Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
nartjie schreef:
10-08-2019 21:09
Cesium, dan krijg je deze taferelen

Afbeelding
Oh, echt?
cesium24 schreef:
10-08-2019 21:17
Oh, echt?
Nee joh, is grapje
Waarom zijn zowel spver als vervanger van spver op vakantie. Lekker handig dit. Voel me nu super klote.
Ik ga het gat maar weer in waar ik thuis hoor. Pijn in jukbeen is niet te harden, al valt het in het niet bij de pijn die Fem heeft op het moment. En dan denk ik jank niet zo.
Oh ja huisarts is ook 3 weken met vakantie, wou toch even weer naar mijn jukbeen laten kijken. En mijn rug en kramp in rug. Wat zou ik nou graag een pijnstiller willen. Mijn vader zei vroeger, ik wil je wel een hengst met de rubberen voorhamer geven
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 10-08-2019 23:08
Reden: Aanvulling
31.35% gewijzigd
Nartjie, natuurlijk hoor je niet in een gat. En natuurlijk mag je huilen. Het is te bizar voor woorden dat er in de vakantieperiode geen adequate hulp is voor je.
Nartjie: :hug: Ik hoop dat je kunt slapen en het dan morgen beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
10-08-2019 19:26
Ik hoor idd van anderen dat ik zulke lieve beleefde kinderen heb die alles lusten( ook met eten was ik streng, ze moesten gewoon alles eten)
Wat me wel vaak verweten wordt door anderen is dat ik ze te krap hou. Dat ze nooit eens lekker kunnen leven. Elk weekend aan de zuip, Nee, dat mogen ze idd niet.
Zoon drinkt helemaal niet, dochter zo nu en dan wat op feestjes of met uitgaan. Wat ze dus pertinent niet van mij mag, want nog geen 18.
En af en toe uitgaan, prima, maar elk weekend vind ik overdreven.
Dat vinden andere ouders stom van mij.
Het zij zo.
Als ze op zichzelf wonen, gaan ze maar de beest uithangen maar niet zolang ze bij mij in huis wonen. Ik hoop dat ze dat dan niet meer willen en hun volwassen verstand gebruiken.

Ik ben daar dus streng in ja. Groot deel is bezorgdheid.
Als ik zie dat er hier in een jaar tijd in de omgeving 15! jongeren zijn overleden door drank en/ of drugsgebruik, dan denk Ik, laat mij maar streng zijn. Ik wil mijn kinderen graag levend houden....
Mijn dochter gaat niet eens echt uit en die is 18, ze drinkt niet, rookt niet enz. Maakt meestal verstandige keuzes. Mijn kinderen ook geen alcohol voor hun 18e hoor. Zoon begon wel eerder te drinken maar dat mocht niet. Alle peuken, wiet of drank of vuurwerk dat ik in zijn kamer vond ging subiet de container in. Ik wil het niet eens in huis hebben. Zijn vader is helaas minder streng. Zoon had op vrijdag altijd scouting (vanaf 16 jaar) en daar bleven ze dan hangen. Daar had ik geen eindtijd voor want dat was 200m verderop.

Ik denk dat ik met sommige dingen streng ben en met andere dingen weer niet. Ik ben wel strenger dan mijn ouders. Al ligt het wel een beetje aan het kind. Bij mijn oudste dochter hoef ik helemaal niet streng te zijn en kan alles in overleg. Bij de jongste drie ben ik echt veel strenger. Ik mocht vroeger heel veel maar overtrad de regels niet, scheet zeven kleuren als ik maar een minuut te laat was. Ik denk wel eens dat ik mijn kinderen soms wat meer vrij moet laten in hun geknutsel enzo maar heb zo geen zin in die zooi steeds... om maar iets te noemen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Op zich lekker geslapen maar werd wakker met knallende koppijn (dat was even weg sinds die lumbaal, wakker worden met hoofdpijn) maar gezien de gespannenheid in mijn kaak zal ik dat vannacht ook wel gehad hebben (ging er ook mee slapen). Bij erge hoofdpijn ga ik kaakklemmen in mijn slaap, maakt het er natuurlijk niet beter op, maar is gewoon een reactie.
Ook mijn rug veel last van, toch een teken dat de druk erg hoog is weer.

Teveel gedaan, maar dan is wel bijna alle vakantiewas erdoor :mrgreen:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Hopelijk heb je nog wat kunnen slapen nartjie :hug:
Echt stom dat er geen vervanging is zeg.
FEM haar pijn was tijdelijk en gaat nu elke dag beter. Ze is bijna van de pijnstillers af. Gisteren heeft ze voor het eerst weer een dienst gedraaid in de zorg. Ging goed, alhoewel een collega commentaar op haar tempo had. Ze moesten er 4 a 5 per persoon doen, dochter had er 5 uit bed geholpen en gedoucht, waaronder een zware patiënt.
Die collega had er maar 3 gedaan! En toch zeuren dat dochter te langzaam was!.
Ze was wel bekaf in de avond maar dat is logisch, geen conditie meer.

Suzy, wat naar van je hoofdpijn. Ik hoop dat het nog wat zakt.

Ik ga zo met man naar schoonmoeder een klusje doen is gelukkig maar 1,5 uur ofzo . Verder nog niet echt plannen voor vandaag.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hier ben ik ook weer even. Bijgekomen van de vakantie en het gaat best goed, dus niet veel te vertellen eigenlijk.

Vandaag een barbecue (zelf georganiseerd) en er komen 12 mensen, dus vanavond zal ik wel geradbraakt zijn. Maar ik vind het altijd zo gezellig als mensen komen eten dat ik dat er graag voor over heb.

Fijne dag allemaal.
Goedemorgen iedereen :sun:

Een bbq Drackie, is daar het weer goed genoeg voor? Inderdaad wel gezellig :)

Jeetje Nartjie, je treft het niet, iedereen tegelijk weg. :hug:

Mijn oudste mocht drinken bij 16 jaar, want dat mocht toen nog van de wet. 3 maanden later niet meer, maar bij hem ben ik dus nooit zo streng geweest daarna. De jongste mocht van mij ook wel af en toe, maar wilde niet. En drinkt met 20 jaar nog steeds niet. (mensen vragen mij wel of ik dat zeker weet, maar ik weet dat hij over zoiets niet zou liegen, waarom zou hij tenslotte)

IK heb ook een rustige dag voor de boeg, hoewel ik eigenlijk de slaapkamer ook wil stofzuigen. Maar dan heb ik altijd zoveel pijn daarna. Dat is het enige stuk huis dat man niet stofzuigt, nouja, en zoons kamer, kennelijk vindt hij dat minder belangrijk ofzo.
Later is nu
Dreamer: hoe gaat het met je oudste? Ik kan me zo voorstellen dat er veel heftige en emotionele momenten in zijn leven zijn. En dan kun je er niet eventjes naar toe.

Bij ons drinken er twee van de drie niet en dat hebben ze niet van hun moeder.
Man is hier de bedachtzame en verstandige.
Goedemorgen,

Hier lekker geslapen en uitgeslapen. Lekker relaxed gedaan.
Ik moet morgenochtend naar de huisarts dus ik wil vandaag wat klusjes in huis doen, alleen werkt mijn lichaam nog niet echt mee.
cesium24 schreef:
11-08-2019 11:32
Dreamer: hoe gaat het met je oudste? Ik kan me zo voorstellen dat er veel heftige en emotionele momenten in zijn leven zijn. En dan kun je er niet eventjes naar toe.

Tja, het gaat z'n gangetje, eigenlijk. Veel pijn, helaas.
Later is nu
Drackie, is het mooi weer bij jullie dan? Hier bewolkt en heel harde wind
Nartjie wat rot dat iedereen tegelijk op vakantie is. Schrijf vooral hier van je af als je dat wilt en als het je helpt.

Suzy; tegen kaakklemmen heeft bij mij logopedie erg geholpen. Ik ging eigenlijk ergens anders voor maar dit hebben we meteen meegenomen. Doordat ik er overdag beter op let en trucjes heb geleerd te ontspannen klem ik ’s nachts ook minder. Bij mij is het echt een teken van stress, maar het triggert wel hoofdpijn.

Ik probeer moed te verzamelen om mijn enorme berg schone was te gaan vouwen en strijken. Helaas zit de vuile was ook al weer de mand van vol, dus het houdt niet op daarna.
"After all this time?" "Always."
Ik heb alvast een afspraak via mij gezondheid.net bij de huisarts gemaakt. Heb gelijk verteld hoe en wat, want dat moet je aangeven. De pijn in mijn rug is niet te harden. Zit gewoon te janken van de pijn. Heb ook de verkramping van bovenrug vermeld. Dat zou wel gewoon spier spanning zijn.
Sterkte nartjie
Ik ga dan ook sterkere pijnstillers eisen. En ik vermoed dat er dan wel weer een x ray worden gemaakt.
cesium24 schreef:
11-08-2019 11:32

Hehe, mijn ouders hadden nooit een restrictie op drinken voor zover ik weet. Heb ooit in groep 8 stiekem een biertje geprobeerd achter de peuterspeelzaal. Een vriendinnetje had die van huis meegenomen samen met 6 rietjes. Vond het vies. Toen ik uitging dronk ik ook nauwelijks, en zeker nooit meer dan twee. Ben één keer teut geweest in mijn hele leven en dat was toen ik voor het eerst zelf op vakantie ging naar Texel. Daar had ik nog niet gegeten toen we gingen ‘kaartjeblazen’. Vervolgens won ik wel van iedereen met armpjedrukken :rofl:
Toen ik Pfeiffer kreeg kon ik sowieso niet meer tegen drank dus heb ook acht jaar nauwelijks alcohol gehad. We drinken verder niet bij de kinderen. Mijn ex dronk altijd alcoholvrij bier en mijn huidige vriend hoogstens 1 biertje.
nartjie schreef:
11-08-2019 14:55
Ik ga dan ook sterkere pijnstillers eisen. En ik vermoed dat er dan wel weer een x ray worden gemaakt.
Daar doe je wijs aan. Pijn hebben we hier allemaal maar het moet nog wel enigzins leefbaar zijn.
Als je helemaal weinig tot niks meer kunt door de pijn , wordt het tijd dat de huisarts een soort van oplossing zoekt. Dat is tenslotte hun werk.
lientje69 schreef:
11-08-2019 17:07
Daar doe je wijs aan. Pijn hebben we hier allemaal maar het moet nog wel enigzins leefbaar zijn.
Als je helemaal weinig tot niks meer kunt door de pijn , wordt het tijd dat de huisarts een soort van oplossing zoekt. Dat is tenslotte hun werk.
Exact!

Zegt de vrouw die al dik anderhalf jaar thuis zit vanwege de pijn :facepalm:

Ben benieuwd wat de huisarts zegt van de recente ontwikkelingen. Meneer ‘misschien is het met twee weken wel over’ de huisarts die het geen reet interesseert.
Hij is alleen maar blij dat hij weer mag snijden.
Lise succes bij de huisarts!

Nartjie wanneer heb jij je afspraak? Huilen van de pijn is toch wel een grens hoor.

Heb zelf ook vanmorgen een afspraak. Zou eigenlijk vorige week een belafspraak met de reumatoloog hebben. Ik netjes alles op papier gezet wat ik wilde vragen, en toen ik na een uur na tijd nog niet was gebeld ben ik zelf gaan bellen. "Nee mevrouw, het was geen belafspraak, het was een notitie voor de reumatoloog om de bloeduitslagen te bespreken." Eh die kan ik zelf ook inzien online. Onstekingswaarden weer ruim 3 keer zo hoog.
Ik was best boos en teleurgesteld toen ze zei verder niks eraan te willen doen.

Dus ik probeer het zo via de huisarts. Ook met pijnbestrijding. Kijken wat zij vindt en aanraadt. Omdat ik ook weer verder onderzoek wil hebben.
Sterkte enb. En wat raar eigenlijk dat ze die uitslagen niet met jou bespreken.
Rommelige nacht met veel dromen gehad.in één droom vreselijk gehuild omdat ik me zo alleen voelde.
Ik moest een route afleggen samen met man, familie en Nick en Simon ( wat die laatste 2 erbij deden, geen idee)
,was een soort wedstrijd.
Grote brokken zware ballast onderweg oppikken en dat bij een kassa afrekenen. En ik telde dat dan aan het eind.
Maar er kwam niemand opdagen.
Dus ik in de stromende regen de hele route in mijn eentje afleggen en ondertussen al die grote brokken optillen en meeslepen. Ze waren onoverkomelijk groot en zwaar en ik heb er uiteindelijk een paar moeten laten liggen.
Bij de kassa bleek ik mijn portomonee niet mee te hebben dus die moest ik halen. Dus ik terug naar een of ander groot feest waar iedereen aan de zuip was en gezellig aan het doen.
Overal zoeken , iedereen lekker aan het feesten en niemand te vinden die me wilde helpen. Als ik iemand van familie zag , of man, ging die ervandoor terwijl ik me door de menigte worstelde om erbij te komen. Uiteindelijk huilend in de regen in een hoekje in elk jaar gezakt. Voelde me zó alleen en in de steek gelaten.
Werd snikkend wakker, helemaal overstuur.

Heb even over deze droom nagedacht. Doe het eigenlijk nog steeds nu.
Nick en Simon snapte ik niet ( had misschien met het spelelement te maken of dat ze " samen " waren)
Maar de rest..
Mooi eigenlijk dat je hoofd zo in metaforen kan denken, zelfs als je slaapt...
Vond het een nare droom maar hij is voor mij best wel duidelijk eigenlijk.
lientje69 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 09:11
0.03% gewijzigd
Eigenlijk een hele mooie duidelijke droom, Lientje. :hug:
Alleen Nick en Simon :rofl: (sorry)

Succes met alle artsen iedereen :redrose:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven