Napraattopic deel 115

06-08-2019 08:31 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik lees hier alleen als het weer eens los gaat op het actueel. Eindeloze discussies, gelijk hebben of krijgen. Dan hier verder gaan. Dat vind ik lachen. Hoe serieus wil je een forum nemen?
Ik denk dat er stiekem beroepsforummers zijn... :bonk: Wat zou het schuiven?
Aluhoedjes paraat.
Solomio schreef:
07-08-2019 08:51
Dat is dus die dubbele standaard hier.
Dat je met exact dezelfde opmerking in het ene geval gewoon door kunt forummen en in het andere geval op de strafbank terechtkomt.

Zou in het strafrecht ook wel grappig zijn.

Ja, ik heb iemand vermoord, maar die vond dat helemaal niet erg, dus waarom zou een ander dat wel erg vinden?
En die dubbele standaard heeft iedereen wel t.o.v. de medeforummers.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
DuchessMeganMarkle schreef:
06-08-2019 22:52
Zo zijn Hatsetats en Irish ook van het forum geband.

Oh maar dan heb je echt iets niet begrepen.
ThunderassMan schreef:
07-08-2019 09:57
Aaah lekker, nu voelt het als een warm bad. Heerlijk thuiskomen zo.
En je had nog wel een ban voor je berichten op Actueel? En dan toch weer in een warm bad? :-D het kan verkeren.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

Aalbes schreef:
07-08-2019 12:36
Solitaire duurt 5 minuten, Backgammon 55. Ben je nog snel.
Niet relevant. Waar het om gaat is dat se tijd op het pictogram niet klopt met de tijd in cijfers.
Marana schreef:
07-08-2019 12:32
Ik hoor ook nergens bij maar klets af en toe mee hier. Het is geen besloten groep he, napraat. Gewoon blijven posten als je zin hebt hoor. Of alleen blijven meelezen als je dat liever doet.
Ik ook niet. Maar dat zou wel moeten heb ik begrepen.
Ik hoor overal bij.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
07-08-2019 12:50
Ik hoor overal bij.
:proud:
Marana schreef:
07-08-2019 10:55
Dat vind ik wel bijzonder, dat je de 'tegenstanders' ziet als einzelgangers. Ik zie daarin net zoveel kliek als bij wat jij 'de incrowd' noemt.
Als we even wat namen noemen is het duidelijker denk ik. Ik ga er vanuit dat jij bijv Simbalabimba schaart onder de einzelgangerende tegenstanders? Moet je eens opletten hoe snel zij reageert als in haar ogen iemand van 'haar kant' wordt 'aangevallen' door wat jij de incrowd noemt. Net zo snel als dat bijv Solomio reageert als iemand van 'haar kant' een sneer krijgt. Waarom is de ene groep een kliek en de andere groep een stel eenlingen?
:hello:

Hallo!!

Ik denk dat jij denkt dat ze mij als einzelganger tegenstander ziet omdat ik niet links en rechts wordt bijgevallen als ik iemand van 'mijn kant' verdedig? ( of van alle kanten wordt aangevallen als ik iemand van de andere kant aanval?)

Of zoiets?
Als je t nog snapt? :-D

Orișa schreef:
07-08-2019 11:02
Misschien heeft het wel te maken met wel of niets iets zinnigs melden en dus wel of geen bijval krijgen.
Bij @simbalabimba is het het voorbaat al onzinnig. ;-)
En dat is de begrijpelijke dubbele standaard.

Marana schreef:
07-08-2019 11:04
Jij krijgt geen bijval. Dat komt omdat jouw opmerkingen erg stokerig zijn. Niemand houdt van opruiend gedrag. Als een opmerking (van Solo of van Simba of van jou, dat maakt niet uit) stokerig is komt er geen bijval.
Dat vind ik perceptie: stokerig, is ook heel persoonlijk. Ook daar weer een dubbele standaard: twee mensen kunnen hetzelfde zeggen, van je vriendin neem je ;t gewoon aan, van iemand die je niet mag noem je t stoken.

simbalabimba schreef:
07-08-2019 13:04
Dat vind ik perceptie: stokerig, is ook heel persoonlijk. Ook daar weer een dubbele standaard: twee mensen kunnen hetzelfde zeggen, van je vriendin neem je ;t gewoon aan, van iemand die je niet mag noem je t stoken.
Deels klopt dat ja, maar deels niet.

Sommige mensen worden door (vrijwel) iedereen als stokerig ervaren, dan zou daar zomaar een kern van waarheid in kunnen zitten.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
simbalabimba schreef:
Daar heb je gelijk in, vind ik.

Alleen zijn er soms forummers die het erom doen natuurlijk. Stoken om te stoken.
Life is short. Eat dessert first.
simbalabimba schreef:
07-08-2019 12:56
:hello:

Hallo!!

Ik denk dat jij denkt dat ze mij als einzelganger tegenstander ziet omdat ik niet links en rechts wordt bijgevallen als ik iemand van 'mijn kant' verdedig? ( of van alle kanten wordt aangevallen als ik iemand van de andere kant aanval?)

Of zoiets?
Als je t nog snapt? :-D

Ja zoiets of zo, denk ik :proud:
simbalabimba schreef:

Klopt wel, maar sommige mensen worden door heel veel mensen als zodanig ervaren. Om een naam te noemen van iemand die om dit gedrag geband is: Blaise*.
Marana schreef:
07-08-2019 13:45
Klopt wel, maar sommige mensen worden door heel veel mensen als zodanig ervaren. Om een naam te noemen van iemand die om dit gedrag geband is: Blaise*.
Ja natuurlijk ervaarde (vrijwel) iedereen (hier) dat. Omdat het niet gebruikelijk is over de min of meer standaard bezoekers hier wat te zeggen.
Dit is de plek voor de standaardbezoekers om over andere forummers wat te zeggen ( naast het gezellige kletsen enz).
Als iemand (Blaise) dat 's omdraait, ja dan zijn dr wat gepikeerd, dat snap ik wel.

simbalabimba schreef:

Uiteraard is dat perceptie. Alles is hier gebaseerd op de aanname dat je iemands bedoeling snapt en daar op reageert. En daar mag je ook gewoon in mee wegen hoe iemand zich doorgaans lijkt te gedragen (iets met resultaten uit het verleden .. iets met geen garantie .. iets met wel zeker redelijk aannemelijk). Als iemand hier voortdurend zit te stoken dan is dat elke keer een aanname, maar die aanname wordt wel gevoed door voortdurend aanleiding te geven om aan te nemen dat je zit te stoken. Kom dan bij mij niet aan dat ik dezelfde uitspraak van elke forummer onbevooroordeeld moet benaderen. Lijkt me stikvermoeiend, daar zit ik hier niet voor en dat doe jij ook niet.
simbalabimba schreef:
07-08-2019 13:52
Ja natuurlijk ervaarde (vrijwel) iedereen (hier) dat. Omdat het niet gebruikelijk is over de min of meer standaard bezoekers hier wat te zeggen.
Dit is de plek voor de standaardbezoekers om over andere forummers wat te zeggen ( naast het gezellige kletsen enz).
Als iemand (Blaise) dat 's omdraait, ja dan zijn dr wat gepikeerd, dat snap ik wel.

Dat is kul. Er wordt hier voortdurend wat gezegd over elkaar (kijk maar ik zeg nu ook wat over jou en jij bent gewoon een standaard bezoeker). Blaise draait niks om maar zit vervelend te doen. En als iemand vervelend doet dan vinden anderen dat vaak vervelend. Moeilijker is het niet hoor.
Orișa schreef:
07-08-2019 11:52
Je hebt het niet eens gezegd. Nog steeds niet :(
Moet ik het echt voor je spellen?
Orisa, ik hou van je.

Overigens ging het over anale sex en vaseline, maar dat terzijde.
simbalabimba schreef:
07-08-2019 12:46
En je had nog wel een ban voor je berichten op Actueel? En dan toch weer in een warm bad? :-D het kan verkeren.
Ik roep dat dan ook niet op actueel hè. Maar gewoon hier. ;-)
ThunderassMan schreef:
07-08-2019 14:11
Orisa, ik hou van je.

Get a room.. En een pot vaseline. Jullie zijn wel schattig samen.
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 14:18
6.35% gewijzigd
PoesinBoots schreef:
07-08-2019 12:46
Oh maar dan heb je echt iets niet begrepen.
Thnx. Ik zat al op mijn handen....
Coconuts12 schreef:
07-08-2019 14:18
Get a room.. En een pot vaseline. Jullie zijn wel schattig samen.
:rofl:

Ik weet nog niet eens of Orisa daar open voor staat.

;-D
ThunderassMan schreef:
07-08-2019 14:11
Orisa, ik hou van je.

Goh, zo verklaarde ooit mijn man mij ook de liefde.
SHIFTY schreef:
07-08-2019 13:58
Dat is kul. Er wordt hier voortdurend wat gezegd over elkaar (kijk maar ik zeg nu ook wat over jou en jij bent gewoon een standaard bezoeker). Blaise draait niks om maar zit vervelend te doen. En als iemand vervelend doet dan vinden anderen dat vaak vervelend. Moeilijker is het niet hoor.
Je mag hier best vervelend doen, ligt er aan wie je bent en over wie je vervelend doet. En dat maakt of je als vervelend wordt ervaren.
En Blaise deed niet vervelend naar mij, dus vond ik haar niet vervelend. :mrgreen: ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven