Schoonzus boos

01-08-2019 08:39 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Gebeld om het uit te praten.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-08-2019 11:49
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
97.55% gewijzigd
tja, je hebt je zorgen gedeeld met de verkeerde persoon.

je kan niet verwachten dat je schoonmoeder haar mond houdt tegen haar dochter. Misschien heeft ze dezelfde zorgen en wist ze niet hoe ze het gesprek aan moest gaan met haar dochter. En heeft jullie gesprek als uitgangspunt gemaakt.

Ga naar je schoonzus toe, bied je excuus aan, en ga LUISTEREN naar haar kant van het verhaal.

Natuurlijk mag jij je zorgen maken, maar deel die met je schoonzus. En het is aan haar om daar wat mee te doen. Gaan roddelen achter haar rug om met haar moeder, tja daar zou ik ook kwaad om worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Vertel nooit dingen die geheim moeten blijven aan familie. Slechts weinigen zijn in staat om dingen voor zich te houden.

Ik zou toch praten met je schoonzus. Zo kun je duidelijk maken wat je echt hebt gezegd, en dat je je soms zorgen maakt.

Dat schoonzus boos is snap ik heel goed.
Als jij als vriendin van mijn zoon met mij gaat praten over je zorgen over mijn dochter, dan mag ik dat niet met mijn dochter bespreken? Dat maak ik zelf nog wel uit.

Jullie hebben dit niet handig gedaan. Naast dat je achter de rug van je schoonzus om praat, breng je je schoonmoeder in een hele vervelende positie. Als je zegt dat je je er niet mee wilt bemoeien, doe dat dan ook niet. Door met je schoonmoeder te gaan praten doe je dat wel.

Ik denk dat je al een heel eind komt met een welgemeend excuses en aangeven dat je dit niet had moeten doen.
Ik geef je schoonzus groot gelijk.
Een beetje achter haar rug om gaan zitten roddelen.

Als ik je schoonzus was dan kreeg jij de kinderen nooit meer te zien zonder dat ik er zelf bij was.

Schoonmoeder heeft goed gehandeld door aan haar dochter doir te geven dat schoonzus over haar roddelt.
Zeg niet dat jullie ongelijk hebben hoor! Maar wil nog wel even duidelijk zeggen dat we niet hebben zitten roddelen. Het kwam ter sprake en het was een normaal gesprek. Zoals gezegd: er is niets gezegd wat ik niet ook met een gerust hart tegen haar zelf zou zeggen als het ter sprake kwam. Maar wij vonden het niet onze plek om hier met haar over te spreken op dit moment. Als het ter sprake was gekomen was het wat anders geweest.
Ik snap ook wel dat ze boos is hoor, alleen vind ik het lastig om hier iets 'actiefs' mee te gaan doen als ze me zonder enige mededeling blokkeert.
Zeker wel met haar gaan praten. Dat ben je haar verschuldigd. Je kan dan wel heel mooi opschrijven dat je dingen hebt gezegd die je óók aan schoonzus zou zeggen maar dit ontkracht je direct door te schrijven dat je bewust niets aan je schoonzus zegt want je hebt je er niet mee te bemoeien.

Allemaal heel veel gezwets om het ene te verbloemen: je hebt gewoon ordinair zitten roddelen. Dat mag, doet iedereen, maar probeer het niet in je eigen voordeel recht te kletsen.

Oh, en je vult héél veel in over wat schoonmoeder wel niet gezegd zou hebben en op welke toon. Tja, als jij niet met schoonzus gaat praten kom je daar nooit achter. En zo is een familieruzie geboren.
apestaartje30 wijzigde dit bericht op 01-08-2019 09:13
0.00% gewijzigd
Jij doet net of het niet erg is wat je hebt gedaan. Maar het is wel heel erg wat je hebt gedaan. Je kan zeggen dat het geen roddelen is, maar je hebt met haar moeder, die niet jouw moeder is, maar haar moeder en haar broer over haar kinderen gepraat, op een negatieve manier.
Je komt aan twee hele elementaire dingen. De relatie met haar moeder, die veilig zou moeten zijn. Dat heb je voor haar beschadigd. En je bespreekt haar capaciteiten als moeder. Waar iedereen verschrikkelijk gevoelig voor is. Je kan iemand niet meer kwetsen dan op zijn ouderschap.

Iedereen doet zulk soort dingen weleens, maar dat betekent niet dat je niet fout zit. Heel fout.

Dat ze jou zonder mededeling geblokkeerd heeft is een volstrekt logische reactie. Het is aan jou om naar haar toe te gaan en je excuses aan te bieden.
mariejan wijzigde dit bericht op 01-08-2019 09:19
0.12% gewijzigd
Ik snap wel hoe dit overkomt op je schoonzus... als je je even in haar verplaatst, jij ook toch denk ik? Dat ze nu niet inziet dat dit goedbedoeld is (zeg jij) dat snap ik ook. Zij ziet nu alleen het 'ik krijg dit op mijn bordje van mam en blijkbaar hebben ze hierover zitten praten met mekaar'.

Dus; dat voelt ws als een steek in dr rug...

Wat er dan ook gekletst is en welke bedoeling; jullie hebben gekletst en dat voelt echt niet lekker!

Ik zou naar haar toe gaan... uitleggen wat je zorgen zijn, hoe je eea gezegd en bedoeld heb, en daarbij vooral excuses maken...
Laatst was hier ook een topic waar schoonzus en moeder achter de rug van TO gesproken hadden over de kinderen van TO die niet genoeg groente aten enzo.
Misschien kun je dat topic ook lezen, dan zie je wat het met iemand doet als familie achter je rug over je praat, ook al ervaren ze het zelf alleen maar als “ zorg delen”.

Topic: moeder roddelt over mij met schoonzus” - door politiehier (ik kan even geen link plakken)
anoniem_381792 wijzigde dit bericht op 01-08-2019 09:17
13.23% gewijzigd
Wat spreek jij jezelf ontzettend tegen.
Draaikonterij gedrag noemen we dat.
Zeer irritant gedrag waar niemand iets mee kan.

Je hebt niet zitten roddelen zeg je
Dat heb je wel degelijk. Jij hebt negatief gesproken over je schoonzus zonder dat zij er bij was om zich te kunnen verdedigen.

Er is niets gezegd wat je ook niet tegen haar had kunnen of durven zeggen.

Nou had dat dan gedaan. Had het in haar gezicht gezegd in plaats van achter haar rug om.

Het was niet aan jullie om er wat van te zeggen. Nou daar heb je gelijk in. Dus had je ook je mond moeten houden tegen je schoonmoeder.

En nu ga jij de gekwetste zielige partij uithangen omdat ze jou geheel terecht heeft geblokkeerd. Bah bah en nog eens bah.
Wat Mariejan zegt dus.
Parallella schreef:
01-08-2019 09:14
Laatst was hier ook een topic waar schoonzus en moeder achter de rug van TO gesproken hadden over de kinderen van TO die niet genoeg groente aten enzo.
Misschien kun je dat topic ook lezen, dan zie je wat het met iemand doet als familie achter je rug over je praat, ook al ervaren ze het zelf alleen maar als “ zorg delen”.

Topic: moeder roddelt over mij met schoonzus” - door politiehier (ik kan even geen link plakken)
Precies dit!! Ik zou het ook echt echt echt heel gaar vinden!! Wat er dan gezegd zou zijn ook, feit dat er IETS gezegd is, is dan al gewoon fout!
Deze week hebben we bij mijn schoonmoeder gegeten en (tegen beter weten in) hier met haar over gesproken. Er is niets gezegd wat niet door de beugel kan en wat ik niet ook zelf tegen mijn schoonzus zou zeggen. We kiezen er echter voor om het niet tegen haar te zeggen, want iedereen moet zelf weten wat hij doet en wij horen ons daar niet mee te bemoeien

Roddelen dus. Tegen de moeder van de persoon waar je wat van vindt. Een slechte moeder. Want ze maakt verkeerde keuzes.

Heel anders valt het niet uit te leggen hoor.
Nou, wat je ook doet: ga niet in het ‘excuusgesprek’ alsnog jammeren dat je zomaar zonder opgaaf van reden bent geblokkeerd op WA. Lijkt mij vrij duidelijk waarom ze dat heeft gedaan. Ik zou de eerste maanden geen behoefte hebben aan jouw gezicht met verhaaltje na zoiets.
wat onvolwassen om met je schoonmoeder te roddelen over schoonzus en dan niet eens het lef hebben om naar haar tie te gaan en excuus te maken. jullie houding is arrogant en kinderachtig
en dan ook nog jezelf zien als slachtoffer
Okee, nou jullie zijn in ieder geval duidelijk waarvoor dank.
Ik zal haar vandaag gaan bellen en excuses aanbieden.
Als jullie je zorgen maken dan ga met de persoon in kwestie praten en niet met haar moeder. Ze is geen klein kind meer.
Ik zou ook heel erg boos zijn als ik dat van mijn moeder zou horen.
I like being a mess. It's who I am.
Denise9899 schreef:
01-08-2019 09:05
Zoals gezegd: er is niets gezegd wat ik niet ook met een gerust hart tegen haar zelf zou zeggen als het ter sprake kwam. Maar wij vonden het niet onze plek om hier met haar over te spreken op dit moment.
Als je het niet jouw plek vindt om er met schoonzus zelf over te spreken, is het zéker niet jouw plek om er met haar moeder over te spreken.

Ik begrijp heel goed dat je schoonzus kwaad is. Je zat hartstikke fout en moet je excuses aanbieden, als je schoonzus klaar is om erover te praten. Zou me goed kunnen voorstellen dat ze daar voorlopig nog geen behoefte aan heeft.
Denise9899 schreef:
01-08-2019 09:05
Zeg niet dat jullie ongelijk hebben hoor! Maar wil nog wel even duidelijk zeggen dat we niet hebben zitten roddelen. Het kwam ter sprake en het was een normaal gesprek. Zoals gezegd: er is niets gezegd wat ik niet ook met ... t moment. Als het ter sprake was gekomen was het wat anders geweest.
Ik snap ook wel dat ze boos is hoor, alleen vind ik het lastig om hier iets 'actiefs' mee te gaan doen als ze me zonder enige mededeling blokkeert.
duidelijk. je durft er niet met haar over te praten en dus kies je ervoor om over haar te roddelen. omdat zij zogenaamd een slechte moeder zou zijn? waar baseer je dat op? ben jezelf wel een goede moeder als je zo achterbaks bent?
Er is niks gezegd wat jullie niet zelf tegen haar zouden kunnen zeggen, maar dit doe je niet omdat je er niet mee wilt bemoeien...?? En dan zeg je het wel tegen haar MOEDER??
Ga gewoon naar je schoonzus toe met een bosje bloemen en biedt je excuses aan.
Je hebt ook helemaal niks met haar liefdesleven te maken.
Ik had je ook geblokt hoor.
Het komt over alsof je haar geen goede moeder vind.
Tja nogal logisch dan hè dat ze boos is.

En het was gewoon roddelen wat jullie deden.
Dus kom op,je houd van je nichtjes/neefjes en ook van je schoonzussie dus biedt je excuses aan en leg het uit.
Denise9899 schreef:
01-08-2019 09:27
Okee, nou jullie zijn in ieder geval duidelijk waarvoor dank.
Ik zal haar vandaag gaan bellen en excuses aanbieden.
Dat lijkt me een goed plan.
I like being a mess. It's who I am.
AllyMcBeal schreef:
01-08-2019 09:31
Dat lijkt me een goed plan.
is alleen een goed plan als to inziet dat ze fout zit en dat zij niet kan en mag oordelen over de ouderschapskwaliteiten van een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven