Napraattopic deel 115
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:31
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

donderdag 8 augustus 2019 om 12:20
Nogal ja. Het is blijkbaar lastig te begrijpen dat dit óók onder een professionele houding valt.

donderdag 8 augustus 2019 om 12:25
Nou, best bijzonder dat iemand uitlegt waarom het topic niet te sluiten en dat het dan zelfs nog niet in je opkomt.the_Wicked_Witch schreef: ↑08-08-2019 12:24De pageviews moeten gisteren door het dak geschoten zijn, raar dat dat alleen al niet opvalt. Dat je als mod denkt, "hee, dat gaat wel heel hard, wat zou er aan de hand zijn?"
donderdag 8 augustus 2019 om 12:26
Bij Lama bijvoorbeeld ook. En ik vind het respectloos dat de mod wel reageert op de 'sluit het topic niet' - vraag zonder hun condeleances over te brengen. Topics lang leefde het forum mee met AnnA en haar familie. Dat kan de mods toch echt niet ontgaan zijn. 'Hun' Community zal hen worst wezen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

donderdag 8 augustus 2019 om 12:49
Ik denk inderdaad dat er te veel inhoudelijke betrokkenheid verwacht wordt. Het forum is geen belevingswereld voor de beheerder; ze schrijven zelf niet mee maar beheren een platform op noodzakelijkheid.
Je zou betrokkenheid kunnen verwachten als de beheerder een actieve opbouwende rol voor zichzelf ziet, maar die rol neemt de beheerder duidelijk niet. Ze handelen strikt noodzakelijk en functioneel en zelfs dat is onder de maat omdat er schijnbaar geen aanleiding is om iets op te willen bouwen.
Dan nog mag je misschien een beleefdheidscondoleance verwachten, maar anderzijds, who cares. Ik zou meer waarde hechten aan een oprecht medeleven en zie de lol er niet van om iemand die niet betrokken is te gaan wijzen op beleefdheidsnormen.
De constatering dat ze niet meeleven is een terechte constatering. De constatering dat ze beleefdheidsnormen hebben laten liggen ook. Vinden dat ze wel mee zouden moeten leven en ze gaan wijzen op die onbeleefdheid vind ik dan weer vrij belerend en doelloos. Maar dat is mijn mening.
Je zou betrokkenheid kunnen verwachten als de beheerder een actieve opbouwende rol voor zichzelf ziet, maar die rol neemt de beheerder duidelijk niet. Ze handelen strikt noodzakelijk en functioneel en zelfs dat is onder de maat omdat er schijnbaar geen aanleiding is om iets op te willen bouwen.
Dan nog mag je misschien een beleefdheidscondoleance verwachten, maar anderzijds, who cares. Ik zou meer waarde hechten aan een oprecht medeleven en zie de lol er niet van om iemand die niet betrokken is te gaan wijzen op beleefdheidsnormen.
De constatering dat ze niet meeleven is een terechte constatering. De constatering dat ze beleefdheidsnormen hebben laten liggen ook. Vinden dat ze wel mee zouden moeten leven en ze gaan wijzen op die onbeleefdheid vind ik dan weer vrij belerend en doelloos. Maar dat is mijn mening.

donderdag 8 augustus 2019 om 12:54
Als ze nooit eerder hun condoleances hadden overgebracht had je gelijk. Maar bij eerdere sterfgevallen was dat wel het geval en vind ik dat daar best even iets van gezegd mag worden.SHIFTY schreef: ↑08-08-2019 12:49Ik denk inderdaad dat er te veel inhoudelijke betrokkenheid verwacht wordt. Het forum is geen belevingswereld voor de beheerder; ze schrijven zelf niet mee maar beheren een platform op noodzakelijkheid.

donderdag 8 augustus 2019 om 13:02
Je kunt inderdaad niemand verplichten tot meeleven. Wijzen op onbeschoftheid daarentegen kan helemaal geen kwaad. Al blijft er maar bij één mod iets van hangen, dan is dat toch winst. Plus dat het precies deze houding is die maakt dat veel forummers hun reet afvegen aan het team en deszelfs beslissingen. Dat zou een CM, om maar eens iemand te noemen, toch wel moeten interesseren.

donderdag 8 augustus 2019 om 13:12