Ergernissen in de supermarkt deel 3
dinsdag 23 juli 2019 om 20:53
doe_es-lief schreef: ↑23-07-2019 19:12Zoooooooooo, er heeft iemand even meegemaakt dat ik heel netjes lelijk kan doen![]()
Ik kom zelden bij de Appie, alleen als mijn fijne super net iets niet heeft, ik háát onze Appie. Maar helaas moest ik er even zijn net, ik ging voor een verse pizza en ik wil dan een simpele margerita die ik zelf kan oppimpen. Staat er een kerel breeduit pal voor die koeling met kar en al dus ik vraag heel vriendelijk of ik snel even iets mocht pakken dus hij gaat zuchtend even opzij met zijn kar. Ik zeg dank je wel, pak die pizza wat de laatste margherita was, andere smaken waren er nog zat.
Heeft dat figuur een kind bij zich, zegt hij tegen dat dna van hem: zeg jij even tegen die mevrouw dat wij die pizza willen hebben en zij die zomaar zonder vragen heeft gepakt? En op zo'n zemeltoontje
Really?
Pak die pizza dan als je die wil hebben, zeg dan dat je die wil als ik vraag of ik even iets mag pakken. Die pizza was nog niet van jou hooibaal.
En omdat ik er de pest in had zeg ik tegen dat kind: zeg jij maar even tegen pappa dat hij eens gezond voor je moet gaat koken en ik stieffel zo weg. Geen idee waar ik dat zo gauw vandaan haalde, adrenalineboost denk ik![]()

Voor iedereen een groene tuin
dinsdag 23 juli 2019 om 20:57
Doet me aan Bert Visscher denken..doe_es-lief schreef: ↑23-07-2019 15:24Not in my book, voorkruipen en dan op zo'n manier, om welke reden ook gaat bij mij niet gebeuren, antiek of niet (ben zelf leeftijdstechnisch ook al enigszins stoffig)
Ik laat regelmatig mensen even voor als ik veel heb en zij 2-3 dingetjes maar bejaarden die denken dat ze voor mógen zonder het netjes te vragen omdát ze bejaard zijn? Nope.
Een als het excuus is dat ze met dit weer een hondje buiten hebben zitten krijgen ze nog een stevige veeg uit de pan ook. Met dit weer laat-je-je-hond-thuis. Punt.
Vanaf 1:10
https://m.youtube.com/watch?v=ErUSUyFVkX8
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

dinsdag 23 juli 2019 om 21:09
ik snap t voordringen ook nooit. dan ben je 2 hele minuten later thuis. boeiend.
had het ook gisteren bij action. Ik moest nog 2 stappen naar voren richting kassa, komt er opeens een (jonge, rond de 40) vent aangesneld en gaat nog even gauw voor mij. T mooie was dat diegene voor hem kennelijk lang werk had en ik zelf ondertussen kon aansluiten bij de kassa ernaast. Ik was allang al klaar toen hij aan de beurt was.
had het ook gisteren bij action. Ik moest nog 2 stappen naar voren richting kassa, komt er opeens een (jonge, rond de 40) vent aangesneld en gaat nog even gauw voor mij. T mooie was dat diegene voor hem kennelijk lang werk had en ik zelf ondertussen kon aansluiten bij de kassa ernaast. Ik was allang al klaar toen hij aan de beurt was.

dinsdag 23 juli 2019 om 21:20
Ik had gisteren dat de klant vóór mij bij de kassa een artikel had waar geen streepjescode op zat. Dus de jongen achter de kassa riep een collega op om een vervangend artikel te halen. Alleen die collega was van het type "ik heb geen haast", die sjokte op z'n dooie gemakje de winkel in en het duurde een eeuwigheid voordat hij terug was. Dan kun je je gaan zitten opwinden of je kunt gewoon even rustig wachten. Zo erg is het allemaal niet.

dinsdag 23 juli 2019 om 21:29
Jaschorpioentje28 schreef: ↑23-07-2019 20:57Doet me aan Bert Visscher denken..
Vanaf 1:10
https://m.youtube.com/watch?v=ErUSUyFVkX8

woensdag 24 juli 2019 om 00:19

woensdag 24 juli 2019 om 09:11
Hahahahaha karmaVergeetmenietje1980 schreef: ↑23-07-2019 21:09ik snap t voordringen ook nooit. dan ben je 2 hele minuten later thuis. boeiend.

woensdag 24 juli 2019 om 11:37
MrsNiceGuy schreef: ↑24-07-2019 00:19Toen ik laatst in de winkel stond zonder portemonnee had ik wel mijn mobieltje bij. Dankzij de bancontact app kon ik toch gewoon betalen. Dit was in België maar jullie zullen toch vast ook zoiets hebben...
Ja klopt, dat kan hier ook. Wat een uitvinding!
Pivot! PIVOT!!!

woensdag 24 juli 2019 om 12:11
Ttroeteltje schreef: ↑24-07-2019 11:07Hier vanochtend een hele lieve opa die vier artikelen netjes had gerangschikt in zijn karretje. Mij zag. Zag dat ik 1 artikel had. En heel zachtjes zei: gaatumaarveurhoorrrrrrrrrrrr. Ik gaf hem nog net geen knuffel, zo schattig vond Ik hem.

woensdag 24 juli 2019 om 12:26
Ah gos, wat lief.Ttroeteltje schreef: ↑24-07-2019 11:07Hier vanochtend een hele lieve opa die vier artikelen netjes had gerangschikt in zijn karretje. Mij zag. Zag dat ik 1 artikel had. En heel zachtjes zei: gaatumaarveurhoorrrrrrrrrrrr. Ik gaf hem nog net geen knuffel, zo schattig vond Ik hem.

Ik doe dat bij scholieren vaak, die dan met een broodjes of zak chips achter me komen staan. Ik weet dat ze dan pauze hebben en laat ze altijd even voorgaan. Ik heb toch geen haast.
woensdag 24 juli 2019 om 13:52

woensdag 24 juli 2019 om 14:17
Ik erger me dan weer rot aan scholieren. Soms vergis ik me en ga ik per ongeluk rond het middaguur naar de super. Dan zijn ze daar massaal aanwezig, zowel buiten als in de winkel. Ze knallen hun fietsen met krat overal neer en binnen lopen ze lol te trappen. En allemaal apart 2 of 3 dingetjes afrekenen.
Ik begrijp het ook gewoon niet. Neem gewoon eten van thuis mee. Maar nee hoor, het moet perse een croissantje in een zakje zijn, en een vers blikje red bull.
Ik trek pubers sowieso niet zo goed, maar dat hebben jullie waarschijnlijk wel door

woensdag 24 juli 2019 om 14:22
Wat is daar mis mee dan?ñuca schreef: ↑24-07-2019 14:17Ik erger me dan weer rot aan scholieren. Soms vergis ik me en ga ik per ongeluk rond het middaguur naar de super. Dan zijn ze daar massaal aanwezig, zowel buiten als in de winkel. Ze knallen hun fietsen met krat overal neer en binnen lopen ze lol te trappen. En allemaal apart 2 of 3 dingetjes afrekenen.
Ik begrijp het ook gewoon niet. Neem gewoon eten van thuis mee. Maar nee hoor, het moet perse een croissantje in een zakje zijn, en een vers blikje red bull.
Ik trek pubers sowieso niet zo goed, maar dat hebben jullie waarschijnlijk wel door![]()
woensdag 24 juli 2019 om 16:02
woensdag 24 juli 2019 om 16:59
Mjah, vaak beginnen ze te tieren en te brullen omdat ze pauze hebben. Vrij "normaal" maar vroeger moest ik mijn soortgenoten op dat vlak ook niet. ik nam netjes mijn eten van thuis mee, dan had ik al dat gedoe in de pauze niet om snel ergens naartoe te gaan, in de rij te staan met alle andere... Bespaart geld, tijd en je trommelvliezen.SombraOnline schreef: ↑24-07-2019 16:02Ik vond het als caissière ook rete-irritantHad je 10 pubers in de rij en dan was je zo door je wisselgeld heen. En ze waren vaak nogal asociaal, haha.
Ach, het bracht wel leven in de brouwerij.![]()
Grappig hoe de meeste tieners ook niet hun wisselgeld willen ook al was het zelfs 33 cent of meer... Dude, je hebt net iets gekocht van 1.6 en dan wil je je wisselgeld niet? (na een week hier te komen winkelen heb je al een extra lunch uitgespaard ?)
het deed me ook denken aan vroeger hoe iedereen maar mopperde over te weinig geld en dat ze maar niets kunnen sparen.
No sh*t, als je je wisselgeld gul weggeeft aan de cassière en elke dag naar een broodjes/pittazaak stapt. (en ondertussen even langs de kruidvat voor make-up te bekijken en te kopen)

woensdag 24 juli 2019 om 17:04
Er stond dat het irritant is als ze 2 of 3 dingen afrekenen. Maar wat is daar dan mis mee???SombraOnline schreef: ↑24-07-2019 16:02Ik vond het als caissière ook rete-irritantHad je 10 pubers in de rij en dan was je zo door je wisselgeld heen. En ze waren vaak nogal asociaal, haha.
Ach, het bracht wel leven in de brouwerij.![]()

woensdag 24 juli 2019 om 17:11
Dat slaat nergens op natuurlijk. Ze kunnen het moeilijk door 1 persoon laten betalenPoesinBoots schreef: ↑24-07-2019 17:0610 mensen die 3 artikelen afrekenen kost een stuk meer tijd dan 1 klant die 30 artikelen heeft.
Er zijn toch genoeg "niet pubers" die ook maar een paar dingen halen.
Echt heel gek om dat irritant te vinden.
woensdag 24 juli 2019 om 17:13
Niks mis mee. Ik vond het alleen irritant.
Als het er 2 of 3 zijn, geen probleem, maar als het er 15 zijn, achter elkaar... Da's gewoon irritant.
¡Apagando las luces!
woensdag 24 juli 2019 om 17:15
Het zijn er wel een heleboel in een keer. Ik probeer ook de supermarkt in schoolpauzetijden te vermijden. Het is dan enorm druk en het afrekenen duurt langer dan normaal, waarschijnlijk omdat dan ook vrijwel iedereen met contant geld betaalt. Op andere tijden wisselen de mensen die veel boodschappen doen en mensen die maar een paar artikelen kopen zich wat meer af, net als pin en contant.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

woensdag 24 juli 2019 om 17:17
Ik doe het vooral omdat ik jaren op beide middelbare scholen hier in het dorp gewerkt heb en een goede band had met de meeste pubers.ñuca schreef: ↑24-07-2019 14:17Ik erger me dan weer rot aan scholieren. Soms vergis ik me en ga ik per ongeluk rond het middaguur naar de super. Dan zijn ze daar massaal aanwezig, zowel buiten als in de winkel. Ze knallen hun fietsen met krat overal neer en binnen lopen ze lol te trappen. En allemaal apart 2 of 3 dingetjes afrekenen.
Ik trek pubers sowieso niet zo goed, maar dat hebben jullie waarschijnlijk wel door![]()
Ik kan er juist heel goed mee omgaan. Dus ik weet dat als ze in die rij staan dat ze moeten haasten om terug te komen en onderweg eten ze dat dan op. Van mij mogen de meesten altijd wel even voor, mits het hele irritante kids zijn. Vaak zijn ze ook erg dankbaar en beleefd als ik dat doe.
"Oh dank u, mevrouw," hoor ik geregeld. Maar ik doe ook liever boodschappen op tijden dat ze er niet zijn, soms lopen er 50 of meer tegelijk in de winkel.
Maar had me laatst ook vergist in de tijd en toen stond het dus stampvol met koters.

anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 24-07-2019 17:17
0.08% gewijzigd

woensdag 24 juli 2019 om 17:17
Dat zegt ook niemand hé dat er door 1 puber afgerekend moet worden.
En Nuca mag dat prima irritant vinden. Ik vind een lawaaiige lange rij voor me ook geen feestje.
Iedereen is anders. Mooi dat jij dat snapt.

woensdag 24 juli 2019 om 17:22
Madrid87 schreef: ↑24-07-2019 17:17Van mij mogen de meesten altijd wel even voor, mits het hele irritante kids zijn. Vaak zijn ze ook erg dankbaar en beleefd als ik dat doe.
"Oh dank u, mevrouw," hoor ik geregeld. Maar ik doe ook liever boodschappen op tijden dat ze er niet zijn, soms lopen er 50 of meer tegelijk in de winkel.
Mits moet tenzij zijn gok ik?