Gedeeltelijk boerkaverbod
zaterdag 16 juni 2018 om 14:22
Ik dacht dat het allemaal al in kannen en kruiken zat. Gisteren las ik dat het verbod niet geld op straat, wel oa in het openbaar vervoer.
Wat vinden jullie?
2006:In een artikel uit de Volkskrant van 18 nov. 2006 stond: Islamitische vrouwen mogen zich binnenkort niet meer in boerka op straat vertonen.
2016:In een artikel van NRC van 29 nov. 2016 stond: Het verbod geldt niet op straat [/color]
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/29/tw ... d-a1534154
2017:VVD wil algeheel verbod voor boerka doorzetten Een verbod op het dragen van boerka’s moet volgens VVD overal gaan gelden. Dus niet alleen in overheidsgebouwen, in de zorg, op scholen en in het openbaar vervoer: nee, overal in het openbaar.
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... doorzetten
2018: Er wordt al lang over gepraat en gesteggeld, maar nu lijkt een gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding er toch te komen in Nederland. Dat betekent dat het dragen van een boerka in het openbaar vervoer, de zorg, op scholen en in overheidsgebouwen verboden is.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... erkaverbod
Wat vinden jullie?
2006:In een artikel uit de Volkskrant van 18 nov. 2006 stond: Islamitische vrouwen mogen zich binnenkort niet meer in boerka op straat vertonen.
2016:In een artikel van NRC van 29 nov. 2016 stond: Het verbod geldt niet op straat [/color]
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/29/tw ... d-a1534154
2017:VVD wil algeheel verbod voor boerka doorzetten Een verbod op het dragen van boerka’s moet volgens VVD overal gaan gelden. Dus niet alleen in overheidsgebouwen, in de zorg, op scholen en in het openbaar vervoer: nee, overal in het openbaar.
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... doorzetten
2018: Er wordt al lang over gepraat en gesteggeld, maar nu lijkt een gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding er toch te komen in Nederland. Dat betekent dat het dragen van een boerka in het openbaar vervoer, de zorg, op scholen en in overheidsgebouwen verboden is.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... erkaverbod
LOEP ME MAAR aub.
maandag 5 augustus 2019 om 19:26
sauvignonblanc schreef: ↑05-08-2019 19:21Dat is heel wat anders. Een bh is niet verplicht. Een hoofddoek wel in de moslimgemeenschap. Die druk is veel zwaarder.
Dat je op zo’n troll tekstje reageert joh.
maandag 5 augustus 2019 om 19:33
simbalabimba schreef: ↑05-08-2019 14:27Vlgs mij is het zicht behoorlijk beperkt als je een boerka draagt, dus vraag ik me af wat voor werk die vrouwen doen. Het lijkt me dat er dan sprake moet zijn van aangepast werk, zoals bijv. voor blinden en slechtzienden? Maar dat zou in principe niet nodig moeten zijn, want er is geen sprake van een aandoening aan de ogen.
Of kun je gewoon op alle banen solliciteren en is alles ook gewoon met boerka te doen?
De vrouw schijnt niet echt mee te tellen,hoe ze er uit ziet schijnt niet te boeien, zolang ze maar dat gewaad draagt waarin ze voor niemand te zien is. Zelfs haar echte stemgeluid mag niet echt gehoord worden, de boerka vervormt die stem.
Ze besloot de boerka te dragen, is daarna met een man getrouwd die ze maar één keer had gezien. (?) De man had één voorwaarde en dat was dat de vrouw een boerka draagt. (?) De man had al kinderen, de dochters dragen het gewaad ook. Deze Nederlandse vrouw is bekeerd en loopt er bij alsof ze de hoofdrol speelt in een enge film. En dan is ze verbaasd dat mensen haar aanstaren. Ze durft de man niet eens te vragen 'wat als ze geen boerka draagt'.
Kaouthar Darmoni, onderzoeker Islam en feminisme, zegt in dit filmpje dat de niqaap bedoeld is om de vrouw weg te cijferen uit de maatschappij, een ghost er van te maken. Alsof ze niet bestaat.
https://youtu.be/sEH0vN4Ie1k Het boerkaverbod; de verschillende perspectieven
In Nederland dragen naar schatting zo'n 150 tot 400 vrouwen een nikab, dat is waarbij je alleen de ogen kunt zien. Nog zeldzamer is dit: een boerka. Hierbij zijn ook de ogen onzichtbaar. Het boerkaverbod geldt straks voor alle twee. De vrouwen erachter zijn met name hoogopgeleide moslima's, veelal bekeerde vrouwen of vrouwen van de tweede of derde generatie. Vaak hebben zij werk dat zij vanuit huis kunnen doen. Emara is zo'n vrouw. Zij maakt thuis kleding, maar moet ook wel eens naar buiten........
LOEP ME MAAR aub.
maandag 5 augustus 2019 om 19:35
Precies en dit jaar spannen GroenLinks en PvdA wel de kroon qua politiek opportunisme.Hetvrijewoord schreef: ↑05-08-2019 18:58Ja en de bedrijven en politieke partijen die willen meeliften. Gewoon verkapte reclame voor eigen merk en belang.
GroenLinks die niet met andere partijen op een bootje wil want vluchtelingen en de PvdA die in regenboogboerka's rondbanjert.
Eigenlijk ook wel weer lachwekkend.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
maandag 5 augustus 2019 om 20:01
Dat is niet de reden dat vrouwen een hoofddoek dragen.swannie12 schreef: ↑05-08-2019 17:42De combinatie van jezelf een linkse feministe noemen en dan een hoofddoek dragen heb ik altijd al vreemd gevonden.
Dus, je bedekt je haren, omdat mannen zich seksueel niet in kunnen houden en je conformeert je daaraan door een hoofddoek te dragen?
Waarom worden mannen niet zodanig opgevoed dat ze leren van vrouwen af blijven die daar geen prijs op stellen, wel of geen hoofddoek.
Maar nee, je accepteert dat de mannen seksuele roofdieren zijn en helpt ze met hun aangeboren (?)onvermogen door je lichamelijk gedeeltelijk af te schermen. Heel raar als je daar feminisme aan verbindt. Of vrijheid.
maandag 5 augustus 2019 om 20:02
Een hoofddoek is niet verplicht.sauvignonblanc schreef: ↑05-08-2019 19:21Dat is heel wat anders. Een bh is niet verplicht. Een hoofddoek wel in de moslimgemeenschap. Die druk is veel zwaarder.
maandag 5 augustus 2019 om 20:02
Het-groepje schreef: ↑05-08-2019 17:50Dit argument is net zo mal als naveltruitjes en hotpants willen verbieden omdat slachtoffers van mensenhandel dat ook dragen.
Mensenhandel is verboden en gelukkig maar. Bovendien zijn naveltruitjes en hotpants in bepaalde situaties verboden. Ik hoef er in ieder geval niet mee op mijn werk te verschijnen.
Je pakt daarmee een symbool aan van iets dat je niet wenselijk vindt en vult van alles voor de draagster in.
Hoezo vindt? Een boerka is niet wenselijk.
Je neemt daarmee vrouwen niet serieus, iedere vrouw draagt wat ze wil.
Nou niet dus, niet elke vrouw kan dragen wat zij wil.
Vrouwen die daar niet vrijwillig voor kiezen moeten ook gesteund worden maar een boerka willen dragen zegt niks over wat de motieven van die vrouwen zijn
Dat zegt wel iets, namelijk dat deze vrouwen een godsdienst/ideologie aanhangen die haaks staat op op onze Westerse waarden en die in strijd is met mensenrechten.
Ik ken er zelf twee bekeerden die niet eens een man hebben en zeker niet door hun omgeving worden gedwongen, juist niet, en graag zich zo vertonen.
Bekeerden die geen man hebben en een boerka dragen zouden zich moeten realiseren dat zij als vrouw volgens de sharia niet veel te vertellen hebben.
Dus bizar om zo bevoogdend over mensen te praten.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
maandag 5 augustus 2019 om 20:05
Rosabella1 schreef: ↑05-08-2019 19:35Precies en dit jaar spannen GroenLinks en PvdA wel de kroon qua politiek opportunisme.
GroenLinks die niet met andere partijen op een bootje wil want vluchtelingen en de PvdA die in regenboogboerka's rondbanjert.
Eigenlijk ook wel weer lachwekkend.
Als het een Koefnoen aflevering was geweest had ik het ook geloofd.
maandag 5 augustus 2019 om 20:05
Daar staat de hoofddoek voor, het is een symbool.Letsgetlosttonight schreef: ↑05-08-2019 20:01Dat is niet de reden dat vrouwen een hoofddoek dragen.
maandag 5 augustus 2019 om 20:09
Dus waarom zou je het dan doen?
maandag 5 augustus 2019 om 20:16
Zodat andere mannen niet op je kunnen geilen.Letsgetlosttonight schreef: ↑05-08-2019 20:01Dat is niet de reden dat vrouwen een hoofddoek dragen.
maandag 5 augustus 2019 om 20:17
Een bh niet verplicht, hou toch op zeg. Natuurlijk is een bh verplicht. Als je tepels al zichtbaar zijn met bh krijg je al commentaar.sauvignonblanc schreef: ↑05-08-2019 19:21Dat is heel wat anders. Een bh is niet verplicht. Een hoofddoek wel in de moslimgemeenschap. Die druk is veel zwaarder.
Als je zonder bh verschijnt op het werk en al helemaal met een grotere cup wordt je gewoon naar huis gestuurd. Ongepast wordt dat genoemd.
En ik werk dan nog op een redelijk informele setting.
Laat staan bij een representatieve functie of in een formele werkomgeving.
Hoe kun je dat nou zeggen, een bh niet verplicht.
maandag 5 augustus 2019 om 20:27
Nee. Men gelooft dat Allah aan de vrouw dit symbool heeft gegeven zodat de vrouw makkelijk haar aanbidding aan Allah kan tonen, mannen moeten om ditzelfde 'effect' meer doen heb ik begrepen.
Verder is in bepaalde culturen de enkel sexy, in andere de billen en borsten en bij sommige de haren. Mannen willen graag bezitterig doen en willen dat de vrouw dat bedekt en alleen aan hen laat zien.
Dat is in alle culturen in verschillende uitingen en daar moeten we inderdaad eens met zijn allen vanaf.
Maargoed ook dat is aan de vrouw zelf wat voor keuzes ze daarin maakt.
Maar stellen dat alleen de moslimgemeenschap eisen stelt aan hoe vrouwen gekleed zijn is echt onzin.
maandag 5 augustus 2019 om 21:45
Als je met een F-cup zonder bh loopt dan word je daar zelf toch ook niet vrolijk van?Het-groepje schreef: ↑05-08-2019 20:17Een bh niet verplicht, hou toch op zeg. Natuurlijk is een bh verplicht. Als je tepels al zichtbaar zijn met bh krijg je al commentaar.
Als je zonder bh verschijnt op het werk en al helemaal met een grotere cup wordt je gewoon naar huis gestuurd. Ongepast wordt dat genoemd.
En ik werk dan nog op een redelijk informele setting.
Laat staan bij een representatieve functie of in een formele werkomgeving.
Hoe kun je dat nou zeggen, een bh niet verplicht.
maandag 5 augustus 2019 om 21:47
En dan geef je de mannen gelijk door een hoofddoek te dragen.Het-groepje schreef: ↑05-08-2019 20:27Mannen willen graag bezitterig doen en willen dat de vrouw dat bedekt en alleen aan hen laat zien.
maandag 5 augustus 2019 om 22:05
Joh dit heeft allemaal een hoog dikke duim gehalte.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
maandag 5 augustus 2019 om 22:08
Gaat inderdaad nergens over.
maandag 5 augustus 2019 om 22:18
Die Dolle Mina's zijn toch ooit begonnen hun bustehouders te verbranden omdat die beperkingen oplegden aan je vrouwzijn???swannie12 schreef: ↑05-08-2019 17:42De combinatie van jezelf een linkse feministe noemen en dan een hoofddoek dragen heb ik altijd al vreemd gevonden.
Dus, je bedekt je haren, omdat mannen zich seksueel niet in kunnen houden en je conformeert je daaraan door een hoofddoek te dragen?
Waarom worden mannen niet zodanig opgevoed dat ze leren van vrouwen af blijven die daar geen prijs op stellen, wel of geen hoofddoek.
Maar nee, je accepteert dat de mannen seksuele roofdieren zijn en helpt ze met hun aangeboren (?)onvermogen door je lichamelijk gedeeltelijk af te schermen. Heel raar als je daar feminisme aan verbindt. Of vrijheid.
Waarom promoten (de afstammelingen van) deze dames nu het inperken van hun verworven vrijheid?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 5 augustus 2019 om 22:20
Leven en laten leven, we gaan het nooit leren hier op deze aarde. Zelfs het wel of niet dragen van een hoofddoek zorgt voor meer discussie en verdeling dan goed is.
En iedereen heeft ook overal een mening over tegenwoordig. Ik hoor weinig mensen meer eens zeggen; nou, dat weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik daarvan vind want ik weet er niet zoveel van. Heel vermoeiend.
En iedereen heeft ook overal een mening over tegenwoordig. Ik hoor weinig mensen meer eens zeggen; nou, dat weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik daarvan vind want ik weet er niet zoveel van. Heel vermoeiend.
maandag 5 augustus 2019 om 22:22
En als je een verstandige naturist bent ga je met je huiduitslag naar een universitair ziekenhuis, dan mag je de halve dag blijven als studieobject...
Leuk voor de artsen in opleiding.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 5 augustus 2019 om 22:30
marjorette schreef: ↑05-08-2019 22:16Een bh vergelijken met een boerka is al koekoek . Ongeloofwaardig ook dat je naar huis gestuurd wordt als je geen bh aan hebt.
Er zijn personen op dit forum die allemaal heel bijzondere dingen meemaken.