Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Yugen schreef:
05-08-2019 16:57
Zo jammer is dat hè, kwebbeltje. Ik snap best dat een gezin druk is, maar als je moeite doet kun je echt wel eens in de maand/2 maanden tijd maken. Vaker hoeft voor mij sowieso niet.

Ik heb mijn 'vriendin' inmiddels misschien al 2 jaar niet gezien. Ben er ook klaar mee. Op social media posts als 'mijn schattige dochtertjes doen .... terwijl mijn knappe man ... en ik lekker een boek zit te lezen. Hashtag happiness' en zo. Afspreken doet ze alleen nog met vrienden die ook kinderen hebben.

Hoe mensen kunnen veranderen :-(
Helemaal met je eens. Ik heb ook besloten om geen initiatief meer te nemen. Als ze echt moeite wilt doen, laat ze maar van zich horen. Nu zijn haar kinderen binnenkort jarig, ik ben benieuwd of ik weer word uitgenodigd. Vorig jaar wel, en toen ben ik ook geweest. Wat een hel. Moet zeggen, haar oudste kind is wel een lieverd. Niets van te zeggen. Maar dan zit je dus op zo'n kinderverjaardag met een stuk of 30 mensen/kinderen. De horror. 3 kwart van iedereen ken je niet, dus ik had me maar bij de kwart gevoegd die ik wel kende (en die ook kinderloos zijn haha).
Maargoed, ik zat toen al te twijfelen of ik zou gaan hoor. Ik denk dat ik misschien dit jaar een kaartje stuur naar haar oudste. Denk dat ik dat maar doe.
Ik ben simpelweg nooit naar een kinderverjaardag geweest. Waarom zou je je daar in godsnaam toe laten overhalen? Dan moet die vriendin wel heel veel voor jou overhebben maar in de meeste gevallen kom je ergens onderaan de prioriteitenlijst bij mensen met een gezin.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
05-08-2019 09:49
Gelukkig maar. :-)

Het is ook maar net hoe je zelf bent, zo sta je er ook in. Ik houd van vakantie, en dat mag ook ver weg zijn, maar niet perse het reizen, dat vind ik gedoe. Daarom zou ik zelf nooit heel ver een kleintje gaan.
Maar iemand die ook het reizen houdt, zal daar wellicht heel anders in staan.

Shoot me, ik houd niet van kinderen in het vliegtuig, als ze lawaai maken, of rondrennen, of krijsen.
Het reizen per vliegtuig zie ik als een noodzakelijk kwaad. Het kan nu eenmaal niet anders als je naar een verre bestemming wil. Mijn oudste kan zich goed vermaken, krijsen en lawaai maken doet hij niet, dus het was makkelijk om met hem te reizen. Mijn jongste is pas 1,5 en het ziet ernaar uit dat hij nog een stuk rustiger is. Volgend jaar gaan we daarom met een camper door Noord Amerika trekken.

Wat anderen daarvan denken doet me eerlijk gezegd niet zoveel. Kinderen horen bij het leven, net als mensen van alle andere leeftijden, dus als je ze niet wil tegenkomen heb je vooral zelf een heel groot probleem.
MayaFaya, mijn vriendinnen werden 10 jaar geleden net zo chagrijnig als ik, als mensen ons gebrek aan kinderwens afdeden als kinderlijk, als ze zeiden `dat komt nog wel als je later groot bent´. Hoe had ik moeten weten dat ik de enige was die het destijds echt zeker wist? Mijn vriendinnen zijn allemaal intelligent en hoogopgeleid, hoe had ik moeten weten dat ze van de een op de andere dag zouden stoppen met nadenken en hun meest levensingrijpende beslissingen `op gevoel` zouden gaan maken?
Dit had je niet zeker kunnen weten, maar wel dat de kans groot is dat je vriendinnen van mening zouden veranderen, aangezien dit heel vaak gebeurt. Zo werkt het nu eenmaal, op een bepaald moment worden mensen volwassen en verschuiven hun prioriteiten. Dat gebeurt niet bij iedereen, maar wel bij veel mensen. Ik snap wel dat het jammer is hoor, maar het kan ook meevallen. Ik heb zelf bijvoorbeeld goed contact met mijn vriendinnen zonder kinderen. De frequentie is iets minder geworden (van eens in de twee weken elkaar zien naar ongeveer eens per maand), maar de vriendschappen zijn nog even stevig, omdat we zo'n stevige basis hebben (we zijn allemaal al 10-15 jaar bevriend).

Leuk dat jij weken offline bent geweest om `de perfecte droomvakantie` met je kids te hebben, maar in mijn beleving doe je dingen als fikkie stoken en in bomen klimmen als je 10 bent en op scoutingkamp gaat, niet als volwassene op vakantie. Daarbij... hoe romantisch is een zonsondergang met je partner nou werkelijk als je je continu in moet houden omdat er minderjarigen bij zijn? Tof dat jij het zo naar je zin gehad hebt, maar voor mij en ik denk vele kindvrijen met mij, klinkt dit gewoon als een horrorvakantie, volledig afgestemd op bezigheden die kinderen leuk vinden...
Ik vind dat soort dingen erg leuk, ben echt een buitenmens en kan ontzettend genieten van de natuur, daarin verschillen we dan. Tijdens die zonsondergang lagen de kinderen al uren in bed en zaten wij samen met een wijntje en wat kaarsjes te genieten van het schouwspel. Dat was zeker romantisch, als je het weten wil. Inhouden hebben we onszelf niet gedaan ;)

Ik heb overigens ook een aantal activiteiten ondernomen in mijn eentje die minder geschikt zijn voor kinderen. Mijn man bleef op die momenten bij de kinderen. Zo was het voor ons allemaal een topvakantie.
Shiva, ik zou je vriendin nog niet afschrijven. Echt niet alle moeders veranderen in een onherkenbare moederkloek, waar geen gesprek meer mee te voeren is. De meeste moeders in mijn vriendenkring zijn nog steeds prima om mee om te gaan. Hun tijd is wat schaarser, dat wel. Begrijpelijk ook.

Ik heb overigens in mijn 'vruchtbare' jaren nooit bewust naar kindvrije vriendinnen gezocht. Ik had gewoon vriendinnen met wie ik op dat moment wat gemeenschappelijks deelde en/of een fijne klik had. Ik hield er altijd gewoon rekening mee dat het merendeel van de mensen om mij heen ooit aan kinderen zou (willen) beginnen. Dat is nu eenmaal de norm. Ik was lang de enige in mijn omgeving, die met enige stelligheid zei geen kinderen te willen. Nu was ik altijd al een beetje anders dan anderen, dus dat paste gevoelsmatig ook wel in het geheel.
Pas nu ik de 40 gepasseerd ben, ben ik wat meer bewust andere kindvrije vrouwen op gaan zoeken. Niet als vervanging, maar als aanvulling. Ook ben ik, mede daardoor, wat van dat eenzame gevoel 'anders' te zijn kwijtgeraakt.

Ik vind het jammer dat geen kinderen willen soms gekoppeld wordt aan niet volwassen zijn. Ik zie dat verband echt niet.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
AeonOfWinter schreef:
03-08-2019 10:48
Mijn beste vriendin is zwanger.

Leuk voor haar (want gewenst) maar ik houd stiekem mijn hart vast...
Dubbel gevoel, zeker bij beste vriendin! Hopelijk blijft ze een beetje op aarde...
Ik vind vriendschappen sowieso wat lastig. Had twee collega's met wie ik het goed kon vinden, maar die hebben elkaar helemaal gevonden in een soort tweede jeugd nadat ze gescheiden zijn en versterken ook elkaars wat puberaal gedrag. Ik kan er niet zo in mee en mis nu ten opzichte van pakweg een jaar geleden ook wel mensen om hier in de buurt spontaan even wat mee te ondernemen. Mijn 'oudere' vrienden wonen allemaal verder weg.
redbulletje schreef:
04-08-2019 12:54
Dat vind ik raar dat je als kindvrije vrijwillig tussen die massahysterie gaat zitten.
Juni en september is het in Europa vaak lekkerder weer dan in hoog zomer, het is goedkoper en in elk geval is het minder druk.
Als je dan toch aan de bouwvak vast zit dan zijn er ook nog wel bestemmingen te vinden waar het toch minder druk is ondanks hoogseizoen.

Wie zegt dat elke camping massahysterie is? Het is ook niet mijn idee van een vakantie, maar er zijn gewoon mensen die van kamperen houden, met of zonder kinderen. En dus wordt ook niet elke camping overspoeld met kinderen. Je vergeet altijd dat jij niet de maatstaf bent voor de kindvrije mens.
Such fun!1
Kissie30 schreef:
04-08-2019 14:58
Ik verbaas mij vooral over het aspect dat je "er zoveel voor terug krijgt" terwijl ik alleen maar hoor dat mensen moeten inleveren op bijvoorbeeld vakanties aanpassen naar de kids. Volgens mij is dit topic o.a. bedoelt om daar je verbazing over te kunnen uiten toch? ;)

En wat anderen ook zeggen; er zijn genoeg mensen met kids die niet naar Zuid Frankrijk gaan en toch hele toffe reizen maken, waarbij ze ook heus rekening met hun kinderen houden.

Ik hoor anders de meeste mensen er wel degelijk van alles voor terugkrijgen, dus nee, daar verbaas ik me niet over. Ik snap ook best dat ze er gelukkig mee zijn, ook al maak ik zelf andere keuzes.

En zoals ik al zei: ik ken ook mensen die verre reizen maken met kinderen. Het heeft ook gewoon met smaak te maken he.
Such fun!1
Doornroosje75 schreef:
05-08-2019 18:16
Shiva, ik zou je vriendin nog niet afschrijven. Echt niet alle moeders veranderen in een onherkenbare moederkloek, waar geen gesprek meer mee te voeren is. De meeste moeders in mijn vriendenkring zijn nog steeds prima om mee om te gaan. Hun tijd is wat schaarser, dat wel. Begrijpelijk ook.

Ik heb overigens in mijn 'vruchtbare' jaren nooit bewust naar kindvrije vriendinnen gezocht. Ik had gewoon vriendinnen met wie ik op dat moment wat gemeenschappelijks deelde en/of een fijne klik had. Ik hield er altijd gewoon rekening mee dat het merendeel van de mensen om mij heen ooit aan kinderen zou (willen) beginnen. Dat is nu eenmaal de norm. Ik was lang de enige in mijn omgeving, die met enige stelligheid zei geen kinderen te willen. Nu was ik altijd al een beetje anders dan anderen, dus dat paste gevoelsmatig ook wel in het geheel.
Pas nu ik de 40 gepasseerd ben, ben ik wat meer bewust andere kindvrije vrouwen op gaan zoeken. Niet als vervanging, maar als aanvulling. Ook ben ik, mede daardoor, wat van dat eenzame gevoel 'anders' te zijn kwijtgeraakt.

Ik vind het jammer dat geen kinderen willen soms gekoppeld wordt aan niet volwassen zijn. Ik zie dat verband echt niet.
Soms heb ik juist het idee dat ik en mijn vriend een fase verder zijn dan mensen met jonge kinderen. Dan klikken we juist goed met mensen wiens kinderen het huis uit zijn. Of zijn we bij evenementen of uitjes waar iedereen 55+ is. Dan denk ik: snel even duofietsen kopen en matchende ANWB-jassen en we zijn klaar voor de rest van ons leven, haha. (Ik een fietstas voor het lunchpakketje, hij een houder voor de gps :hihi: )
Doornroosje75 schreef:

Dat verband is er ook niet, maar een aantal (domme) mensen die kinderen hebben mogen dit graag roepen om zichzelf beter te voelen. Dieptriest natuurlijk dat je zoiets moet roepen om jezelf beter te voelen. Waarom niet ieder in zijn waarde laten?
Luistervink schreef:
06-08-2019 08:42
Soms heb ik juist het idee dat ik en mijn vriend een fase verder zijn dan mensen met jonge kinderen. Dan klikken we juist goed met mensen wiens kinderen het huis uit zijn. Of zijn we bij evenementen of uitjes waar iedereen 55+ is. Dan denk ik: snel even duofietsen kopen en matchende ANWB-jassen en we zijn klaar voor de rest van ons leven, haha. (Ik een fietstas voor het lunchpakketje, hij een houder voor de gps :hihi: )

En vergeet de fleecevesten niet. :biggrin:
Luistervink schreef:
06-08-2019 08:42
Eigenlijk herken ik dit wel. Aan de ene kant klikt het vaak met jongeren/mensen zonder kinderen, maar aan de andere kant ook prima met ouders waar de kinderen al even uit het huis zijn en die weer tijd voor hunzelf hebben.
Kunnen we lekker kletsen over gamen/backpacken (met de jongeren) of rondreizen/pensioenen/musea (met de ouderen).
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
coolpack2 schreef:
05-08-2019 18:35
Dubbel gevoel, zeker bij beste vriendin! Hopelijk blijft ze een beetje op aarde...
Gisteren met haar afgesproken. Gezellig, maar het ging natuurlijk wel veel over haar zwangerschap. Snap ik wel, het is haar eerste en alles is nieuw. Toen ze een heel verhaal begon over de koter van een andere vriendin van haar was ik er eigenlijk wel klaar mee en ben naar de wc 'gevlucht' :facepalm:
Ikzelf heb een tijdje geleden een ongeluk gehad, en het duurde behoorlijk lang voordat ze er naar vroeg. Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, over het algemeen is ze behoorlijk nuchter en het is nu nog pril dus het zal wel loslopen hoop ik.

@ Maya; ga toch eens weg.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
06-08-2019 10:42
Gisteren met haar afgesproken. Gezellig, maar het ging natuurlijk wel veel over haar zwangerschap. Snap ik wel, het is haar eerste en alles is nieuw. Toen ze een heel verhaal begon over de koter van een andere vriendin van haar was ik er eigenlijk wel klaar mee en ben naar de wc 'gevlucht' :facepalm:
Ikzelf heb een tijdje geleden een ongeluk gehad, en het duurde behoorlijk lang voordat ze er naar vroeg. Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, over het algemeen is ze behoorlijk nuchter en het is nu nog pril dus het zal wel loslopen hoop ik.

Dit vind ik wel zorgelijk klinken. Als het nu al iemand is die weinig belangstelling voor je heeft, zal het niet beter worden vrees ik.
AeonOfWinter schreef:
06-08-2019 10:42

Aeon, misschien niet chique in een gesprek, maar voel je vooral niet bezwaard om de dingen die jou bezig houden, in het gesprek te brengen. Soms moet je iemand even iets minder ruimte geven voor zijn eigen onderwerp.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Doornroosje75 schreef:
Ik vind het vaak juist kinderlijk overkomen om zo'n levende aan/uitkleed/plas pop te willen nemen en vadertje en moedertje te willen spelen.
Een klik heb ik vooral met mensen die dezelfde interesses hebben. In mijn geval is dat sport, theater, reizen en de beste restaurants bezoeken.

Over kinderen kan ik best eventjes praten, maar na een minuut of 10 ben ik wel uitgesproken over flesjes en speentjes en boertjes.

Het maakt mij niet zoveel uit hoe oud iemand is en of diegene wel of geen kinderen heeft. Alleen met moeders die er volledig in opgaan en over niks anders kunnen praten, kan ik niet zoveel. Ik ben het met jullie eens dat dat al snel verveeld.
Alle mensen die maar over 1 onderwerp kunnen praten zijn vreselijk. In de vriendengroep van mijn vriend zit een stel zonder kinderen, maar zij kan alleen maar over afvallen en diëten praten. Niet te doen.
kindrebel schreef:
06-08-2019 17:17
Alle mensen die maar over 1 onderwerp kunnen praten zijn vreselijk. In de vriendengroep van mijn vriend zit een stel zonder kinderen, maar zij kan alleen maar over afvallen en diëten praten. Niet te doen.
Klopt. Je hebt ook mannen die het alleen over auto's kunnen hebben, of alleen over boten, of over de sportschool. Daar vind ik ook niks aan. Ik denk dat er nu eenmaal types bestaan die nogal kunnen doorzagen over 1 onderwerp, of dat nu de klimaatcrisis is, kinderen of diëten, dat zijn niet de leukste mensen om mee om te gaan.
Faya_Maya schreef:
06-08-2019 12:42
Een klik heb ik vooral met mensen die dezelfde interesses hebben. In mijn geval is dat sport, theater, reizen en de beste restaurants bezoeken.

Over kinderen kan ik best eventjes praten, maar na een minuut of 10 ben ik wel uitgesproken over flesjes en speentjes en boertjes.

Het maakt mij niet zoveel uit hoe oud iemand is en of diegene wel of geen kinderen heeft. Alleen met moeders die er volledig in opgaan en over niks anders kunnen praten, kan ik niet zoveel. Ik ben het met jullie eens dat dat al snel verveeld.

Hier raak je er niet over uitgepraat. In een kindvrij-topic notabene.
Such fun!1
MarindaH schreef:
06-08-2019 18:38
Hier raak je er niet over uitgepraat. In een kindvrij-topic notabene.
Het gaat hier over reizen, over interesses en hoe deze vriendschappen beïnvloeden, vriendschappen die verwateren of juist niet, over vakanties, over de keuzes van anderen om al dan niet aan kinderen te beginnen. Ik heb het amper over mijn kinderen gehad.

Het valt me wel op dat het hier opvallend vaak over kindgerelateerde onderwerpen gaat, terwijl jullie juist geen kind willen, dat vind ik wel opvallend. Waarom niet praten over andere onderwerpen?
:facepalm:
Such fun!1
MarindaH schreef:
06-08-2019 18:49
:facepalm:
Ik heb het mens onder de negeer. Scheelt heel veel dommigheid. Hopelijk hoepelt ze snel op.
Opgelost :byee: :applause:
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven