Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
donderdag 15 augustus 2019 om 22:46
Bedankt allemaal, jullie zijn lief 
Mijn vader is een echte klusser, ik kan ook dingen ophangen etc. maar durf het meestal niet omdat ik bang ben in een leiding te boren. Plus heb hier een klopboor nodig en die trillen te hard om vast te kunnen houden voor me.

Mijn vader is een echte klusser, ik kan ook dingen ophangen etc. maar durf het meestal niet omdat ik bang ben in een leiding te boren. Plus heb hier een klopboor nodig en die trillen te hard om vast te kunnen houden voor me.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
donderdag 15 augustus 2019 om 22:57
Heb je wel ongeveer een idee hoe het eruit gaat zien?Severus_Snape schreef: ↑15-08-2019 22:41Dank Doro. Ik weet ook wel dat dit de goede keuze is en kijk ook wel uit naar het krijgen van hulp, maar vind het ook echt heel spannend omdat ik ook niet precies weet wat te verwachten natuurlijk.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 15 augustus 2019 om 23:05
Wat raar van die baas. Ik kan na 4 jaar nog steeds niet om 9uur bij dagbesteding zijn. Ik wil dat geneens. Ik heb gewoon nodig om in de ochtend rustig wakker te worden.YellowLemon schreef: ↑15-08-2019 15:29Vroeger was ik ook een ochtendmens. Ik word nog steeds iedere ochtend met het opkomen van de zon wakker maar meestal heb ik er dan pas een paar uurtjes slaap op zitten en donder ik met mijn medicijnen weer in slaap.
Ik kon daar echt van genieten, als ik voor schooltijd naar mijn bijbaantje fietste en dan de vogeltjes hoorde fluiten. Maar als ik nu vroeg op moet staan onderbreek ik mijn onderdrukte trip nacht dus dat is altijd “naar” eigenlijk. Ik vind dat heel lastig uit te leggen. De baas van de dagbesteding stond net naast me te stuiteren “wanneer kom je Eindelijk om 9 uur”. Ik probeer het echt heel hard weg te lachen, want sorry mijn stappen gaan niet zo hard.![]()
Ik ben de eerste keer weesten lunchen. De tweede keer ben ik gaan lunchen en heb ik even bij de ezels meegekeken, daarvoor moet je naar een ander terrein. De derde keer was het 40 graden, ja sorry... De vierde keer ben met de hele club mee bij de ezels gaan lunchen en daarvoor eerder gekomen en dat hoorde ik op de dag zelf dus dat was echt even schakelen en ook een stap voor me. Vorige week kreeg ik klote nieuws over mijn opa en toen trok het emotioneel eigenlijk echt niet maar heb ik toch mijn gezicht laten zien voor de lunch. En vandaag ben ik weer zoals voorheen een stap verder gegaan door eerst te gaan lunchen. En daarna mee de hertenkampen mee te onderhouden. Dus ik ben er telkens iets langer, doe iets meer, kom toch als ik eigenlijk een heel oerwoud om wil kappen... Maar je hoeft echt niet te verwachten dat ik daar binnen twee weken fluitend om 9 uur sta.
Dus ik weet niet hoe ik me moet voelen. Ik weet dat het ieniemiemienienie stapjes zijn. Waarom zie ik er niet gewoon oud en versleten uit.
Heel af en toe voor een hulp afspraak kan het wel. Maar echt niet wekelijks. Of dagelijks.
Vind het zo raar van onze maatschappij dat mensen zo vaak streven naar, de 'standaard' verwachten. Terwijl dat heeft de mensheid zelf bedacht.
Er zijn zelfs mensen die een eigen baas zijn, zodat ze om 11uur kunnen beginnen. Of om 14uur.
Hoezo is 9uur normaal

Ik zou het gewoon als compliment pakken, ze zien je graag.
Bij mij zitten ze ook soms te pushen. Kom meer of blahblah. Nee. Ik ben niet verplicht dagbesteding te doen. Ik doe en ga alleen als het mij zelf iets oplevert. Plezier of kunst of er even uit.
Jaren lang alles volgens de 'norm' gedaan en voor wat anderen verwachten.
Ik ga nu al een tijd amper. Ik heb namelijk voor mezelf andere leerdoelen. Zoals mijn vriendschappen oppakken en weer verjaardagen proberen en/of uitjes.
Dat en dagbesteding is gewoon te veel. Ik leg hun dat geeneens uit.
donderdag 15 augustus 2019 om 23:08
Ja ik heb het rooster en programma wel in grote lijnen. Maar geen idee van de groepssamenstelling, van de onderwerpen die maandag aan bod komen en kan me niet echt een voorstelling maken van de impact die het gaat hebben. Voor een controlefreak als ik is dat geen prettig idee.
"After all this time?" "Always."

donderdag 15 augustus 2019 om 23:12
Ohhh jij snapt het.Gele_Suikerspin schreef: ↑15-08-2019 23:05Wat raar van die baas. Ik kan na 4 jaar nog steeds niet om 9uur bij dagbesteding zijn. Ik wil dat geneens. Ik heb gewoon nodig om in de ochtend rustig wakker te worden.
Heel af en toe voor een hulp afspraak kan het wel. Maar echt niet wekelijks. Of dagelijks.
Vind het zo raar van onze maatschappij dat mensen zo vaak streven naar, de 'standaard' verwachten. Terwijl dat heeft de mensheid zelf bedacht.
Er zijn zelfs mensen die een eigen baas zijn, zodat ze om 11uur kunnen beginnen. Of om 14uur.
Hoezo is 9uur normaal
Ik zou het gewoon als compliment pakken, ze zien je graag.
Bij mij zitten ze ook soms te pushen. Kom meer of blahblah. Nee. Ik ben niet verplicht dagbesteding te doen. Ik doe en ga alleen als het mij zelf iets oplevert. Plezier of kunst of er even uit.
Jaren lang alles volgens de 'norm' gedaan en voor wat anderen verwachten.
Ik ga nu al een tijd amper. Ik heb namelijk voor mezelf andere leerdoelen. Zoals mijn vriendschappen oppakken en weer verjaardagen proberen en/of uitjes.
Dat en dagbesteding is gewoon te veel. Ik leg hun dat geeneens uit.

Want wat jij zegt, soms kan wel. Morgen moet ik bijvoorbeeld om half 10 bij mijn maatschappelijk werkster zijn. Maar het zijn twee verschillende doelen voor mij. Ik wil me eerst überhaupt een beetje ontspannen voelen als ik dingen onderneem. Ik ben nu zweterig, beverig, het kost me echt veel als ik op stap ga.
Me aan de regeltjes houden komt dan later wel in mijn ogen. Ik heb altijd een bijbaan gehad naast school, bijna mijn HBO diploma gehaald, de jeugdcommissie van mijn sportclub gedaan met nog 2 jonge meiden. Vrijwilligerswerk alles. Als ik iets altijd wel gedaan heb is het netjes binnen de lijntjes kleuren, dat is het probleem niet zeg maar.
Misschien moet ik dat ook eens zo duidelijk voor hem benoemen.
Thnx!

donderdag 15 augustus 2019 om 23:31
Yellow, je hoeft je echt niet te verantwoorden hoor!
Zie het feit dat hij graag wil dat je er elke keer om 9 uur bent als compliment. Niets meer dan dat. Verder moet je het dan ook totaal geen druk op je laten leggen.
Eén van mijn voormalige, super briljante, collega’s kwam nooit voor 10.00 uur op kantoor. Voor die tijd was hij nu eenmaal slecht aanspreekbaar en kon hij zich slecht concentreren. Incidenteel kon hij wel vroeg komen opdagen, als het echt niet anders kon. Niemand die er ooit een probleem van maakte. Iedereen heeft zijn plus en zijn minpunten. Zo hoort het toch ook te zijn?
Als je het gaat proberen uit te leggen, klinkt het alsof je het vroeger wél allemaal kon, maar nu éven niet. Maar zelf als het je nooit meer gaat lukken elke dag om 9.00 uur te verschijnen, ben je daar geen minder persoon door hoor. Wie weet ben je juist een betere versie van jezelf omdat je hebt geleerd te doen wat bij je past.

Zie het feit dat hij graag wil dat je er elke keer om 9 uur bent als compliment. Niets meer dan dat. Verder moet je het dan ook totaal geen druk op je laten leggen.
Eén van mijn voormalige, super briljante, collega’s kwam nooit voor 10.00 uur op kantoor. Voor die tijd was hij nu eenmaal slecht aanspreekbaar en kon hij zich slecht concentreren. Incidenteel kon hij wel vroeg komen opdagen, als het echt niet anders kon. Niemand die er ooit een probleem van maakte. Iedereen heeft zijn plus en zijn minpunten. Zo hoort het toch ook te zijn?
Als je het gaat proberen uit te leggen, klinkt het alsof je het vroeger wél allemaal kon, maar nu éven niet. Maar zelf als het je nooit meer gaat lukken elke dag om 9.00 uur te verschijnen, ben je daar geen minder persoon door hoor. Wie weet ben je juist een betere versie van jezelf omdat je hebt geleerd te doen wat bij je past.
vrijdag 16 augustus 2019 om 05:26
Die steiger is vier jaar terug nu. Moest ik helpen een kozijn inmeten
Sindsdien mag ik er niet meer op van man. Alhoewel hij nu langzamerhand terug begint te krabbelen want Ja, lientje is er altijd en hij kan het niet allemaal alleen en zo.
Ik zeg dan vraag je maar eens iemand, jij helpt iedereen en andersom ho maar.
Ik mocht niet meer van jou!

Kinderen vinden het lastig. Maar hun kamers zijn nu af op wat kleinigheidjes na.
Ze leggen hun verwachtingen gewoon heel laag ( zoon: hopelijk is mijn kamer af vóór ik de deur uit ben)
Dochter precies zo: ik had niet gedacht nu AL in mijn nieuwe kamer te zitten, dacht, dat wordt weer een tien jaren plan.
Dus ze zijn het wel gewend
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
vrijdag 16 augustus 2019 om 08:20
ja, dat is een dingetje he. Ik ben ook in een aantal dingen handiger dan m'n man. Wij huren in, omdat ik er gewoon de energie (en zin) niet voor heb en man vindt het ook lastig allemaal. Hij doet wel eens wat, maar meestal vroegen we z'n broers, die een bedrijf hadden. Helaas zijn die nu te oud. (om meerdere redenen helaas)
Maar bij ons ligt ook vanalles niet af te zijn. De kamer waar oudste in woonde moet eigenlijk aangepakt en verandert naar echte logeerkamer. Ik kan me er niet toe zetten. Als ik dan kijk naar m'n zus.. haar kinderen gingen het huis uit en binnen een maand was de hele bovenverdieping verandert. pff.
Goedemorgen allen
Ik hoop dat het vandaag droog blijft. Vanavond ga ik met een vriendin naar een soort openlucht festival (gelukkig wel voorstelling in een tent) We zouden ook uit eten, maar door haar ziekte mag ze geen vast voedsel momenteel. Ai. Dat klinkt niet goed

Ze was vorige week jarig en nu ga ik vanmiddag op stap om een cadeau voor haar te zoeken, ik heb echt géén idee. Iemand nog een leuke titel voor een positief niet te moeilijk leesbaar boek? Een leuke verhalenbundel ofzo?
Later is nu
vrijdag 16 augustus 2019 om 08:43
En over dat klussen zoals bij de kinderen; als het ze stoort kunnen ze zelf ook de handen uit de mouwen steken, natuurlijk. Mijn zus deed vanaf haar 15e ofzo alles wat er in haar kamer moest gebeuren (volgens haar) zelf. Dus werd ik soms op zaterdagmorgen wakker, omdat ze ineens bedacht had dat haar plafond oranje moest. (ja, jaren 70) of zoiets. En als je dan zelf niet handig bent, kun je nog steeds wel dingen zelf. Doe je het niet, dan vind je het kennelijk niet belangrijk.
Suikerspin, mooi verwoord over dat vroeg opstaan!
Suikerspin, mooi verwoord over dat vroeg opstaan!
Later is nu

vrijdag 16 augustus 2019 om 09:18
Goedemorgen,
Ik moet vanmiddag naar het UWV. Midden in mijn normale rusttijd, dus daar baal ik van. Gelukkig dat man mee gaat.
Morgen is mijn vader jarig, dus daar moeten we morgenavond heen. Ik ben benieuwd hoe lang ik het volhou. Helaas zal schoonzus er dan ook zijn. Die heeft wonderwel weer een nieuwe baan, ondanks dat ze naar eigen zeggen doodziek is. Wonderlijk allemaal.
Ik moet vanmiddag naar het UWV. Midden in mijn normale rusttijd, dus daar baal ik van. Gelukkig dat man mee gaat.
Morgen is mijn vader jarig, dus daar moeten we morgenavond heen. Ik ben benieuwd hoe lang ik het volhou. Helaas zal schoonzus er dan ook zijn. Die heeft wonderwel weer een nieuwe baan, ondanks dat ze naar eigen zeggen doodziek is. Wonderlijk allemaal.
vrijdag 16 augustus 2019 om 09:27
Succes met het gesprek vanmiddag Lise! Balen van je rusttijd, heb dat zelf ook altijd als ik een afspraak heb die in de middag valt. Is even schakelen dan.
Hier 2 dagen amper pijn gehad, was heerlijk. Alleen kwam vanmorgen amper rechtop, dus we zijn weer terug bij af.
Heb na een paar dagen nadenken toch besloten te starten met de amitriptilyne.
Huisarts werkt vandaag niet dus die zal het pas maandag zien. De pijn is zó heftig af en toe dat ik amper kan lopen. Dus ik probeer het maar gewoon. We zien we hoe het gaat.
Hier 2 dagen amper pijn gehad, was heerlijk. Alleen kwam vanmorgen amper rechtop, dus we zijn weer terug bij af.
Heb na een paar dagen nadenken toch besloten te starten met de amitriptilyne.
Huisarts werkt vandaag niet dus die zal het pas maandag zien. De pijn is zó heftig af en toe dat ik amper kan lopen. Dus ik probeer het maar gewoon. We zien we hoe het gaat.

vrijdag 16 augustus 2019 om 10:23
vrijdag 16 augustus 2019 om 10:45
Graag gedaan. En misschien moet het genneens een toekomst doel zijn. Want waarom? Omdat de mensheid dat bedacht heeft?YellowLemon schreef: ↑15-08-2019 23:12Ohhh jij snapt het.Ik ben er ook gewoon echt kapot van de dag, alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden. Lig in bed nu, medicijnen op, er is alleen een of ander feest in het dorp op donderdag avond?!
Want wat jij zegt, soms kan wel. Morgen moet ik bijvoorbeeld om half 10 bij mijn maatschappelijk werkster zijn. Maar het zijn twee verschillende doelen voor mij. Ik wil me eerst überhaupt een beetje ontspannen voelen als ik dingen onderneem. Ik ben nu zweterig, beverig, het kost me echt veel als ik op stap ga.
Me aan de regeltjes houden komt dan later wel in mijn ogen. Ik heb altijd een bijbaan gehad naast school, bijna mijn HBO diploma gehaald, de jeugdcommissie van mijn sportclub gedaan met nog 2 jonge meiden. Vrijwilligerswerk alles. Als ik iets altijd wel gedaan heb is het netjes binnen de lijntjes kleuren, dat is het probleem niet zeg maar.
Misschien moet ik dat ook eens zo duidelijk voor hem benoemen.
Thnx!![]()
Misschien past bij jou het beste 2 middagen in de week dagbesteding. Of 1x. Of misschien 2x per maand. Dat is toch ook prima.

vrijdag 16 augustus 2019 om 11:24
Ik had je er bijna van verdacht mijn maatschappelijk werkster te zijn stiekem maar dan had je zitten viva’en tijdens onze afspraak.Gele_Suikerspin schreef: ↑16-08-2019 10:45Graag gedaan. En misschien moet het genneens een toekomst doel zijn. Want waarom? Omdat de mensheid dat bedacht heeft?
Misschien past bij jou het beste 2 middagen in de week dagbesteding. Of 1x. Of misschien 2x per maand. Dat is toch ook prima.

Ik heb een verbod om tot oud en nieuw er om 9 uur te willen zijn. En ik moet vragen waarom het voor hem een meerwaarden is dat ik daar om 9 uur ben en als dat voor hem een probleem is dan is het zijn probleem en niet de plek voor mij.
Ik heb ook de huisarts gebeld voor mijn vlekken nek en naar de mysterieuze vrouwelijke huisarts gevraagd die toen mijn abces bekeken heeft. Ze is niet te vinden op de site maar ze wisten wel meteen wie ik bedoelde. Kan er dinsdag bij terecht.
En ik ga psychomotorische therapie proberen.
Ik lees altijd alle posts trouwens. Maar soms heb ik niet echt iets “zinnigs” te zeggen behalve dan een knuffel of dat ik het begrijp. Dus even een algemene

vrijdag 16 augustus 2019 om 12:07
YellowLemon schreef: ↑16-08-2019 11:24Ik had je er bijna van verdacht mijn maatschappelijk werkster te zijn stiekem maar dan had je zitten viva’en tijdens onze afspraak.![]()