Werk & Studie alle pijlers

Stagecontract opzeggen

04-08-2019 17:35 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallotjes,

Op het moment loop ik stage. Ik heb al mijn verslagen en studiepunten al binnen, maar heb in het begin akkoord gegeven om langer stage te lopen door de zomer heen om extra ervaring op te doen. De zomerperiode is nu dus aangebroken, maar ik krijg hier helemaal niets nieuws aangeleerd. Het bedrijf zit in de stress en ik word als een soort van veredelde schoonmaker ingezet omdat ze geen tijd voor me hebben. Ik heb geen vakantie van hun gekregen terwijl dit wel belooft was omdat ik anderhalve week afwezig was voor examens en ze dit wel genoeg vrije tijd vinden. Terwijl ik een break heel goed kan gebruiken na een aantal negatieve prive ontwikkelingen. Hierom zou ik dus graag mijn stage contract opzeggen.

Maar nu staat er in mijn contract dat het opzegtermijn "ten minste 2 weken" is. Mijn vraag is dus, stel dat ik het a.s maandag opzeg, gaan die 2 weken dan gelijk in? En kunnen ze meer dan 2 weken eisen qua opzeg termijn? Anders is mn extra weekje vakantie weg en moet ik mn stage helaas uitzitten.
Als er niet staat ‘2 weken per de eerste van de maand’, gaan die 2 weken direct in.

Wat tegenstrijdig dat ze geen tijd voor je hebben, maar je geen vakantie mocht.
De zomer periode/ vakantie is toch bijna voorbij?
Pandala schreef:
04-08-2019 17:37
Als er niet staat ‘2 weken per de eerste van de maand’, gaan die 2 weken direct in.

Wat tegenstrijdig dat ze geen tijd voor je hebben, maar je geen vakantie mocht.
Dit. Meestal staat er wel dat je 'tegen het einde van de maand' moet opzeggen met een opzegtermijn. Anders gaat het meteen in.

Als vakantie overeengekomen is heb je er gewoon recht op. Staat het ook in je overeenkomst? Lijkt mij niet tegenstrijdig dat je geen vakantie mag en ze hebben geen tijd voor je: het is kennelijk zo druk dat ze jou zo moeten inzetten en dus ook niet willen dat je op vakantie gaat. Krijg je trouwens wel een goede beoordeling mee als je zo met je stage omgaat?
Lucifer2018 schreef:
04-08-2019 17:41
De zomer periode/ vakantie is toch bijna voorbij?
is het ook, maar zoals ik al zei ik wil graag nog genieten van mn vakantie. Als het een leuke stage was geweest en ik iets geleerd had was het voor mij geen probleem geweest en was ik gebleven. Maar om daar nou nog te blijven en schoonmaker te spelen.. dan heb ik liever vrij, ookal is het maar een korte periode.
Krijg je wel gewoon betaald? Dus geen stage vergoeding maar een salaris wat bij de functie en je leeftijd past?
saaaartje21 schreef:
04-08-2019 17:48
is het ook, maar zoals ik al zei ik wil graag nog genieten van mn vakantie. Als het een leuke stage was geweest en ik iets geleerd had was het voor mij geen probleem geweest en was ik gebleven. Maar om daar nou nog te blijven en schoonmaker te spelen.. dan heb ik liever vrij, ookal is het maar een korte periode.
Ja, vervelend. Je hebt toegestemd. Zo is het leven. Er komen nog zat vakantiemogelijkheden.
Je hebt dus vrij gehad voor je toetsen. Staat er verder iets in je contract over vakantiedagen? Want anders bestaat de kans dat je idd je vakantie al gehad hebt. Dat jij die dagen hebt gebruikt voor je toetsen is, cru gezegd, niet het probleem van het bedrijf.

Je zegt ook niets extra’s te leren. Was dat afgesproken dan? Of zou je de zomer blijven om werkervaring op te doen (werkervaring is iets anders dan nieuwe dingen leren).
Maar is het stage of werk (wordt je betaald?)
luiwammes schreef:
04-08-2019 17:46
Dit. Meestal staat er wel dat je 'tegen het einde van de maand' moet opzeggen met een opzegtermijn. Anders gaat het meteen in.

Als vakantie overeengekomen is heb je er gewoon recht op. Staat het ook in je overeenkomst? Lijkt mij niet tegenstrijdig dat je geen vakantie mag en ze hebben geen tijd voor je: het is kennelijk zo druk dat ze jou zo moeten inzetten en dus ook niet willen dat je op vakantie gaat. Krijg je trouwens wel een goede beoordeling mee als je zo met je stage omgaat?
Ik heb mijn stage al netjes afgerond & alle verslagen etc. Dus over een beoordeling hoef ik me niet meer druk te maken. Vakantie staat niet in mn contract, was alleen mondeling afsproken en daarom zit ik nu zonder vakantie. Lesje geleerd daarover :facepalm:
saaaartje21 schreef:
04-08-2019 17:55
Ik heb mijn stage al netjes afgerond & alle verslagen etc. Dus over een beoordeling hoef ik me niet meer druk te maken. Vakantie staat niet in mn contract, was alleen mondeling afsproken en daarom zit ik nu zonder vakantie. Lesje geleerd daarover :facepalm:
Misschien dat er dan toch deze stage nog wat te leren valt :P. Nu je stage officieel is afgerond, krijg je dan wel normaal betaald voor dit werk?
Bladiebladiebla2016 schreef:
04-08-2019 17:50
Krijg je wel gewoon betaald? Dus geen stage vergoeding maar een salaris wat bij de functie en je leeftijd past?
Ik krijg een kleine stagevergoeding, meer niet. Mag ik vragen hoe dat ermee te maken heeft?
Heb je geen nieuw contract gehad na je stage?
En je beoordeling is binnen ?
Dan zou ik er gewoon mee op houden.
saaaartje21 schreef:
04-08-2019 17:57
Ik krijg een kleine stagevergoeding, meer niet. Mag ik vragen hoe dat ermee te maken heeft?
dat ze misbruik van je maken door je niet fatsoenlijk te betalen.
saaaartje21 schreef:
04-08-2019 17:57
Omdat jij nu extreem goedkoop hun vakantietekort opvangt. Les voor jou: na je stage hoor je salaris te krijgen.
En kan ze dus weg?
die ik wilde bestaat al...
attribuutje schreef:
04-08-2019 18:08
En kan ze dus weg?
Als er geen nader contract is en to haar stage beoordeling binnen heeft, wel ja.
Je hebt je laten piepelen. Ze hadden je gewoon aan moeten nemen als vakantiekracht, en je fatsoenlijk moeten betalen.
Waarom loop je nog stage terwijl je je stage al hebt afgerond? Weet de school hier wel van? In mijn ogen maakt het bedrijf nu gewoon misbruik van je. En dat je die 1,5 vrij hebt gehad voor je examens maakt niet uit. Het is niet voor niks een stage. En wat nou 2 weken opzeg termijn.. je stage is al afgerond dus je kunt morgen toch bellen dat je niet meer komt?
Ben je volgend(e) jaar / jaren nog van die stageplaats afhankelijk voor je opleiding?

Want dan zou ik opletten dat je ze niet tegen je in 't harnas jaagt.

Anders zou ik opzeggen en de 2 weken opzeg voor lief nemen.
Bedankt voor jullie reacties!

Ik wou het al opzeggen omdat het mn strot uitkwam, maar nu helemaal. Morgen een gesprekje aanvragen en mn ontslag indienen!
Op je kiezen bijten en doorgaan.
De zomerperiode is zo voorbij, die paar weken kun je het nog wel vol gaan houden.
hemke schreef:
04-08-2019 18:31
De zomerperiode is zo voorbij, die paar weken kun je het nog wel vol gaan houden.
Onderbetaald ..
hemke schreef:
04-08-2019 18:31
Lees even het hele topic voor je begint te blaten. Zo verschrikkelijk veel tekst is het niet.
Lady*Voldemort schreef:
04-08-2019 18:37
Lees even het hele topic voor je begint te blaten. Zo verschrikkelijk veel tekst is het niet.
Volgens mij heeft ze zelf ingestemd om langer stage te lopen. En tuurlijk, ze geeft aan dat ze weinig nieuwe dingen leert, maar daar zou ze over in gesprek moeten gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven