Waarom ghost men

01-08-2019 17:22 296 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ghosten, ofwel opeens uit het niets niks meer laten horen. Het overkomt me de afgelopen jaren steeds vaker. Van 'lichte vergrijpen' als niet meer reageren op dating apps, tot niet meer appen na een date. Ook ben ik door meerdere 'vrienden' geghost. Een kreeg een vriendin en blokkeerde mij uit het niks. Twee anderen reageerden opeens niet meer. Er is niks voorgevallen, geen ruzie of drama. Opeens waren ze verdwenen.

Ik vraag me af of ik iets fout doe. Ik ben iemand die, als haar verteld wordt dat een vriendschap niet meer loopt, nuchter en beleefd reageert. Idem met dates. Ik maak geen scene. Het kan altijd niet klikken maar ghosten vind ik echt extreem laag.
Sugar and spice, and everything nice.
Ze verdient het, net als iedereen liefde verdient. Het is wel zo dat minder mannen haar zouden willen vergeleken met een Amber Heard oid. Dus hoezo word ik, met meer waarde op de markt, als stront behandeld en iemand die weigert aan zichzelf te werken als een godin? Ik snap het niet. Niet dat ik mezelf beter vind als mens verder, ik kijk puur objectief.
Kandijsuiker schreef:
05-08-2019 20:30
Ze verdient het, net als iedereen liefde verdient. Het is wel zo dat minder mannen haar zouden willen vergeleken met een Amber Heard oid. Dus hoezo word ik, met meer waarde op de markt, als stront behandeld en iemand die weigert aan zichzelf te werken als een godin? Ik snap het niet. Niet dat ik mezelf beter vind als mens verder, ik kijk puur objectief.
Als je het over marktwaarde hebt is het sowieso al subjectief. Er is namelijk nog steeds geen checklist met puntensysteem en een neutrale jurie.
Kandijsuiker schreef:

Uitstraling, karakter, vriendelijkheid, allemaal dingen die iemand aantrekkelijk maken.
Jij bent hier zo obsessief mee bezig, het kan niet anders dan dat dat ook IrL mannen afschrikt.
Maar ik ben hartstikke lief en vrijgevig ..
Orișa schreef:
05-08-2019 20:39
Als je het over marktwaarde hebt is het sowieso al subjectief. Er is namelijk nog steeds geen checklist met puntensysteem en een neutrale jurie.
Nee ok, maar toch weet ik zeker dat als jij op de Dam gaat staan met foto's van Amber en Melissa McCarty elke man Amber kiest. Nu zit ik daar ergens tussenin.
Kandijsuiker schreef:
Meer waarde op de markt... Vind ik toch behoorlijk arrogant overkomen.

Kan je misschien wel mooier zijn van uiterlijk maar als je innerlijk niet zo mooi is... straal je dat toch uit.
Kandijsuiker schreef:
05-08-2019 21:24
Waar blijkt dat uit?
Kandijsuiker schreef:
05-08-2019 21:24
Nee hoor. Iemand die dik is mindere marktwaarde toedichten en veronderstellen dat die niet haar beste zelf is, dat is niet lief of gul.
Kandijsuiker schreef:
Dus hoezo word ik, met meer waarde op de markt, als stront behandeld en iemand die weigert aan zichzelf te werken als een godin?
Je klinkt nu werkelijk als een incel. Nooit gedacht dat ik, als man, dat ooit over een vrouw zou zeggen :nooo:
Kandijsuiker schreef:
05-08-2019 21:26
Nee ok, maar toch weet ik zeker dat als jij op de Dam gaat staan met foto's van Amber en Melissa McCarty elke man Amber kiest. Nu zit ik daar ergens tussenin.
Geen idee wie dat zijn, maar ik denk dat je er heel erg naast zit met je ‘elke’.
Sheldon-Lee-Cooper schreef:
05-08-2019 21:48
Je klinkt nu werkelijk als een incel. Nooit gedacht dat ik, als man, dat ooit over een vrouw zou zeggen :nooo:
Je hebt gelijk.
Kandijsuiker schreef:
Het zal je verbazen hoeveel mensen in de praktijk niet enkel op looks afgaan.
Dit is niet de juiste instelling meid.
Werk aan de winkel.
Kandijsuiker schreef:
Dus hoezo word ik, met meer waarde op de markt, als stront behandeld en iemand die weigert aan zichzelf te werken als een godin? Ik snap het niet. Niet dat ik mezelf beter vind als mens verder, ik kijk puur objectief.

Er schijnt zo'n oppervlakkigheid door wat je nu zegt heen. Iets eindeloos complex als liefde en contact denken te kunnen simplificeren door een lege, van alle nuance ontdane, term als 'marktwaarde'. Een soort puntensysteem. Erg bizar en inderdaad incelpraat. Je uiterlijk en intelligentie, of sociale status, bepalen geenszins hoeveel kans je hebt op goed behandeld worden. Enkel de kans op seks zelf. Oh en in hoeverre je profiel in eerste instantie aanspreekt, voordat er live contact is. Daarna gaat die 'marktwaarde' van jou niet meer op, in de echte wereld, met echt contact. Je kunt het gewoon echt niet zo simpel en oppervlakkig maken als je nu denkt te doen.
Ik heb aardig wat mannen ‘geghost’ in mijn datingperiode. Twee situaties in mijn geval: 1. Mijn ex zocht weer contact (knipperlicht) en hij was jaloers op nieuwe scharrel. Ik ging weer terug naar mijn ex en wilde scharrel zsm vergeten oftewel ik gooide hem op de blok en verwijderde zijn nummer. 2. Ik vond iemand ontzettend opdringerig en had geen zin in gedoe om het beeindigen van contact, dus reageerde niet meer.

Eigenlijk is het dus vooral dat laatste, geen zin hebben in conflict en gedoe met iemand die je niet leuk vindt en waar je toch geen contact meer mee wil. Ik hoef dan (imo) geen verantwoording af te leggen over waarom ik het contact wil verbreken. Ik doe dat gewoon. :whistle:

Overigens doe ik dit niet bij vrienden en vriendinnen, daar heb ik een relatie mee opgebouwd.
Ik vegrijp dat ik lullig overkom. Dit is puur mijn ervaring geweest met mannen. Ik vind iemand die dik is geen minder mens, maar mannen reageren in wezen wel zo. Ik lees op Bumble zo vaak ' no fat girls'. Ik ben zelf te zwaar dus dat steekt. Ik weet dat sommige mannen mij als ongewenst zien op die apps.

Ik ben geen incel. Ik kan makkelijk seks krijgen. Maar geen fijne relatie waarin ik geaccepteerd word met al mijn tekortkomingen, vetjes, etc. Dat steekt. De dingen die ik keer op keer hoorde van exen, te dik, maak je studie ad, je kan geen baan krijgen/houden, dat zijn dingen waar ik op beoordeeld ben door mannen en daarom snap ik niet dat anderen daar niet op beoordeeld worden terwijl mijn exen dat al helemaal zouden afzeiken.
Mannen reageren in wezen niet zo. De mannen die jij date schijnbaar wel. Dat zegt me wel wat lijkt me.
Orișa schreef:
06-08-2019 00:15
Mannen reageren in wezen niet zo. De mannen die jij date schijnbaar wel. Dat zegt me wel wat lijkt me.
Ok, maar puur in feiten.

Mijn exen hebben allemaal hbo/uni, zijn allemaal knap te noemen, goede baan, leven op orde. Vrienden, hobby's. Het zijngeen doorgesnoven tokkies die mensen lastigvallen op straat. Het zijn de mannen die op de meeste begeerlijstjes staan. Of ik heb de pech pakweg 20 man te hebben gevonden waar ik mee gedate heb of een relatie heb gehad die TOEVALLIG zo zijn, of er is iets walgelijks aan mij.
Kandijsuiker schreef:
06-08-2019 00:26
Ok, maar puur in feiten.

Mijn exen hebben allemaal hbo/uni, zijn allemaal knap te noemen, goede baan, leven op orde. Vrienden, hobby's. Het zijngeen doorgesnoven tokkies die mensen lastigvallen op straat. Het zijn de mannen die op de meeste begeerlijstjes staan. Of ik heb de pech pakweg 20 man te hebben gevonden waar ik mee gedate heb of een relatie heb gehad die TOEVALLIG zo zijn, of er is iets walgelijks aan mij.
Jij vindt dat soort mannen begeerlijk. Je zal ze wel opzoeken, denk je niet?
Kandijsuiker schreef:
06-08-2019 00:26
Ok, maar puur in feiten.

Ik denk dat jouw tunnelvisie hierin een belangrijke rol speelt.
Walgelijk vind ik een vreemd en respectloos woord naar jezelf toe.

Maar je toont hier inderdaad wel karaktertrekken/overtuigingen die mensen kunnen afstoten. Of die juist een bepaald oppervlakkig type mens aantrekken. Je hebt bijzondere overtuigingen die veelzeggend zouden kunnen zijn voor jou als mens. Daar mag je je best beter bewust van worden denk ik.

En de kern van mijn vorige reactie heb je helaas ook niet begrepen. Niemand hier noemt je een feitelijke incel....
Nee ik mis soms nuances, sorry.
the_Wicked_Witch schreef:
06-08-2019 00:28
Ik denk dat jouw tunnelvisie hierin een belangrijke rol speelt.
Hoe denk je?
Kandijsuiker schreef:
06-08-2019 01:20
Hoe denk je?
Is dit wel het juiste medium voor jou?
Orișa schreef:
06-08-2019 01:24
Is dit wel het juiste medium voor jou?
Ik begrijp niet zo goed wat je probeert duidelijk te maken.
Kandijsuiker schreef:
06-08-2019 03:19
Ik begrijp niet zo goed wat je probeert duidelijk te maken.
Dat probeer ik ook niet. Ik vraag je iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven