Gezondheid alle pijlers

Niet kunnen poepen ergens anders..

12-08-2019 09:15 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, ongemakkelijk maar er zijn vast meer mensen met dit probleem. :-D

Ik heb al jaren dat ik moeilijk naar de wc kan als ik ergens anders ben dan thuis. Meestal is dat niet zo'n probleem want dan ben ik 1 of 2 dagen weg en dan is dat prima uit te houden. Maar sinds een paar maanden heb ik een vriend en ik ben in de weekenden bij hem.. Maar ik kan dus de weekenden niet naar de wc. Ik heb wel aandrang maar op het moment dat ik ga zitten lijkt de boel te blokkeren en lukt het gewoon niet.

Na een paar dagen heb ik dan ook echt wel buikpijn en de seks is ook niet prettig meer.
Het gekke is dat het meer lijkt dat ik niet kan als hij er is.. Bij mijn vorige relatie kon ik ook nooit in de weekenden bij hem thuis maar als ik op maandag in de trein zat moest ik direct..

Zijn er mensen die dit herkennen en hoe gaan jullie hiermee om? Zijn er dingen die ik kan doen of gaat dit gewoon tijd kosten? Meer vezels eten, werkt dat?

Bedankt!
Over het algemeen hoef ik niet te poepen als ik niet thuis ben behalve als ik echt hoge nood heb als iets net verkeerd is gevallen ofzo (geen voedsel vergiftiging want na een keer goed schijten is het over). En op vakantie hoef ik vaak alleen de eerste dag niet en dan is het weer normaal zoals thuis alleen wellicht een ander dagdeel.

Voelde me de laatste keer wel erg ongemakkelijk in een restaurant want toen viel dus net even iets verkeerd waardoor ik ook snel naar de WC moest. Maar 2 dames wc's en ik heb 1 WC best een tijd bezet moeten houden en ik hoorde dat er een rij stond. En er was geen lucht verfrisser en geen deo bij. :$
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
12-08-2019 11:06
Over het algemeen hoef ik niet te poepen als ik niet thuis ben behalve als ik echt hoge nood heb als iets net verkeerd is gevallen ofzo
ook op je werk niet?
lilalinda schreef:
12-08-2019 11:30
ook op je werk niet?
Nee, tenzij ik ineens hoge nood heb en dat is de laatste 4 jaar denk ik 1x voorgekomen. Ik ben zo iemand van als ik moet, dan moet ik maar qua grote boodschap heb ik een soort van ritme en dat valt buiten werktijden.
Ik hoef ook nooit te poepen als ik op een ander ben. Toen ik vroeger nog werkte hoefde ik ook nooit tijdens werkuren. Zal wel tussen mijn oren zitten.
Zazamaenade schreef:
12-08-2019 10:09

TO, zet eens een klein krukje onder je voeten als je op de pot zit. Dat helpt om die kringspieren te ontspannen.
https://www.margriet.nl/fitengezond/waa ... et-poepen/
Dit ja. Ik heb een totaal ruptuur gehad en moest daarna naar een bekkenbodemfysio en zij zei me ook: krukje gebruiken, je knieën moeten boven je heupen zitten en dan gewoon wachten. Niet persen oid. Echt wachten. Dus idd lekker op je telefoon of met een boek.
Alle reacties Link kopieren
Probeer zoveel mogelijk naar je onderbuik te ademen. Ook als je bij je vriend bent
Met spanning wordt de onderbuik vaak afgesloten en door die spanning kun je ook niet meer poepen.
Probeer je buik wat losser te maken
Alle reacties Link kopieren
Coda, herkenbaar. Met of zonder vriend ben ik wel van vakantie teruggekomen en wist niet hoe snel ik de voordeur moest opentrekken en naar de WC gaan ... wat een opluchting.
Weet wel dat mijn moeder dit op de camping ook altijd had.
Zo te horen zit het met je vriend wel goed :-) Mijn vriend kan ook heerlijk 's ochtends naar het toilet en dan ben ik "stink"jaloers :-D
Heb er nog altijd last van, en zal het advies van een krukje ook uitproberen. Mijn vader zei vroeger ook dat ik lekker met een boekje moest gaan zitten (ben bijna 60 ;)
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-01-2020 17:48
Reden: privacy
98.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha herkenbaar hoor. En mijn vriend woont in een loft. Dus huiskamer, keuken, eetkamer, slaapkamer, kantoor alles in 1 ruimte met een deur naar de wc.
Vooral de eerste maanden had ik er moeite mee. Totdat ik buikpijn kreeg.
“Ga maar even tv kijken.”
“Maar ik wil helemaal geen tv kijken.”
“Jawel, ga maar even tv kijken. Ik zet de tv wel even aan.”
“Maar waarom? Ik wil geen tv kijken.”
“Ik moet poepen!!”

De keer daarop.
“Ik ga even naar de wc.”
“Zal ik even tv kijken?”
:love:
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Alle reacties Link kopieren
Totaal niet herkenbaar. Ik kan overal.
Heb ook collega's die zeggen dat ze het niet op het werk kunnen, maar daar heb ik geen last van. Als ik moet, dan moet ik.
Ik moet meestal alleen smorgens vlak nadat ik opsta.
De keren dat ik elders aandrang krijg houd ik het op, vind het redelijk aso mensen die overal te pas en onpas een grote boodschap achterlaten.
Mijn vriend hoefde het in het begin ook niet te flikken om mijn pot onder te schijten, hou je effe in totdat je thuis ben dacht ik dan, zo goed ken ik je nog niet.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
12-08-2019 21:20
Totaal niet herkenbaar. Ik kan overal.
Heb ook collega's die zeggen dat ze het niet op het werk kunnen, maar daar heb ik geen last van. Als ik moet, dan moet ik.
Dit inderdaad.
Kan zelfs zo zijn dat ik midden in de stad ineens moet. Nou dan ga ik ff naar de Hema, en hup, weer verder.

Ik denk toch dat het onbewuste spanning/schaamte is.
Wij poepen met de deur open, lopen ook gerust naar elkaar toe om ondertussen iets te vragen, maken ook gerust opmerkingen als ‘Gatver wat heb je gegeten joh, je meurt!’
Dus nee, ik geloof niet dat wij wat dat betreft schaamtegevoel hebben.

Anders eens 2 kiwi’s en een glas lauw water proberen? Gegarandeerd dat je moet.
In Japan hebben ze veel openbare WC's waarbij als je de deur open doet je ineens harde natuur geluiden hoort zoals de zee. Lijkt me ook niet prettig, zit je in de herrie op de pot. Maar iemand zou je toch eens kunnen horen poepen of plassen, dat kan echt niet hoor! :bonk:

Het lijkt me wel vervelend hoor als je op een ander/ op vakantie niet kunt of het niet durft en dan alles maar ophoud. Kende iemand die dat dus niet durfde en die hield het eindeloos op tot thuiskomst. Die slikte zelfs diarree remmers op vakantie zonder diarree te hebben. Gelukkig is persoon uiteindelijk wel over de angst heen gekomen maar het blijft een lastig punt.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 21:40
3.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel bij andere mensen, maar doe het liever niet. Of meerdere deurendicht (wc deur en gangdeur bv). Ook helpt het bij mij om m'n oren dicht te doen, of het licht in de wc uit.

Op werk moest ik er ook echt overheen komen, want er zit echt tijdsdruk achter want licht in de wc werkt daar op een sensor dus na 10/12 minuten gaat hij uit en moet je het hokje uit om hem weer aan te krijgen.

Daar kwam ik overigens op een vervelende manier achter :')
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Tintelfris schreef:
12-08-2019 21:28
Ik moet meestal alleen smorgens vlak nadat ik opsta.
De keren dat ik elders aandrang krijg houd ik het op, vind het redelijk aso mensen die overal te pas en onpas een grote boodschap achterlaten.
Mijn vriend hoefde het in het begin ook niet te flikken om mijn pot onder te schijten, hou je effe in totdat je thuis ben dacht ik dan, zo goed ken ik je nog niet.

Dit is niet serieus toch?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij trouwens wel herinneren dat ik toen ik een jaar of 5 was, een keer op school diarree had en dat vond ik altijd eng want het is totaal anders dan 'normaal'. Heb toen bijna 1,5 week niet durven poepen en man man wat had ik een buikpijn.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
mcsteamy schreef:
12-08-2019 21:39
Dit is niet serieus toch?
Ik vind het net zoiets als scheten laten.
We hebben allemaal weleens de drang maar dat betekent niet dat je het overal maar de vrije loop moet laten.
Alle reacties Link kopieren
Tintelfris schreef:
12-08-2019 21:42
Ik vind het net zoiets als scheten laten.
We hebben allemaal weleens de drang maar dat betekent niet dat je het overal maar de vrije loop moet laten.
En waar zijn WC's dan precies voor volgens jou?
Alle reacties Link kopieren
gaat het om het geluid of de stank, TO? :-D
Alle reacties Link kopieren
Tintelfris schreef:
12-08-2019 21:42
Ik vind het net zoiets als scheten laten.
We hebben allemaal weleens de drang maar dat betekent niet dat je het overal maar de vrije loop moet laten.
Poepen is echt heel normaal hoor. Mag je vriend wel plassen in jouw toiletpot?
Tintelfris schreef:
12-08-2019 21:28
Ik moet meestal alleen smorgens vlak nadat ik opsta.
De keren dat ik elders aandrang krijg houd ik het op, vind het redelijk aso mensen die overal te pas en onpas een grote boodschap achterlaten.
Mijn vriend hoefde het in het begin ook niet te flikken om mijn pot onder te schijten, hou je effe in totdat je thuis ben dacht ik dan, zo goed ken ik je nog niet.
Dan kom ik niet op bezoek bij jou. Want als ik het lang op moet houden krijg ik heel erge buikpijn en wordt ik duizelig en als ik dan nog net iets langer wacht dan komt het gewoon en schijt ik in m'n broek en nee geen zin om met een poep broek rond te lopen omdat ik bij een vriend of vriendin niet mocht schijten op de pot. Als ik aandrang krijg dan moet ik gewoon zo snel mogelijk een wc vinden. Daarnaast is ophouden erg ongezond en kun je daar allerlei klachten enzo door krijgen. Dat wens je toch niemand toe?

En scheten, tja die laat ik ook gewoon. Ben er inmiddels achter dat ik waarschijnlijk een beetje lactose intolerant ben wat resulteert in winderigheid dus daar probeer ik rekening mee te houden aar scheten ophouden of voor iedere scheet die dwars zit naar de wc hollen... Doet me denken aan de juf van groep 4 van de basisschool, moesten we voor een scheet naar de wc, maar dat moest wel gevraagd worden en als de slinger weg was dan moest je wachten, kreeg ik een keer straf omdat ik een scheet had gelaten in de klas.
minnimouse schreef:
12-08-2019 21:43
En waar zijn WC's dan precies voor volgens jou?
Mijn wc mag gebruikt worden in noodgevallen en dat is het naar mijn idee gewoon vaak niet bij de meeste mensen.
Vind het bijna een schending van mijn priveruimte als iemand bij mij op bezoek komt die ik nog maar amper ken en al meteen een grote boodschap neerplempt. Is voor mij hetzelfde als dat ik jouw huis betreed en je koelkast leeg vreet.
Dat vraag je eerst.
Alle reacties Link kopieren
Tintelfris schreef:
12-08-2019 21:58
Mijn wc mag gebruikt worden in noodgevallen en dat is het naar mijn idee gewoon vaak niet bij de meeste mensen.
Vind het bijna een schending van mijn priveruimte als iemand bij mij op bezoek komt die ik nog maar amper ken en al meteen een grote boodschap neerplempt. Is voor mij hetzelfde als dat ik jouw huis betreed en je koelkast leeg vreet.
Dat vraag je eerst.
En als iemand zou vragen 'Zou ik even naar de wc mogen' als je diegene nog niet zo kent? Hoe wijs je zoiets netjes af dan?
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
TsumTsum schreef:
12-08-2019 21:49
Dan kom ik niet op bezoek bij jou. Want als ik het lang op moet houden krijg ik heel erge buikpijn en wordt ik duizelig en als ik dan nog net iets langer wacht dan komt het gewoon en schijt ik in m'n broek en nee geen zin om met een poep broek rond te lopen omdat ik bij een vriend of vriendin niet mocht schijten op de pot. Als ik aandrang krijg dan moet ik gewoon zo snel mogelijk een wc vinden. Daarnaast is ophouden erg ongezond en kun je daar allerlei klachten enzo door krijgen. Dat wens je toch niemand toe?

En scheten, tja die laat ik ook gewoon. Ben er inmiddels achter dat ik waarschijnlijk een beetje lactose intolerant ben wat resulteert in winderigheid dus daar probeer ik rekening mee te houden aar scheten ophouden of voor iedere scheet die dwars zit naar de wc hollen... Doet me denken aan de juf van groep 4 van de basisschool, moesten we voor een scheet naar de wc, maar dat moest wel gevraagd worden en als de slinger weg was dan moest je wachten, kreeg ik een keer straf omdat ik een scheet had gelaten in de klas.

Laat je gewoon scheten in het bijzijn van anderen? Waarom zou je dat doen?
Dat is voor jezelf toch ook gênant en je valt je omgeving ongevraagd lastig met de stank, kan daar heel chagrijnig van worden.
Ik vraag als ik bij mensen op bezoek ben nooit of ik naar de WC mag, vraag alleen waar de WC is als ik moet en ik weet het nog niet. Bezoek vroeg het wel eens aan mij en dan is het enige antwoord "Natuurlijk, daar is de WC".

Hier heeft ook wel eens een hoog zwangere vrouw aangebeld of ze heel snel even naar de WC mocht. Die mocht van mij ook even snel want de WC zit hier bij de voordeur. Normaal zou ik dat niet snel toelaten trouwens,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven