Wasmiddelen

16-08-2019 20:23 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hé!

Binnenkort ga ik op mijzelf wonen, maar ik moet nog een beetje mijn weg vinden in alle wasmiddelen en wasverzachters! Echt! Jeetje wat een keus!

Welke wasmiddelen gebruiken jullie? Ik ben benieuwd!
Robijn klein en krachtig. De roze voor de gekleurde was en de witte fles voor de witte was. Als wasverzachter azijn of de witte van Robijn.
Neutral.
Maar dat komt omdat ik allergisch ben voor andere wasmiddelen. Voor je wasmachine is poeder trouwens beter dan vloeibaar wasmiddel.
Wat er in de aanbieding is. Al gebruik ik wel altijd waspoeder.
En hoe staan jullie tegenover het gebruik van 'pods'?
Taar97 schreef:
16-08-2019 20:28
En hoe staan jullie tegenover het gebruik van 'pods'?

Tja, moeilijk. Er kleven zoveel voor- en nadelen aan dat ik nog steeds bezig ben me er een mening over te vormen. Dus voorlopig nog gewoon waspoeder voor mij.
Ik gebruik de pods van Ariel en ik ben er wel tevreden over.
Wasverzachter heb ik van Lenor, maar gebruik ik niet bij elke was.
Pods zijn volgens mij heel duur in gebruik. Ik kan altijd veel langer doen met een fles wasmiddel dan aangegeven omdat ik maar een beetje wasmiddel gebruik. Bij pods kan dat niet.
Ik gebruik Omo. Altijd in poedervorm.
Ik ben enorm gevoelig voor geurtjes en vind enorm veel wasmiddel stinken.
Als wasverzachter gebruik ik altijd robijn.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
abc schreef:
16-08-2019 20:32
Pods zijn volgens mij heel duur in gebruik. Ik kan altijd veel langer doen met een fles wasmiddel dan aangegeven omdat ik maar een beetje wasmiddel gebruik. Bij pods kan dat niet.

Ik vind pods vooral gewoon heel gemakkelijk. En ik vind die van Ariel erg goed.
Ik koop ze in Duitsland en daar zijn ze wel een stuk goedkoper. Net als de wasverzachter van Lenor.
(En alle andere was- en poetsmiddelen)
Meestal wat er bij Kruidvat in de aanbieding is in van die hele grote flessen. Colour reus of zo.

Pods zijn , volgens een vaatwasmachinereparateur , niet zo goed voor de machines( geld voor vaatwassers en wasmachines) vanwege het plastic laagje en wassen op steeds lagere temperaturen.
Ik stop met pods en ga weer terug naar poeder, ik vind de was er niet fris uitkomen met pods, soms ruikt kleding nog en kan ik het nog een keer wassen.
Oke!! Thx! En welke/hoeveel soorten wasmiddelen hebben jullie? Voor witte was, zwarte was, gekleurde was?
Wat er in de aanbieding is, en wasverzachter gebruik ik nauwelijks. Als het nodig is een scheut natuur azijn.
Sowieso gebruik ik minder wasmiddel dan staat aangegeven en draai ik om de week een 90 graden was.
En af en toe 90 graden programma draaien met lege trommel zonder wasmiddel met een flinke scheut soda. Dan was je alle zeepresten eruit en alle wasmachinemijt, zo voorkom je zwarte strepen op je schone was en ruikt alle was gewoon fris naar je wasmiddel.
Wasmiddel van de Lidl (goedkoop en prima) en wasverzachter Lenor of Silan
AH puur wasmiddel, voor wit, zwart en kleur. Allemaal de vloeibare variant
voor de fijne was ecover delicate

wasverzachter gebruik ik niet

we hebben hier nog een doos pods staan, want mijn vriend gebruikte die toen we nog niet samenwoonden. Gebruik ik wel voor de handdoeken/theedoeken/schoonmaakdoekjes etc. Maar niet voor kleding en beddengoed
Ik gebruik geconcentreerd wasmiddel van de Lidl, is af en toe in de aanbieding en dan sla ik een voorraadje in. Je hebt een versie voor de witte was en een versie voor de gekleurde was, maar ik gebruik gewoon altijd die voor de witte was. Wasverzachter gebruik ik nooit.
Deze:
Afbeelding
Taar97 schreef:
16-08-2019 20:40
Oke!! Thx! En welke/hoeveel soorten wasmiddelen hebben jullie? Voor witte was, zwarte was, gekleurde was?
Voor witte was, gekleurde was en fijn/wol. Altijd Robijn klein en krachtig, van wasverzachter wil ik nog wel eens wisselen, ik was erg fan van Robijn tiarebloem en wilde bessen maar ik vind andermans was vaak lekkerder ruiken dus als iemand de tip heeft voor de ultieme geursensatie?
Ik gebruik altijd poeder (zou beter voor de wasmachine zijn), meestal van eigen merk Lidl of Aldi. Of een ander merk dat in de aanbieding is.
Heb 2 soorten: witte en gekleurde.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Van poeder wordt gezegd dat het beter voor de machine is. Ik gebruik meestal de eco versie van AH. Ik doe 'm niet in het bakje, maar gewoon een schep in de trommel. Ik gebruik geen wasverzachter. In principe heb ik 2 soorten was: 40 graden en 60 graden (handdoeken, ondergoed en beddengoed). Ik sorteer wel een beetje op kleur, maar dat lukt niet altijd. Sportkleren was ik in principe op 40 graden, maar soms ruiken ze zo naar zweet dat ik ze op 60 graden was (als dat kan natuurlijk, even op het etiket kijken).
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Serengeti schreef:
16-08-2019 20:47
Ik gebruik altijd poeder (zou beter voor de wasmachine zijn), meestal van eigen merk Lidl of Aldi. Of een ander merk dat in de aanbieding is.
Heb 2 soorten: witte en gekleurde.
Hetzelfde.

Was op 40c en 60c

Kleding op 40 en de rest op 60

Gooi er altijd een scheutje azijn bij, dit werkt hetzelfde als wasverzachter en houd de kleuren langer mooi.
Die pods. Vind die zo lekker ruiken!
Waspoeder lost bij mij nooit goed op. Ik was op lage temperatuur (behalve handdoeken en poetsdoeken enz, dus af en toe een 60 of 90 graden was).

Hebben de poederwassers daar geen last van?

Ik gebruik graag dreft wasmiddel, ariel of persil. En mijn favoriete wasverzachter is die van Albert Hein citrus en jasmijn.

Wit wasmiddel zit bleek in toch? Las hier ergens dat iemand daar alle was mee wast. Ik durf dat niet, maar van die geur wasverzachter hebben ze qua wasmiddel alleen voor de witte was, dus als het wel gewoon kan hoor ik het graag :cheer: .
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik gebruik waspoeder van het huismerk van AH. Wast prima schoon en fris en ruikt lekker. Ik heb poeder voor de witte was en poeder voor gekleurde was, en in die laatste gaat ook de donkere was mee.

Ik was de gekleurde / donkere was op 40 graden. De witte / lichte was op 60 graden en 1 keer per 1 á 2 maanden een 90 graden was met alle vaatdoekjes, dweilen, etc.

De poeder lost prima op. Wasverzachter gebruik ik niet.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 21:53
6.03% gewijzigd
Leuk dat je op jezelf gaat!

Ik heb een iDos systeem in mijn wasmachine zitten. Dat wil zeggen dat mijn machine zelf bepaalt hoeveel wasmiddel hij pakt. Je gooit gewoon een hele fles wasmiddel leeg in het bakje en vult pas weer bij als die leeg is na een heleboel wasbeurten.

Om deze reden gebruik ik geen poeder en geen pods maar gewoon vloeibaar. Ook gebruik daarom ik geen wit en geen zwart middel, gewoon alles met kleurmiddel. Werkt prima! Ik koop whatever in de aanbieding is wat een luchtje heeft die mij lekker lijkt. Robijn, Lenor maar ook AH Geursensatie (of hoe heet dat) ben ik fan van door de vele soorten luchtjes om mee af te wisselen.

Wasverzachter gebruik ik niet.
ugli wijzigde dit bericht op 16-08-2019 21:46
2.40% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven