Gedeeltelijk boerkaverbod

16-06-2018 14:22 2295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het allemaal al in kannen en kruiken zat. Gisteren las ik dat het verbod niet geld op straat, wel oa in het openbaar vervoer.

Wat vinden jullie?

2006:In een artikel uit de Volkskrant van 18 nov. 2006 stond: Islamitische vrouwen mogen zich binnenkort niet meer in boerka op straat vertonen.

2016:In een artikel van NRC van 29 nov. 2016 stond: Het verbod geldt niet op straat [/color]
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/29/tw ... d-a1534154

2017:VVD wil algeheel verbod voor boerka doorzetten Een verbod op het dragen van boerka’s moet volgens VVD overal gaan gelden. Dus niet alleen in overheidsgebouwen, in de zorg, op scholen en in het openbaar vervoer: nee, overal in het openbaar.
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... doorzetten

2018: Er wordt al lang over gepraat en gesteggeld, maar nu lijkt een gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding er toch te komen in Nederland. Dat betekent dat het dragen van een boerka in het openbaar vervoer, de zorg, op scholen en in overheidsgebouwen verboden is.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... erkaverbod
LOEP ME MAAR aub.
swannie12 schreef:
05-08-2019 14:19
Daar hebben we een AIVD voor.

Nee hoor.
swannie12 schreef:
05-08-2019 14:11
Jij.
En als iemand iets naars tegen je zegt, je schouders ophalen en weglopen.
Jij weet beter.
Waarom moet ik mijn mond houden?
swannie12 schreef:
05-08-2019 14:12
Wie is "ze"?
Ben je wel wakker? Je leest de helft maar en weet ter plekke al niet meer op wie je reageerde ofzo?
Niq schreef:
05-08-2019 14:25
Waarom moet ik mijn mond houden?
Waarom niet?
Een moet er de wijste zijn.
swannie12 schreef:
05-08-2019 13:42
Zo rond de 100 a 400 vrouwen lopen in Nederland rond in een boerka!

Waar halen jullie toch in hemelsnaam het idee vandaan dat moslims erop uit zijn hun religie op te leggen?
Iedereen heeft het druk met werken, kinderen groot brengen en het huis op orde houden, ook moslims.
Waar komt die paranoia toch vandaan?
Vlgs mij is het zicht behoorlijk beperkt als je een boerka draagt, dus vraag ik me af wat voor werk die vrouwen doen. Het lijkt me dat er dan sprake moet zijn van aangepast werk, zoals bijv. voor blinden en slechtzienden? Maar dat zou in principe niet nodig moeten zijn, want er is geen sprake van een aandoening aan de ogen.
Of kun je gewoon op alle banen solliciteren en is alles ook gewoon met boerka te doen?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
swannie12 schreef:
05-08-2019 14:26
Waarom niet?
Een moet er de wijste zijn.
Nou dan leg ik de voorkeur bij jou.
simbalabimba schreef:
05-08-2019 14:27
Vlgs mij is het zicht behoorlijk beperkt als je een boerka draagt, dus vraag ik me af wat voor werk die vrouwen doen. Het lijkt me dat er dan sprake moet zijn van aangepast werk, zoals bijv. voor blinden en slechtzienden? Maar dat zou in principe niet nodig moeten zijn, want er is geen sprake van een aandoening aan de ogen.
Of kun je gewoon op alle banen solliciteren en is alles ook gewoon met boerka te doen?
Thuiswerk, een man die de kost verdient, legio mogelijkheden om geld binnen te harken.
Niq schreef:
05-08-2019 14:29
Nou dan leg ik de voorkeur bij jou.
Of bedoel je op straat? Mij horen ze niet hoor.
swannie12 schreef:
05-08-2019 14:29
Thuiswerk, een man die de kost verdient, legio mogelijkheden om geld binnen te harken.
Welke mogelijkheden buitenshuis?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

Een halalsupermarkt?
Niq schreef:
05-08-2019 14:43
Een halalsupermarkt?
Daar mag de gezichtsflap af ( en handschoenen uit)?

Overigens vraag ik mij af hoe er tegengaan wordt gekeken naar mondkapjes in mede Japan al dan wel of niet met zonnebril en muts.
Zou dit hier dan ook een punt kunnen worden.
Ogen achter een zonnebril zou als het om iemand in de ogen kunnen kijken al een zwak argument zijn met alle zonnebrillen..
Donna1971 schreef:
05-08-2019 14:51
Overigens vraag ik mij af hoe er tegengaan wordt gekeken naar mondkapjes in mede Japan al dan wel of niet met zonnebril en muts.
Ogen achter een zonnebril zou als het om iemand in de ogen kunnen kijken al een zwak argument zijn met alle zonnebrillen..
De Japanners die hier komen zullen blij zijn dat het niet nodig is mondkapjes te dragen?

simbalabimba schreef:
05-08-2019 14:49
Daar mag de gezichtsflap af ( en handschoenen uit)?
Dat weet ik niet, ik opperde maar wat. Ik denk dat ze nergens willen werken in NL. Weet ook niet of hun wederhelft een baan heeft. Heb die mensen nooit aangesproken.
swannie12 schreef:
05-08-2019 14:17
Interpretatie.
Wat valt er te interpeteren als moslimas vaak zelf toegeven een hoofddoekje op te moeten van hun (schoon)familie, geen vrijheid hebben in het uitkiezen van een partner buiten het geloof, een hoop dingen niet mogen van broers neven en ooms die bovenop hun lip zitten.
Klik een video aan van een willekeurige moslima vlogger en de reacties liegen er niet om.
De minachting voor een moslima die zich niet strikt aan de regeltjes houdt is niet mals en dat bewijst maar weer wat een drang deze mensen hebben om elkaar te onderdrukken en de les te lezen. Van een aantal landen kunnen we al aanschouwen hoe ver men bereid is te gaan om “de wil van Allah” op te leggen zonder daarbij ook maar een greintje eerbied te hebben voor de individu en zijn of haar recht op zelfbeschikking. Zeg niet dat dit hier ook op grote schaal gaat gebeuren hoor maar de eerste barsten hebben zich reeds vertoond mbt radicalisering van Nederlandse moslims. Daar je ogen voor sluiten is ervoor kiezen ziende blind te blijven.
Donna1971 schreef:
05-08-2019 14:51

Nee natuurlijk niet. Die zitten niet ten alle tijden op je gezicht, wel?
Het gaat om een gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding, was je dat nog niet duidelijk?
simbalabimba schreef:
05-08-2019 14:41
Welke mogelijkheden buitenshuis?

Die mogelijkheden zijn natuurlijk miniem. Laten we eerlijk zijn: vrijwel niemand zal iemand die er zo uit ziet en zo in het leven staat aannemen.
Dat gaat niet werken.
Hetvrijewoord schreef:
05-08-2019 15:16
Nee natuurlijk niet. Die zitten niet ten alle tijden op je gezicht, wel?
Het gaat om een gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding, was je dat nog niet duidelijk?
Natuurlijk is mij dat duidelijk.
Maar op het moment dat ik een Japanner met mondkapje, zonnebril en muts tegenkom dan zie ik hem wellicht nooit meer en dan is altijd die ene paar secondes geweest voor mij.

Wanneer ik dagelijks nonnen met zonnebril zou tegenkomen dan kan ik hen ook niet uit elkaar halen of herkennen.

Het gaat mij om de grens wanneer iets wel of niet zou mogen boerka, onherkenbaar gothic en of je het nou vaak of nauwelijks tegenkomt.

Vrouwen in boerka kom ik nu nauwelijks nog tegen.
Dit was wel zo in een vorige buurt waarin in woonde maar ook maar een paar op de zoveel duizenden.
Donna1971 schreef:
05-08-2019 15:30
Natuurlijk is mij dat duidelijk.
Maar op het moment dat ik een Japanner met mondkapje, zonnebril en muts tegenkom dan zie ik hem wellicht nooit meer en dan is altijd die ene paar secondes geweest voor mij.

Wanneer ik dagelijks nonnen met zonnebril zou tegenkomen dan kan ik hen ook niet uit elkaar halen of herkennen.

Het gaat mij om de grens wanneer iets wel of niet zou mogen boerka, onherkenbaar gothic en of je het nou vaak of nauwelijks tegenkomt.

Vrouwen in boerka kom ik nu nauwelijks nog tegen.
Dit was wel zo in een vorige buurt waarin in woonde maar ook maar een paar op de zoveel duizenden.

Het gedeeltelijk slaat op dat je in overheidsgebouwen en in ziekenhuizen de gezichtsbedekking niet toegestaan is, op straat mag die opblijven.
Dus wat is je punt?
Niq schreef:
05-08-2019 13:54
De Protestanten.
Hahaha. Wat een onzin.
Tintelfris schreef:
05-08-2019 15:05
Wat valt er te interpeteren als moslimas vaak zelf toegeven een hoofddoekje op te moeten van hun (schoon)familie, geen vrijheid hebben in het uitkiezen van een partner buiten het geloof, een hoop dingen niet mogen van broers neven en ooms die bovenop hun lip zitten.
Klik een video aan van een willekeurige moslima vlogger en de reacties liegen er niet om.
De minachting voor een moslima die zich niet strikt aan de regeltjes houdt is niet mals en dat bewijst maar weer wat een drang deze mensen hebben om elkaar te onderdrukken en de les te lezen. Van een aantal landen kunnen we al aanschouwen hoe ver men bereid is te gaan om “de wil van Allah” op te leggen zonder daarbij ook maar een greintje eerbied te hebben voor de individu en zijn of haar recht op zelfbeschikking. Zeg niet dat dit hier ook op grote schaal gaat gebeuren hoor maar de eerste barsten hebben zich reeds vertoond mbt radicalisering van Nederlandse moslims. Daar je ogen voor sluiten is ervoor kiezen ziende blind te blijven.
Onvrijheid kan en mag niet, dat ben ik van harte met je eens.
Maar je scheert alle moslims over een en dezelfde kam en daar ga je de fout in.
Niet alle vrouwen met een hoofddoek doen dat, omdat ze gedwongen worden, heel veel maken zelf die keuze.
Niq schreef:
05-08-2019 13:45
En een helm op de brommer?
Met een helm is je nek vrij, dus dan kun je je hoofd goed omdraaien, met een capuchon, boerka of niqaab is dat anders. Ik neem aan dat je met zo’n gaas voor je ogen helemaal geen gemotoriseerd vervoer mag besturen.
Hetvrijewoord schreef:
05-08-2019 15:35
Het gedeeltelijk slaat op dat je in overheidsgebouwen en in ziekenhuizen de gezichtsbedekking niet toegestaan is, op straat mag die opblijven.
Dus wat is je punt?
Dat het in ziekenhuizen en het ov is verboden vind ik nogal wat.
Donna1971 schreef:
05-08-2019 15:55
Wassen neus: niemand gaat er iets mee doen.
Donna1971 schreef:
05-08-2019 15:55

Zeg dat dan gewoon.

Er is niemand die weigert een zonnebril muts of mondkapje af te doen. Kennelijk zijn er wel vrouwen die hun gezicht niet willen laten zien. Je vergelijking gaat dus mank.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven