Dode wespen in huis

27-07-2019 10:18 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje vind ik overal in mijn huis dode wespen. Levende zie ik er (bijna) nooit, maar ik heb al tientallen dode in mijn stofzuiger zien verdwijnen en elke week tref ik weer een lading nieuwe aan... twee vragen dus: hoe kan het dat er alleen maar dode wespen in mijn huis zijn en wat doe ik eraan?
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Wij hadden dit toen ik klein was na een vakantie. Er bleek een nest in de schoorsteen te zitten.

Die is professioneel verwijderd.
Nest in of aan je huis inderdaad.
er is ergens een nest in je huis, kijk op zolder tussen de dakspanten bijv. bel een prof
Due-scimmie schreef:
27-07-2019 10:20
Wij hadden dit toen ik klein was na een vakantie. Er bleek een nest in de schoorsteen te zitten.

Die is professioneel verwijderd.
Aii daar ben ik dus ook bang voor... maar wat gek dat er dan geen levende wespen te bekennen zijn!
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
PinkeltjePinkelotje schreef:
27-07-2019 10:29
Aii daar ben ik dus ook bang voor... maar wat gek dat er dan geen levende wespen te bekennen zijn!
Waarschijnlijk omdat ze nu nog druk bezig zijn met het werk voor de kolonie. Grote kans dat je er binnen nu en een paar dagen wel veel last van gaat krijgen als hun werk er op zit.

"...Als wespen de larven eiwitten voeren, krijgen ze daar een zoete stof voor terug die "als een soort heroïne voor hen is", legt ecoloog Jan Doevendans uit. Als er geen nieuwe larven meer in het nest zijn die gevoerd moeten worden, gaan wespen voor overlast zorgen. Dat begint in augustus. Ze krijgen dan niet meer de verslavende zoetstof binnen en gaan daar buiten het nest naar op zoek. "Ze vinden dat in nectar, maar ook op onze terrasjes", aldus Smit...."

https://www.nu.nl/weekend/5406275/overl ... -jou-.html
Ik had dit ook, dode wespen in huis in 1 kamer. Wel 25 ofzo, allemaal dood. Nooit een vliegende wesp binnen gehad en de jaren erna ook niet.
PinkeltjePinkelotje schreef:
27-07-2019 10:29
die zitten in het nest
Liever dode wespen in huis dan levende.
Wij hadden dit ook, bleek een nest in/tussen de spouwmuren.
Ik wed dat die dode wespen die je vindt ook allemaal hele kleine wespen zijn. Dat is volgens mij de eerste generatie die afsterft. Als ze doodgaan kruipen ze weg het nest uit en eindigen dan vaak binnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven