Vriend ineens weg
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:49
Kun je alvast die spullen uitzoeken?Tijgertje18 schreef: ↑06-08-2019 09:40Ja dat doen ze ook, als het huis klaar is hoef ik alleen zijn spullen nog uit te zoeken. En dan is het ook voor mij wel prima en dan echt richten op mijn eigen leven. Dan hoef ik ook gelukkig geen contact meer met hem te hebben.
Weg ermee! Echt, dat opruimen geeft je niet alleen ruimte in je huis, maar vooral in je hoofd.
Wat eten we vanavond?
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:50
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:55
Ik herken heel veel in je verhaal, alleen kwam ik er pas achter dat mijn vriend vreemdging, nadat hij overleden was.
Ik twijfel zelf of ik met een therapeut wil praten om dingen beter een plekje te kunnen geven of dat ik, zoals bijna iedereen aanbeveelt, me beter alleen op mijzelf kan gaan focussen. Therapie kost ook geld (of je moet op een wachtlijst willen komen) en dat geld kan ik ook uitgeven aan leuke dingen voor in huis of een vakantie of hobby of zo.
Ik ben nog steeds soort van in shock. Ik heb het nooit geweten en ik krijg nu nooit meer antwoorden van hem. Het voelt als zo'n verspilling van de tijd samen.
Ik wens je veel sterkte. We komen hier allebei doorheen, dat sowieso.
Ik twijfel zelf of ik met een therapeut wil praten om dingen beter een plekje te kunnen geven of dat ik, zoals bijna iedereen aanbeveelt, me beter alleen op mijzelf kan gaan focussen. Therapie kost ook geld (of je moet op een wachtlijst willen komen) en dat geld kan ik ook uitgeven aan leuke dingen voor in huis of een vakantie of hobby of zo.
Ik ben nog steeds soort van in shock. Ik heb het nooit geweten en ik krijg nu nooit meer antwoorden van hem. Het voelt als zo'n verspilling van de tijd samen.
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:56
Helaas niet, het huis is 1 grote puinhoop. We hadden een lekkage gehad waardoor er een nieuwe keuken en badkamer is geplaats. In die periode is hij ook weg gegaan. Mag het dus nu allemaal zelf uitzoeken. Net alles geschilderd en als het goed is deze week de nieuwe vloer. En dan zo snel mogelijk alles uit zoeken.
ik wil me ook zo snel mogelijk van hem los maken, het is veels te kort nog maar voor nu moet ik echt door gaan voor mijn eigen!
dinsdag 6 augustus 2019 om 10:36
Wat ontzettend heftig. En je kunt er ook zo weinig mee. Hoe ben je erachter gekomen, als ik vragen mag?kintsugi schreef: ↑06-08-2019 09:55Ik herken heel veel in je verhaal, alleen kwam ik er pas achter dat mijn vriend vreemdging, nadat hij overleden was.
En over therapie...prima als spullen voor jou fijner voelen natuurlijk, maar therapie kan een enorme investering in jezelf zijn.
dinsdag 6 augustus 2019 om 12:38
Pff wat heftig zeg! Ik denk dat je ergens zelf de keuze moet maken om de therapie aan te gaan.kintsugi schreef: ↑06-08-2019 09:55Ik herken heel veel in je verhaal, alleen kwam ik er pas achter dat mijn vriend vreemdging, nadat hij overleden was.
Wellicht kan je het altijd eerst proberen mocht het toch niets voor jou zijn kan je er altijd mee stoppen.
Ik wens jou ook heel veel sterkte!
dinsdag 6 augustus 2019 om 12:47
Het lijkt me logisch dat ze op dit moment niet zo liefhebbend over hem praat. Dat gezeur altijd over dat woordje 'meneer'.Cheshire-cat schreef: ↑05-08-2019 17:51Iemand meneer noemen komt niet liefhebbend over. Dat is wat ik ermee bedoel. Ik snap niet zo goed wat je met dit topic wilt bereiken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 6 augustus 2019 om 12:49
Ik zou het contact met die vrienden van hem afkappen, het lijkt me niet dat jij je zorgen moet gaan maken over hem en of hij een fout maakt of niet. Je hebt nu genoeg aan jezelf. Hij is een volwassen man die zelf mag dealen met de gevolgen van de keuzes die hij maakt. Die vrienden beletten je alleen maar om door te gaan.
Don't waste your time on jealousy,
dinsdag 6 augustus 2019 om 18:27
O wat erg voor je. Dan zijn al je herinneringen ook meteen bezoedeld.kintsugi schreef: ↑06-08-2019 09:55Ik herken heel veel in je verhaal, alleen kwam ik er pas achter dat mijn vriend vreemdging, nadat hij overleden was.
woensdag 7 augustus 2019 om 04:58
Zorg dat je niet als een kloek tegen hem bent en veel over hem blijft praten.Tijgertje18 schreef: ↑05-08-2019 14:39Het mooie is dat juist de vrienden en familie die hij had allemaal achter mij staan, omdat hij dus ruzie met hun zoekt.
Het zorgt alleen maar voor negativiteit en het leidt je weg van je gevoel; hetgeen juist zo van belang is.
Je klinkt nl best analytisch en niet zoveel gevoel als in verdrietig zijn terwijl je dat wel zou verwachten na 10 jaar relatie en plots opzij gezet worden.
woensdag 7 augustus 2019 om 06:34
Je bent 10 jaar samen geweest.. je mag echt wel wat meer ruimte innemen.Tijgertje18 schreef: ↑05-08-2019 12:34Graag jullie mening over dit "probleem".
Inmiddels volop voor mijn zelf bezig dus dat zit wel goed
Is alleen even dat de zo betrouwbare grond onder mijn voeten is weg getrapt.
Probleem tussen aanhalingstekens, "alleen even"....
Pak je ruimte, dat mag echt. Hier, maar vooral in het echte leven.
Heel veel sterkte ermee verder. Het is behoorlijk lullig om op zo'n manier uit een relatie weg te rennen.
Is het jouw huis of moet dat ook nog verkocht enzo?
woensdag 7 augustus 2019 om 07:04
Ik heb niet het hele topic door gestruind alleen de eerste pagina dus misschien ga ik dubbel dingen zeggen. Maar ik zou nergens op rekenen in de richting van dat het goed gaat komen tussen jullie.
Wat je zelf al aangeeft dat jullie in die periode van verzorging geen gelijkwaardige relatie hadden...dat hakt er behoorlijk in denk ik. Doet me denken aan mijn lieve zwager die niet meer leeft helaas...die was gescheiden en had 2 kinderen en trouwde met een hele vrouw met ook twee kinderen...de zorg voor de 4 pubers was jaren zo intensief dat toen de kids waren uitgevlogen en ze 12,5 jaar getrouwd waren...mijn schoonzus zei "Op de volgende 12,5 jaar en dat we dan eindelijk liever voor elkaar zijn"......na een paar dagen nadenken kwam mijn zwager tot de conclusie dat hij eigenlijk niet verder wilde.
Ik vertel het hier een beetje beknopt.....maar het kwam er op neer dat de koek op was wat hem betreft. En hij was echt geen klootzak of een domme boer. Het was puur zijn gevoel.
Heel lullig voor mijn schoonzus....maar het was niet anders. En dan kan je analyseren tot je een ons weegt...maar als die keuze eenmaal gemaakt is.
Wat je zelf al aangeeft dat jullie in die periode van verzorging geen gelijkwaardige relatie hadden...dat hakt er behoorlijk in denk ik. Doet me denken aan mijn lieve zwager die niet meer leeft helaas...die was gescheiden en had 2 kinderen en trouwde met een hele vrouw met ook twee kinderen...de zorg voor de 4 pubers was jaren zo intensief dat toen de kids waren uitgevlogen en ze 12,5 jaar getrouwd waren...mijn schoonzus zei "Op de volgende 12,5 jaar en dat we dan eindelijk liever voor elkaar zijn"......na een paar dagen nadenken kwam mijn zwager tot de conclusie dat hij eigenlijk niet verder wilde.
Ik vertel het hier een beetje beknopt.....maar het kwam er op neer dat de koek op was wat hem betreft. En hij was echt geen klootzak of een domme boer. Het was puur zijn gevoel.
Heel lullig voor mijn schoonzus....maar het was niet anders. En dan kan je analyseren tot je een ons weegt...maar als die keuze eenmaal gemaakt is.
woensdag 7 augustus 2019 om 07:43
Dit, en hij laat je ook nog eens achter in de rotzooi van jullie huis.
Het logisch dat je nog veel met hem bezig bent, ook al wordt er hier een paar keer gezegd dat je niet meer zo veel met hem bezig moet zijn.
Ik denk dat de echte klap pas komt als je klaar bent met je huis en dan rust hebt om te beseffen wat er allemaal is gebeurd.
Gebruik dit topic vooral om van je af te schrijven en heel veel sterkte
woensdag 7 augustus 2019 om 07:52
Het is toch niet raar als je er nog mee bezig bent?
Zelf heb ik een relatie na tien jaar beëindigd omdat de koek op was.
Ex bleef ik ons huis wonen, ik tijdelijk ergens anders totdat hij een nieuwe woning in zijn oude woonplaats had gevonden. Ik ging daarna terug naar onze oude woning.
Hij nam alle goede spullen mee en liet de rotzooi staan, en de spullen die eigenlijk van hem waren maar die hij niet meer wilde. Ook had hij de laatste weken dat hij in ons oude huis woonde niet meer schoon gemaakt.
Ik ben twee weken (wat nog meevalt, gelukkig een kleine woning) bezig geweest om schoon te maken, oude meuk naar de stort te brengen, opnieuw in de richten om het mijn huis te maken in plaats van ons huis.
En daarna heb ik me een periode echt rot gevoeld en veel over hem en onze relatie nagedacht. Zelfs al was ik degene die er een punt achter heeft gezet. Tien jaar is niet niks, en ook al is het de juiste keuze geweest, die persoon was toch tien jaar lang (een van) de belangrijkste persoon in mijn leven.
Bij TO komt de breuk ook nog totaal onverwacht. Geef haar even de tijd om te analyseren, te spuien, te sparren, te zeuren, totdat dat steeds minder wordt en ze beseft dat het oké is. Écht oké.
woensdag 7 augustus 2019 om 10:36
Ja probeer het op afstand te houden, maar ze zijn juist hel positief voor mij. En weten dat ik er liever ook niet over praat, en hun zelf praten ook niet meer met hem dat scheelt. We hebben het ook de leuke dinge( zoals het huis inrichten).Susan schreef: ↑06-08-2019 12:49Ik zou het contact met die vrienden van hem afkappen, het lijkt me niet dat jij je zorgen moet gaan maken over hem en of hij een fout maakt of niet. Je hebt nu genoeg aan jezelf. Hij is een volwassen man die zelf mag dealen met de gevolgen van de keuzes die hij maakt. Die vrienden beletten je alleen maar om door te gaan.
Hij mag zeker dealen met zijn keuzes, ik ben gelukkig altijd zelfstandig geweest dus dit lukt mij ook wel
woensdag 7 augustus 2019 om 10:41
Nee ik praat ook niet negatief over hem, meer omdat ik zoiets heb van ik ga mezelf niet verlagen tot dat punt. Voor mijn eigen schiet ik daar namelijk niets mee op.Verbinder schreef: ↑07-08-2019 04:58Zorg dat je niet als een kloek tegen hem bent en veel over hem blijft praten.
Het zorgt alleen maar voor negativiteit en het leidt je weg van je gevoel; hetgeen juist zo van belang is.
Je klinkt nl best analytisch en niet zoveel gevoel als in verdrietig zijn terwijl je dat wel zou verwachten na 10 jaar relatie en plots opzij gezet worden.
Denk dat het meer lijkt met hoe het overkomt, ben juist heel verdrietig.
Doet me heel veel pijn om nu alleen in het huis te komen bijvoorbeeld, en het janken gebeurt heus wel
En dat laat ik ook lekker gebeuren
woensdag 7 augustus 2019 om 10:44
woensdag 7 augustus 2019 om 10:44
Ja dat probeer ik ook wel de ruimte te nemen. Alleen blijft lastig als hij blijft bellen voor de dingen die gebeuren in de woning. Ik had hem nog gevraagd om geen contact op te nemen zodat ik weer even mijn eigen gevoel kan herstellen voor zo ver als dat dat nu mogelijk is natuurlijk.menta schreef: ↑07-08-2019 06:34Je bent 10 jaar samen geweest.. je mag echt wel wat meer ruimte innemen.
Probleem tussen aanhalingstekens, "alleen even"....
Pak je ruimte, dat mag echt. Hier, maar vooral in het echte leven.
Heel veel sterkte ermee verder. Het is behoorlijk lullig om op zo'n manier uit een relatie weg te rennen.
Is het jouw huis of moet dat ook nog verkocht enzo?
Als het huis klaar is, denk ik dat alles nog wel even 10x harder binnen komt.
Dat zal vast goed komen, ben klaar voor mijn eigen levenu nu. Ik sta zelf op de eerste plek en niemand anders
woensdag 7 augustus 2019 om 10:46
Niemand zegt dat hij daar geen recht op heeft, maar de afgelopen jaren waren niet slecht hoor.
Dat is juist het vreemde aan deze hele situatie alles was gewoon nog goed ondanks alles.
woensdag 7 augustus 2019 om 10:50
Ik heb zoiets wel vaker zien gebeuren in mijn omgeving. Maar dan de vrouw die de man er uit zet. Dit nadat die man haar een aantal jaren heeft verzorgd gedurende een zware ziekte (Bij eentje kanker, bij een ander falende nieren en transplantatie) En zodra de vrouw uit het ziekenhuis was en weer op haar eigen benen stond, werd de man afgedankt en de kinderen wisten niet meer waar ze aan toe waren.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
woensdag 7 augustus 2019 om 10:51
In jouw ogen misschien.Tijgertje18 schreef: ↑07-08-2019 10:46Niemand zegt dat hij daar geen recht op heeft, maar de afgelopen jaren waren niet slecht hoor.
Dat is juist het vreemde aan deze hele situatie alles was gewoon nog goed ondanks alles.
Hij vindt blijkbaar van niet
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 7 augustus 2019 om 11:22
Tijgertje18 schreef: ↑07-08-2019 10:41Denk dat het meer lijkt met hoe het overkomt, ben juist heel verdrietig.
Doet me heel veel pijn om nu alleen in het huis te komen bijvoorbeeld, en het janken gebeurt heus wel
En dat laat ik ook lekker gebeuren![]()