Kleding over ladder?
vrijdag 26 juli 2019 om 09:19
Hee viva’s,
Wie van jullie gebruikt een decoratieve ladder voor het opbergen van kleding? Ik heb nu een stoel in de slaapkamer, maar deze neemt best veel plek in en ziet er altijd zo rommelig uit. Het idee van een ladder lijkt me leuk, maar hoeveel kleding kan je er nou echt op kwijt? Wordt zo’n ladder niet ook heel snel een rommeltje? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Wie van jullie gebruikt een decoratieve ladder voor het opbergen van kleding? Ik heb nu een stoel in de slaapkamer, maar deze neemt best veel plek in en ziet er altijd zo rommelig uit. Het idee van een ladder lijkt me leuk, maar hoeveel kleding kan je er nou echt op kwijt? Wordt zo’n ladder niet ook heel snel een rommeltje? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
vrijdag 26 juli 2019 om 10:30
Mijn meneer heeft in zijn deel van de kledingkast een hanggedeelte en planken. In het hanggedeelte hangt hij alle kleding die hij al een keer heeft gedragen. Hij heeft dan een deel voor broeken en een deel voor shirts/overhemden. Shirts legt hij nog wel eens een dagje over een stoel of op een hangertje aan de deur (vooral met dit weer).Madeliefjees schreef: ↑26-07-2019 09:55Maar, als je het terug in de kast hangt, hoe weet je dan hoe vaak je het gedragen hebt?
Als ik ga wassen vist hij dus een deel uit de kast en legt hij dit bij de wasmachine. Ik krijg het maar niet in zijn hoofd om het gewoon in de wasmand te gooien.
T-shirts gaan meestal na een keer of 3 dragen in de was (dat kan dan overigens wel verdeeld zijn over een hele maand), overhemden duren iets langer, maar de ondershirts gaan dan wel eerder.
v1k1ng wijzigde dit bericht op 26-07-2019 10:32
12.57% gewijzigd
Valhalla! Where the brave may live Forever!
vrijdag 26 juli 2019 om 10:31
Een ladder ziet er leuk uit in woontijdschriften maar ik denk dat het ook een rommeltje wordt.... kan je net zo goed een stoel gebruiken. Ik heb een haakje aan de achterkant van de deur waar ik broeken aan hang. De rest gooi ik in de wasmand. Pulls and sweaters lucht ik even over de trapleuning (overloop)en dan weer de kast in. Moet er wel bij vermelden dat ik altijd jeans/t-shirts/pulls draag, geen rokjes of jurkjes...
not all who wander are lost
vrijdag 26 juli 2019 om 10:32
Is ook een nette oplossing hoor! Alleen ik heb al een hele grote spiegel in de kamer, dus een extra spiegel met stang er achter is voor ons geen geschikte oplossing.
vrijdag 26 juli 2019 om 10:36
Ja dat denk ik na het lezen van de reacties ook. Blijft toch een kwestie van netjes ophangen/neerleggen dus.knolselder schreef: ↑26-07-2019 10:31Een ladder ziet er leuk uit in woontijdschriften maar ik denk dat het ook een rommeltje wordt.... kan je net zo goed een stoel gebruiken.
vrijdag 26 juli 2019 om 10:38
Kun je die grote spiegel niet wat naar voren halen dan en daar een kleine stang achter monteren?
Ik heb zelf trouwens haken aan mijn deur hangen waar ik mijn gedragen kleding aan hang. Het hangt dan niet aan hangers maar kan toch nog genoeg luchten zo. Het is niet zo strak als kleding in de kast maar ik vind het wel veel minder rommelig dan over een stoel.
Ik heb zelf trouwens haken aan mijn deur hangen waar ik mijn gedragen kleding aan hang. Het hangt dan niet aan hangers maar kan toch nog genoeg luchten zo. Het is niet zo strak als kleding in de kast maar ik vind het wel veel minder rommelig dan over een stoel.
vrijdag 26 juli 2019 om 10:48
Bij een low budget hotel had ik geen kast en te weinig hangers aan een rekje. Het was een gezinskamer met 1 kinder bed boven het 2 persoonsbed. Dus ik hing ook kleding over de ladder naar het kinderbed. Probleem was wel dat als ik aan het eind van de dag terug kwam er wel eens wat op de grond lag omdat het er vanaf was gegleden.
Ik heb ook een kapstok aan de binnenkant van m'n slaapkamer deur. Daar hangen wat tassen, badjas en wat andere kleding. Blijft verbazend goed hangen. Alleen toen ik er een rugzak aan had hangen moest ik die wel eens oprapen. En het is dun genoeg zodat de deur nog gewoon dicht kan, dat is soms wel een probleem.
Ik heb ook een kapstok aan de binnenkant van m'n slaapkamer deur. Daar hangen wat tassen, badjas en wat andere kleding. Blijft verbazend goed hangen. Alleen toen ik er een rugzak aan had hangen moest ik die wel eens oprapen. En het is dun genoeg zodat de deur nog gewoon dicht kan, dat is soms wel een probleem.
vrijdag 26 juli 2019 om 10:54
T-shirts 3 keer dragen??? Overhemden nog meer keren? Bovenkleding bij ons na 1 keer dragen al in de was.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
vrijdag 26 juli 2019 om 10:56
vrijdag 26 juli 2019 om 11:00
Hier ook hoor. In elk geval bij mijn man. Zolang hij niet stinkt ga ik echt niet achter zijn reet aanlopen om te vragen of hij niet iets anders kan aantrekken omdat hij iets al vaker gedragen heeft. Volwassen kerel, eigen verantwoordelijkheid.SweetFirefly schreef: ↑26-07-2019 10:54T-shirts 3 keer dragen??? Overhemden nog meer keren? Bovenkleding bij ons na 1 keer dragen al in de was.
vrijdag 26 juli 2019 om 11:21
Als je stoel een klapstoel is kun je hem ook ophangen. Ingeklapt neemt hij geen ruimte in en uitgeklapt kun je hem op verschillende manieren gebruiken en er toch nog onderdoor stofzuigen. Aan de dwarslat hang je hangers en op de zitting leg je je schone sokken klaar of je legt je broek erop. Zoals op deze foto's:
Ik vind hier dingen van.
vrijdag 26 juli 2019 om 12:22
Ik heb 4 kapstok haakjes aan de muur achter mijn deur. 1 voor de badjas. 1 voor hangers. 1 voor man. 1 voor mij. Ik draag soms iets vier avonden, en als het op de grond ligt wordt het stoffig. Even op de hanger, eventueel een nachtje voor het open raam (blijft wel hangen op de hor).
Kleding die in de was gaat kan zo aan de andere kant in de wasmand.
Ik raapte elke dag alles van de grond de wasmand in.. mijn man werd er horendol van, die zat na vier dagen zonde kleren.. en ik ook want ik had gruwelijk veel was. Man trekt setje aan, heeft het warm, mikt trui en broek op de grond, trekt dunnere broek en trui aan. Nog te warm, shirt uit. Toch andere kleur trui. Half uur later ruim ik boven aan kant, nog enigszins suf en pleur broek, shirt en twee truien in de wasmand. Nu hangt hij dat spul aan de haak.. en heeft kleding voor bijna vier weken.
Niet aan de haak, shirts na drie keer dragen, vesten met een vlek, broeken na vijf keer dragen, met vlekken. Sportkleding. Dat gaat in de was.
Kleding die in de was gaat kan zo aan de andere kant in de wasmand.
Ik raapte elke dag alles van de grond de wasmand in.. mijn man werd er horendol van, die zat na vier dagen zonde kleren.. en ik ook want ik had gruwelijk veel was. Man trekt setje aan, heeft het warm, mikt trui en broek op de grond, trekt dunnere broek en trui aan. Nog te warm, shirt uit. Toch andere kleur trui. Half uur later ruim ik boven aan kant, nog enigszins suf en pleur broek, shirt en twee truien in de wasmand. Nu hangt hij dat spul aan de haak.. en heeft kleding voor bijna vier weken.
Niet aan de haak, shirts na drie keer dragen, vesten met een vlek, broeken na vijf keer dragen, met vlekken. Sportkleding. Dat gaat in de was.
zaterdag 27 juli 2019 om 20:29
Nee, gedragen kleding gaat hier niet terug de kast in maar ligt opgevouwen op een krukje te wachten op een 2e ronde. Gedragen kleding terug de kast in geeft juist zo’n muffekastenlucht.