Gedeeltelijk boerkaverbod
zaterdag 16 juni 2018 om 14:22
Ik dacht dat het allemaal al in kannen en kruiken zat. Gisteren las ik dat het verbod niet geld op straat, wel oa in het openbaar vervoer.
Wat vinden jullie?
2006:In een artikel uit de Volkskrant van 18 nov. 2006 stond: Islamitische vrouwen mogen zich binnenkort niet meer in boerka op straat vertonen.
2016:In een artikel van NRC van 29 nov. 2016 stond: Het verbod geldt niet op straat [/color]
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/29/tw ... d-a1534154
2017:VVD wil algeheel verbod voor boerka doorzetten Een verbod op het dragen van boerka’s moet volgens VVD overal gaan gelden. Dus niet alleen in overheidsgebouwen, in de zorg, op scholen en in het openbaar vervoer: nee, overal in het openbaar.
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... doorzetten
2018: Er wordt al lang over gepraat en gesteggeld, maar nu lijkt een gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding er toch te komen in Nederland. Dat betekent dat het dragen van een boerka in het openbaar vervoer, de zorg, op scholen en in overheidsgebouwen verboden is.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... erkaverbod
Wat vinden jullie?
2006:In een artikel uit de Volkskrant van 18 nov. 2006 stond: Islamitische vrouwen mogen zich binnenkort niet meer in boerka op straat vertonen.
2016:In een artikel van NRC van 29 nov. 2016 stond: Het verbod geldt niet op straat [/color]
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/29/tw ... d-a1534154
2017:VVD wil algeheel verbod voor boerka doorzetten Een verbod op het dragen van boerka’s moet volgens VVD overal gaan gelden. Dus niet alleen in overheidsgebouwen, in de zorg, op scholen en in het openbaar vervoer: nee, overal in het openbaar.
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... doorzetten
2018: Er wordt al lang over gepraat en gesteggeld, maar nu lijkt een gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding er toch te komen in Nederland. Dat betekent dat het dragen van een boerka in het openbaar vervoer, de zorg, op scholen en in overheidsgebouwen verboden is.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... erkaverbod
LOEP ME MAAR aub.
maandag 5 augustus 2019 om 22:32
Ten eerste is de hoofddoek wel geaccepteerd en er is wel een verschi.
De gemiddelde non is 18+
De islam zet meisjes van 12+ onder grote druk om een hoofddoek te dragen, of geloof je dat ze dat vrijwillige doen bij 40 graden.
Overigens jonger komt ook voor.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
maandag 5 augustus 2019 om 22:33
dus alleen de leeftijd is het verschil?hollebollegijs schreef: ↑05-08-2019 22:32Ten eerste is de hoofddoek wel geaccepteerd en er is wel een verschi.
De gemiddelde non is 18+
De islam zet meisjes van 12+ onder grote druk om een hoofddoek te dragen, of geloof je dat ze dat vrijwillige doen bij 40 graden.
maandag 5 augustus 2019 om 22:33
Ja sommigen maken nogal bijzondere dingen mee.Hetvrijewoord schreef: ↑05-08-2019 22:30Er zijn personen op dit forum die allemaal heel bijzondere dingen meemaken.
Meer dan menigeen in een mensenleven mee kan maken.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
maandag 5 augustus 2019 om 22:34
Leven en laten leven zolang je er niemand kwaad mee doet en je met je gedrag niet een ongewenste gedachtegoed verspreid, in stand houdt of acties uithaalt die schadelijk kunnen zijn voor de samenleving.Billy_Mean schreef: ↑05-08-2019 22:20Leven en laten leven, we gaan het nooit leren hier op deze aarde. Zelfs het wel of niet dragen van een hoofddoek zorgt voor meer discussie en verdeling dan goed is.
En iedereen heeft ook overal een mening over tegenwoordig. Ik hoor weinig mensen meer eens zeggen; nou, dat weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik daarvan vind want ik weet er niet zoveel van. Heel vermoeiend.
Met de schat aan informatie die wij tegenwoordig tot onze beschikking hebben, is er geen reden om ontwetend door het leven tegaan.
Maar daar heb jij moeite mee begrijp ik..
Dat mensen steeds beter geïnformeerd zijn en in staat zijn een eigen mening te vormen.
Moet niet gekker worden.
maandag 5 augustus 2019 om 22:35
Ze mogen hem toch gewoon dragen op 99% van alle plaatsen in Nederland alleen zijn er wat beperkingen.Billy_Mean schreef: ↑05-08-2019 22:31Wat mij verder opvalt is dat ik, in interviews en nieuwsberichten, vrouwen met burka, heb horen zeggen dat zij zich helemaal niet onderdrukt voelen door het dragen van een burka maar dat wij dat wel willen vinden.
Wie onderdrukt er dan eigenlijk ?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
maandag 5 augustus 2019 om 22:36
Trap er nou niet in Gijs!hollebollegijs schreef: ↑05-08-2019 22:32Ten eerste is de hoofddoek wel geaccepteerd en er is wel een verschi.
De gemiddelde non is 18+
Dit topic gaat over de boerka en niqaab en die hebben beiden niets met wat nonnen dragen te maken.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
maandag 5 augustus 2019 om 22:37
Hoofddoeken maken me niet uit, ik trek ze gelijk aan hoeden (die ik bij warm weer graag draag) en petten. Wintermutsen ook.
Het verschil is gewoon dat je gezicht zichtbaar moet zijn.
Ik was vandaag in Antwerpen. Veel hoofddoeken, voornamelijk toeristen, voor ons gevoel. Veel petjes, een enkele hoed. Geen nikaabs of boerka's gezien, gelukkig.
Wel een hoop commercie die een graantje wil meepikken van de aanstaande gay-pride. Tot gymschoenen sneakers aan toe...
Het verschil is gewoon dat je gezicht zichtbaar moet zijn.
Ik was vandaag in Antwerpen. Veel hoofddoeken, voornamelijk toeristen, voor ons gevoel. Veel petjes, een enkele hoed. Geen nikaabs of boerka's gezien, gelukkig.
Wel een hoop commercie die een graantje wil meepikken van de aanstaande gay-pride. Tot gymschoenen sneakers aan toe...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 5 augustus 2019 om 22:37
Ik vermoed dat er bij nonnen minder sprake is van sociale druk.
Maar ik ben geen voorstander van - door de overheid opgelegde - kledingregels.
Iedereen mag dragen wat hij / zij wel alleen niet op alle plaatsen.
maandag 5 augustus 2019 om 22:40
maar wat is dan het probleem tussen de hoofdbedekking van de non of die van een moslimvrouw?hollebollegijs schreef: ↑05-08-2019 22:37Ik vermoed dat er bij nonnen minder sprake is van sociale druk.
jouw vermoeden?
Nee toch? Waarom denken veel mensen dat moslim-vrouwen zich niet vrijwillig sluieren maar vragen we ons geen seconde af of nonnen gedwongen worden? waarom geloven we moslim vrouwen niet als ze zeggen dat de hoofdbedekking uit repect voor god is en accepteren we wel als de nonnen zeggen dat ze het dragen uit respect voor god?
maandag 5 augustus 2019 om 22:50
S-Meds schreef: ↑05-08-2019 22:40maar wat is dan het probleem tussen de hoofdbedekking van de non of die van een moslimvrouw?
jouw vermoeden?
Nee toch? Waarom denken veel mensen dat moslim-vrouwen zich niet vrijwillig sluieren maar vragen we ons geen seconde af of nonnen gedwongen worden? waarom geloven we moslim vrouwen niet als ze zeggen dat de hoofdbedekking uit repect voor god is en accepteren we wel als de nonnen zeggen dat ze het dragen uit respect voor god?
Wat kan mij dat allemaal schelen.
Al gaan ze in hun boerka slapen
Daarom ben /was ik ook tegen een verbod op de boerkini
actueel/boerkini-verbieden-of-toestaan/ ... ges/340975
Maaaaaaaaar er zijn omstandigheden dat gezichts- bedekkende kleding niet mag en daar is de wet voor.
Daar moeten ook moslims het mee doen.
maandag 5 augustus 2019 om 22:53
Oh ja de standaard reactie als je het niet meer weet. Het-groepje is een Jokkebrok. Want iemand met cup f kent geen moslims.
maandag 5 augustus 2019 om 22:55
hollebollegijs schreef: ↑05-08-2019 22:32Ten eerste is de hoofddoek wel geaccepteerd en er is wel een verschi.
De gemiddelde non is 18+
Iedere religieuze indoctrinatie is gewoon een geaccepteerde vorm van psychologische kindermishandeling.
maandag 5 augustus 2019 om 22:55
Ja, je wordt uiteraard overal aangenomen en serieus genomen als je als vrouw zonder bh komt werken. Bizar dat je dit echt gelooft, ik zou zeggen: probeer het eens.marjorette schreef: ↑05-08-2019 22:16Een bh vergelijken met een boerka is al koekoek . Ongeloofwaardig ook dat je naar huis gestuurd wordt als je geen bh aan hebt.
maandag 5 augustus 2019 om 23:00
Want? Het is heel gek om grote borsten te hebben?Hetvrijewoord schreef: ↑05-08-2019 22:30Er zijn personen op dit forum die allemaal heel bijzondere dingen meemaken.
maandag 5 augustus 2019 om 23:01
Ik vind vrouwen van 18+ die onder groepsdruk religieuze kleding dragen prima.Hetvrijewoord schreef: ↑05-08-2019 22:55Iedere religieuze indoctrinatie is gewoon een geaccepteerde vorm van psychologische kindermishandeling.
Het is aan hun zelf onder die druk uit te komen.
Meisje van -18 onder groepsdruk zetten vind ik minder oké, je zal als 15 jarige maar verliefd zijn op een leuke jongen en van je ouders een hoofddoek / jehova kleding "moeten" dragen, niet mee mogen naar het zwembad etc. maar goed, dan nog vind ik niet dat zoiets met wetgeving opgelost moet worden.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 05-08-2019 23:07
1.66% gewijzigd
maandag 5 augustus 2019 om 23:02
Een niet-passende beha vind ik erger dan geen beha. Die niet-passende beha accentueert juist.
Ik heb net een maand vrijwel beha- (en kledingloos) geleefd. Heerlijk!!
Overigens heb ik 85G en zie ik het nut wel in van het dragen van beha's. Bij het rondslenteren op de camping zijn ze gelukkig niet nodig.
Ik heb net een maand vrijwel beha- (en kledingloos) geleefd. Heerlijk!!
Overigens heb ik 85G en zie ik het nut wel in van het dragen van beha's. Bij het rondslenteren op de camping zijn ze gelukkig niet nodig.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 5 augustus 2019 om 23:07
hollebollegijs schreef: ↑05-08-2019 23:01Ik vind vrouwen van 18+ die onder groepsdruk religieuze kleding dragen prima.
Het aan hun zelf onder die druk uit te komen.
Meisje van -18 onder groepsdruk zetten vind ik minder oké, je zal als 15 jarige maar verliefd zijn op een leuke jongen en van je ouders een hoofddoek "moeten" dragen, niet mee mogen naar het zwembad etc. maar goed, dan nog vind ik niet dat zoiets met wetgeving opgelost moet worden.
Ik bedoel niet eens kleding- of eetvoorschriften maar bijvoorbeeld de angst die erin geramt wordt voor hel en verdoemenis bij hele jonge kinderen. Dat is daadwerkelijk schadelijk.
maandag 5 augustus 2019 om 23:11
Die hoofdbedekking is geen enkel probleem. Er staat geen boerka op dat plaatje ook, en de term 'niet-geaccepteerd' impliceert dat Nederlanders de hoofddoek niet accepteren. Opruiend slachtoffergedrag als je het mij vraagt.
Je kiest er heel bewust voor om non te worden. Emira van 8 kiest helemaal nergens voor.Nee toch? Waarom denken veel mensen dat moslim-vrouwen zich niet vrijwillig sluieren maar vragen we ons geen seconde af of nonnen gedwongen worden?
Ik weet niet of veel mensen denken dat moslimvrouwen zich gedwongen voelen om een hoofddoek te dragen. We zullen er in ieder geval nooit achter komen welk percentage zich gedwongen voelt en welk percentage het met liefde doet.
Ik denk dat dat is omdat islamitische vrouwen moeilijk iets anders kunnen beweren natuurlijk. Er is ruimte voor twijfel. Een non zonder respect voor god is daarentegen vrij onwaarschijnlijk.waarom geloven we moslim vrouwen niet als ze zeggen dat de hoofdbedekking uit repect voor god is en accepteren we wel als de nonnen zeggen dat ze het dragen uit respect voor god?
maandag 5 augustus 2019 om 23:14
Ik ben al decennia geen non in een nonnengewaad op straat meer tegengekomen. Daarnaast is de kledij van nonnen beroepskleding, net zoals een pastoor of imam die draagt.hollebollegijs schreef: ↑05-08-2019 22:37Ik vermoed dat er bij nonnen minder sprake is van sociale druk.
Edit:
Klopt dus dat ik nooit meer een non in een habijt heb gezien:
https://www.dominicanessenvanneerbosch. ... -tijd-mee/
fizz wijzigde dit bericht op 05-08-2019 23:19
13.37% gewijzigd
maandag 5 augustus 2019 om 23:15
De meeste mensen kunnen helaas niet met die overvloed aan informatie omgaan en vormen daardoor hele rare meningen.Tintelfris schreef: ↑05-08-2019 22:34
Dat mensen steeds beter geïnformeerd zijn en in staat zijn een eigen mening te vormen.
maandag 5 augustus 2019 om 23:18
maandag 5 augustus 2019 om 23:30
Fizz schreef: ↑05-08-2019 23:18Dat doet de moderne non dus niet meer:
https://www.dominicanessenvanneerbosch. ... -tijd-mee/
Ik zie nog weleens nonnen in habijt, hoor. Geen idee bij welke congregatie ze horen.
nounou