Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
08-08-2019 19:55
Ja, ik ook. Twee afleveringen terug iemand met een minieme hernia en veel minder klachten dan ik. Neurochirurg neemt het serieus en man wordt met succes van zijn hernia afgeholpen.
Vorige aflevering zat ook al een neurochirurg die me ontzettend fijn leek.
Ik denk dan dat ze voor de camera ook wel hun beste beentje voorzetten. Je kunt je afvragen of die arts ook zonder camera altijd zo behulpzaam is.
Gele_Suikerspin schreef:
09-08-2019 13:08
Ik denk dan dat ze voor de camera ook wel hun beste beentje voorzetten. Je kunt je afvragen of die arts ook zonder camera altijd zo behulpzaam is.
Ik heb gister met Regenboog de eerste aflevering nog gekeken voor het slapen gaan.

Ik vond de endocrinoloog en vooral de, ik kan niet op de dokters versie van verloskundige komen, heel sympathiek over komen.

Er zat ook een blonde vrouwelijke arts tussen die helemaal prat ging om hoe de shifts als een geoliede machine doorgegeven worden. Ik werd daar een beetje sarcastisch van, zo van “je snapt ploegendiensten, applaus. Je doet mensenwerk, wist je dat?”.
anoniem_291865 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 13:13
1.39% gewijzigd
nartjie schreef:
08-08-2019 22:14
Ben nu aan het sparen voor een laptop. Dat is verplicht als je een insulinepomp hebt. Hoort bij de zelfzorg. De verzekeraar eist dat. Het is de bedoeling dat je dan zelf je insulinepomp uitleest. Nu gaat dat nog via de dvk. Maar zodra ik vervang pomp krijg moet ik dat zelf doen. Ik heb nu alleen een tablet, maar moet of laptop of computer zijn omdat mijn blds meter een USB poort heeft en een tablet heeft dat niet. Dus ik kan mijn meter niet aansluiten.
Soms heb je ook kabelstukjes, dus dan in de tablet kunnen en dan aan de andere kant een usb. Heb even gegoogled en zie ze voor 3 euro. Heb gegoogled op van tablet naar usb.
Succes iedereen met alle afspraken en dingen die nu spelen.

Konijn mogen we vandaag als test geen dwangvoer geven om te kijken of ze dan jonger krijgt en zelf gaat eten. Groente eet ze namelijk wel weer normaal. Afwachten dus of ze dan zelf gaat eten. Wij dachten dit dus al langer en lise gaf ook die tip.. Maar eerder was het antwoord steeds nee. Misschien omdat het nu al dagen duurt en ze wel normaal groente eet en weer enigszins haar zelf is qua lopen en nieuwsgierigheid.

Fingers crossed.

Dat is dus ook eindelijk een nacht door slapen vannacht! Ben ik wel aan toe. Kon vannacht steeds amper wakker worden om te voeden.
Gele_Suikerspin schreef:
09-08-2019 13:08
Dat is ook zo.
En wat me bij artsen ook vaak opvalt dat ze hun eigen handelen niet altijd vanuit de kant van de patiënt zien en beoordelen.
YellowLemon schreef:
09-08-2019 13:13
Ik heb gister met Regenboog de eerste aflevering nog gekeken voor het slapen gaan.

Ik vond de endocrinoloog en vooral de, ik kan niet op de dokters versie van verloskundige komen, heel sympathiek over komen.

Er zat ook een blonde vrouwelijke arts tussen die helemaal prat ging om hoe de shifts als een geoliede machine doorgegeven worden. Ik werd daar een beetje sarcastisch van, zo van “je snapt ploegendiensten, applaus. Je doet mensenwerk, wist je dat?”.
Die gynaecologe bedoel je. Die is wel wat zeverig vind ik.
Lise en cesium, sterkte vanmiddag!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Gele_Suikerspin schreef:
09-08-2019 13:21
Succes iedereen met alle afspraken en dingen die nu spelen.

Konijn mogen we vandaag als test geen dwangvoer geven om te kijken of ze dan Jonger 😉 krijgt en zelf gaat eten. Groente eet ze namelijk wel weer normaal. Afwachten dus of ze dan zelf gaat eten. Wij dachten dit dus al langer en lise gaf ook die tip.. Maar eerder was het antwoord steeds nee. Misschien omdat het nu al dagen duurt en ze wel normaal groente eet en weer enigszins haar zelf is qua lopen en nieuwsgierigheid.

Fingers crossed.

Dat is dus ook eindelijk een nacht door slapen vannacht! Ben ik wel aan toe. Kon vannacht steeds amper wakker worden om te voeden.
Sterkte met Nijn. Jullie allemaal veel sterkte. :thumbsup:
lise1985 schreef:
09-08-2019 09:21
Vier maar zelfs. En dat doe ik ook keurig.
We gaan aangeven dat, zodra ik aangeef dat ik ziek ben, de organisaties zelf afhaken.

Passend werk is in mijn geval niet aan de orde, want ik ben gewoon goedgekeurd. Ontheffing van de sollicitatieplicht in afwachting van de laatste bezwaarprocedure ook niet helaas.
Passend werk is passend bij je opleiding en werkervaring. Dat is vaak de eerste paar maanden van de ww. Daarna moet je op elke baan gaan solliciteren. Dat bedoelde ik meer ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
We zijn weer thuis. Eerst bij mijn huis al mijn spullen afgeleverd en de katten opgehaald (niet zo heel veel) en toen mijn kinderen bij hun vader gebracht waar ze vrijwel meteen doorgingen naar een andere vakantiebestemming. Daarna doorgereden naar vriends huis alwaar ik meteen maar de auto heb uitgepakt en de wasmachine heb aangezwengeld. Is dat ook weer klaar. Dan kan ik verder gewoon rustig op de bank genieten van WiFi dat het wel gewoon doet :mrgreen:
Vriend is boodschappen doen en zijn kat bij zijn ex ophalen. Die verzorgt het beestje niet goed en wilde hem na een vorige vakantie niet teruggeven dus nu heeft ie hem opgeëist.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dat hij zijn kat dan tóch nog weer bij zijn ex brengt. Ik had de buurvrouw gevraagd denk. Of wie dan ook.
lientje69 schreef:
09-08-2019 14:49
Dat hij zijn kat dan tóch nog weer bij zijn ex brengt. Ik had de buurvrouw gevraagd denk. Of wie dan ook.
Nee, ze weigerde hem drie jaar lang terug te geven!
Is een heel gesteggel geweest en hij heeft het via de rechter, dierenbescherming en gezinscoach moeten spelen.
Pfff beest ziet er echt niet uit :-o
Helemaal vervilt, lange nagels. Dit krijgen we zelf niet meer goed. Als ie gewoon regelmatig gekamd was was dat allemaal niet nodig. :cry:
Kort maar krachtig bij de neurologe. De hernia is significant erger/groter geworden en drukt nu overduidelijk tegen de zenuw aan. 28 augustus gaat ze overleggen met de neurochirurgen of er nu wel een mogelijkheid is tot opereren. Diezelfde middag belt ze me om het vervolg te bespreken.

Aan de ene kant wel opluchting. Het past immers precies bij het verhaal en hoe ik me voel.
Anderzijds vind ik het ook wel zuur dat ik me zo goed aan de richtlijnen heb gehouden en het dan alsnog verergerd is.
Gele_Suikerspin schreef:
09-08-2019 13:13
Soms heb je ook kabelstukjes, dus dan in de tablet kunnen en dan aan de andere kant een usb. Heb even gegoogled en zie ze voor 3 euro. Heb gegoogled op van tablet naar usb.

Waar kan ik die kopen?
lise1985 schreef:
09-08-2019 15:29
Kort maar krachtig bij de neurologe. De hernia is significant erger/groter geworden en drukt nu overduidelijk tegen de zenuw aan. 28 augustus gaat ze overleggen met de neurochirurgen of er nu wel een mogelijkheid is tot opereren. Diezelfde middag belt ze me om het vervolg te bespreken.

Aan de ene kant wel opluchting. Het past immers precies bij het verhaal en hoe ik me voel.
Anderzijds vind ik het ook wel zuur dat ik me zo goed aan de richtlijnen heb gehouden en het dan alsnog verergerd is.
Spannend.

Misschien een domme vraag. Maar stel dat je bijvoorbeeld wel geopereerd moet worden, dan is je medische situatie toch opeens heel anders. Heeft dat dan nog invloed op het hele werk gebeuren? Of zijn ze zo achterlijk dat ze bij dat ene moment opname blijven?
YellowLemon schreef:
09-08-2019 15:34
Spannend.

Misschien een domme vraag. Maar stel dat je bijvoorbeeld wel geopereerd moet worden, dan is je medische situatie toch opeens heel anders. Heeft dat dan nog invloed op het hele werk gebeuren? Of zijn ze zo achterlijk dat ze bij dat ene moment opname blijven?
Hele goede vraag. Alleen is het dan nog steeds een hernia. En je kunt je niet twee keer ziek melden voor dezelfde aandoening bij het UWV. En het bezwaar had betrekking op de beslissing van januari 2019. Daar heeft dit al helemaal geen invloed op.
Dat gaat nog wel wat worden als ik geopereerd ga worden, want dan ben ik niet beschikbaar voor werk.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 15:36
17.87% gewijzigd
GS, ik heb gekeken, heb ik niks aan. Ik moet Windows 10 hebben en een soort van programma iod. Word dus toch een laptop
Dan laat je gevoel je in ieder geval niet in de steek Lise.
Lijkt me dat UWV hier toch iets mee moet.
nartjie schreef:
09-08-2019 15:36
GS, ik heb gekeken, heb ik niks aan. Ik moet Windows 10 hebben en een soort van programma iod. Word dus toch een laptop
Moet je echt per se Windows 10? Geen Chromebook? Scheelt namelijk behoorlijk in prijs... Nou ja, je kan een laptop ook voor andere zaken gebruiken natuurlijk maar toch :mrgreen:
suzyqfive schreef:
09-08-2019 15:05
Nee, ze weigerde hem drie jaar lang terug te geven!
Is een heel gesteggel geweest en hij heeft het via de rechter, dierenbescherming en gezinscoach moeten spelen.
Oh, kat is daar al die tijd gebleven dus? Miscommunicatie. Dacht dat hij tussendoor al bij vriend had gezeten en nu alleen voor de vakantie bij ex was.
Geen Chromebook. Moet laptop of computer zijn. Ze zijn daar heel stellig in.
Mijn blds meter heeft een usb uitgang, dus ik moet een Usb poort hebben. Ik snap het ook niet, maar dat is wat Medtronic(daar heb ik de pomp van) zegt, ook de zorgverzekeraar. Dus dan en je gewoon uitgeluld.
lise1985 schreef:
09-08-2019 15:29

Nou ja, met zo'n rapport moet het voor UWV toch duidelijk zijn hoop Ik?
suzyqfive schreef:
09-08-2019 15:37
Dan laat je gevoel je in ieder geval niet in de steek Lise.
Lijkt me dat UWV hier toch iets mee moet.
Logisch gezien wel, maar er is weinig logisch daar.
Eerst maar eens afwachten of de neurchirurg wil opereren. En daarna of ik wel geopereerd wil worden.
lise1985 schreef:
09-08-2019 15:35
Hele goede vraag. Alleen is het dan nog steeds een hernia. En je kunt je niet twee keer ziek melden voor dezelfde aandoening bij het UWV. En het bezwaar had betrekking op de beslissing van januari 2019. Daar heeft dit al helemaal geen invloed op.
Dat gaat nog wel wat worden als ik geopereerd ga worden, want dan ben ik niet beschikbaar voor werk.
Wat achterlijk zeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven