Napraattopic deel 115
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:31
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 7 augustus 2019 om 16:42
Het ligt vast aan mij maar ik snap echt dat geneuzel over die ban van nina niet. Niet dat ik haar iets misgun en ik weet natuurlijk ook niet waar ze haar vorige bannen aan verdiend heeft, maar los daarvan had ze een maandban en dan is terugkomen tijdens je maandban toch vragen om een perma? Veel simpeler kan het niet worden toch?
Het is volgens mij nog steeds een vrij standaard gegeven dat je maandban wordt omgezet naar een permaban als de stap die volgt op een maandban. Het terugkeren tijdens een ban is een objectief, droog, helder en duidelijk zwart-wit argument om een stap hoger te gaan in het bansysteem. Veel objectiever dan dit wordt het niet toch? Alsof je dan als mod mee moet gaan wegen of alle voorgaande bannen nou wel zo enorm terecht waren? Alsof ze dat bij anderen trappen in het bansysteem doen, alsof ze dat ooit deden en alsof dat reëel is. Of moeten ze dan gaan afwegen of je wel een beetje terug bent gekomen tijdens je ban maar niet heel erg aanwezig was?
Ik snap de hele ophef niet en bovendien maakt ze wel weer een andere nick. Alsof permaban überhaupt iets inhoudelijks te betekenen heeft.
Het is volgens mij nog steeds een vrij standaard gegeven dat je maandban wordt omgezet naar een permaban als de stap die volgt op een maandban. Het terugkeren tijdens een ban is een objectief, droog, helder en duidelijk zwart-wit argument om een stap hoger te gaan in het bansysteem. Veel objectiever dan dit wordt het niet toch? Alsof je dan als mod mee moet gaan wegen of alle voorgaande bannen nou wel zo enorm terecht waren? Alsof ze dat bij anderen trappen in het bansysteem doen, alsof ze dat ooit deden en alsof dat reëel is. Of moeten ze dan gaan afwegen of je wel een beetje terug bent gekomen tijdens je ban maar niet heel erg aanwezig was?
Ik snap de hele ophef niet en bovendien maakt ze wel weer een andere nick. Alsof permaban überhaupt iets inhoudelijks te betekenen heeft.

woensdag 7 augustus 2019 om 16:47
SHIFTY schreef: ↑07-08-2019 16:42Het ligt vast aan mij maar ik snap echt dat geneuzel over die ban van nina niet. Niet dat ik haar iets misgun en ik weet natuurlijk ook niet waar ze haar vorige bannen aan verdiend heeft, maar los daarvan had ze een maandban en dan is terugkomen tijdens je maandban toch vragen om een perma? Veel simpeler kan het niet worden toch?
Nee dus, dat heeft de CM de laatste maanden al tig keer gezegd; een perma alleen bij ernstige misdragingen (NAW etc.), niet automatisch na een maand. Terugkeren tijdens een ban staat wat mij betreft niet gelijk aan NAW plaatsen en racisme.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 16:49
3.21% gewijzigd

woensdag 7 augustus 2019 om 16:48
Joh, je kreeg er dan altijd nog een week/maand what ever bij.SHIFTY schreef: ↑07-08-2019 16:42Het ligt vast aan mij maar ik snap echt dat geneuzel over die ban van nina niet. Niet dat ik haar iets misgun en ik weet natuurlijk ook niet waar ze haar vorige bannen aan verdiend heeft, maar los daarvan had ze een maandban en dan is terugkomen tijdens je maandban toch vragen om een perma? Veel simpeler kan het niet worden toch?
Ga jij het niet snappen, blijf ik gewoon die achterlijke bende hier beschoppen.

woensdag 7 augustus 2019 om 16:49
SHIFTY schreef: ↑07-08-2019 16:42Blablabla..
Het is volgens mij nog steeds een vrij standaard gegeven dat je maandban wordt omgezet naar een permaban als de stap die volgt op een maandban. Het terugkeren tijdens een ban is een objectief, droog, helder en duidelijk zwart-wit argument om een stap hoger te gaan in het bansysteem. Blablabla
Volgens jou ja, Niet volgens anderen en de CM /mods in het recente verleden. Waarom wil je deze discussie nog eens voeren? Snap daar nou helemaal niets van.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 16:50
35.40% gewijzigd
woensdag 7 augustus 2019 om 16:50
Maar in zowel het bantopic als de huisregels staat tegenwoordig (geen idee sinds wanneer) dat een perma volgt op een maandban.
Dat stond er eerder niet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 7 augustus 2019 om 16:53
Speciaal gewijzigd voor Nina denk ik.

Geen idee. Ik vind het maar raar. Maar dat vind ik van ongeveer bijna alle modereerbeslissingen.

woensdag 7 augustus 2019 om 16:56
Nee juist niet, dit staat in het bantopic:
zesde overtreding: permaban (Afhankelijk van de overtreding wordt er nogmaals een maandban of een permaban gegeven. Dit wordt in overleg met de andere moderators besloten. Een permaban kan tevens direct worden gehanteerd bij ernstige misdragingen en spam)

woensdag 7 augustus 2019 om 16:56
Ik zie 't niet staan en ik zie 't ze niet zeggen. Ik zie alleen dat ze een perma altijd beoordelen en eventueel afwijken van het standaard bansysteem als de situatie daar om vraagt. Maar dat wordt omgedraaid tot: nooit een permaban tenzij je je ernstig misdraagt. Dat staat er niet, dat zeggen ze niet en dat is ook niet logisch.
Als je terugkeert tijdens een ban staat dat qua zwaarte niet gelijk aan racisme; daarom kan je voor racisme per direct een permaban krijgen en voor terugkeren tijdens een ban ga je alleen 1 stapje omhoog. Alleen als je al op de bovenste treden staat is dat stapje over de rand (en je hebt dan dus ook al 5 stappen gezet om daar te komen).
woensdag 7 augustus 2019 om 16:58
Ik heb gisteren gekeken en toen stond dat er niet.Star² schreef: ↑07-08-2019 16:56Nee juist niet, dit staat in het bantopic:
zesde overtreding: permaban (Afhankelijk van de overtreding wordt er nogmaals een maandban of een permaban gegeven. Dit wordt in overleg met de andere moderators besloten. Een permaban kan tevens direct worden gehanteerd bij ernstige misdragingen en spam)

het kan niet zo zijn dat ik verkeerd gekeken heb

Ik zou zweren dat er gisteren tussen de haakjes alleen 'Een permaban kan tevens direct worden gehanteerd bij ernstige misdragingen en spam' stond.
solomio wijzigde dit bericht op 07-08-2019 17:00
13.10% gewijzigd
David Dunning
David Dunning

woensdag 7 augustus 2019 om 17:00
Star² schreef: ↑07-08-2019 16:56Nee juist niet, dit staat in het bantopic:
Zesde overtreding = permaban tenzij er aanleiding is om daar van af te wijken. Daarnaast is een permaban direct inzetbaar bij ernstige misdragingen.

woensdag 7 augustus 2019 om 17:00
SHIFTY schreef: ↑07-08-2019 16:56Ik zie 't niet staan en ik zie 't ze niet zeggen. Ik zie alleen dat ze een perma altijd beoordelen en eventueel afwijken van het standaard bansysteem als de situatie daar om vraagt. Maar dat wordt omgedraaid tot: nooit een permaban tenzij je je ernstig misdraagt. Dat staat er niet, dat zeggen ze niet en dat is ook niet logisch.
Als je terugkeert tijdens een ban staat dat qua zwaarte niet gelijk aan racisme; daarom kan je voor racisme per direct een permaban krijgen en voor terugkeren tijdens een ban ga je alleen 1 stapje omhoog. Alleen als je al op de bovenste treden staat is dat stapje over de rand (en je hebt dan dus ook al 5 stappen gezet om daar te komen).
04/06, de CM:
Er zijn meerdere momenten waarop een gebruiker een permaban kan krijgen. Dat is namelijk bij een ernstige overtreding en spam, maar wij volgen ook het bansysteem. Dus wanneer iemand een zesde overtreding maakt, kunnen wij een permaban uitdelen.
Kunnen, dus niet automatisch.

woensdag 7 augustus 2019 om 17:02
Nee, volgens mij zegt de oppermod in het modtopic dat ze de tekst heeft aangepast. Nog maar net dus.
There is always something happening, and it's usually right now

woensdag 7 augustus 2019 om 17:03
Eens!Poppy_del_Rio schreef: ↑06-08-2019 22:26Die ban van Maya is wat mij betreft 100% terecht. En ik staf nooit (behalve laatst een post van mezelf) en vind 99% van de waarschuwingen en bans hier onterecht. Ik vind dat je hier vrijuit moet kunnen discussiëren en juist dat frustreerde zij door haar gezuig. Echt het schoolvoorbeeld van een troll. Hulde aan de mods.

woensdag 7 augustus 2019 om 17:03
Grobbekuiken_ schreef: ↑07-08-2019 17:02Nee, volgens mij zegt de oppermod in het modtopic dat ze de tekst heeft aangepast. Nog maar net dus.
Ja dat schreef ze in haar post van 04/06 ook, dus het verandert kennelijk elke twee maanden om het lekker overzichtelijk en duidelijk te houden allemaal

woensdag 7 augustus 2019 om 17:05
Pfieuw, ik ben niet gek.Grobbekuiken_ schreef: ↑07-08-2019 17:02Nee, volgens mij zegt de oppermod in het modtopic dat ze de tekst heeft aangepast. Nog maar net dus.
David Dunning
David Dunning

woensdag 7 augustus 2019 om 17:11
Klopt, en ik vond de aanpassing ook niks toe voegen trouwens. Maar ik snap ook niet dat er zo op de mods wordt ingepraat alsof ze nou iets heel raars gedaan hebben. Er wordt toch bij een weekban als volgende stap op 48-uursban ook geen afweging gemaakt of die week wel in overeenstemming is met het misdrijf. Er wordt gewoon gesteld dat je je misdraagt terwijl je al een waarschuwing,24-uursban en 48-uursban hebt gehad. En dan volgt gewoon de volgende stap. Het gaat dus om de hoeveelheid misdragingen en niet de ernst van de misdragingen. Dat wordt alleen meegewogen als daar een bijzondere reden voor is.
Maar blijkbaar ben ik vrij alleen in mijn idee dat stap 6 een permaban is. Ik ga er dus van uit dat het aan mij ligt.
Maar blijkbaar ben ik vrij alleen in mijn idee dat stap 6 een permaban is. Ik ga er dus van uit dat het aan mij ligt.
woensdag 7 augustus 2019 om 17:23
Onder de nick Nina heeft ze al een maand niet gereageerd dus zijn er in die maand ook geen waarschuwingen of bannen aan haar uitgedeeld. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij had ze een maandban. Wellicht teruggekomen met een puppet.
Normaal gesproken, als je met een puppet ging forummen, werd de puppet gepermaad maar kon de originele nick gewoon verder (al dan niet na een ban).
Nu ineens zijn de regeltjes blijkbaar weer 's aangepast en blijkt het toch weer anders te zitten.
Dát is wat het raar maakt, dat de mods naar eigen inzicht en net hoe het hen uitkomt gewoon ineens andere regels gaan hanteren.
Normaal gesproken, als je met een puppet ging forummen, werd de puppet gepermaad maar kon de originele nick gewoon verder (al dan niet na een ban).
Nu ineens zijn de regeltjes blijkbaar weer 's aangepast en blijkt het toch weer anders te zitten.
Dát is wat het raar maakt, dat de mods naar eigen inzicht en net hoe het hen uitkomt gewoon ineens andere regels gaan hanteren.
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 7 augustus 2019 om 17:24
Tot nog maar zeer kort geleden was de permaban niet stap 6, maar een losse stap, alleen bij ernstige misdragingen.SHIFTY schreef: ↑07-08-2019 17:11Klopt, en ik vond de aanpassing ook niks toe voegen trouwens. Maar ik snap ook niet dat er zo op de mods wordt ingepraat alsof ze nou iets heel raars gedaan hebben. Er wordt toch bij een weekban als volgende stap op 48-uursban ook geen afweging gemaakt of die week wel in overeenstemming is met het misdrijf. Er wordt gewoon gesteld dat je je misdraagt terwijl je al een waarschuwing,24-uursban en 48-uursban hebt gehad. En dan volgt gewoon de volgende stap. Het gaat dus om de hoeveelheid misdragingen en niet de ernst van de misdragingen. Dat wordt alleen meegewogen als daar een bijzondere reden voor is.
Daar is al vaker discussie over geweest, ook omdat de tekst in het bantopic niet overeenkwam met die in de huisregels.
Blijkbaar is op een gegeven moment de permaban als stap 6 ingevoegd, dat heb ik gemist, maar ook daar is sindsdien nog wel discussie over.
Je bent dus niet zozeer alleen in je idee, alswel dat je de eerder gevoerde discussies hierover gemist hebt.
David Dunning
David Dunning