Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
vrijdag 9 augustus 2019 om 15:57
Kan je via de gemeente niet iets regelen nartjie? Het is nogal een uitgaaf , zo'n laptop.nartjie schreef: ↑09-08-2019 15:51Geen Chromebook. Moet laptop of computer zijn. Ze zijn daar heel stellig in.
Mijn blds meter heeft een usb uitgang, dus ik moet een Usb poort hebben. Ik snap het ook niet, maar dat is wat Medtronic(daar heb ik de pomp van) zegt, ook de zorgverzekeraar. Dus dan en je gewoon uitgeluld.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

vrijdag 9 augustus 2019 om 16:01
Kan niet meer. Want daar zou je bijzondere bijstand voor aan kunnen vragen. Maar dat heb ik dus al gedaan, mag volgend jaar weer.
Chromebook mag niet, want geen usb poort. Is namelijk ook indirect een tablet

vrijdag 9 augustus 2019 om 19:44
Er zijn nu vier scans gemaakt van mijn hernia, de beelden van de eerste scan heb ik niet, van de andere twee wel, en van de laatste heb ik met toestemming van de arts een screenshot gemaakt.
Ik heb ze even op een rijtje gezet maar je ziet wel een duidelijke verergering per scan en nu ook duidelijk de compressie van de zenuw.
Ik ben benieuwd wat de neurochirurg ervan gaat zeggen.
Ik heb ze even op een rijtje gezet maar je ziet wel een duidelijke verergering per scan en nu ook duidelijk de compressie van de zenuw.
Ik ben benieuwd wat de neurochirurg ervan gaat zeggen.

vrijdag 9 augustus 2019 om 20:18
Ik vond het wel meevallen eigenlijk. De neurologe gaat nog met vakantie dus 28 augustus was de eerste datum dat ze kan overleggen met de neurochirurgen.
Daarna belt ze me.
Ik moet nu wel de afspraak met de anesthesioloog gaan verzetten voordat er dingen door elkaar gaan lopen.

vrijdag 9 augustus 2019 om 20:23

vrijdag 9 augustus 2019 om 20:40
Bizar. Dikke knuffel.lise1985 schreef: ↑09-08-2019 15:35Hele goede vraag. Alleen is het dan nog steeds een hernia. En je kunt je niet twee keer ziek melden voor dezelfde aandoening bij het UWV. En het bezwaar had betrekking op de beslissing van januari 2019. Daar heeft dit al helemaal geen invloed op.
Dat gaat nog wel wat worden als ik geopereerd ga worden, want dan ben ik niet beschikbaar voor werk.

vrijdag 9 augustus 2019 om 21:21
Ik hoop het echt voor je!
Niet dat ik het niet gezellig vind met je hier, maar het zou super zijn als je alsnog kans zou krijgen op een normaal leven.
Fingers crossed voor de 28e

vrijdag 9 augustus 2019 om 23:21
Nee, een chromebook heeft Chrome OS. Net als dat een Windows een OS is of een Mac op Mac OS draait.
Ik heb voor de kinderen een chromebook omdat ze bestanden die daarop opgeslagen worden ook makkelijk op school kunnen openen of bij hun vader door simpelweg bij Google in te loggen en een chromebook werkt net als hun tablet met apps. Ik heb zelf een MacBook, daar mogen ze niet op.
Ik werd echt schijtziek van elke keer dat trage windowsgebeuren, elke keer weer updates en ook al negeer je die dan gaat ie ze op een gegeven moment toch installeren enz.
Deze chromebook heeft ook gewoon USB poorten maar het programma voor de pomp is vast van de farmaceut die weer een dealtje heeft met Microsoft

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zaterdag 10 augustus 2019 om 10:18
lise1985 schreef: ↑09-08-2019 15:29Kort maar krachtig bij de neurologe. De hernia is significant erger/groter geworden en drukt nu overduidelijk tegen de zenuw aan. 28 augustus gaat ze overleggen met de neurochirurgen of er nu wel een mogelijkheid is tot opereren. Diezelfde middag belt ze me om het vervolg te bespreken.
Aan de ene kant wel opluchting. Het past immers precies bij het verhaal en hoe ik me voel.
Anderzijds vind ik het ook wel zuur dat ik me zo goed aan de richtlijnen heb gehouden en het dan alsnog verergerd is.
wat dubbel, fijn én vervelend.
Hopelijk nu eens gerichte goede actie!
Mocht je een afschrift van de foto, om bij het uwv te laten zien? (ja, dit is niet serieus, natuurlijk, maar je zou het ze toch graag onder de neus wrijven, lijkt me)
Later is nu
zaterdag 10 augustus 2019 om 10:24
Goedemorgen
(ja, ik blijf die
maar posten, buiten is ie toch niet)
Wij zijn gisterenavond bij vrienden geweest. Laat naar bed, om 7 uur klaarwakker. Uiteindelijk om half 9 maar naar beneden gegaan en voel me nu een zombie. Vanmiddag nog maar even liggen.
Gisteren 'Welkom in het rijk der zieken' van Hanna Bervoets gelezen. Ik snapte nog niet alle metaforen van dat rijk der zieken, denk ik, maar alsnog hakte het boek erin. En dan ben ik nog niet zo heel erg ziek. Vooral dingen die over fibro gezegd werden heel herkenbaar. Bervoets heeft dat volgens mij zelf, dus daar zal dat wel op gebaseerd zijn.
Maar goed, ik had wat activiteiten gepland in gedachten voor vandaag. Hoop dat er wat van gaat lukken.

(ja, ik blijf die

Wij zijn gisterenavond bij vrienden geweest. Laat naar bed, om 7 uur klaarwakker. Uiteindelijk om half 9 maar naar beneden gegaan en voel me nu een zombie. Vanmiddag nog maar even liggen.
Gisteren 'Welkom in het rijk der zieken' van Hanna Bervoets gelezen. Ik snapte nog niet alle metaforen van dat rijk der zieken, denk ik, maar alsnog hakte het boek erin. En dan ben ik nog niet zo heel erg ziek. Vooral dingen die over fibro gezegd werden heel herkenbaar. Bervoets heeft dat volgens mij zelf, dus daar zal dat wel op gebaseerd zijn.
Maar goed, ik had wat activiteiten gepland in gedachten voor vandaag. Hoop dat er wat van gaat lukken.
Later is nu