Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

donderdag 15 augustus 2019 om 20:31
Inderdaad. En als ze je die vraag stellen, en je antwoord daarop, dan kom je niet verder dan 1 of 2 zinnen

Ik heb me vandaag echt zó geïrriteerd aan kinderen! Liep in de supermarkt en ik passeerde een dochtertje met haar vader. Toen ik wat verderop stilstond, merkte ik ineens dat er iemand achter me stond. Ik draai me half om en zie dat kind ineens bij me staan. En dan niet op een meter afstand, maar zo ongeveer letterlijk tegen me aan. Bizar. Ik schonk er verder geen aandacht aan en liep verder. Loopt dat kind vervolgens mee, totdat ze door haar vader (eindelijk!) werd geroepen.
Wat later liep ik in de action, het leek wel alsof het een kinderparadijs was. Kinderen renden door de gangpaden, stonden lekker midden in het pad stil.. Echt hoor, waar is die opvoeding van tegenwoordig? Ik ben zo blij dat ik geen kinderen heb. Ik zou niet weten wat ik ermee zou moeten.
donderdag 15 augustus 2019 om 20:44
Heb ik al eens verteld dat ik een keer in de supermarkt door een kleuter tegen m'n schenen ben geschopt? Ze liep aan de hand van haar moeder en die deed alsof ze niks merkte. Ik was echt te verbouwereerd om te reageren.Kwebbeltje91 schreef: ↑15-08-2019 20:31Inderdaad. En als ze je die vraag stellen, en je antwoord daarop, dan kom je niet verder dan 1 of 2 zinnen
Ik heb me vandaag echt zó geïrriteerd aan kinderen! Liep in de supermarkt en ik passeerde een dochtertje met haar vader. Toen ik wat verderop stilstond, merkte ik ineens dat er iemand achter me stond. Ik draai me half om en zie dat kind ineens bij me staan. En dan niet op een meter afstand, maar zo ongeveer letterlijk tegen me aan. Bizar. Ik schonk er verder geen aandacht aan en liep verder. Loopt dat kind vervolgens mee, totdat ze door haar vader (eindelijk!) werd geroepen.
Wat later liep ik in de action, het leek wel alsof het een kinderparadijs was. Kinderen renden door de gangpaden, stonden lekker midden in het pad stil.. Echt hoor, waar is die opvoeding van tegenwoordig? Ik ben zo blij dat ik geen kinderen heb. Ik zou niet weten wat ik ermee zou moeten.

donderdag 15 augustus 2019 om 21:01
Oh johLuistervink schreef: ↑15-08-2019 20:44Heb ik al eens verteld dat ik een keer in de supermarkt door een kleuter tegen m'n schenen ben geschopt? Ze liep aan de hand van haar moeder en die deed alsof ze niks merkte. Ik was echt te verbouwereerd om te reageren.

donderdag 15 augustus 2019 om 21:41
Het is niet alleen iets van ouders om elkaar gek te maken. Iedereen maakt elkaar gek met alles wat je moet doen en gedaan moet hebben omdat je anders iets mist. Ik doe er niet aan mee.dianaf schreef: ↑15-08-2019 08:27Ben je nu vandaag vrij?
Wat het ook is, op dit draadje zeggen we vaak, tjee, kinderen hebben is lastig. Want voor veel activiteiten geldt: a) je bent er vaak te moe voor, b) kost teveel en c) je hebt geen kinderen om ze steeds naar de oppas te doen.
Met andere woorden, wij vinden dat je over het algemeen erg veel moet opgeven voor kinderen.
Maar veel ouders vinden het niet erg om van alles op te geven, want dat hoort erbij en je krijgt er kinderen voor terug (wat zij dus wel leuk vinden.)
Helaas wordt er nu heel vaak beweert dat je als ouder gewoon alles nog kunt doen als voor je kinderen had. En er zijn mensen die dat inderdaad nog kunnen/willen/doen. Kijk maar in de media! Maar of dat nu altijd zo rooskleurig er aan toegaat als beweerd wordt.
Daarnaast heb je nog de tendens dat alles in het leven maar leuk moet zijn, en veel mensen zijn bang om dingen te missen (Fear of missing out). En tada... mensen nemen hun kinderen overal mee naar toe, want dat kan en hoort en moet.
Ouders maken elkaar gewoon gek. Niet alleen in het overtroeven van hoe goed hun kind is, maar ook in wat ze allemaal nog doen nu ze kinderen hebben en dat ze he-le-maal niets op hebben hoeven geven.
Uhuh, daarom zijn er ook zoveel moeders met een burn-out en zo...
Ik had vandaag inderdaad vrij maar was totaal uit mijn gammele bioritme. Ik moet mij aan strenge leefregels houden om fysiek goed te kunnen blijven functioneren. Op tijd naar bed en op tijd ook weer opstaan en niet te lang blijven liggen.
Ik heb net mijn hondje Peppie in moeten laten slapen. Was moeilijk. Ze wilde zelf nog niet weg, maar ze was er wel slecht aan toe.

donderdag 15 augustus 2019 om 22:01
Achiones schreef: ↑15-08-2019 21:41Het is niet alleen iets van ouders om elkaar gek te maken. Iedereen maakt elkaar gek met alles wat je moet doen en gedaan moet hebben omdat je anders iets mist. Ik doe er niet aan mee.
Ik had vandaag inderdaad vrij maar was totaal uit mijn gammele bioritme. Ik moet mij aan strenge leefregels houden om fysiek goed te kunnen blijven functioneren. Op tijd naar bed en op tijd ook weer opstaan en niet te lang blijven liggen.
Ik heb net mijn hondje Peppie in moeten laten slapen. Was moeilijk. Ze wilde zelf nog niet weg, maar ze was er wel slecht aan toe.

donderdag 15 augustus 2019 om 22:54
Die had van mij een ram voor d'r kop gekregen, ik reageer altijd instinctief en sla ook gerust een kop grotere kerel op z'n bek als ik me aangevallen voel.Luistervink schreef: ↑15-08-2019 20:44Heb ik al eens verteld dat ik een keer in de supermarkt door een kleuter tegen m'n schenen ben geschopt? Ze liep aan de hand van haar moeder en die deed alsof ze niks merkte. Ik was echt te verbouwereerd om te reageren.

vrijdag 16 augustus 2019 om 07:57
Dát zou ik dan weer niet doen.redbulletje schreef: ↑15-08-2019 22:54Die had van mij een ram voor d'r kop gekregen, ik reageer altijd instinctief en sla ook gerust een kop grotere kerel op z'n bek als ik me aangevallen voel.
vrijdag 16 augustus 2019 om 09:51
En over dat ouders maar vinden dat hun kinderen maar gewoon mee moeten: ik sluit niet uit dat die kinderen zich ook echt prima vermaken op zo'n festivalterrein. Voor hen maakt het misschien weinig uit of ze met modder en takjes spelen in een speeltuin of met grote oordoppen in een biergarten.
Dus wat dat betreft kan ik me best voorstellen dat mensen hun kinderen meenemen. Als je moet kiezen tussen een dagje in de speeltuin waar je zelf geen zak aan vindt of een dagje op een festival waar je met wat afstemming nog eens een bandje kan zien, dan zou ik het ook wel weten. (Al zou ik toch gaan voor optie 3: kinderen droppen en lekker met zijn tweetjes gaan. Maar ik ben dan ook een muziekfreak: ik ga echt voor de bands.)
En ze doen er in feite ook weinig kwaad mee: als iemand het vervelend vindt dat er overal buggy's staan, dan is dat toch wel echt zijn (dus mijn) probleem.
Dus wat dat betreft kan ik me best voorstellen dat mensen hun kinderen meenemen. Als je moet kiezen tussen een dagje in de speeltuin waar je zelf geen zak aan vindt of een dagje op een festival waar je met wat afstemming nog eens een bandje kan zien, dan zou ik het ook wel weten. (Al zou ik toch gaan voor optie 3: kinderen droppen en lekker met zijn tweetjes gaan. Maar ik ben dan ook een muziekfreak: ik ga echt voor de bands.)
En ze doen er in feite ook weinig kwaad mee: als iemand het vervelend vindt dat er overal buggy's staan, dan is dat toch wel echt zijn (dus mijn) probleem.

vrijdag 16 augustus 2019 om 10:59
Ik heb geen problemen met kinderen op festivals, maar vind het wel prettig als ouders daarbij hun verstand gebruiken. Veel festivals zijn kindvriendelijk, maar sommige ook niet. Als je dan toch per se een jong kind wil meenemen, blijf dan een beetje achteraan en niet midden tussen tienduizend mensen. Ter bescherming van je kind, maar ook om het voor de volwassenen nog een beetje leuk te houden zonder dat ze voortdurend op moeten letten.
Vorig jaar op een metalfestival nog een knulletje van een jaar of 5 weggeplukt aan de rand van een moshpit. Hij had niet eens gehoorbescherming en stond op het punt om een rotschop te krijgen omdat niemand hem opmerkte. Neem je kind gerust mee (kind vond de muziek fantastisch), maar blijf dan alsjeblieft bij de beukende menigte weg
Vorig jaar op een metalfestival nog een knulletje van een jaar of 5 weggeplukt aan de rand van een moshpit. Hij had niet eens gehoorbescherming en stond op het punt om een rotschop te krijgen omdat niemand hem opmerkte. Neem je kind gerust mee (kind vond de muziek fantastisch), maar blijf dan alsjeblieft bij de beukende menigte weg

vrijdag 16 augustus 2019 om 11:15
Het zou eerlijker zijn om die moeder een ram te verkopen en niet het kind. Het kind weet niet beter, maar de moeder wél, en die is degene die verzuimt.
Het was een groot gewetensconflict zoals ik nog nooit eerder heb gehad bij het inslapen van een dier. Omdat Peppie nog zo graag wilde. Een ander dier had in die situatie allang opgegeven. Maar zijn niet.
vrijdag 16 augustus 2019 om 16:51
Heel veel sterkte, Iones. Was ze je laatste hond? Ik kan me herinneren dat je een poos terug ook een hond had laten inslapen.
Ik heb een stief-nichtje van 8. Het is de dochter van de 2e man van mijn stiefzus. Voor beiden is dit hun 2e huwelijk. Nu ken ik dat kind nog niet zo goed. Maar wat ik ervan gezien en gehoord heb lijkt me een vermoeiend kind. Dominante stem, steeds in de belangstelling willen staan, niet alleen kunnen spelen, steeds iets anders willen. Maar goed, misschien is dat omdat ze door haar moeder nogal kort gehouden wordt. Haar vader heeft haar 2 jaar niet gezien, dat mocht niet van die moeder. Bij haar vader gaat ze helemaal los.
Ik heb een stief-nichtje van 8. Het is de dochter van de 2e man van mijn stiefzus. Voor beiden is dit hun 2e huwelijk. Nu ken ik dat kind nog niet zo goed. Maar wat ik ervan gezien en gehoord heb lijkt me een vermoeiend kind. Dominante stem, steeds in de belangstelling willen staan, niet alleen kunnen spelen, steeds iets anders willen. Maar goed, misschien is dat omdat ze door haar moeder nogal kort gehouden wordt. Haar vader heeft haar 2 jaar niet gezien, dat mocht niet van die moeder. Bij haar vader gaat ze helemaal los.

vrijdag 16 augustus 2019 om 18:24
Reflexen kun je niet tegenhouden.
Hier een mooi staaltje baby-meppen (door een ander kind én aangemoedigd door een volwassene, dus dan mag 't)

https://www.youtube.com/watch?v=7fjC502f4Tg
vrijdag 16 augustus 2019 om 22:15
Nee, ik heb er nog twee. Vorig jaar heb ik Bobbes verloren. Dat was mijn oudste hond. Daar heb ik extreem veel verdriet van gehad en daar ben ik nog niet helemaal over een. Nu was Peppie zo oud inmiddels als dat Bobbes geworden was, en ook Sokkie heeft inmiddels die leeftijd, sterker, in november wordt ze 15. Maar die blijft nog wel effe want die is nog heel tierig. En dan nog Pietertje die de jongste is met haar 11. Maar er is een pup op komst. Ze is inmiddels al geboren.hondenmens schreef: ↑16-08-2019 16:51Heel veel sterkte, Iones. Was ze je laatste hond? Ik kan me herinneren dat je een poos terug ook een hond had laten inslapen.
Opvoeding. Puur opvoeding. Kan het kind niets aan doen dat ze zo is. Elk kind wil belangstelling en het liefst continu. Je moet het ze alleen niet geven. En als ouders dat wél doen, dan zijn de ouders fout bezig. Maar het is wel een tendens die je veel ziet. Ik hoor zoveel mensen klagen - en zelf heb ik het ook ondervonden - dat mensen geen gesprek meer kunnen voeren in het nabijzijn van kinderen, want de kinderen willen steeds aandacht en krijgen die ook. Continu onderbreken. Een bron van ergernis. En toch doen alle ouders het. Tegenwoordig zie ik artikels over hoe mensen kleine narcistjes kweken met die prinsjes en prinsesjes opvoeding.hondenmens schreef: ↑16-08-2019 16:51Ik heb een stief-nichtje van 8. Het is de dochter van de 2e man van mijn stiefzus. Voor beiden is dit hun 2e huwelijk. Nu ken ik dat kind nog niet zo goed. Maar wat ik ervan gezien en gehoord heb lijkt me een vermoeiend kind. Dominante stem, steeds in de belangstelling willen staan, niet alleen kunnen spelen, steeds iets anders willen. Maar goed, misschien is dat omdat ze door haar moeder nogal kort gehouden wordt. Haar vader heeft haar 2 jaar niet gezien, dat mocht niet van die moeder. Bij haar vader gaat ze helemaal los.

zaterdag 17 augustus 2019 om 09:41
Even iets heel anders wat me gister weer opviel tijdens het nieuws: "Bij het ongeluk zijn 16 mensen omgekomen, waaronder 4 kinderen".
Ik blijf dit soort berichten zo absurd vinden. Alsof de dood van een kind van 10 jaar erger is dan de dood van een volwassene van bijvoorbeeld 25 jaar. Want waarom zou je het anders expliciet benoemen?! Er wordt toch ook niet gezegd: "Er zijn 16 mensen omgekomen, waaronder 4 bejaarden". Ah gelukkig, die bejaarden waren toch al oud
Zoiets ofzo?
Ik blijf dit soort berichten zo absurd vinden. Alsof de dood van een kind van 10 jaar erger is dan de dood van een volwassene van bijvoorbeeld 25 jaar. Want waarom zou je het anders expliciet benoemen?! Er wordt toch ook niet gezegd: "Er zijn 16 mensen omgekomen, waaronder 4 bejaarden". Ah gelukkig, die bejaarden waren toch al oud

zaterdag 17 augustus 2019 om 09:44
Vanmiddag in de action. Jochie in het winkelwagentje, moeder duwde, peuter dwaalde door het pad.
Joch in de kar: Mag ik de auto mag ik de auto mag ik de auto mag ik de auto. 1 stap verder: mag ik de dino mag de dino mag ik de dino mag ik de dino. Volgende stap: mag ik de bal mag ik de bal mag ik de bal mag ik de bal
Het ging achter elkaar door, dat kind stond op repeat!
Ik ben weggelopen, vond het zó irritant..
moeder reageerde nergens op, die zal wel oostindisch doof zijn. Maar misschien had ‘nee je krijgt niets’ beter geweest.
#maargelukkigkrijgjeerzoveelvoorterug..
Joch in de kar: Mag ik de auto mag ik de auto mag ik de auto mag ik de auto. 1 stap verder: mag ik de dino mag de dino mag ik de dino mag ik de dino. Volgende stap: mag ik de bal mag ik de bal mag ik de bal mag ik de bal
moeder reageerde nergens op, die zal wel oostindisch doof zijn. Maar misschien had ‘nee je krijgt niets’ beter geweest.
#maargelukkigkrijgjeerzoveelvoorterug..

Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 17 augustus 2019 om 10:03
Het ligt aan de Actionhimalaya schreef: ↑17-08-2019 09:44Vanmiddag in de action. Jochie in het winkelwagentje, moeder duwde, peuter dwaalde door het pad.
#maargelukkigkrijgjeerzoveelvoorterug..![]()

Ik krijg daar juist wel binnenpret van: dit soort gezeik is me gespaard gebleven. Ik zou niet weten hoe je zoiets op zou moeten lossen. En ik denk dan ook: haha, suckers! Met je kind

zaterdag 17 augustus 2019 om 10:10
Mijn vriend had gisteren gezeik op het werk, omdat hij geen zin had om mee te betalen voor het kraamcadeau van een verre collega. En dus zette hij ook geen handtekening op de kaart, want hij had er immers niet voor betaald.
Vonden zijn collega's erg onhartelijk.
Hij had zich verdedigd met allerlei argumenten waarom je niet blij zou hoeven zijn wanneer iemand een kind op de wereld zet: overbevolking ed.
Maar eigenlijk waren er geen argumenten: hij voelde gewoon geen blijdschap bij het idee dat die half onbekende collega een kind had. Net zoiets als dat het erg onoprecht kan voelen om iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen. En hij vond het ook maar een raar principe dat kinderen zo gevierd worden en een heleboel andere levensveranderende ervaringen niet. Stomme maatschappelijke regel.
Ik kon het natuurlijk alleen maar heel erg met hem eens zijn. Ik voel meer blijdschap wanneer mijn collega's een nieuwe hond hebben, dan wanneer ze een kind krijgen. En ik had een keer een collega die een cd had gemaakt en in een uitverkocht Paradiso (in het voorprogramma, maar toch) stond. Daar wordt verder niks mee gedaan. Heel stom.
Vonden zijn collega's erg onhartelijk.
Hij had zich verdedigd met allerlei argumenten waarom je niet blij zou hoeven zijn wanneer iemand een kind op de wereld zet: overbevolking ed.
Maar eigenlijk waren er geen argumenten: hij voelde gewoon geen blijdschap bij het idee dat die half onbekende collega een kind had. Net zoiets als dat het erg onoprecht kan voelen om iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen. En hij vond het ook maar een raar principe dat kinderen zo gevierd worden en een heleboel andere levensveranderende ervaringen niet. Stomme maatschappelijke regel.
Ik kon het natuurlijk alleen maar heel erg met hem eens zijn. Ik voel meer blijdschap wanneer mijn collega's een nieuwe hond hebben, dan wanneer ze een kind krijgen. En ik had een keer een collega die een cd had gemaakt en in een uitverkocht Paradiso (in het voorprogramma, maar toch) stond. Daar wordt verder niks mee gedaan. Heel stom.

zaterdag 17 augustus 2019 om 10:27
Dat denk ik ook zooooo vaak. Wat een stumpers, dat ze vrijwillig achter die kinderwagen gaan lopen.Luistervink schreef: ↑17-08-2019 10:03Het ligt aan de ActionDat is ook een soort snoepwinkel, natuurlijk. Er was gisteren een dreumes die per se wilde lopen, maar dan zat ze overal aan en laaide ze alles uit de schappen, dus dat mocht niet. Dat werd een soort sirene door de hele winkel: Looooppeeeeeuuuuuhhh! Loopeeuuuhh!!
Ik krijg daar juist wel binnenpret van: dit soort gezeik is me gespaard gebleven. Ik zou niet weten hoe je zoiets op zou moeten lossen. En ik denk dan ook: haha, suckers! Met je kind![]()

Gisteren bij de AH, een stel kleuters die de hele winkel bij elkaar krijsten want ze moesten per se donuts hebben. Moeder bleef maar nee zeggen maar ging toch overstag uiteindelijk. Hoe suf ben je dan. Meisje maakte en lawaai, niet normaal.
En daarachter liep een oma met een kleinkind van een jaar of 6, die was braaf. Echt heel netjes opgevoed. Zei zelfs 'sorry mevrouw' toen hij me bijna omver liep. Zo kan het gelukkig ook nog.
Maar in de supermarkten kan ik echt niet wachten tot de vakantie weer voorbij is. Al die brandalarmen weer lekker naar school.

Ik denk zomaar dat de ouders er ook om staan te springen.
Morgen komen mijn broer en schoonzus langs bij mijn moeder en ik heb het vermoeden dat ze komen vertellen dat mijn schoonzusje zwanger is. Ze wilden iedereen erbij hebben en ik heb al langer het vermoeden dat ze wellicht zwanger is. Ik zou het erg leuk vinden. Ik ben gek op mijn schoonzus en mijn broertje verlangt al een tijd naar een kindje. Ik zou dat kind helemaal kapot verwennen denk ik.

Ik kan al geen nee zeggen tegen mijn kat.
Ik ben heel benieuwd wat we morgen te horen krijgen.