samenwonen - ineens benauwd!
zondag 4 augustus 2019 om 00:27
Dames ik zit met een situatie en die is als volgt.
Ik ga samenwonen met mijn vriend. We zijn net terug van vakantie en dat was super, ik was weer helemaal verliefd en dolblij dat we gingen samenwonen als we terugkwamen. We hadden het zelfs over trouwen en ook dat toekomstbeeld beviel me goed. Maar nu komt het: nu hij langzaam zijn spullen hierheen verhuist en dingen ophangt krijg ik de kriebels. Ik zit ineens heel veel te denken aan hoe het was met een ex waar ik toen stapel op was, oude scharrels, mannen die met mij flirtten, en het benauwt me enorm dat ik nu nooit meer met een andere man kan (ook al wil ik dat niet eens).
Hoe kan dit? Ervaring/advies?
Ben 31 trouwens
Ik ga samenwonen met mijn vriend. We zijn net terug van vakantie en dat was super, ik was weer helemaal verliefd en dolblij dat we gingen samenwonen als we terugkwamen. We hadden het zelfs over trouwen en ook dat toekomstbeeld beviel me goed. Maar nu komt het: nu hij langzaam zijn spullen hierheen verhuist en dingen ophangt krijg ik de kriebels. Ik zit ineens heel veel te denken aan hoe het was met een ex waar ik toen stapel op was, oude scharrels, mannen die met mij flirtten, en het benauwt me enorm dat ik nu nooit meer met een andere man kan (ook al wil ik dat niet eens).
Hoe kan dit? Ervaring/advies?
Ben 31 trouwens
zondag 4 augustus 2019 om 00:51
zondag 4 augustus 2019 om 01:26
Waar staat samenwonen voor jou voor?
Voor een definitieve ‘ja-ik wil’, of voor ‘we gaat het eens serieus proberen...’?
Als je namelijk net soort van bent getrouwd, snap ik je cold feet.
En als je het nu ‘eens serieus probeert’, snap ik het ook: even bench-marken lijkt me dan een goed iets!
Gewoon lekker gaan samenwonen, die gevoelens zijn normaal. Bij grote levens-beslissingen even goed nadenken, is alleen maar mooi en zegt, dat je het serieus meent. Zo hoort het ook.
Voor een definitieve ‘ja-ik wil’, of voor ‘we gaat het eens serieus proberen...’?
Als je namelijk net soort van bent getrouwd, snap ik je cold feet.
En als je het nu ‘eens serieus probeert’, snap ik het ook: even bench-marken lijkt me dan een goed iets!
Gewoon lekker gaan samenwonen, die gevoelens zijn normaal. Bij grote levens-beslissingen even goed nadenken, is alleen maar mooi en zegt, dat je het serieus meent. Zo hoort het ook.
zondag 4 augustus 2019 om 07:11
Rond die leeftijd had ik ook twijfels over mijn man en toch zijn wij (gelukkig) inmiddels 25 jaar bij elkaar (en zullen ook blijven).
Nu heb ik nooit meer twijfels maar als je jong bent, weet je soms nog niet precies wat je wilt.
Mijn punt: jij bent de enige die dit kan beslissen. Het kan cold feet zijn maar wat dan nog? Over 20 jaar zul je pas weten of het terecht was.
Maar als je de sprong niet waagt, kom je er nooit achter.
Vivete e imparate!
zondag 4 augustus 2019 om 07:13
zondag 4 augustus 2019 om 08:05
Dit.
Het zou mij ook benauwen hoor!
Ik ben dan ook nog zo'n pietje precies die het huis op mijn manier gestyled en ingericht wil zien..
Zou daar iemand bij intrekken die met zijn lelijke boekenkast, sokkenlades, 200 videospelletjes en kingsize speakers uit 1980 komt aanzetten (bijvoorbeeld)
Dan heb je mij ook van de leg hoor!
Als je samen in een voor beide nieuw huis intrekt, is dat toch anders denk ik.. je begint dan samen vanaf een 0 punt?
zondag 4 augustus 2019 om 08:08
Want dan wil hij die spelletjes, de lelijke kast en die sokken niet mee? Dan word alles weggemieterd en wil je je huis helemaal niet precies zo hebben?Pindakaasjes schreef: ↑04-08-2019 08:05Dit.
Ik ben dan ook nog zo'n pietje precies die het huis op mijn manier gestyled en ingericht wil zien..
Zou daar iemand bij intrekken die met zijn lelijke boekenkast, sokkenlades, 200 videospelletjes en kingsize speakers uit 1980 komt aanzetten (bijvoorbeeld)
Als je samen in een voor beide nieuw huis intrekt, is dat toch anders denk ik.. je begint dan samen vanaf een 0 punt?
zondag 4 augustus 2019 om 09:23
Lucifer2018 schreef: ↑04-08-2019 08:08Want dan wil hij die spelletjes, de lelijke kast en die sokken niet mee? Dan word alles weggemieterd en wil je je huis helemaal niet precies zo hebben?
Dat zou kunnen ja..
zondag 4 augustus 2019 om 09:25
En dat gebeurt niet als hij bij jou ( of jij bij hem intrekt)? Waarom?
En heeft hij er dan ook nog wat over te zeggen?
zondag 4 augustus 2019 om 09:36
Pindakaasjes schreef: ↑04-08-2019 08:05Dit.
Maar je weet van tevoren dat die man een lelijke boekenkast, 200 videospelletjes en kingsize speakers uit 1980 heeft toch? Je bent dan neem ik aan al eens bij hem thuis geweest. Dus als je besluit dat hij bij jou komt wonen dan weet je ook dat al die meuk jouw kant op komt.
zondag 4 augustus 2019 om 09:37
Dit.RikM schreef: ↑04-08-2019 09:36Maar je weet van tevoren dat die man een lelijke boekenkast, 200 videospelletjes en kingsize speakers uit 1980 heeft toch? Je bent dan neem ik aan al eens bij hem thuis geweest. Dus als je besluit dat hij bij jou komt wonen dan weet je ook dat al die meuk jouw kant op komt.
zondag 4 augustus 2019 om 09:40
Ik ga juist mijn huisje opgeven..wil heel graag samenwonen maar vind het ook moeilijk om afscheid te nemen van tien jaar mijn eigen toko..we hebben helaas niet de optie om ergens nieuw te starten dus dan eerst maar zo. En toegegeven hij doet er alles aan om plek voor mij te maken en we hebben er ook al best veel over gepraat hoe we het gaan doen (beide best regelmatig behoefte aan tijd alleen) maar ik zie hier niks definitievers aan dan een monogame relatie aangaan. Ik heb ook genoeg rond gekeken en ben hartstikke blij met wie het is geworden maar je weet het nooit. Wat vind je zo beklemmend eigenlijk als je er kort geleden nog zo'n zin in had? En weet je vriend dit? Hi vindt het vast ook spannend. Hoe lang zijn jullie samen?
zondag 4 augustus 2019 om 09:40
Ik heb echt bij alles wat ik doe wat een beetje spannend is koudwatervrees. Als ik bij alles het teken zou zien dat het niet goed zit, zou ik niets meer voor elkaar krijgen, haha! Hoe verschillend kunnen mensen toch zijn!
To, het kan dus ook gewoon spanning zijn zonder dat het wat betekent, behalve spanning om wat nieuws te beginnen.
Daar kom je echt maar op één manier achter, succes en hopelijk enorm veel plezier met samenwonen! Het vraagt een flinke aanpassing aan allebei de kanten, neem daar ruim de tijd voor de eerste maanden
zondag 4 augustus 2019 om 09:44
Dat ook.RikM schreef: ↑04-08-2019 09:36Maar je weet van tevoren dat die man een lelijke boekenkast, 200 videospelletjes en kingsize speakers uit 1980 heeft toch? Je bent dan neem ik aan al eens bij hem thuis geweest. Dus als je besluit dat hij bij jou komt wonen dan weet je ook dat al die meuk jouw kant op komt.
zondag 4 augustus 2019 om 09:46
Plek innemen is wat anders dan de spullen van je partner lelijk vinden en die niet mee willen.chentolove schreef: ↑04-08-2019 09:26@Lucifer ik vind het toch ook anders in een 'nieuw' huis hoor !
Voelt minder alsof je plek wordt ingenomen.
En hopen bij een nieuw huis dat hij ze dan gewoon wegdoet, want nieuw begin.
Trouwens TO heeft meer problemen met het 'nooit meer seks met een ander' dan met de lelijke kast geloof ik.
zondag 4 augustus 2019 om 10:08
Ik zou trouwens aan (de vriend van) TO het advies willen geven om zijn oude woning nog even niet op te zeggen. En dat bedoel ik niet lullig, maar mocht over een paar maanden blijken dat je het samenwonen echt niet ziet zitten dan kun je nog terug. Helemaal omdat het tegenwoordig niet heel makkelijk is om snel aan een woning te komen.
zondag 4 augustus 2019 om 10:31
Lucifer2018 schreef: ↑04-08-2019 09:25En dat gebeurt niet als hij bij jou ( of jij bij hem intrekt)? Waarom?
En heeft hij er dan ook nog wat over te zeggen?
Niet heel veel vrees ik..
Geen 2 Kapitein's op een schip he'?!