Dochter eet heel weinig

07-08-2019 16:14 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter 11 eet op het moment echt heel weinig

Ze is nooit een grote eter geweest maar nu is het wel heel extreem.
En maak me daar eigenlijk best wat zorgen om (bang dat ze anorexia ontwikkeld)
Of zal dat zon vaart niet lopen?
Star ze heeft alleen buikpijn als er gegeten moet worden
En omdat het nu zo weinig is wat ze eet
Nee zelf geen ervaringen mee gelukkig
Je zou met haar naar de huisarts kunnen gaan voor haar buikpijn en gebrek aan eetlust. Ik zou haar lichamelijk laten nakijken, bloed prikken dat soort dingen. Je kunt dan op dat punt een verklaring of geruststelling krijgen en dat helpt je dochter misschien ook.

Ervaart ze stress, is ze ergens gespannen over? Speelde dit ook al voor de vakanties of verveelt ze zich nu door de vakantie sport, school etc. op een laag pitje staan? Misschien helpt het als je haar laat koken, boodschappen doen etc. en bij koken hoort proeven of het al goed is. Zo heeft mijn dochter vaak al heel wat stiekem gegeten....
pennetje80 schreef:
07-08-2019 17:13

Dat is dan wel bijzonder ja.
pennetje80 schreef:
07-08-2019 17:13
Je geeft aan dat ze tussendoor er niet over klaagt, maar vraag je er dan ook wel eens naar? Of alleen tijdens het eten?
Dat ze er niet over klaagt wil niet zeggen dat het er niet is.
judy_hopps wijzigde dit bericht op 07-08-2019 17:47
0.38% gewijzigd
Pijn moet altijd onderzocht worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn kind eet ook weinig, al jarenlang en we zijn ook bekend hiermee bij de kinderarts en diëtiste
Het is een klein meisje waar ook niet veel in past, snel vol.
Er is een lijst van het Voedingscentrum van wat er op een dag gegeten moet worden en dat haalt ze bij lange na niet.
Wat nu ook meespeelt is een obsessie met gezond eten, voordeel: groentes en fruit eet ze wel na uitleg van de dietiste.
Dit afgewisseld met ideeën uit de media (blaadjes, Instagram etc) over hip eten, dus wel freakshakes willen (enorme milkshakes met een donut en slagroom en marshmallows erop, daar 3 happen van eten, verder voor de foto).
En heel erg bezig met duurzaam en vegetarisch, dus schuldgevoel bij vlees eten en eten weggooien.
Wat weer drama oplevert bij in haar ogen 'teveel' opscheppen want verspilling.
Dat alles maakt het ingewikkeld om haar eten te geven zonder er veel stress of nadruk op te leggen.
De diëtiste kent het 'type' gelukkig en heeft veel goede en nuchtere tips.
Waaronder dus gewoon doen eens in de zoveel tijd zo'n freakshake, zelf laten koken etc.
Ik zou dus een goede diëtiste zoeken, die van ons is gewoon vanuit de ggd.
Bij die van ons gaat het gesprek echt tussen kind en diëtiste, ik zit er maar wat bij.
Pennetje :cheer2: moeder was ook altijd bezig met haar gewicht, vandaar de vraag, laat haar lekker, ik heb een nou ja trauma van Margriet en Libelle
Aangeven dat je je zorgen maakt. Naar de huisarts voor die buikpijn. Haar vragen hoe het zit met dat drinken voor het eten. Waarom doet ze dat?

En begrijp ik goed dat ze dus per dag een kleine avondmaaltijd eet, daarnaast 2 boterhammen en (soms?) 1 tussendoortje?

Ik zou aanraden om toch 2 boterhammen bij de lunch te pakken, uit school altijd een tussendoortje. Gewoon omdat het belangrijk is om voldoende te eten (ook om buikpijn te voorkomen). Wat is haar reactie daarop?
Kijkt je dochter veel op YouTube naar make up tutorials, Botox babes en siliconenshit? Heeft ze dat soort vriendinnen?
Hoe lang en zwaar is je dochter?
Kan het zijn dat ze ‘gewoon’ bewuster gaat eten omdat er bewustzijn is gecreëerd door bijv school, vriendinnen etc?
Valt ze ook af? Waar in de buik is de buikpijn gelokaliseerd? Misschien is het fijn voor je om te lezen wat mijn dochter zoal eet.

Mijn bijna 11 jarige dochter eet:
Ontbijt : 1 boterham met kaas of grillworst en een kop thee (zonder suiker)
Tussendoor : thee of water of ranja met een stuk fruit
Lunch :1 boterham met kaas of grillworst( soms tosti van twee boterhammen ) en een stuk komkommer of tomaatjes of paprika of worteltjes met een kop thee zonder suiker
Tussendoor: kop thee met een roze koek of stroopwafel of iets soortgelijks . Zelf heeft ze vaak geen trek in een tussendoortje en toont ze geen initiatief maar als ik het klaar zet eet ze het eigenlijk altijd op.
Avond : 2 halve aardappels, grote lepel groente en ik schat zo’n 150 gram vlees of een pasta.
hoezoos schreef:
09-08-2019 07:17
Kijkt je dochter veel op YouTube naar make up tutorials, Botox babes en siliconenshit? Heeft ze dat soort vriendinnen?
Die zijn tegenwoordig allemaal ‘thick’ hoor. Dun is niet meer zo’n mode dingetje.
Ik begon ook aan het begin van groep 8 met steeds minder eten. Dat begon met minder snoepen en aan het einde van de eerste klas at ik bijna niets meer. Ik wilde net zo dun zijn als de actrices en zangeressen (bijvoorbeeld de Pussycatdolls, Britney Spears) uit mijn tijd.

Ik dronk ook grote glazen water als ik honger had (in het begin heb je nog honger, daarna wordt je maag steeds kleiner en neemt de honger af) en ik deed ook superlang over heel weinig avondeten, ik kreeg het gewoon niet weg. Ik vond eten ook niet meer lekker. Het was verschrikkelijk.

Dus die glazen water en steeds minder eten klinken in mijn oren wel echt heel zorgelijk. Overigens had ik ook echt niet tegen mijn moeder gezegd dat ik bezig was met minder eten als ze er naar vroeg hoor. Dus heel goed in de gaten houden. Ik zocht overigens niet op internet naar manieren om steeds minder te eten, dus dat je geen websites kunt vinden zegt niets. Dat van het water drinken had ik in een tijdschrift gelezen en voor de rest is het gewoon steeds wat minderen met eten tot je maag zo klein is dat je sowieso na 1 hap al vol zit. Hou ook in de gaten hoe vaak ze zich weegt. Ik stond 3 keer per dag op de weegschaal. Misschien kun je ook een keer meekijken hoe zwaar ze is en dan over 2 maanden weer, dan weet je zeker of ze afvalt of niet. Ik weet alleen niet hoe je dat tegen haar zou moeten zeggen. Aan haar vragen hoe zwaar ze is heeft geen zin, ik loog daar altijd over tegen mijn moeder als ze het vroeg.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Sjulia schreef:
10-08-2019 16:58
Die zijn tegenwoordig allemaal ‘thick’ hoor. Dun is niet meer zo’n mode dingetje.
Jawel, dat betekent een ronde kont. Dus heel slank (slanke taille, platte buik) met een getrainde ronde kont.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
CleopatraVII schreef:
10-08-2019 17:56
Jawel, dat betekent een ronde kont. Dus heel slank (slanke taille, platte buik) met een getrainde ronde kont.
Benen en borsten mogen ook weer meedoen hoor. Het is niet meer dun dunner dunst. (Overigens vaak nog steeds net zo onrealistisch haalbaar) Maar verschil merk ik overal; op de h&m site zijn de modellen bijv echt niet meer zo mager. Size 0 is op zijn retour.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven