Wonen omgeving Haarlem

02-08-2019 11:22 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Hoewel het momenteel erg lastig is op de huizenmarkt, zijn we momenteel aan het oriënteren/zoeken naar een toekomstige woonplaats en huis. We wonen nu meerdere jaren in Breda, maar denken erover om terug naar het Noorden te gaan. Onze families wonen daar en we werken allebei in het noorden, waardoor Breda niet bepaald een logische keuze meer is (alleen zóóó leuk).
We zoeken nu in de omgeving van Haarlem. Haarlem zelf is niet bepaald te betalen, maar in de omgeving is af en toe nog wel wat leuks te vinden.
Zo kijken we naar de volgende dorpen: Hillegom, Hoofddorp, Heemskerk, Uitgeest en Castricum.

Wat is jullie ervaring met deze dorpen? Waar moeten we goed op letten of ons zelfs bewust van zijn? Wat zouden jullie aanraden (uiteraard de betaalbaarheid van een hoekhuis of 2-onder-1-kap in ogenschouw genomen 😉)?

We zijn benieuwd naar jullie meningen!
Alvast bedankt!
Kirby schreef:
06-08-2019 22:09
Dat gevoel van jou klopt wel. Het voordeel van Velserbroek is dat je echt zo in Haarlem Centrum zit en daar is meer dan genoeg te doen. Binnenkort gaan ze weer een nieuwe wijk uit de grond stampen in Velserbroek. Geen idee nog wat voor een huizen er komen en in welke prijsklasse ze zitten maar dan heb je wel een huis wat helemaal af is (als je geen moeite met nieuwbouw hebt).

Als Haarlem je eerste keus is, dan is Velserbroek of Santpoort een logische tweede keus vind ik. Het zijn eigenlijk gewoon buitenwijken van Haarlem. Santpoort is wel sfeervoller (en die feestweek is gewoon leuk).
Dank je! We gaan er (en in enkele andere dorpen) volgende week even kijken
PJviva schreef:
06-08-2019 22:20
Heiloo hebben we nog in ons achterhoofd, maar ligt eigenlijk nèt te ver van mijn werk (Den Haag). We houden het wel in de gaten! :)
I know... ruim een uur met de trein. Ik doe het 3 dagen per week. Gelukkig wel een intercity (als je met de trein reist).
PJviva schreef:
06-08-2019 21:52
Heeft Velserbroek wel een beetje sfeer dan?
Ik krijg het gevoel dat Velserbroek meer een nieuw-bouwwijk is die tegen Haarlem aan is gebouwd, maar dat er in het dorp zelf weinig tot niets te doen valt.
Klopt, in Velserbroek zelf is niet zoveel te doen. Echt een nieuwbouw wijk zou ik het niet perse meer noemen, want het bestaat sinds eind jaren 80, als ik het goed heb. Maar wat ook al gezegd is, ik zie het meer als een buitenwijk van Haarlem. Het ligt heel centraal qua bereikbaarheid steden, maar als je wil ben je ook zo op het strand of in de natuur.
Er is heel veel groen, veel water, een zwem meer met een soort strand tent, een klein winkelcentrum en er zijn sportclubs.
Als je Velserbroek vergelijkt met bijvoorbeeld Heiloo, dan is Heiloo juist het slaapdorp ;-)
Ik heb familie in Heiloo en ken het vrij goed. Ligt net even boven Castricum en is veel aantrekkelijker in veel opzichten: op fietsafstand van Alkmaar en op 20-30 minuten van Haarlem en 30-40 minuten van Amsterdam. Een paar kilometer van zee en de duinen, een bos en veel parken (waar honden vaak los mogen). Voor jullie budget is er veel moois te koop, van jaren 30 tot nieuwbouw. Je hebt wel wat last van vliegtuigen, maar dat heb je overal in NH en het is minder dan in Castricum en daaronder. Het is dat ik gebonden ben aan een andere regio, maar ik zou graag in Heiloo willen wonen.
Venusss schreef:
06-08-2019 22:46
Klopt, in Velserbroek zelf is niet zoveel te doen. Echt een nieuwbouw wijk zou ik het niet perse meer noemen, want het bestaat sinds eind jaren 80, als ik het goed heb. Maar wat ook al gezegd is, ik zie het meer als een buitenwijk van Haarlem. Het ligt heel centraal qua bereikbaarheid steden, maar als je wil ben je ook zo op het strand of in de natuur.
Er is heel veel groen, veel water, een zwem meer met een soort strand tent, een klein winkelcentrum en er zijn sportclubs.
Als je Velserbroek vergelijkt met bijvoorbeeld Heiloo, dan is Heiloo juist het slaapdorp ;-)
Mijn partner is daar halverwege de jaren 80 komen wonen. Toen was er niet zo veel nog.
Ik vind het ook leuker dan Heiloo en ik ken beiden redelijk.

Maar misschien is dat ook omdat ik Haarlem ook een veel leukere stad vind dan Alkmaar. Qua ( afgeef) sfeer heeft Velserbroek dan een streepje voor bij mij.
Ik vind Alkmaar ook leuk hoor ;-) Kwam er vroeger regelmatig, maar sinds mijn favoriete winkel weg is iets minder ( zo'n alternatieve winkel met gothic kleding en zo, bestaat dat nog eigenlijk...gothic? Nou ja, denk dat het wel duidelijk is wat ik bedoel haha)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven