Overdrijf ik
donderdag 1 augustus 2019 om 08:05
Van de week had ik een date. In het app contact vooraf leek hij een aardige man en ook de foto was okay.
Nu had hij verteld dat hij nog worstelde met een vorige relatie en ik vond het een beetje raar dat hij hoopte dat ik niet te veel verwachtingen zou hebben. Kwam ik zo gretig over?
Maar goed. Toen ik hem zag viel hij erg tegen. Een korte broek ( ik blij dat ik niet gekozen had voor een jurkje en hakken) en dan van die dunne beentjes. En dan ook een buikje en weinig haar. Het gesprek liep redelijk, maar stiekem bedacht ik dat ik thuis nog lekker een serie zou kunnen kijken. Afscheid met twee zoenen en rekening gesplit.
Nog geen uur later kreeg ik zijn ‘geen klik’ appje
Vrolijk appte ik terug dat dat wederzijds
was. Maat toen kwam het. ‘Dat luchtte hem op” en nog wat van die teksten.
Nou zeg, alsof ik een zielig zoekend typetje was en hij Gods geschenk voor iedere vrouw. Ik ben dan te impulsief, dus appte een cynische tekst terug. Dat ik heus wel zijn waanzinnige charme en woeste aantrekkelijkheid had kunnen weerstaan. Hij antwoordde kort
Had ik beter niet kunnen doen natuurlijk. Nu denkt hij natuurlijk dat de druiven zuur waren hier. Nou jammer dan.
Maar een paar dagen later vraag ik me af of ik nu gelijk heb in mijn verontwaardiging.
Nu had hij verteld dat hij nog worstelde met een vorige relatie en ik vond het een beetje raar dat hij hoopte dat ik niet te veel verwachtingen zou hebben. Kwam ik zo gretig over?
Maar goed. Toen ik hem zag viel hij erg tegen. Een korte broek ( ik blij dat ik niet gekozen had voor een jurkje en hakken) en dan van die dunne beentjes. En dan ook een buikje en weinig haar. Het gesprek liep redelijk, maar stiekem bedacht ik dat ik thuis nog lekker een serie zou kunnen kijken. Afscheid met twee zoenen en rekening gesplit.
Nog geen uur later kreeg ik zijn ‘geen klik’ appje
Vrolijk appte ik terug dat dat wederzijds
was. Maat toen kwam het. ‘Dat luchtte hem op” en nog wat van die teksten.
Nou zeg, alsof ik een zielig zoekend typetje was en hij Gods geschenk voor iedere vrouw. Ik ben dan te impulsief, dus appte een cynische tekst terug. Dat ik heus wel zijn waanzinnige charme en woeste aantrekkelijkheid had kunnen weerstaan. Hij antwoordde kort
Had ik beter niet kunnen doen natuurlijk. Nu denkt hij natuurlijk dat de druiven zuur waren hier. Nou jammer dan.
Maar een paar dagen later vraag ik me af of ik nu gelijk heb in mijn verontwaardiging.
donderdag 1 augustus 2019 om 10:34
De enige die zo over jou denkt dat ben jij en daarom investeer je ook zo veel tijd in dingen die niet werken. Omdat je een bepaalde waarheid over jezelf hebt aangenomen en je in de wereld van alles ziet en hoort die die waarheid bevestigt zonder dat het ook echt zo gezegd is.Waterman26 schreef: ↑01-08-2019 09:31
Volgens dit forum ben ik dus een ijdele, slechte aandachtsgeile en ook onzekere trut.
Het lijkt mij erg vermoeiend om zo in het leven te staan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 1 augustus 2019 om 11:03
Je overdrijft niet, je voelt wat je voelt.
Het is misschien wel een goed idee om dat dan niet met de desbetreffende persoon te delen, lost niks op dus.
Misschien volgende keer een vriendin bellen en hier meeschrijven met een topic over daten, die zijn er vast.
Verder denk ik dat het kan helpen het niet zo persoonlijk te zien. Misschien was het een arrogante kwast met dunne beentjes, misschien was het wel een wat onzekere man met dunne beentjes die ook maar wat zei en zich rot schrok van hoe het over kwam.
En wat moet hij er dan verder mee.
Het is misschien wel een goed idee om dat dan niet met de desbetreffende persoon te delen, lost niks op dus.
Misschien volgende keer een vriendin bellen en hier meeschrijven met een topic over daten, die zijn er vast.
Verder denk ik dat het kan helpen het niet zo persoonlijk te zien. Misschien was het een arrogante kwast met dunne beentjes, misschien was het wel een wat onzekere man met dunne beentjes die ook maar wat zei en zich rot schrok van hoe het over kwam.
En wat moet hij er dan verder mee.
donderdag 1 augustus 2019 om 11:31
Je mag best in een korte broek maar dan weer niet met witte sportsokken tot de kuiten opgetrokken in badslippers.daddy_gijs schreef: ↑01-08-2019 10:22Is een korte broek op een zomerse drankjes-date tegenwoordig 'not done'?
Of mag het alleen niet, als je dunne beentjes hebt. En wat is dun?
Of is het dragen van een korte broek een indicatie dat je alleen op sex uit bent?
Questions, questions; er zijn wel heeeel veel dingen waar je tegenwoordig rekening mee moet houden.
Dát is pas echt not done!
Nou ja dat vind ik dan hè maar misschien zijn er ook wel vrouwen die dat ontzettend geil vinden.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
donderdag 1 augustus 2019 om 11:41
Hey Waterman
Herkenbaar verhaal.
Herkenbaar ivm (internet)daten in het algemeen en ook herkenbaar met hoe ik jou ken.
Punt van daten is wat mij betreft toch dat hoe cool en collected ik er ook in sta, hoeveel ervaring ik er ook mee heb en hoeveel ik het ook relativeer en bagatelliseer, het er uiteindelijk toch op neerkomt dat ik oordeel en beoordeeld word. En dan niet zoals in je werk op competenties en resultaten maar op veel persoonlijker zaken. Hoe je eruit ziet, hoe je overkomt, wat je bereikt hebt in je leven, hoe je woont, wat je werk is, wat je lifestyle is etc.
Dat is gewoon heel vervelend. Enerzijds word ik er enigszins arrogant van (en dat herken ik ook in jouw post), ik wijs een ander af omdat hij (in mijn ogen) niet aantrekkelijk genoeg is en ook op andere punten in zijn leven te weinig 'waarde' heeft voor mij.
Als ik zelf wordt afgewezen voel ik die arrogantie vanuit de andere kant en voel ik ergens diep van binnen dat ik dus te weinig waarde had voor die ander. Dat is toch een rotgevoel. Ik werd er niet gelukkig van.
Ik heb om die reden een hele tijd niet gedate of alleen voor sex gedate en dat was heerlijk rustig.
Nu steek ik weer voorzichtig 1 teen in de tindervijver en het is weer net zo dubbel als toen. Soms enorm leuk en ego-boosts maar daarna toch ook vaak weer teleurstellingen omdat ik er (tot nu toe) maar zo weinig aan over houd.
Herkenbaar verhaal.
Herkenbaar ivm (internet)daten in het algemeen en ook herkenbaar met hoe ik jou ken.
Punt van daten is wat mij betreft toch dat hoe cool en collected ik er ook in sta, hoeveel ervaring ik er ook mee heb en hoeveel ik het ook relativeer en bagatelliseer, het er uiteindelijk toch op neerkomt dat ik oordeel en beoordeeld word. En dan niet zoals in je werk op competenties en resultaten maar op veel persoonlijker zaken. Hoe je eruit ziet, hoe je overkomt, wat je bereikt hebt in je leven, hoe je woont, wat je werk is, wat je lifestyle is etc.
Dat is gewoon heel vervelend. Enerzijds word ik er enigszins arrogant van (en dat herken ik ook in jouw post), ik wijs een ander af omdat hij (in mijn ogen) niet aantrekkelijk genoeg is en ook op andere punten in zijn leven te weinig 'waarde' heeft voor mij.
Als ik zelf wordt afgewezen voel ik die arrogantie vanuit de andere kant en voel ik ergens diep van binnen dat ik dus te weinig waarde had voor die ander. Dat is toch een rotgevoel. Ik werd er niet gelukkig van.
Ik heb om die reden een hele tijd niet gedate of alleen voor sex gedate en dat was heerlijk rustig.
Nu steek ik weer voorzichtig 1 teen in de tindervijver en het is weer net zo dubbel als toen. Soms enorm leuk en ego-boosts maar daarna toch ook vaak weer teleurstellingen omdat ik er (tot nu toe) maar zo weinig aan over houd.
donderdag 1 augustus 2019 om 13:21
Ik vind niet dat je je aanstelt, maar dat je daar nu nog een naar gevoel aan overhoudt, is erover. Ik zou er eens goed om lachen samen met mijn bff zonder die man persoonlijk of publiekelijk belachelijk te maken. Mocht er een droomvent jou zo hebben afgewezen, zou je dat misschien meer acceptabel vinden, maar het nare gevoel zou waarschijnlijk nog langer nazinderen. 't Is maar hoe je 't bekijkt
donderdag 1 augustus 2019 om 14:15
Daarom is daten ook (deels) kut.
donderdag 1 augustus 2019 om 14:34
Haaaa HildegondaHillegonda1 schreef: ↑01-08-2019 11:41Hey Waterman![]()
Herkenbaar verhaal.
Dacht mezelf eens te trakteren op een RP aanbieding voor de vakantie. Ook wel een beetje om een veel te lang durende crush die soms bijna een relatie leek te verdringen.
Valt eigenijk niet eens zo tegen, die site. Een stuk beter dan dat hooghartige hoog opgeleide groepje mannen van e matching.
Je krijgt er echt wel veel berichten, daten (dit was de tweede) is dan weer een ander verhaal.
Afgewezen worden en afwijzen zijn vervelende zaken. En ook al vinden we hem niks aan, het zou een ego boost zijn wanneer hij snikkend aan de telefoon zou hangen omdat hij zo verliefd op jou was.
Deze date verbaasde me in een ander opzicht. Bij het appen ( we hadden hetzelfde beroep dus dan klets je snel) vond ik hem echt grappig en opvallend belangstellend. Stelde goede vragen en vertelde interessante dingen waardoor het gesprek boeiend was. Het echt rare was dat er bij de ontmoeting niets daarvan over was. Saaie langdradige verhalen over zijn buurvrouw en de hond. Geeneen keer gelachen. Ik blijf me daar over verbazen en dacht zelf even dat hij zijn broer gestuurd had.
Nou ja. Weer een les wijzer. Echt echt echt niet te veel appen van te voren.
Succes op Tinder. Daar ben ik echt af.
donderdag 1 augustus 2019 om 14:37
Jij trekt grote conclusies uit weinig woorden zeg.viva-amber schreef: ↑01-08-2019 10:34De enige die zo over jou denkt dat ben jij en daarom investeer je ook zo veel tijd in dingen die niet werken. Omdat je een bepaalde waarheid over jezelf hebt aangenomen en je in de wereld van alles ziet en hoort die die waarheid bevestigt zonder dat het ook echt zo gezegd is.
Het lijkt mij erg vermoeiend om zo in het leven te staan.