Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

dinsdag 13 augustus 2019 om 09:40
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?

dinsdag 13 augustus 2019 om 17:31
Je begint natuurlijk bij 't begin.Betty_Slocombe schreef: ↑13-08-2019 13:41"De kaas bij het ontbijt kwam uit de winkel"
Ik vraag me nog steeds af wat zo iemand gedacht had, dat er elke ochtend iemand van het hotel melk zou karnen/de kazen om zou draaien/af zou soppen met zout water?
Namelijk 2 koeien in de tuin die toeristen elke ochtend mogen melken.
Waarop er waarschijnlijk weer klachten komen dat de koeien te luid loeien, dat het gras te hoog staat of dat die koeiendrollen lelijk vloeken bij 't groene gras.
Ik geef zelf eigenlijk alleen positieve recensies.
Als het slecht was zwijg ik.
En ik ben een kieskeurige boeker.
Ik boek niks wat op Booking minder dan een 8.5 heeft en liefst ga ik voor minstens een 9.
En ik lees alle recensies van de laatste jaren door.
Weet ik wat mij te wachten staat en of de parking bijvoorbeeld een ramp is.

dinsdag 13 augustus 2019 om 17:59
Wij spraken met mensen uit ons appartement en die mensen maar klagen dat ze geen schone handdoeken kregen elke dag. Bleek dat ze de handdoeken elke dag weer netjes aan het haakje hingen. Als je schone handdoeken wilde dan was het de bedoeling dat je ze op de grond gooide. Gelukkig hadden ze de andere dag wel schone handdoeken.

dinsdag 13 augustus 2019 om 18:00
Ik vind het wel nuttig als bepaalde informatie als trappen en hellingen benoemd worden. Dan niet in de stijl van "het is een pleurisend naar het strand", maar "hou er rekening mee dat er een trap van ca. 100 treden naar het strand is". Erg handig voor als je niet zo mobiel bent 
Idem dito voor opmerkingen als "hoewel het een vijfpersoonskamer is, kunnen er in de praktijk beter maximaal drie personen in". Wel een puntje van kritiek, maar tegelijkertijd nuttige informatie zonder de lokatie helemaal de grond in te boren.

Idem dito voor opmerkingen als "hoewel het een vijfpersoonskamer is, kunnen er in de praktijk beter maximaal drie personen in". Wel een puntje van kritiek, maar tegelijkertijd nuttige informatie zonder de lokatie helemaal de grond in te boren.

dinsdag 13 augustus 2019 om 18:02
Er schiet me een verhaal binnen van de reisbegeleider toen ik naar China ging.
Die had wel eens mensen in de groep die aangaven geen Chinees te lusten. Zo was er ook een gezin met 2 pubers die weigerden Chinees te eten dus die ouders zaten van ellende iedere avond bij de Burger King, Mac, Pizza Hut etc. En de reis was 3 weken en je kwam ook op plekken waar ze die fastfood ketens niet hadden. Drama!
Pubers vonden naast het eten China ook niet veel aan.
Ik dacht echt wat bezielde die ouders om met de kinderen 3 weken naar China te gaan en er dan ook nog in mee gaan om iedere avond bij zo'n fastfood keten te eten.
Die had wel eens mensen in de groep die aangaven geen Chinees te lusten. Zo was er ook een gezin met 2 pubers die weigerden Chinees te eten dus die ouders zaten van ellende iedere avond bij de Burger King, Mac, Pizza Hut etc. En de reis was 3 weken en je kwam ook op plekken waar ze die fastfood ketens niet hadden. Drama!
Pubers vonden naast het eten China ook niet veel aan.
Ik dacht echt wat bezielde die ouders om met de kinderen 3 weken naar China te gaan en er dan ook nog in mee gaan om iedere avond bij zo'n fastfood keten te eten.
dinsdag 13 augustus 2019 om 18:05
Ja eens.quattro-stagioni schreef: ↑13-08-2019 18:00Ik vind het wel nuttig als bepaalde informatie als trappen en hellingen benoemd worden. Dan niet in de stijl van "het is een pleurisend naar het strand", maar "hou er rekening mee dat er een trap van ca. 100 treden naar het strand is". Erg handig voor als je niet zo mobiel bent
Zo was ons appartementje in Sevilla geschikt voor 4 personen maar wij hebben de tweede kamer met stapelbed, zonder raam, gebruikt om onze koffer te stallen en kleren neer te leggen. Je kon je kont niet keren in de slaapkamer anders.
Als tip ook meegegeven om een ouderwetse fluitketel of waterkoker neer te zetten, toch makkelijker om thee te zetten dan in een pannetje.

dinsdag 13 augustus 2019 om 18:11
In Zuid-Europese landen moet je ook nooit een accommodatie boeken voor het aantal personen waarmee je bent, altijd ruimer. Ik ben er appartementen tegengekomen met 1 slaapkamer die volgens de site voor 6 personen waren. Nu hebben wij gelukkig een klein gezin, en met drie personen zit je in een vijfpersoonsaccommodatie nog wel aardig. De afstand naar het strand wordt ook altijd hemelsbreed aangegeven, dus het kan gebeuren dat het strand op 100 meter afstand alleen te bereiken is via een steil pad van 500 meter lang. Dat soort dingen haal je dan wel uit de recensies.

dinsdag 13 augustus 2019 om 18:15
In dat geval zijn recensies erg nuttig, ja. Dat soort informatie (en of de directe omgeving hellend of vol trappen is) zie je helaas zelden op de boekingssites.MinkeDeWit schreef: ↑13-08-2019 18:11In Zuid-Europese landen moet je ook nooit een accommodatie boeken voor het aantal personen waarmee je bent, altijd ruimer. Ik ben er appartementen tegengekomen met 1 slaapkamer die volgens de site voor 6 personen waren. Nu hebben wij gelukkig een klein gezin, en met drie personen zit je in een vijfpersoonsaccommodatie nog wel aardig. De afstand naar het strand wordt ook altijd hemelsbreed aangegeven, dus het kan gebeuren dat het strand op 100 meter afstand alleen te bereiken is via een steil pad van 500 meter lang. Dat soort dingen haal je dan wel uit de recensies.

dinsdag 13 augustus 2019 om 18:32
Ik snap zowiezo niet hoe hotels de kamers indelen. Ik betaal altijd de 1 persoons toeslag bij rondreizen want wil geen vreemde op de kamer en de reizen die ik maak zijn toch al duur dus dan kan er dat nog wel bij.
Een keer kwam een reisgenoot naar me toe: "Hey Tsum, kun jij op je 1 persoonskamer je koffer wel kwijt?" Dus ik gaf aan dat ik die achter m'n bed rolde. Reisgenoot keek in mijn kamer: "Oh jouw kamer is net zo groot als die van ons en jij hebt zelfs nog een tafeltje met een stoel! Dat hebben wij ook niet." Bleek dat kamer van reisgenoot inderdaad net zo groot was en er 2 smallere bedden in stonden. Voor dat tafeltje met stoel was geen plek meer. En ik had ook een keer een kamer met een grote hal met kaptafel en grote kast. Liep ik het slaap gedeelte in had ik aan de ene kant 2 grote bedden en aan de andere kant een heel ruim zit gedeelte met TV, nog een kastje etc. De kamer was minstens 2x zo groot als mijn slaapkamer. Terwijl sommige koppels ook weer een kleinere kamer hadden.
Een keer kwam een reisgenoot naar me toe: "Hey Tsum, kun jij op je 1 persoonskamer je koffer wel kwijt?" Dus ik gaf aan dat ik die achter m'n bed rolde. Reisgenoot keek in mijn kamer: "Oh jouw kamer is net zo groot als die van ons en jij hebt zelfs nog een tafeltje met een stoel! Dat hebben wij ook niet." Bleek dat kamer van reisgenoot inderdaad net zo groot was en er 2 smallere bedden in stonden. Voor dat tafeltje met stoel was geen plek meer. En ik had ook een keer een kamer met een grote hal met kaptafel en grote kast. Liep ik het slaap gedeelte in had ik aan de ene kant 2 grote bedden en aan de andere kant een heel ruim zit gedeelte met TV, nog een kastje etc. De kamer was minstens 2x zo groot als mijn slaapkamer. Terwijl sommige koppels ook weer een kleinere kamer hadden.

dinsdag 13 augustus 2019 om 18:41
Mijn zusje vertelde zo'n naar verhaal over cuba.Hillegonda1 schreef: ↑13-08-2019 13:02Ik vind het afschuwelijk en mijd die plekken als de pest.
Een beetje decadent op mijn vette reet liggen vreten en drinken in hun mooie baaitjes (vaak in een hotel van een internationale keten, dus nauwelijks geld dat naar de locals vloeit) en dan met een arrogant hoofd de straatverkopers afpoeieren die daar nota bene op straat staan omdat ze niet op het strand (van de hotels) mogen komen.
Ik zag een docu-film waarbij in Kenia zelfs een touw gespannen was op het strand waar de locals achter moeten blijven en die stonden daar dan op wacht tot er een toerist op zou staan en een wandelingetje zou maken naar de branding.
Dan blijf ik liever in Europa.
Daar zaten ze op het eind van de reis op een luxe resort, blijkbaar met andere regels dan de rest van het land wat betreft import eten enzo
(tegenvaller van de eeuw, zgn westers eten maar heel vies, ze kregen bijna heimwee naar de grauwe prutjes tijdens de rest van de reis maar er was wel frisdrank etc).
Je kon vanaf een deel van het land naar het resort zwemmen.
Er stonden jonge mensen halverwege in zee te bedelen om snoep als je een stukje zwom.
Mijn zusje stond lekker in de branding met haar iPhone muziek te luisteren.
Tot grote horror van andere gasten is ze naar een jongen toegewaad die smeekte om wat muziek.
Er stonden uiteindelijk drie jongens in een soort rijtje die ieder om 1 liedje van een bekende artiest vroegen
(Denk Madonna ofzo).
De andere mensen op het strand vonden het allemaal maar niks en waren echt bang.
Ze zei dat ze zo zielig en smekend keken en zo blij waren met de muziek.
In het hotel kreeg ze ook van het personeel flink op haar flikker.
Je mocht blijkbaar onder geen beding met die mensen praten, risico van diefstal van je telefoon etc.
Ik was ook wel boos omdat het gevaarlijk klonk, maar zelf zei ze dat ze het zo weer zou doen.

dinsdag 13 augustus 2019 om 18:47
Wij zagen via een spiegel een Russin een keer een hele stapeltaart in haar tas stoppen.Blondie456 schreef: ↑13-08-2019 11:50Wij hebben ook nare ervaringen met Russen. Die pakken heel veel van het buffet en laten de helft staan. Ik boek ook geen hotels meer waar ook Russen komen. Veel hotels tegenwoordig maken daar reclame mee met Rus vrije hotels.
En ik liet een Rus voor omdat hij te dicht op me stond, en hij pakt zo de laatste acht croissants. Gaat aan de tafel naast me zitten, neemt een hap, laat de rest staan. Bizar.
dinsdag 13 augustus 2019 om 18:57
Doet me denken aan een aflevering van Bed&Breakfast (of hoe heet dat programma). Daar stond bij het ontbijt supermarkt broodbeleg op tafel en de eigenaar van de B&B vertelde heel trots over "lokale producten" omdat hij die spullen in de lokale supermarkt had gekocht (en het waren gewoon standaard producten, Hero of Calve of zo).Betty_Slocombe schreef: ↑13-08-2019 13:41"De kaas bij het ontbijt kwam uit de winkel"
Ik vraag me nog steeds af wat zo iemand gedacht had, dat er elke ochtend iemand van het hotel melk zou karnen/de kazen om zou draaien/af zou soppen met zout water?

dinsdag 13 augustus 2019 om 18:58
Dat zijn zonder uitzondering de verhalen die ik ook hoor. Meer opscheppen dan een normaal mens op kan en dan bijna alles laten staan.
Onbegrijpelijk. Ik kan me voorstellen dat een individu zich niet kan gedragen met eten. Maar zoveel mensen van één nationaliteit?

dinsdag 13 augustus 2019 om 19:02
klavertje-vier2019 schreef: ↑13-08-2019 12:59Deze kennen jullie vast ook wel, maar moet er toch wel weer om lachen nu ik ze teruglees:
https://www.prijsvrij.nl/weblog/reisnie ... ieklachten

Dit kan niet echt zijn, toch?

Later is nu
dinsdag 13 augustus 2019 om 19:03
Ja ik heb dat ook gezien in Turkije, zo asociaal.quattro-stagioni schreef: ↑13-08-2019 18:58Dat zijn zonder uitzondering de verhalen die ik ook hoor. Meer opscheppen dan een normaal mens op kan en dan bijna alles laten staan.
Onbegrijpelijk. Ik kan me voorstellen dat een individu zich niet kan gedragen met eten. Maar zoveel mensen van één nationaliteit?

dinsdag 13 augustus 2019 om 19:04
Een leerling van Russisch-Poolse afkomst vertelde me eens dat hij van huis uit geleerd had dat het onbeleefd is om meerdere keren naar een buffet te lopen. Een keer lopen en je bord volladen zou dan minder onbeleefd zijn, al zou hij een klap van zijn moeder krijgen als hij zijn bord niet leegat.quattro-stagioni schreef: ↑13-08-2019 18:58Dat zijn zonder uitzondering de verhalen die ik ook hoor. Meer opscheppen dan een normaal mens op kan en dan bijna alles laten staan.

dinsdag 13 augustus 2019 om 19:04
Er was in een hotel waar ik was kreeft op een bijzondere avond.
Ik denk dat twee groepen mensen de kreeft hebben gezien, en het was alleen naar stapelen en er raar mee doen en vooral niet opeten.
De kinderen mochten ook lollig doen met eten, dus ijs en rijst en gehakt en chocola over elkaar heen gooien en dat was dan humor. En vooral niet opeten
Wij dachten dat het misschien nog vanuit het communisme kwam, niet kunnen omgaan met weelde.

dinsdag 13 augustus 2019 om 19:08
Ik las trouwens net een review van Wildlands van iemand die met zijn dochter naar Wildlands gegaan was, het park uit was en toen zijn kaartje aan zijn vrouw gaf zodat zij ook nog met dochter naar binnen kon. En dat mocht niet van de mensen daar. Dat was toch stom, want "denken ze daar nou echt dat we hier voor onszelf naartoe gaan?"
dinsdag 13 augustus 2019 om 19:23
Nee, geen rare vraag op zich. Het was geen strandvakantie, maar echt een rondreis met veel cultuur, geschiedenis, etc. Dan neem ik aan dat je je verdiept in de landen waar je heen gaat.PoesinBoots schreef: ↑13-08-2019 17:17Is dat zo'n rare vraag dan?
Ik heb ook even moeten googelen om te leren dat ze Spaans spreken in Guatemala. Zal dan wel heel dom zijn.
every journey starts with a single step

dinsdag 13 augustus 2019 om 20:10
firedraakje schreef: ↑13-08-2019 19:23Nee, geen rare vraag op zich. Het was geen strandvakantie, maar echt een rondreis met veel cultuur, geschiedenis, etc. Dan neem ik aan dat je je verdiept in de landen waar je heen gaat.
Nou. Vreselijk.

dinsdag 13 augustus 2019 om 20:17
Mijn zus had eens een fittie voor haar in de kassarij omdat een paar Nederlandse ouders vonden dat zij ook onder ‘begeleiders’ vielen bij Plopsaland en derhalve geen entree hoefden te betalen (bordje ging duidelijk over zorgbegeleiders van mindervaliden of woonbegeleiders van groepen geestelijk gehandicapten).Betty_Slocombe schreef: ↑13-08-2019 19:08Ik las trouwens net een review van Wildlands van iemand die met zijn dochter naar Wildlands gegaan was, het park uit was en toen zijn kaartje aan zijn vrouw gaf zodat zij ook nog met dochter naar binnen kon. En dat mocht niet van de mensen daar. Dat was toch stom, want "denken ze daar nou echt dat we hier voor onszelf naartoe gaan?"
Zus verzuchtte tegen zwager: “Hoe krijgen ze het verzonnen”. Nou, toen ging die mevrouw los op zus dat zij ‘duidelijk zo’n stomme k*t was die nog met haar reet in die kinderattracties ging zitten’.

dinsdag 13 augustus 2019 om 20:33
Zwembaden zijn vaak ook leuk vermaak bij Franse campingrecensies.
Dan staat er op de site van de camping dat er een zwembad is van 7m x 3m. En dan schrijven boze gasten dat het zwembad belachelijk klein is. Tja, op een camping met <50 plaatsen kun je geen 25-meterbad verwachten.
Of er staat dat de campinggasten gratis gebruik kunnen maken van het naastgelegen openbare zwembad. En dan zijn mensen boos dat het halve dorp ook gebruik kwam maken van het zwembad.
Dan staat er op de site van de camping dat er een zwembad is van 7m x 3m. En dan schrijven boze gasten dat het zwembad belachelijk klein is. Tja, op een camping met <50 plaatsen kun je geen 25-meterbad verwachten.
Of er staat dat de campinggasten gratis gebruik kunnen maken van het naastgelegen openbare zwembad. En dan zijn mensen boos dat het halve dorp ook gebruik kwam maken van het zwembad.

dinsdag 13 augustus 2019 om 21:14
Echt...Betty_Slocombe schreef: ↑13-08-2019 20:40In Tunesië: belachelijk dat er ook plaatselijke bevolking op het strand was. Ja, dat is zoiets met een strand, daar mogen soms ook andere mensen op.
Sommige mensen zijn nog te dom om te poepen...