Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
maandag 12 augustus 2019 om 18:34
maandag 12 augustus 2019 om 19:40
Hahaha! Lientje Lientje toch
Mijn rustige middagje werd minder rustig dan gepland. Zat lekker te forummen. Staat ineens mijn broertje voor mijn neus!!! Weer terug van wereldreis! Zo leuk! Heb ze net naar de trein gebracht. Slapen in het huis van mijn ouders die morgen terugkomen van vakantie en dus nog van niets weten, hehe.

Mijn rustige middagje werd minder rustig dan gepland. Zat lekker te forummen. Staat ineens mijn broertje voor mijn neus!!! Weer terug van wereldreis! Zo leuk! Heb ze net naar de trein gebracht. Slapen in het huis van mijn ouders die morgen terugkomen van vakantie en dus nog van niets weten, hehe.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

maandag 12 augustus 2019 om 20:02
Pijnpatiënten zijn per definitie een beetje eigenwijs toch 
Wat een leuke verrassing Suzy!
Ik moet morgen voor de laatste keer naar de fysiotherapeut. Althans, dat is zijn planning. Wel jammer, want mijn lijf heeft er wel baat bij.
Verder eindelijk weer eens mijn mailbox bijgewerkt. Ik zal blij zijn als mijn bestuursperiode erop zit. Dat scheelt een hoop mail.

Ik moet morgen voor de laatste keer naar de fysiotherapeut. Althans, dat is zijn planning. Wel jammer, want mijn lijf heeft er wel baat bij.
Verder eindelijk weer eens mijn mailbox bijgewerkt. Ik zal blij zijn als mijn bestuursperiode erop zit. Dat scheelt een hoop mail.
maandag 12 augustus 2019 om 20:08
Hi! De film was suuuuper leuk, alleen geen zakdoekjes nodig gehad, Suzy :p
Zelfs in de pauze nog een beetje dropjes geschept wat ik eng vond maar waar ik wel zin in had.
Daarna nog naar de fysio geweest, nek/bovenrug zit ingetaped, hopelijk kan ik vannacht iets beter slapen, is al drie weken een beetje kwakkelen qua slaap.
Zelfs in de pauze nog een beetje dropjes geschept wat ik eng vond maar waar ik wel zin in had.
Daarna nog naar de fysio geweest, nek/bovenrug zit ingetaped, hopelijk kan ik vannacht iets beter slapen, is al drie weken een beetje kwakkelen qua slaap.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

maandag 12 augustus 2019 om 20:45
Bij mijn sterrenbeeld niet. Ik ben weegschaal. Wikken en wegen en twijfelen.
Wat leuk ook voor je ouders Suzy! Hoe lang is hij weggeweest?
Lise, heb je nog genoeg vergoeding over voor de fysio? Dan kan je ook een soort onderhoudsbehandelingen vragen hè . Als jij er baat bij hebt.
Kohaku, ik ga duimen dat je lekker slaapt vanacht.
Lise, heb je nog genoeg vergoeding over voor de fysio? Dan kan je ook een soort onderhoudsbehandelingen vragen hè . Als jij er baat bij hebt.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

maandag 12 augustus 2019 om 20:53
@lientje, ik heb nog 18 behandelingen over, na morgen 17. Maar ik moet wel wat overhouden voor na de operatie, als ik geopereerd wordt.
Daar zit ik overigens wel mee in mijn hoofd, met een mogelijke operatie. Ik maak me er ook nogal druk over dat ik per se een kamer alleen wil. Ik wil pertinent niet met een ander op de kamer liggen.
Daar zit ik overigens wel mee in mijn hoofd, met een mogelijke operatie. Ik maak me er ook nogal druk over dat ik per se een kamer alleen wil. Ik wil pertinent niet met een ander op de kamer liggen.
maandag 12 augustus 2019 om 20:58
Oe, jij denkt wel erg ver vooruit Lise. Het is toch nog lang niet zeker dat je geopereerd word?
En zo ja, op welke termijn? Er zijn best nog wel wat wachtlijsten. 17 behandelingen , dat is tot het eind van het jaar bijna elke week één.
Je houd echt nog wel wat over toch?
Als je er baat bij hebt, zou ik er nog even mee doorgaan. Of heb je vaker dan een keer per week fysio?
En zo ja, op welke termijn? Er zijn best nog wel wat wachtlijsten. 17 behandelingen , dat is tot het eind van het jaar bijna elke week één.
Als je er baat bij hebt, zou ik er nog even mee doorgaan. Of heb je vaker dan een keer per week fysio?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

maandag 12 augustus 2019 om 21:07
Wachtlijsten zijn niet zo lang hier, dus theoretisch gezien zou ik in oktober al onder het mes kunnen. Maar inderdaad, ik denk wel ver vooruit Komt ook wel omdat er tenminste weer wat actie is in de zaak.lientje69 schreef: ↑12-08-2019 20:58Oe, jij denkt wel erg ver vooruit Lise. Het is toch nog lang niet zeker dat je geopereerd word?
Ik heb een keer per week fysio, dus ik red het wel inderdaad.

maandag 12 augustus 2019 om 21:14
Niet eigenwijs, volhardend.lise1985 schreef: ↑12-08-2019 20:02Pijnpatiënten zijn per definitie een beetje eigenwijs toch

maandag 12 augustus 2019 om 23:20
maandag 12 augustus 2019 om 23:23
Ze zijn 1 november weggegaan voor onbepaalde tijd. Kon een jaar zijn of drie jaar maar geld ging er sneller doorheen dan verwacht. Ze zijn ook nog even teruggewenst toen mijn tante en de oma van mijn zwager overleed (in dezelfde week, toen waren ze net weg). Ze zijn dus ook al bijna een week terug en leggen iedereen een embargo op hahaha. Ze zijn eerst bij de familie van mijn zwager geweest. Die wonen in het zuiden.lientje69 schreef: ↑12-08-2019 20:45Bij mijn sterrenbeeld niet. Ik ben weegschaal. Wikken en wegen en twijfelen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

dinsdag 13 augustus 2019 om 09:19
Was ik net een beetje bekomen van de toename van pijn van een paar weken geleden, stond ik vanochtend op met hevige rugpijn. Uitstraling valt wel mee dit keer. Misschien doet de zenuwblokkade toch nog iets.
Gisteravond nog even appcontact gehad met de mensendiecktherapeute. Ze zou een verslag maken voor de huisarts en mij een kopietje daarvan sturen. Die had ik echter nog niet ontvangen. Ze had me ook gevraagd haar even op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen als ik dat zelf ook wilde.
Ze was er zelf nogal van overtuigd dat mijn pijn steeds minder door de hernia veroorzaakt werd en steeds meer psychosomatisch werd. Dus toen ik vertelde dat de hernia erger geworden was zei ze meteen dat mijn gevoel dus wel degelijk klopte.
Eind van de ochtend naar de fysiotherapeut. Die zal er ook nog wel iets van vinden, van de uitslag van de mri.
Gisteravond nog even appcontact gehad met de mensendiecktherapeute. Ze zou een verslag maken voor de huisarts en mij een kopietje daarvan sturen. Die had ik echter nog niet ontvangen. Ze had me ook gevraagd haar even op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen als ik dat zelf ook wilde.
Ze was er zelf nogal van overtuigd dat mijn pijn steeds minder door de hernia veroorzaakt werd en steeds meer psychosomatisch werd. Dus toen ik vertelde dat de hernia erger geworden was zei ze meteen dat mijn gevoel dus wel degelijk klopte.
Eind van de ochtend naar de fysiotherapeut. Die zal er ook nog wel iets van vinden, van de uitslag van de mri.
dinsdag 13 augustus 2019 om 10:02

dinsdag 13 augustus 2019 om 10:05
Hier zonnig en herfstig. Heerlijk, ik hou van dit weer. Ik heb al meteen zin om wat herfstaccessoires neer te zetten 
Sterkte Kohaku
@Lientje, in dit geval het gevoel van mijn man dus wel, want die had echt verwacht dat er niks veranderd was. Ik zelf twijfelde wat meer. Reacties uit de omgeving zijn wel heel wisselend.
Kennis/collega-van-man-met-hernia die direct geopereerd werd, vond dat ik me sowieso moet laten opereren en dan was ik met een half jaar van al mijn klachten af. Man heeft maar even uitgelegd dat mijn geval toch iets anders is dan bij haar.
Nu zit ik de tijd uit op de bank tot ik naar de fysio kan en daarna weer in bed kan kruipen.
Man zit onder de jeukende bultjes. Zelf denkt hij van de eikenprocessierups, maar volgens mij kan dat helemaal niet meer.

Sterkte Kohaku

@Lientje, in dit geval het gevoel van mijn man dus wel, want die had echt verwacht dat er niks veranderd was. Ik zelf twijfelde wat meer. Reacties uit de omgeving zijn wel heel wisselend.
Kennis/collega-van-man-met-hernia die direct geopereerd werd, vond dat ik me sowieso moet laten opereren en dan was ik met een half jaar van al mijn klachten af. Man heeft maar even uitgelegd dat mijn geval toch iets anders is dan bij haar.
Nu zit ik de tijd uit op de bank tot ik naar de fysio kan en daarna weer in bed kan kruipen.
Man zit onder de jeukende bultjes. Zelf denkt hij van de eikenprocessierups, maar volgens mij kan dat helemaal niet meer.

dinsdag 13 augustus 2019 om 10:44
Mijn vader is een stier. Ik kén eigenwijs. Mijn moeder en zus zijn ook ram

Maar mijn oma was tweeling... ik denk eigenlijk dat eigenwijsheid meer een familiekwaal is dan sterrenbeeld gerelateerd.

Mijn schoonfamilie is er van overtuigd dat het eigenwijszijn van mijn kinderen bij hén wegkomt. Oké, wat zij willen..

Afijn
Goedemorgen
Ik werd wakker met gigantische hoofdpijn, waar ik in feite ook me ging slapen, dus ben thuis. Zolang ik rustig zit of lig valt het nu mee, maar als ik opsta knalt het erin. Ik ga dus zo weer zitten/liggen.
M'n lichaam doet verder ook in z'n geheel zeer, gezellig. Vraag me dus af of het nog ergens anders door kan komen (ohja, weer misschien) Hoop niet door de nieuwe matrastopper. Man had ook al meer last van pijntjes, maar hij ligt wel lekker. (die topper dus)
Misschien kun je bij de fysio 1x per 2 weken gaan, Lise? En als je na je operatie nog nodig hebt, zit je met oktober ook al bijna in het nieuwe jaar, toch?
Sterkte iedereen
Wanneer komt Mia, Kohaku? Of had je haar nu al?
Later is nu

dinsdag 13 augustus 2019 om 10:47