Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

donderdag 1 augustus 2019 om 09:57
Ik snap het. Het is ook lastig. Maar make-up gaat wel gangbaarder worden voor mannen, dat verwacht ik. Toevallig zag ik gister een man met make-up op, wel natuurlijke. Maar van een afstand dacht ik; wauw die man heeft echt een mooie huid, zo egaal. En van dichtbij zag ik; double wear estee lauder.

donderdag 1 augustus 2019 om 10:05
Ja ik hoop het ook. Tot nu toe weinig reacties nog,maar dat komt denk ik dat het niet zo opvalt. Wel een leuke reactie gehad die me goed deed. Net nieuwe lipstick gekocht. In de auto even geprobeerd. Dus ik bezig voor de binnenspiegel. Stopt er naast me net een auto op de parkeerplaats. De dame in de auto ziet me en roept you go girl! Vond ik erg leuk.Sjulia schreef: ↑01-08-2019 09:57Ik snap het. Het is ook lastig. Maar make-up gaat wel gangbaarder worden voor mannen, dat verwacht ik. Toevallig zag ik gister een man met make-up op, wel natuurlijke. Maar van een afstand dacht ik; wauw die man heeft echt een mooie huid, zo egaal. En van dichtbij zag ik; double wear estee lauder.![]()
donderdag 1 augustus 2019 om 10:14
Levo schreef: ↑01-08-2019 10:05Ja ik hoop het ook. Tot nu toe weinig reacties nog,maar dat komt denk ik dat het niet zo opvalt. Wel een leuke reactie gehad die me goed deed. Net nieuwe lipstick gekocht. In de auto even geprobeerd. Dus ik bezig voor de binnenspiegel. Stopt er naast me net een auto op de parkeerplaats. De dame in de auto ziet me en roept you go girl! Vond ik erg leuk.

donderdag 1 augustus 2019 om 10:41
Wat oogpotlood is vaak ook wel leuk bij een man.
Ik grijp elk themafeest aan om mijn vriend onder te kliederen en de laatste keer heb ik de nagels gelakt van vier vrienden van hem.
Snap niet zo goed waar de discriminatie voor nodig is, van mij mogen alle winkels unisex worden. Wat boeit het nou of een man een rok draagt of hakken. Doet toch geen zeer verder, behalve dan misschien aan de voeten...
Ik grijp elk themafeest aan om mijn vriend onder te kliederen en de laatste keer heb ik de nagels gelakt van vier vrienden van hem.
Snap niet zo goed waar de discriminatie voor nodig is, van mij mogen alle winkels unisex worden. Wat boeit het nou of een man een rok draagt of hakken. Doet toch geen zeer verder, behalve dan misschien aan de voeten...
Lorem Ipsum
donderdag 1 augustus 2019 om 10:54
Ik kijk graag naar fab5 op Netflix, daar is ook een kerel die hakken en rokken draag, heerlijk!turquasi schreef: ↑01-08-2019 10:41Wat oogpotlood is vaak ook wel leuk bij een man.
Door hier vandaag de Mac mehr op gedaan. Blijft een mooie kleur maar (ja ja) nu ik een bruin gezicht heb vind ik hem toch minder mooi. In de herfst en winter (of als ik wat minder bruin ben) komt hij gewoon mooier over. Overigens ben ik geen zonaanbidder hoor, maar 2 weken in de bergen van Oostenrijk hebben me een bruine snoet opgeleverd.
donderdag 1 augustus 2019 om 14:12
Gelijk heb je!Supersas09 schreef: ↑01-08-2019 08:20Ja, want nu kom ik voor je!
Nee joh, als iedereen Mac fantastisch zou vinden was er nog maar 1 make-up merk op de wereld.
Zo zweert iedereen nu over de maybelline mat ink lipcolor. Ik vind ze verschrikkelijk. Krijg het niet mooi op, ze ruiken niet lekker, dus niet voor mij. Terwijl ik maar weinig hoor over de maybeline ink crayon, die vind ik dus weer heel goed.
Dus ach, lekker je mening geven, ik waardeer het!![]()

Maar eigenlijk wil ik ook een Mac lipstift die mijn hart veroverd...maar ik denk niet dat het gaat gebeuren vrees ik. Nu ben ik reuze benieuwd naar die Maybelline Ink Crayon! (Vaker voorbij zien komen)

Prrrr, mauw miawwwww.
donderdag 1 augustus 2019 om 14:14
Ja hij staat je echt heel mooi!!
Vaker in de spiegel kijken dan wen je er snel aan!

Prrrr, mauw miawwwww.
donderdag 1 augustus 2019 om 14:18
Ik vind die lipsticks van Catrice ook heel zacht en idd niet erg langhoudend.turquasi schreef: ↑01-08-2019 09:25Mehr lijkt me een geweldige kleur juist. Die Velvet teddy ook wel maar zodra een lipstick lichter van kleur is dan mijn eigen lippen gaat het snel fout... dus koraalroze of oranje lukt bijvoorbeeld niet ook al lijkt me dat wel heel leuk. Momenteel heb ik een bruinroze tint op, Maroon van Catrice, superfijn zacht, bijna als een balsem... hooguit niet echt langhoudend. (Ik heb geen aandelen hoor)
wat ik wel eens gedaan heb is lipstick smelten en mengen, dus een (te) lichte met een (te) donkere maar of ik dat ook met Mac zou durven![]()
Hoe smelt jij de lipsticks? Doe je dat dan in een potje of maak je een stick ervan?
Prrrr, mauw miawwwww.
donderdag 1 augustus 2019 om 14:31
Hey! Welkom!

Ik heb veel vragen...

Maar ik haal uit je berichten dat je eigenlijk wel make-up wilt gebruiken maar niet echt durft?!
Wil je dan met fullface over the top over straat als het geaccepteerd wordt?
Of wil je gewoon een beetje make-up dragen om wat mooier uit te zien?
By the way, Pride is hier in Amsterdam!
Niks is te gek dan hier!

Prrrr, mauw miawwwww.

donderdag 1 augustus 2019 om 14:35
Er een nieuwe stick van maken heb ik een paar keer geprobeerd met wisselend resultaat, de meeste lege hulzen werken matig mee helaas... soms zit er zo'n tricky openingetje onderin en dan loopt de boel weg
ik ga nog experimenteren met een rolletje van plastic of waxpapier maken (daarna kort invriezen en voorzichtig in de huls terug duwen) het allerveiligste is er een pallet voor reserveren, dan breng je ze voortaan met een kwastje aan. Afhankelijk van de hoeveelheid materiaal kun je een klein pannetje gebruiken, maar wat ook werkt is een leeg waxinelicht bakje gebruiken, dat geleidt de hitte heel goed. Het is zo leuk om te zien wat er gebeurt met je kleuren, al mislukt de boel dan nog was het interessant. Ik doe het ook wel eens met nagellak, die potjes waar nog een derde in zit maar waar je door de vormgeving met je kwast niet meer bij kan. Roze en blauw bij elkaar is hoppa een nieuwe paarse.

Lorem Ipsum
donderdag 1 augustus 2019 om 14:37
Sjulia schreef: ↑01-08-2019 09:43Ik werk vanuit huis en op afspraak (honden trainer) dus dan draag ik vaak wel mijn haar opgestoken. Maar ik heb laagjes en de voorste plukken zijn kort dus die waaien ook steeds in de plakkende bende haha. Het is wel een mooie gloss. Hij blijft ook langer zitten. Maar Essence plakt minder.
Wat gaaf!!!

Oke, als je één mocht kiezen...kies je dan voor Mac of Essence?!
Ik gebruikte vroeger altijd die tubes van Lancôme. Ze zijn zalig.

Laatst zocht ik naar ze maar ze verkopen het niet meer in normale winkels, WHYYYYYYYY

Prrrr, mauw miawwwww.
donderdag 1 augustus 2019 om 14:50
Turqausi, leuk hobby heb je!
Misschien ga ik dat ook een keertje proberen, maar eigenlijk als ik leest hoe het allemaal moet word ik al moe van.
Het ligt aan mij hoor, ik denk altijd heel ver vooruit.(Vermoeiend) Ik zie mezelf al lipsticks smeltend en een hoop bende maken.(Horror, stress en drama)
Maar ik vind het wel leuk om zien hoe iemand iets opnieuw maakt, dat weer wel.
Ik ga aankomende tijd extra poederen zodat ik die lege doosjes naar je op kan sturen!
Misschien ga ik dat ook een keertje proberen, maar eigenlijk als ik leest hoe het allemaal moet word ik al moe van.

Maar ik vind het wel leuk om zien hoe iemand iets opnieuw maakt, dat weer wel.
Ik ga aankomende tijd extra poederen zodat ik die lege doosjes naar je op kan sturen!
Prrrr, mauw miawwwww.
donderdag 1 augustus 2019 om 14:53

donderdag 1 augustus 2019 om 14:53
Ik heb vanmorgen de loreal paradise mascara uitgetest. waterproof.
Mooi, maar ik ken wel meer mascaras met goed effect.
Wel volle en lange wimpers, maar ik vraag me af of de primer echt de meerwaarde heeft, of dat ze sowieso langer en voller zouden lijken .
Wel heb ik meerdere lagen aangebracht omdat ik dacht dat ik een beter effect zou hebben, maar nu dikke spinnenpoten.
Mooi, maar ik ken wel meer mascaras met goed effect.
Wel volle en lange wimpers, maar ik vraag me af of de primer echt de meerwaarde heeft, of dat ze sowieso langer en voller zouden lijken .
Wel heb ik meerdere lagen aangebracht omdat ik dacht dat ik een beter effect zou hebben, maar nu dikke spinnenpoten.

donderdag 1 augustus 2019 om 15:01
Evivie, je hebt gelijk maar ik ga beide producten minimaal nog een week testen want sommige mascara hebben “tijd” nodig om te kunnen “shinen”.
De Paradise normale versie had ik toen ook pas na een week echt the love gevonden...inmiddels kan ik niet zonder en koop hem keer op keer opnieuw.
De Paradise normale versie had ik toen ook pas na een week echt the love gevonden...inmiddels kan ik niet zonder en koop hem keer op keer opnieuw.

Prrrr, mauw miawwwww.
donderdag 1 augustus 2019 om 15:02

donderdag 1 augustus 2019 om 15:03
Ik vind m niet verkeerd hoor.Jane-Ice schreef: ↑01-08-2019 15:01Evivie, je hebt gelijk maar ik ga beide producten minimaal nog een week testen want sommige mascara hebben “tijd” nodig om te kunnen “shinen”.
De Paradise normale versie had ik toen ook pas na een week echt the love gevonden...inmiddels kan ik niet zonder en koop hem keer op keer opnieuw.![]()
Misschien raak ik ook nog in love.
donderdag 1 augustus 2019 om 15:04