Motten

30-07-2019 00:58 23 berichten
Hallo.
Op de kamer van mijn dochter zit elke avond een mot. We hebben een motteval en ze heeft een hor.
Hoe komen ze binnen en hoe komen we we vanaf.? We meppen ze wel dood als het lukt dus het is niet dezelfde maar hoe komt dit nou, dat ze alleen daar zitten?
Dan zitten er waarschijnlijk eitjes in het bed van je dochter. Wat voor mot is het?
Je hebt verschillende en sommige larven kunnen aardig door je beddengoed heen eten, dus ik zou alles heet wassen en goed checken!
LoiseauVélo schreef:
30-07-2019 01:10
Dan zitten er waarschijnlijk eitjes in het bed van je dochter. Wat voor mot is het?
Je hebt verschillende en sommige larven kunnen aardig door je beddengoed heen eten, dus ik zou alles heet wassen en goed checken!
Bed is pas op 60 gewassen. Molton niet. En matrashoes kunnen ze zeker ook in?
Het is een 2 persoonsbed.
Kledingkasten alles wassen ook?
Ze zijn bruin of zwart maar meestal maar 1 tegelijk
LoiseauVélo schreef:
30-07-2019 01:10
Bed is pas op 60 gewassen. Molton niet. En matrashoes kunnen ze zeker ook in?
Het is een 2 persoonsbed.
Kledingkasten alles wassen ook?
Ze zijn bruin of zwart maar meestal maar 1 tegelijk
Alle reacties Link kopieren
Is het echt een mot waar je last van hebt, als in 'kledingmot' of 'meelmot', of is het gewoon een nachtvlinder?
Want als het gewoon een nachtvlinder is dan snap ik eigenlijk het probleem niet. Waarom zou je die doodmeppen? Ze doen niets, ze steken niet, ze zijn gewoon verdwaald. Voorzichtig weer buiten zetten of hopen dat ze zelf weer naar buiten gaan, niets aan de hand toch? Of zie ik iets over het hoofd waarom je ze zou moeten willen bestrijden?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef:
30-07-2019 03:45
Is het echt een mot waar je last van hebt, als in 'kledingmot' of 'meelmot', of is het gewoon een nachtvlinder?
Want als het gewoon een nachtvlinder is dan snap ik eigenlijk het probleem niet. Waarom zou je die doodmeppen? Ze doen niets, ze steken niet, ze zijn gewoon verdwaald. Voorzichtig weer buiten zetten of hopen dat ze zelf weer naar buiten gaan, niets aan de hand toch? Of zie ik iets over het hoofd waarom je ze zou moeten willen bestrijden?
Geen idee.
Nou lekker zon beest wat savonds snachts rond en tegen je hoofd fladdert.
Mijn kat neemt ze steevast mee naar binnen en laat ze dan gehalveerd achter na er lekker mee gespeeld te hebben.. :yum:
.
De eikenprocessievlinder is overvloedig aanwezig hier bij ons. Ik wapper ze gewoon naar buiten; doodmaken en niks mee doen vind ik een verspilling van een leventje. Voer ze dan aan je kat of je kippen. Of de vleermuizen.
Pandax schreef:
30-07-2019 05:19
De eikenprocessievlinder is overvloedig aanwezig hier bij ons. Ik wapper ze gewoon naar buiten; doodmaken en niks mee doen vind ik een verspilling van een leventje. Voer ze dan aan je kat of je kippen. Of de vleermuizen.
Ja dat gaat toch niet door dat hor...
Dan vang je ze toch in een glas, met een kaart?
pipootje schreef:
30-07-2019 05:22
Ja dat gaat toch niet door dat hor...
Wij hebben hier ook een hor en toch vliegt er van alles rond. Het is geen garantie dat er nooit meer iets binnenkomt. Ze kunnen bijvoorbeeld ook door een openstaamde deur binnenvliegen. Misschien bij je dochter checken of ze die hor er wel gewoon altijd laat zitten.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 30-07-2019 06:36
9.88% gewijzigd
Dubbel.
pipootje schreef:
30-07-2019 04:13
Geen idee.
Nou lekker zon beest wat savonds snachts rond en tegen je hoofd fladdert.

En wat dan? Krijg je jeuk? Leggen ze eitjes in je neus? Wordt je belastingaangifte ingewikkelder?

Nee. Het is een mot.
GlitterCupcake schreef:
30-07-2019 07:19
En wat dan? Krijg je jeuk? Leggen ze eitjes in je neus? Wordt je belastingaangifte ingewikkelder?

Nee. Het is een mot.
Doe niet zo dom.

Lijkt me ook super irritant, zo’n mot. Zijn het grote of van die kleine? Ik had vorig jaar een plaag in huis van van die kleine motten. Die zaten toen in ongeveer al mijn eten. Blegh.
Pandax schreef:
30-07-2019 05:34
Dan vang je ze toch in een glas, met een kaart?
Wij hebben op het moment regelmatig nachtvlinders binnen; zo doe ik het ook altijd. Vangen met een glas en buiten zetten; wel ff ver genoeg in de tuin gaan staan, anders vliegen ze zo weer naar binnen :facepalm:
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Maartje2016 schreef:
30-07-2019 06:33
Wij hebben hier ook een hor en toch vliegt er van alles rond. Het is geen garantie dat er nooit meer iets binnenkomt. Ze kunnen bijvoorbeeld ook door een openstaamde deur binnenvliegen. Misschien bij je dochter checken of ze die hor er wel gewoon altijd laat zitten.
Ja ze is niet gek. Ze is 18
GlitterCupcake schreef:
30-07-2019 07:19

Nee. Het is een mot.
Ja je slaapt heerlijk met zon ding om je kop heen.
Punt is dat er elke dag 1 zit en ik vraag tips of iemand dat ook heeft gehad. Of er wellicht een nest kan zitten
Het kan ook wel een volwassen gedaante zijn van bijvoorbeeld een bladroller. Ik heb één seizoen heel erg last van de rupsen gehad. Maar toen in de herfst de blaadjes van de bomen vielen probeerde hij binnen te komen wat niet lukte. Het volgende jaar was hij weg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
pipootje schreef:
30-07-2019 08:13
Ja ze is niet gek. Ze is 18
Nee, maar misschien staat ze wel stiekem uit het raam te roken of heeft ze een andere reden om die hor eruit te halen.

Ze is 18 :whistle:

Edit: misschien hangt er een speciale geur in haar kamer? Dan bedoel ik niet iets obscuurs, maar misschien gewoon haar parfum. Bij ons zitten die beesten altijd in de badkamer (ook al hebben we een hor, ook maar 1 tegelijk, wij zetten hem wel buiten dus misschien is het steeds dezelfde) waar het meer naar douchegel enzo ruikt dan in de rest van het huis.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 30-07-2019 09:10
42.72% gewijzigd
Afbeelding

Bladroller. Zijn rupsen waren niet uit te roeien. Die zaten lekker beschermd in opgerolde bladeren of tussen twee op elkaar geplakte bladeren. Je verricht een goede daad als je elk exemplaar doodmept.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Pandax schreef:
30-07-2019 05:19
Die vlinder legt eitjes waar jeukrupsen uit komen. Die zou ik dus juist doodmeppen.
Gelukkig heb ik ook een kat die vlinders lust.
Maartje2016 schreef:
30-07-2019 08:36
Nee, maar misschien staat ze wel stiekem uit het raam te roken of heeft ze een andere reden om die hor eruit te halen.

Ze is 18 :whistle:

Edit: misschien hangt er een speciale geur in haar kamer? Dan bedoel ik niet iets obscuurs, maar misschien gewoon haar parfum. Bij ons zitten die beesten altijd in de badkamer (ook al hebben we een hor, ook maar 1 tegelijk, wij zetten hem wel buiten dus misschien is het steeds dezelfde) waar het meer naar douchegel enzo ruikt dan in de rest van het huis.
Euh wij praten gewoon met elkaar hoor. Denk je echt dat ze het hor er uit haalt als ze zelf weet dat die mot daar doorheen komt.
Dat van die geur zou kunnen .maar vind raar dat het er precies steeds elke avond 1 is
anoniem_641e0e2673b5c wijzigde dit bericht op 30-07-2019 16:12
Reden: Niet af
5.76% gewijzigd
retrostar schreef:
30-07-2019 08:38
Afbeelding

Bladroller. Zijn rupsen waren niet uit te roeien. Die zaten lekker beschermd in opgerolde bladeren of tussen twee op elkaar geplakte bladeren. Je verricht een goede daad als je elk exemplaar doodmept.
Ik las ook ergens dat er wel 200 soorten zijn o_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven