Ergernissen in de supermarkt deel 3
woensdag 24 juli 2019 om 17:32
Dochter is ook een puber (maar nog niet inde leeftijd dat ze het schoolplein af mag), maar dit heeft vrijwel nooit contact geld en pint alles. Volgens mij geldt dat voor al haar vriendinnen, iedereen krijgt zijn zakgeld overgemaakt op zijn bankrekening en pint daarom alles.DG2015 schreef: ↑24-07-2019 17:15Het zijn er wel een heleboel in een keer. Ik probeer ook de supermarkt in schoolpauzetijden te vermijden. Het is dan enorm druk en het afrekenen duurt langer dan normaal, waarschijnlijk omdat dan ook vrijwel iedereen met contant geld betaalt. Op andere tijden wisselen de mensen die veel boodschappen doen en mensen die maar een paar artikelen kopen zich wat meer af, net als pin en contant.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

woensdag 24 juli 2019 om 18:00
Pubers betalen contactloosDG2015 schreef: ↑24-07-2019 17:15Het zijn er wel een heleboel in een keer. Ik probeer ook de supermarkt in schoolpauzetijden te vermijden. Het is dan enorm druk en het afrekenen duurt langer dan normaal, waarschijnlijk omdat dan ook vrijwel iedereen met contant geld betaalt. Op andere tijden wisselen de mensen die veel boodschappen doen en mensen die maar een paar artikelen kopen zich wat meer af, net als pin en contant.

woensdag 24 juli 2019 om 19:23
Het gaat erom dat ze massaal naar de winkel komen voor een portie eten en drinken die ze ook gewoon van thuis hadden kunnen meenemen. En dat dan keer 10 ofzo pubers. Als het er 1 of 2 zijn vind ik het best, maar het is dus een hele rij. En ja dat vind ik dan irritant.
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 25-07-2019 07:00
0.27% gewijzigd

woensdag 24 juli 2019 om 19:26
Irish_Wasser_Woman schreef: ↑24-07-2019 18:49Onze AH heeft een aparte scholierenkassa. Ook mogen ze maar met 5 tegelijk in de super zijn.... Wordt heel streng op gecontroleerd, want er werd gejat als de raven....
Hier is een AH waar ze deze briljante oplossing hebben bedacht: alle scholieren mogen tegelijk naar binnen. maar wel met achterlating van hun tas. Resultaat: een berg rugzakken bij het poortje die zowat de ingang blokkeert.

donderdag 25 juli 2019 om 07:11
Hier rugzakken buiten de winkel houden. Allen tegelijk stormt het naar binnen, verdeelt zich in razend tempo als een olievlek in/over/door de winkel. Maakt geluid, rent, botst.......dat is meer wat mij dan een beetje tegen de borst stoot. Niet zozeer hun aanwezigheid, wel de onoplettendheid waarmee ze hun ding doen. Ze zijn zich geheel niet bewust van hun omgeving lijkt het. Alsof ze in een eigen cocon vegeteren.
Overigens, van de week........4 scholieren die netjes afrekenen. Er tussen in 1 oudere man. Of deze zijn tas wilde laten inzien. Bleek daar dus van alles in te zitten wat deze wilde meenemen zonder te betalen. Betrapt.
Op zich leuk om dan niet enkel te klagen over de jeugd. Ze bekeken die man van kop tot teen en hadden meteen weer een leuke anekdote voor tijdens de les.
Overigens, van de week........4 scholieren die netjes afrekenen. Er tussen in 1 oudere man. Of deze zijn tas wilde laten inzien. Bleek daar dus van alles in te zitten wat deze wilde meenemen zonder te betalen. Betrapt.
Op zich leuk om dan niet enkel te klagen over de jeugd. Ze bekeken die man van kop tot teen en hadden meteen weer een leuke anekdote voor tijdens de les.

donderdag 25 juli 2019 om 11:34
Precies

donderdag 25 juli 2019 om 12:25
Ligt er misschien aan waar je woont ofzoTtroeteltje schreef: ↑25-07-2019 07:11Hier rugzakken buiten de winkel houden. Allen tegelijk stormt het naar binnen, verdeelt zich in razend tempo als een olievlek in/over/door de winkel. Maakt geluid, rent, botst.......dat is meer wat mij dan een beetje tegen de borst stoot. Niet zozeer hun aanwezigheid, wel de onoplettendheid waarmee ze hun ding doen. Ze zijn zich geheel niet bewust van hun omgeving lijkt het. Alsof ze in een eigen cocon vegeteren.
Ik ervaar veel meer last van mensen van middelbare leeftijd die nergens naar kijken
En ik ben zelf 47

donderdag 25 juli 2019 om 12:28
De meeste betalen toch echt contactloos

donderdag 25 juli 2019 om 12:31
Of er nou 10 gewone mensen voor je staan of 10 pubers of duitsers. Wat is je probleem toch?ñuca schreef: ↑24-07-2019 19:23Het gaat erom dat ze massaal naar de winkel komen voor een portie eten en drinken die ze ook gewoon van thuis hadden kunnen meenemen. En dat dan keer 10 ofzo pubers. Als het er 1 of 2 zijn vind ik het best, maar het is dus een hele rij. En ja dat vind ik dan irritant.

donderdag 25 juli 2019 om 12:52
Wat is jouw probleem? Dit topic heet ergernissen in de supermarkt en ik kom een ergernis vertellen. Vervolgens mag ik me van jou niet ergeren? Jij ergert je zelf nooit aan iemand?

donderdag 25 juli 2019 om 15:14
20 jaar geleden was dat ook als zo. Brood werd vaak weggegooid en men ging een patatje halen, haalde een worstenbroodje in de kantine of even langs de Aldo/Texaco. Geld oprapen dat je had laten vallen, was inderdaad voor armoezaaiers.ToastAbrikoos schreef: ↑24-07-2019 16:59Mjah, vaak beginnen ze te tieren en te brullen omdat ze pauze hebben. Vrij "normaal" maar vroeger moest ik mijn soortgenoten op dat vlak ook niet. ik nam netjes mijn eten van thuis mee, dan had ik al dat gedoe in de pauze niet om snel ergens naartoe te gaan, in de rij te staan met alle andere... Bespaart geld, tijd en je trommelvliezen.
Grappig hoe de meeste tieners ook niet hun wisselgeld willen ook al was het zelfs 33 cent of meer... Dude, je hebt net iets gekocht van 1.6 en dan wil je je wisselgeld niet? (na een week hier te komen winkelen heb je al een extra lunch uitgespaard ?)
het deed me ook denken aan vroeger hoe iedereen maar mopperde over te weinig geld en dat ze maar niets kunnen sparen.
No sh*t, als je je wisselgeld gul weggeeft aan de cassière en elke dag naar een broodjes/pittazaak stapt. (en ondertussen even langs de kruidvat voor make-up te bekijken en te kopen)
Maar genoeg leerlingen die wel gewoon het eigen brood op at en wel dat gevallen dubbeltje opraapte.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 25 juli 2019 om 15:33
In mijn omgeving betalen ze allemaal contant. Niet in Nederland, dus dat zal waarschijnlijk het verschil uitmaken. Maar goed, hier maakt het de rijen dus extra langzaam.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

donderdag 25 juli 2019 om 15:40
Hier ook vooral contant, wel in Nederland, sterker nog, in 1 van de grootste steden en ook nog in het centrum.
Alle pubers of de meeste pubers contactloos wat werd gesteld is dus gewoon echt onzin. Hangt toch echt van de betreffende puber(s) persoonlijk af.
Hier overigens minder last van pubers, maar vooral van langzame bejaarden

donderdag 25 juli 2019 om 18:14
Nederlanders in het buitenland.
Die klagen over pintransactiekosten. In een land waar de winkel ongeveer een euro per pinbetaling kwijt is.
En die doodleuk 15 keer herhalen dat ze met de pin willen betalen als er gemeld wordt dat ze alleen contant kunnen betalen.. nee je hoeft geen vloeiend (taal naar keuze) te spreken. Maar een paar losse worden/zinnen is wel handig. Of pak je telefoon en Google wat er 15 keer wordt herhaald.
Voor de goede orde, onder de vijf euro geen pintransacties. En tot 30 euro 50cent meebetalen.
En het hangt niet in drie talen in het zicht. En dan kwaad weglopen als iemand je het even uitlegt, zonder boe of bah, gewoon bij de kassa laten liggen en vloekend wegstampen.
Die klagen over pintransactiekosten. In een land waar de winkel ongeveer een euro per pinbetaling kwijt is.
En die doodleuk 15 keer herhalen dat ze met de pin willen betalen als er gemeld wordt dat ze alleen contant kunnen betalen.. nee je hoeft geen vloeiend (taal naar keuze) te spreken. Maar een paar losse worden/zinnen is wel handig. Of pak je telefoon en Google wat er 15 keer wordt herhaald.
Voor de goede orde, onder de vijf euro geen pintransacties. En tot 30 euro 50cent meebetalen.
En het hangt niet in drie talen in het zicht. En dan kwaad weglopen als iemand je het even uitlegt, zonder boe of bah, gewoon bij de kassa laten liggen en vloekend wegstampen.
vrijdag 26 juli 2019 om 14:18
Nu heb ik een ergenis, ik gebruik bijna altijd de handscanner voor de snelheid en makkelijkheid en nu dus ook met de warmte. Ik dacht dus even snel en uit te gaan totdat ik dus bij kassa kwam voor de scanners. Iemand had dus het grandioze plan om mensen met hele volle karren daar te laten staan om product voor product te scannen. Er waren zelfs mensen die halverwege het scannen dus weg liepen om spullen te pakken. Oma's van in de 90 die het echt niet begrepen hoe het nou werkte en de normale kassa's waren dus bijna leeg. Soms snap ik het echt niet.
vrijdag 26 juli 2019 om 20:03
Vandaag een kleine ergernis. Ik lees vaak alleen mee hier, erger me niet zo snel, dus ik meld mijn kleine ergernis om ook eens bij te kunnen dragen hier. 
Iemand die zijn boodschappen zo dicht tegen mijn 'beurtbalkje' pletterde dat de cassière zich af vroeg of dat blok kaas nog bij mij hoorde of al van de nieuwe klant was.

Iemand die zijn boodschappen zo dicht tegen mijn 'beurtbalkje' pletterde dat de cassière zich af vroeg of dat blok kaas nog bij mij hoorde of al van de nieuwe klant was.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
vrijdag 26 juli 2019 om 20:06
vrijdag 26 juli 2019 om 21:03
Iemand die voor de diepvries zijn winkelwagen vol stond te laden met een bepaald soort waterijsje en gepikeerd reageerde omdat ik het lef had om ook zo’n doos waterijsjes uit de diepvries te pakken.
Ik heb hem gevraagd of de hitte buiten hem naar het hoofd gestegen was. En toen nog zo’n pak uit de diepvries gehaald.
Doorgeslenterd, hem mopperend als een oud wijf achterlatend. En ik heb me heel erg moeten bedwingen om niet nog nonchalant een middelvinger op te steken (mijn jongste was bij me, maar anders...).
Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers.
Ik heb hem gevraagd of de hitte buiten hem naar het hoofd gestegen was. En toen nog zo’n pak uit de diepvries gehaald.
Doorgeslenterd, hem mopperend als een oud wijf achterlatend. En ik heb me heel erg moeten bedwingen om niet nog nonchalant een middelvinger op te steken (mijn jongste was bij me, maar anders...).
Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers.