Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
woensdag 14 augustus 2019 om 22:59
Was een grapjelientje69 schreef: ↑14-08-2019 20:59Soms lukt dat wel nartjie maar dam laadt hij veel langzamer .
Dat heeft mijn moeder met haar tablet
Sterkte met het gesprek morgen.
Yellow jij ook sterkte.
Cesium, raar is dat hè zo'n jong broekie als hulpverlener.
Dat heb ik dus nu met mijn psycholoog.
Suzy , ik zal wel niet helder zijn na mijn werkdag maar knoflook en Dreamer? Heb er vast overheen gelezen.

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 14 augustus 2019 om 23:07
Szoons schoolspullen zijn binnen. Vandaag zijn fiets opgehaald. Allemaal super geregeld via stichting leergeld. Mooie fiets van de fietsenwinkel hier en tas van bol. Alleen mocht ie dan ook bij bol de schoolspullen kopen maar dat sloeg nergens op, zo duur daar! Een schrift voor €5,50 enzo... de rekenmachine die overal €10,- is daar dan €15,-. Dat konden we daar echt niet allemaal redden. Dus die cadeaukaarten maar zoveel mogelijk opgemaakt en de rest bij Hema. Belachelijk ook om een geodriehoek te kopen voor bijna 3 euro bij bol terwijl ze bij Hema 50ct zijn... maar heel fijn dat het zo kan allemaal voor mijn vriend zo want die waardeloze moeder draagt totaal niets bij terwijl ze ondertussen leeft als een God in Frankrijk.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 15 augustus 2019 om 05:22
Wat apart dan dat ze dat niet goedkoper doen Suzy, dan kunnen er nog meer kinderen geholpen worden.
Maar wel onwijs fijn dat zoiets bestaat zeg!
Hier een vroegspook. Ik ga er altijd even uit om half vijf om man zijn brood te smeren en hem uit te zwaaien. Daarna nog even mijn bed in. Maar nu gaat dochter haar eerste lange dag weer werken en die breng ik weg want anders moet ze om kwart voor zes op de fiets door een regenachtige polder drie kwartier fietsen. Morgen ook zo. Dat red ze niet, haar conditie is nog steeds erg slecht.
Dus blijf ik nu maar op, want dochter moet er om half zes uit.
Afwasmachine leeggehaald, aardappelen geschild, de bloemkool in roosjes en de was draait. Goeiemorgen!
Goed bezig zo vroeg.
Ooit was ik een ochtendmens, tegenwoordig ben ik gewoon altijd moe.
Eerst maar eens ontbijten.
Maar wel onwijs fijn dat zoiets bestaat zeg!
Hier een vroegspook. Ik ga er altijd even uit om half vijf om man zijn brood te smeren en hem uit te zwaaien. Daarna nog even mijn bed in. Maar nu gaat dochter haar eerste lange dag weer werken en die breng ik weg want anders moet ze om kwart voor zes op de fiets door een regenachtige polder drie kwartier fietsen. Morgen ook zo. Dat red ze niet, haar conditie is nog steeds erg slecht.
Dus blijf ik nu maar op, want dochter moet er om half zes uit.
Afwasmachine leeggehaald, aardappelen geschild, de bloemkool in roosjes en de was draait. Goeiemorgen!
Goed bezig zo vroeg.
Ooit was ik een ochtendmens, tegenwoordig ben ik gewoon altijd moe.
Eerst maar eens ontbijten.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
donderdag 15 augustus 2019 om 05:44
donderdag 15 augustus 2019 om 08:04
Jeetje Lientje, je had er al een dag opzitten op het moment dat mijn wekker afliep 
Ik heb dus welgeteld 1x brood gesmeerd voor m'n man he. En toen had hij héél veel haast (want verslapen) Hij doet het trouwens ook niet voor mij hoor. Alleen toen ik zwanger was, kreeg ik beschuitjes met kaas op bed (en hij heeft een hekel aan kaas) tegen de ochtendmisselijkheid. (hij heeft een nog grotere hekel aan kotsgeluiden
)
Ik denk dat het de hormonen waren, die omsloegen gisteren. Als het de knoflook was, eet ik dat in het vervolg bij elke maaltijd
Dat gevoel dat ik bij het koken had, heb ik een keer gehad toen ik tijdens stage voor de klas stond en ongesteld werd. Middenin een zin wist ik niets meer, licht in het hoofd en duizelig. Gelukkig was ik aan het eind van de uitleg en heb ik ze aan opgaven kunnen zetten. De leerlingen hebben er niets van gemerkt, de stagebegeleidster vond dat ik goed gereageerd had. Ik was alláng blij dat ik niet ter plekke ingestort was.

Ik heb dus welgeteld 1x brood gesmeerd voor m'n man he. En toen had hij héél veel haast (want verslapen) Hij doet het trouwens ook niet voor mij hoor. Alleen toen ik zwanger was, kreeg ik beschuitjes met kaas op bed (en hij heeft een hekel aan kaas) tegen de ochtendmisselijkheid. (hij heeft een nog grotere hekel aan kotsgeluiden

Ik denk dat het de hormonen waren, die omsloegen gisteren. Als het de knoflook was, eet ik dat in het vervolg bij elke maaltijd

Later is nu

donderdag 15 augustus 2019 om 08:43

donderdag 15 augustus 2019 om 08:55
Goedemorgen,
Ik ben ook meer een avondmens, maar ik probeer er, sinds ik ziek thuis zit, wel tussen acht uur en half negen uit te gaan. Vandaag is dat zowaar ook gelukt, ondanks dat ik weer slecht geslapen heb.
Ik hoef niks te doen vandaag, behalve mijn radio-item. Zoals gewoonlijk moet ik dat ook nog voorbereiden. Ik heb beloofd dat te blijven doen, ondanks dat ik stop met het vrijwilligerswerk, maar ik twijfel steeds meer of ik hier wel mee door wil gaan.
Morgen naar het UWV...
Ik ben ook meer een avondmens, maar ik probeer er, sinds ik ziek thuis zit, wel tussen acht uur en half negen uit te gaan. Vandaag is dat zowaar ook gelukt, ondanks dat ik weer slecht geslapen heb.
Ik hoef niks te doen vandaag, behalve mijn radio-item. Zoals gewoonlijk moet ik dat ook nog voorbereiden. Ik heb beloofd dat te blijven doen, ondanks dat ik stop met het vrijwilligerswerk, maar ik twijfel steeds meer of ik hier wel mee door wil gaan.
Morgen naar het UWV...

donderdag 15 augustus 2019 om 10:01
Als dan toch iedereen de deur uit is, ga dan zelf nog even lekker liggen

donderdag 15 augustus 2019 om 10:05
Gelukkig klaagt elke tiener dat zij ‘als enige van de klas ...’cesium24 schreef: ↑15-08-2019 08:43Wat zijn jullie vroege vogels, zeg! Ik ben echt een avondmens, mijn hele leven al.
‘s Morgens kan ik gewoon niet op gang komen. Mijn kinderen klaagden wel eens dat zij als enigen uit de klas zelf brood moesten smeren. Als tieners dan, toen ze klein waren natuurlijk niet.
Het is hier heel erg afhankelijk van hoe het met mij gaat of ik op gang komt ‘s ochtends maar het maakt wel erg veel verschil sinds ik geen ami meer gebruik, sindsdien kom ik echt een heel stuk makkelijker mijn bed uit. Vroeger voor ik de Pfeiffer had was ik gewoon een hele dag mens. Energie vanaf het opstaan tot ‘s avonds laat.
donderdag 15 augustus 2019 om 10:09
Vanmiddag een fysiek deel revalidatie dus in de oefenzaal. Heb er op zich wel zin in maar ben ook zo ontzettend moe dat ik al omval als ik sta. Maar ja, we gaan toch maar hè. Ik wil zo graag mijn conditie weer op peil hebben. Wel fijn om te horen trouwens: een van de eerste dingen die mijn broertje en zwager zeiden: zo jij bent flink afgevallen!

donderdag 15 augustus 2019 om 10:23
Net een half uurtje uit mijn kist gekropen. Straks naar afspraak en apotheek. Gelukkig is het droog nu. De heren zijn weer de rangorde aan het bepalen. Doe dat als ik slaap aub.
Zat eerst te denken, zal ik afspraak afzeggen, want voel me niet echt 100%eerder 0 %. En heb het gevoel dat ik binnen 1 minuut kan gaan janken. Heb de tranen al in de ogen.
Zat eerst te denken, zal ik afspraak afzeggen, want voel me niet echt 100%eerder 0 %. En heb het gevoel dat ik binnen 1 minuut kan gaan janken. Heb de tranen al in de ogen.
donderdag 15 augustus 2019 om 10:25
donderdag 15 augustus 2019 om 10:27
Mijn kinderen hebben vanaf groep 4 ofzo zelf brood gesmeerd. Misschien zelfs eerder. Kwam doordat m'n man ze naar school bracht. Ze konden toch zelf smeren? Waarom zou hij er dan voor opstaan?cesium24 schreef: ↑15-08-2019 08:43Wat zijn jullie vroege vogels, zeg! Ik ben echt een avondmens, mijn hele leven al.
‘s Morgens kan ik gewoon niet op gang komen. Mijn kinderen klaagden wel eens dat zij als enigen uit de klas zelf brood moesten smeren. Als tieners dan, toen ze klein waren natuurlijk niet.
Ikzelf smeerde vanaf middelbare school ook zelf. M'n moeder moest werken.
Later is nu

donderdag 15 augustus 2019 om 11:42
We zijn trots op je!

Succes Yellow
En Suzy ook. Misschien is fysiek wat doen minder vermoeiend dan praten in een groep, trouwens.
(ik werd indertijd bij het fysieke gedeelte afgeremd, want ik deed teveel en te zwaar... had aldoor gesport bij de fysio in de wijk.. )
Later is nu
donderdag 15 augustus 2019 om 12:55
Dat heb ik idd gedaan. En toen mijn bed niet uit te knuppelen natuurlijk.
Ik had een afspraak om half 11 dus mezelf uiteindelijk maar een schop gegeven. Maar daar word ik dus niet fitter van. Morgen probeer ik eruit te blijven ( dochter moet weer weggebracht worden en daarna moet ik zelf werken)
Kijken of dat beter lukt.
Ik ben een ochtendmens, in de avond doe ik weinig tot niks meer.
Alhoewel mijn ritme zich wel wat lijkt te verschuiven, vroeger lag ik standaard half 10 al in bed.
Nu red ik het vaak tot 11 uur.
En ik lag vaak lang wakker, dat is ook minder geworden.
donderdag 15 augustus 2019 om 13:00
Nartjie en Yellow sterkte en Suzy succes bij de revalidatie.
Kohaku
goed zeg!! Ga zo door!
Ik vond het gek dat ik om kwart voor 12 al zo'n honger had. Meestal is dat pas tegen een uur of 1.
Kom ik erachter dat ik om 5 uur een bruin broodje kaas heb gehad en daarna niks meer.
Niet zo gek dus dat ik honger heb.
Kohaku

Ik vond het gek dat ik om kwart voor 12 al zo'n honger had. Meestal is dat pas tegen een uur of 1.
Kom ik erachter dat ik om 5 uur een bruin broodje kaas heb gehad en daarna niks meer.
Niet zo gek dus dat ik honger heb.