijn met mijzelf..

Doordat ik in een zwaar traject kwam met therapie en bleek dat ik stoornis heb door jeugdtrauma was ik even helemaal mezelf kwijt.. Mijn vriend destijds wou mij helpen maar ik gaf geen gehoord we braken en waren iets meer dan een jaar uit elkaar...

Toen ik mijzelf terug vond had ik ontzettend spijt hoe het was gelopen tussen ons.. We hadden langzaam aan wel contact en rotzooiden wel eens wat rond... Na een aantal weken werd ik ziek en bleek ik zwanger... Ik had totaal geen idee wat ik ermee aan moest uiteindelijk wou ik het kindje houden... Mijn vriend, ex,... Charrel... Weet het ook niet echt een naam te kunnen geven in die situatie wou dit niet.... Wat was het moeilijk en zwaar maar ik ging voor de baby...

Na maanden lang geen contact kwam hij de laatste weken in de zwangerschap een beetje om te hoek kijken... Uiteindelijk heb ik nog alles alleen gedaan en was telefonisch contact zelfs ver te zoeken...

Nu is mijn meisje intussen 5 maanden en ik heb mijn leven compleet omgegooid kwa werk etc etc heb opzich nergens spijt van maar haar vader komt nu steeds alleen langs wanneer het hem wat uitkomt en blijft hangen in het omrotzooien fase... Nu heb ik dat verbroken en gezegt erin of eruit... Hij wou een gezin maar puntje bij paaltje is ie er nooit en kan ik niet op hem bouwen als ik zeg hem nodig te hebben...

Het blijkt dat hij de slagtoffer rol goed kan spelen en mensen oordelen steeds meer over mij en mijn kleine meid... Hij stelt zich vijandig op en probeerd op alle mogele manieren mij kapot te maken.. Waar doe ik goed aan kwa omgang van de kleine? Ze is niet erkend en er word niets voor haar betaald.... Want in de zwangerschap heeft hij altijd ontkent en beweerd dat ze van een ander is...

Mijn hoofd en hart lopen compleet vast momenteel en ik wil zo graag vooruit... Help😔
Hij wou een gezin? Waar haal je uit dat hij een gezin wou?

Gewoon helemaal geen omgangsregeling of wat dan ook. Je kan dit prima alleen je hebt zo’n lul niet nodig, en je dochter al helemaal niet. Het is niet zo dat ex maar aan kan komennwaaien als het hem uitkomt en verder gewoon schijt heeft aan jullie. En bij wie maakt hij jou zwart?
Probeer om zijn relatie met jou los te zien van zijn relatie met jullie kind. Het feit dat jullie relatie je niet oplevert wat jij wil betekent niet dat hij geen rol mag spelen in de relatie van jullie kind. Maak goede afspraken over het laatste.

Nu dwing je hem om voor jou te kiezen en de baby als een package deal. In feite is dat niet fair. Wanneer jij geen casual seks wil is dat prima maar het is nog geen reden om hem dan maar helemaal af te schrijven in het leven van jullie kind. Maak goede afspraken over de rol van hem in het leven van de nu nog baby eventueel met een mediator erbij of een onpartijdige derden en zet e.a. desnoods op papier. Of hij nu elke zondagmiddag de baby 4 uurtjes mee neemt of een andere oplossing. Het is ook zijn kind en je kunt het niet gebruiken om een vaste relatie af te dwingen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heeft hij het kindje erkend?
lise1985 schreef:
26-07-2019 09:49
Heeft hij het kindje erkend?
Maakt niet uit. Je kunt nog steeds bezoekrecht hebben.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kun je geen gesprek net hem voeren over wat jullie beiden verwachten van elkaar?
Als hij niet toe is aan een relatie en jij wel, kun je dat met elkaar bespreken. Dat hij voor gerotzooi niet bij jou moet zijn.
Als hij graag zijn kind wil zien, zou dat moeten kunnen. Kun je daar afspraken over maken?
In een gesprek na de geboorte heeft ie aangegeven wel een gezin te willen... Maar hij zegt wel vaker het een en doet het ander... Krijg er totaal geen hoogte van...

Zwart maken gebeurde in onze werk wereld ik deed de zelfde baan bij de zelfde baas en uiteindelijk ben ik zelf maar weg gegaan... Ik zat er al langer dan hem en hoefde niet weg maar het was niet meer te doen...

Met 8 weken zwangerschap had er een vaderschap test gedaan kunnen worden die niet schadelijk is doormiddel van bloed prikken dit werd geweigerd op deze manier kon hij in een slagtoffer rol blijven voor de buitenwereld en zich vastblijven houden aan z'n woorden dat het een ander zijn baby was wat hij beweerde... Ze is niet erkend zodat hij niets hoefde te financiëren zoals ie zelf zegt...

Met elkaar praten is intussen een stadium voorbij... Hij geeft aan zelf in de knoop te zitten heeft geen eigen woning en leeft voor zijn werk.. Afspraken maken heb ik geprobeerd maar hij komt alleen wanneer het hem uitkomt en is al meerdere malen niet op komen dagen als we iets afspraken voor de kleine meid... Dan blijkt hij wel op 't duiken bij een feest of iets anders voorzichzelf..
Het is ook niet een verzongend type man die ik zich zie redden met een baby...

Zelf heb ik nog een kindje met goeie omgangs regeling met de vader... Dus ik weet hoe het moet en hoort ik zal zeker niet een kinds misbruiken om een relatie voor elkaar te krijgen... Zou dit zelf ook niet willen dat is verschrikkelijk
Dus ze is niet erkend, hij weigert ook maar 1 cent te betalen, komt zijn afspraken de helft van de tijd niet na en heeft ook nog es verklaard tijdens de zwangerschap dat hij dacht dat het kind niet van hem was.

Zoiets is geen vader, maar een zaaddonor.

Naam en telefoonnummer noteren en als dochter er later behoefte aan heeft zoekt ze hem op haar 16de of daaromtrent zelf maar op.

Ik zou kind zelf stabiliteit bieden.
Dat gaat kind de komende jaren bij deze wispelturige man niet krijgen.

De dag dat ie zelf over de brug komt met erkenning, zelf over alimentatie begint, terug een dak boven zijn hoofd heeft* en een tijd lang consequent afspraken nakomt zou ie terug welkom zijn of zou er over bezoekrecht gesproken kunnen worden.
Maar op dit moment is hij alleen maar een last en geen vader-figuur.

*Zeker een baby zou ik nooit meegeven naar één of ander schimmig tijdelijk adres.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven