Bijna trouwen en nu...?

04-04-2009 23:31 312 berichten
Alle reacties Link kopieren
--
Klinkt mij als een gezond stukje koudwatervrees.

Gewoon inspringen en genieten!
Poelepoelepoelepoes!
Vraag je zelf af waarom je precies oud wilt worden met hem. En of dat dingen zijn die echt van hem zijn of dromen van jou waarin hij figureert.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik agressie nu niet bepaald een pre vind. Dat doet me denken aan de man waarmee ik ook heel graag oud wilde worden, en ben nu erg blij dat ik zonder hem oud ga worden.
quote:Nijntjeislief schreef op 04 april 2009 @ 23:31:

hallo allemaal,

We gaan bijna trouwen en opeens vind ik het zo eng worden.

Zullen we voor altijd bij elkaar blijven, vind ik het wel leuk dat hij zo doet etc etc allemaal twijfels ineens. Is dit normaal nu het zo dicht bij komt.

In hoeverre kan een relatie perfect zijn? Dat je helemaal tevreden bent. In mijn ogen bijna onmogelijk.

hij heeft al aardig wat fouten richting mij gemaakt (denk aan agressie, bot kunnen zijn, egoistisch) maar toch is het voor mij de man met wie ik volgens mij oud wil worden!

Is het waar dat elke relatie iets heeft?Niks is immers wat het lijkt toch?

Ja hij computeerd veel, ik twijfelen wil ik dat, wil ik dit niet? Mmm..

Beetje onduidelijk topic, maar ik hoop gewoon dat iemand mij gerust kan stellen dat dit allemaal heel erg normaal is 4 weken voor je huwelijk haha.

Het is immers toch een grote beslissing....

Misschien wel heel terechte koudwatervrees.

Ik heb geen twijfels gehad voor mijn huwelijk. Ja, twijfels over de jurk, het haar, de uitnodigingen. Maar nooit over wel/niet trouwen.
Hoe is dat afgelopen met zijn agressie, dat botte en zijn egoïsme?

Ik zou ook twijfelen.
Nooit van mn levensdagen zou ik trouwen met iemand die agressief, egoistisch en bot is.

Er is ook een gezegde: bij twijfel, niet doen...
En dan zijn pc-gebruik, hebben jullie het daar al over gehad?
Hoi Nijntjeislief, om op je vraag terug te komen; je zet allerhande dingen in je openingspost waardoor ik je jammergenoeg niet kan geruststellen.
quote:Marianne1969 schreef op 04 april 2009 @ 23:50:

Nooit van mn levensdagen zou ik trouwen met iemand die agressief, egoistisch en bot is.

Er is ook een gezegde: bij twijfel, niet doen...Precies in dit geval zou ik niet trouwen, dit is geen koudwatervrees meer. Dit zijn wezenlijke vragen die een relatie maken of breken.
vertel es wat over jullie relatie?
--
quote:Nijntjeislief schreef op 05 april 2009 @ 00:06:

Over die agressie, neen dat keur ik zeker niet goed. Hij heeft me nog nooit echt geslagen hoor, maar hij heeft wel zat andere dingen gedaan.

Ja want maar een beetje slaan of het beter duw en trekwerk is natuurlijk heeel normaal in een relatie en echt gewoon goed te praten Zo lang je maar niet met een blauw oog loopt is alles geoorloofd? Vind het erg naar aanvoelen dat je beetje probeert het op jezelf te nemen ook nog.

Haha het klinkt slechter dan het is.

Even over mezelf; ik kan vreselijk onzeker zijn op bepaalde momenten. Bang wat een andere van me vind en of alles wel goed is. Dan neem ik letterlijk alles onder de loep en ben ik altijd bang dat er iets verkeerds is. En dat is nu ook wel het geval hoor. Alles is in mijn ogen dan verkeerd, of slechter als bij andere..

en ja mijn vriend kan af en toe bot en egoistisch zijn. Maar net zoals ik in onze omgeving wel eens meer mannen meemaakt die dit in zich hebben.

Hij heeft af en toe nog last van haantjesgedrag noem ik het maar even! Dus als er ruzie is, zoekt hij dingen om te kwetsen, dit wordt steeds minder omdat we hier veel gesprekken over voeren. Hij heeft het thuis zo meegekregen dus dat is ook niet gemakkelijk. Het kwetsen noem ik bot.

Over die agressie, neen dat keur ik zeker niet goed. Hij heeft me nog nooit echt geslagen hoor, maar hij heeft wel zat andere dingen gedaan. Hier zijn we ook over aan het praten gegaan en dit gaat ook de goede kant op, het is nu namelijk al weken/maanden geleden dat hij ook maar zo woedend op me was. Veel van deze dingen komen ook wel door mij, omdat als we een woordenwisseling hebben hij wegloopt en dan wordt ik wel echt boos. Ik praat het dan liever uit, dus ga ik over zijn grens en hij over de mijne zeg maar.

Iets uit willen praten is over zijn grens heen gaan???

Waarom ik met hem oud wil worden.. Mm.. ik hou van hem, we hebben veel lol. Hebben dezelfde levensdoelen, hobbys. Ik smelt als ik hem bezig zie met onze dieren en met kindjes. Hoe lief hij af en toe voor mij kan zijn, en dat hij als het nodig is altijd voor me klaar staat! hij heeft me nog nooit laten vallen. Het gevoel dat ik heb als ik in zijn bruine puppy ogen kijk! De klopjes die hij ineens op mijn been geeft als we samen in de auto zitten, omdat dat voor hem een teken is dat hij me lief vind!Ga zo maar door!

Over zijn pc gedrag praten we ook over, echter is dat een beetje een verslaving. De ene week gaat het super goed de andere wat minder. Deze week super eigenlijk! Ach de ene sport 2 avonden hij zit die avonden achter de pc.

Ik weet dat ik zelf wat minder bang moet zijn,en meer moet zeggen bekijk het maar. Alleen vind ik dat wel eens moeilijk!

Vind het gewoon een hele grote stap in mijn leven, de reden dat ik dit denk ik omdat zoveel mensen tegenwoordig tegen het huwelijk zijn mm..Ik zou het wel weten...

Haha het klinkt slechter dan het is.

Even over mezelf; ik kan vreselijk onzeker zijn op bepaalde momenten. Bang wat een andere van me vind en of alles wel goed is. Dan neem ik letterlijk alles onder de loep en ben ik altijd bang dat er iets verkeerds is. En dat is nu ook wel het geval hoor. Alles is in mijn ogen dan verkeerd, of slechter als bij andere..

en ja mijn vriend kan af en toe bot en egoistisch zijn. Maar net zoals ik in onze omgeving wel eens meer mannen meemaakt die dit in zich hebben.

Hij heeft af en toe nog last van haantjesgedrag noem ik het maar even! Dus als er ruzie is, zoekt hij dingen om te kwetsen, dit wordt steeds minder omdat we hier veel gesprekken over voeren. Hij heeft het thuis zo meegekregen dus dat is ook niet gemakkelijk. Het kwetsen noem ik bot.

Over die agressie, neen dat keur ik zeker niet goed. Hij heeft me nog nooit echt geslagen hoor, maar hij heeft wel zat andere dingen gedaan. Hier zijn we ook over aan het praten gegaan en dit gaat ook de goede kant op, het is nu namelijk al weken/maanden geleden dat hij ook maar zo woedend op me was. Veel van deze dingen komen ook wel door mij, omdat als we een woordenwisseling hebben hij wegloopt en dan wordt ik wel echt boos. Ik praat het dan liever uit, dus ga ik over zijn grens en hij over de mijne zeg maar.

Waarom ik met hem oud wil worden.. Mm.. ik hou van hem, we hebben veel lol. Hebben dezelfde levensdoelen, hobbys. Ik smelt als ik hem bezig zie met onze dieren en met kindjes. Hoe lief hij af en toe voor mij kan zijn, en dat hij als het nodig is altijd voor me klaar staat! hij heeft me nog nooit laten vallen. Het gevoel dat ik heb als ik in zijn bruine puppy ogen kijk! De klopjes die hij ineens op mijn been geeft als we samen in de auto zitten, omdat dat voor hem een teken is dat hij me lief vind!Ga zo maar door!

Over zijn pc gedrag praten we ook over, echter is dat een beetje een verslaving. De ene week gaat het super goed de andere wat minder. Deze week super eigenlijk! Ach de ene sport 2 avonden hij zit die avonden achter de pc.

Ik weet dat ik zelf wat minder bang moet zijn,en meer moet zeggen bekijk het maar. Alleen vind ik dat wel eens moeilijk!

Vind het gewoon een hele grote stap in mijn leven, de reden dat ik dit denk ik omdat zoveel mensen tegenwoordig tegen het huwelijk zijn mm..Hij heeft je nooit geslagen maar wel "zat andere dingen"? Wat voor dingen?
Weet je Niijntjeislief, ik zou het nog even in de ijskast zetten. Zou je hem dat durven zeggen, dat je het liever nog even uitstelt?

En...zou je kinderen met hem willen? En hij met jou?
Koudwatervrees voor je trouwdag is heel normaal. Maar agressie? Nee, dat lijkt me meer dan koudwatervrees.
oei, hij doet zat andere dingen, maar hij is al een tijdje niet meer woedend geweest? Run bride run!
--
Bij twijfel niet doen, als je trouwt en je gaat na een jaar al scheiden vanwege "zat andere dingen" zit je wel voor heel lange tijd financieel met elkaar versleuteld. Stel hij belandt in de bijstand, en jij hebt een baan en nieuwe man en misschien wel een liefdesbaby, dan moet jij dokken voor je exman bijvoorbeeld. Dus krab je drie keer achter de oren en trouw niet als je twijfelt
Wat ellendig voor je Nijntjeislief, je komt hier om gerustgesteld te worden en (op het eerste antwoord na [ze las je hele verhaal niet goed denk ik] ) het enige wat je hoort is, twijfel, ijskast en run.

Na je tweede post ben ik zeer zeker ook voor niet-trouwen!
quote:Nijntjeislief schreef op 05 april 2009 @ 00:28:

Reageer even in het algemeen hoor

Nee tuurlijk is duw en trek werk niet goedgekeurd. En dat gebeurd nu ook al lang niet meer. Maar is wel eens voorgekomen. Wat ik bedoel is dat hij best wel een moeilijk karakter heeft, dat gevoedt is vanuit zijn thuissituatie.

En dat moeilijke karakter is nu net het probleem. Mensen zijn heel erg moeilijk te veranderen. Het kan wel, maar dat is een intensief traject van bijv. gedragstherapie

En dat is er niet zomaar in een week uit. Nee, dat gaat nu best goed. En vlak mij ook niet uit, ik kan namelijk aardig irritant zijn. Ik moet hem ook gewoon weg laten lopen als hij niet wilt praten, en er dan op een later tijdstip over beginnen. Maar daar ben ik dan weer te eigenwijs voor. Hihi.. Over zijn grens heen gaan is hem proberen te dwingen op dat moment te praten.

Waarom mag hij zomaar weglopen in een conflict? Als hij een time-out nodig heeft, prima, dan ga je even 10 minuten chillen en dan zeg je dat, maar weglopen als een ander iets met je wil uitpraten is geen goede manier van conflicthantering, dat tekent juist een scheve machtsverhouding. Hij bepaalt wanneer de discussie voorbij is namelijk, en jij legt je daarbij neer, sterker nog, jij accepteert het en praat het goed omdat je "zelf ook heel irritant bent"

Ik ben best wel perfectionistisch (goed geschreven?:P) en daarom vaak bang dat als hij iets verkeerd doet of ik onze relatie gelijk slecht is. Maar dit is iets vanuit mijn eigen onzekerheid. We hebben het vaak (lees; bijna altijd) echt super leuk. En door de zenuwen van whaaa alles regelen en dit nog en dat nog ben ik gestressed, krijgen we een keer een beetje ruzie en zie ik gelijk grote beren op de weg haha! Dramaqueen in spe!

En de slechte dingen herinner je je toch langer en beter als de leuke dingen.

Onzin, een relatie hoort geen pijn te doen, als jij de slechte dingen goed herinnert dan zijn dat echt slechte dingen. Een relatie hoort je juist rust te geven.

Onze super leuke vakantie begin dit jaar, 2 weken lang alleen maar lol gehad! en heerlijk van elkaar genoten etc etc.

Misschien moet ik gewoon niet zo zeuren.

Dat pcen is varieren hoor. Soms heeft hij wel eens een week dat hij er 4 avonden achter zit en dan weer een week maar 1 dus tja. Dan baal ik wel eens, maar dat heeft iedereen wel eens. Verder is hij altijd thuis en gezellig met mij en onze dieren in de weer!

Een persoon met wie je samenleeft reageert toch op jouw gedrag op dat moment? of is dat nu onzin?

Ik ben gewoon zo vreselijk gespannen op het moment. Wil in 4 weken nog afvallen, moet nog veel regelen voor het trouwen, voor de reis en nu vanmiddag bedacht ik dit er nog eens bij hi
quote:fleurtje schreef op 05 april 2009 @ 00:22:

Weet je Niijntjeislief, ik zou het nog even in de ijskast zetten. Zou je hem dat durven zeggen, dat je het liever nog even uitstelt?

En...zou je kinderen met hem willen? En hij met jou?--
quote:Nijntjeislief schreef op 05 april 2009 @ 00:28:

Reageer even in het algemeen hoor

Nee tuurlijk is duw en trek werk niet goedgekeurd. En dat gebeurd nu ook al lang niet meer. Maar is wel eens voorgekomen. Wat ik bedoel is dat hij best wel een moeilijk karakter heeft, dat gevoedt is vanuit zijn thuissituatie. En dat is er niet zomaar in een week uit. Nee, dat gaat nu best goed. En vlak mij ook niet uit, Heb je door hoe cliche dit klinkt??? ik kan namelijk aardig irritant zijn. Ik moet hem ook gewoon weg laten lopen als hij niet wilt praten, en er dan op een later tijdstip over beginnen. Maar daar ben ik dan weer te eigenwijs voor. Hihi.. Over zijn grens heen gaan is hem proberen te dwingen op dat moment te praten.

Ik ben best wel perfectionistisch (goed geschreven?:P) en daarom vaak bang dat als hij iets verkeerd doet of ik onze relatie gelijk slecht is. Maar dit is iets vanuit mijn eigen onzekerheid. We hebben het vaak (lees; bijna altijd) echt super leuk. En door de zenuwen van whaaa alles regelen en dit nog en dat nog ben ik gestressed, krijgen we een keer een beetje ruzie en zie ik gelijk grote beren op de weg haha! Dramaqueen in spe!

En de slechte dingen herinner je je toch langer en beter als de leuke dingen. Onze super leuke vakantie begin dit jaar, 2 weken lang alleen maar lol gehad! en heerlijk van elkaar genoten etc etc.

Misschien moet ik gewoon niet zo zeuren.

Dat pcen is varieren hoor. Soms heeft hij wel eens een week dat hij er 4 avonden achter zit en dan weer een week maar 1 dus tja. Dan baal ik wel eens, maar dat heeft iedereen wel eens. Verder is hij altijd thuis en gezellig met mij en onze dieren in de weer!

Een persoon met wie je samenleeft reageert toch op jouw gedrag op dat moment? of is dat nu onzin?

Ik ben gewoon zo vreselijk gespannen op het moment. Wil in 4 weken nog afvallen, moet nog veel regelen voor het trouwen, voor de reis en nu vanmiddag bedacht ik dit er nog eens bij Het afvallen, de reis.... Dat vond je allemaal belangrijker dan het nadenken over met WIE en WAT je gaat trouwen? Nee, dan begrijp ik hethiHeb je door dat je nu van alles voor jezelf aan het goedpraten bent? Van mij mag je hoor, ik hoef tenslotte niet met hem te trouwen. Maar misschien moet je je eigen teksten komende week nog even doorlezen.
quote:Nijntjeislief schreef op 05 april 2009 @ 00:33:

[...]

Ja we willen heel graag kinderen met elkaar. Hij vind mij een perfecte aanstaande moeder, en heel erg lief, zorgzaam en mooi! Ik vind het erg vervelend dat hij nu zo verkeerd overkomt terwijl hij dat echt niet is. Sorry. Hij was eerst niet altijd zo leuk en nu is hij zo vaak zo lief. Af en toe valt hij weer even terug in zijn oude patroon (chagie als iets niet naar zijn zin gaat), maar dat is dan ook zo weer over. Hij doet altijd zo zijn best voor ons!

Ik ben echt niet bang voor hem, want hij doet mij echt niet zomaar iets. Hij heeft me wel eens geduwd maar op dat moment hield ik hem tegen om weg te lopen. Hij is toen ook heel erg geschrokken van zichzelf Me dunkt. Hij luisterd normaal juist wel als ik op een rustig moment met hem praat. Maar ik heb er een handje van te gaan praten als ik vragen emotioneel is, en niet voor reden vatbaar!Ik vind dit allemaal een beetje sneu. Je maakt het met elke posting erger. Maar dat vind ik.
quote:meds schreef op 05 april 2009 @ 00:28:

Bij twijfel niet doen, als je trouwt en je gaat na een jaar al scheiden vanwege "zat andere dingen" zit je wel voor heel lange tijd financieel met elkaar versleuteld. Stel hij belandt in de bijstand, en jij hebt een baan en nieuwe man en misschien wel een liefdesbaby, dan moet jij dokken voor je exman bijvoorbeeld. Dus krab je drie keer achter de oren en trouw niet als je twijfeltTrouwen veranderd bij ons niks aan onze financiele status. We hebben alles al zo geregeld 2 jaar terug dat het al 50/50 is. En zijn baan versla ik nooit haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven