Irritaties in het OV
donderdag 4 oktober 2018 om 08:37
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?
To trapt af met een top 3:
1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan.
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
To trapt af met een top 3:
1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan.

2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
dinsdag 23 juli 2019 om 17:58
Oh ja zo irritant. Ik stel voor dat je die gewoon aan de kant mag drukken. Ik heb door zo'n type wel eens op de noodknop moeten drukken, omdat het verkeerd zou aflopen...MeredithGrey schreef: ↑23-07-2019 17:51Of van die mensen die dan direct na de roltrap met al hun koffers stil blijven staan zodat je er niet langs kan... Loop even een stukje door ja.

We’re all mad here
dinsdag 23 juli 2019 om 18:35

woensdag 24 juli 2019 om 17:52
Ja een drama is het. Alles rond Amsterdam wordt ook aangepakt gedurende augustus. Echt alles staat op rood.MeredithGrey schreef: ↑24-07-2019 17:12Serieus, heeft net weken bijna alles rondom Zwolle eruit gelegen. Gaat volgende week alles rondom Groningen- Assen eruit. Kun je weer met die bussen. Kunnen ze dat dan niet even gewoon tegelijk doen ofzo.![]()
We’re all mad here
donderdag 1 augustus 2019 om 14:52
Nou hier is het feest met de bussen weer eens begonnen. Eerste bus reed voor mijn neus weg omdat ie ‘vol’ was. Gek genoeg zag ik nog plaatsen. Toen kwam de tweede bus na enige tijd en die wachtte natuurlijk net zo lang totdat er genoeg mensen inzaten.
Vervolgens komt hij precies aan op het station als de trein vertrekt natuurlijk...
Nu kon ik nog een andere trein nemen die ik ruimschoots zou kunne halen, maar gelukkig had de buschauffeur vandaag z’n grapjas en lolbroek aantrokken dus in plaats van dat die zn best deed om snel het bagageluik open te maken toen het niet lukte ging hij uitgebreid grapjes staan maken over het feit dat dat Luik niet openging. Ook vond hij het totaal niet nodig om het Luik aan de andere kant open te maken, dus kon ik op mijn blote knieën het bagageruim inkruipen om mijn koffer helemaal van achter te pakken. Topreis tot nu toe..
Vervolgens komt hij precies aan op het station als de trein vertrekt natuurlijk...
Nu kon ik nog een andere trein nemen die ik ruimschoots zou kunne halen, maar gelukkig had de buschauffeur vandaag z’n grapjas en lolbroek aantrokken dus in plaats van dat die zn best deed om snel het bagageluik open te maken toen het niet lukte ging hij uitgebreid grapjes staan maken over het feit dat dat Luik niet openging. Ook vond hij het totaal niet nodig om het Luik aan de andere kant open te maken, dus kon ik op mijn blote knieën het bagageruim inkruipen om mijn koffer helemaal van achter te pakken. Topreis tot nu toe..

anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 01-08-2019 14:55
Reden: Ik was nog niet klaar
Reden: Ik was nog niet klaar
19.73% gewijzigd
Seriously?
donderdag 1 augustus 2019 om 15:37
Is Zwolle dan nog steeds niet klaar?MeredithGrey schreef: ↑24-07-2019 17:12Serieus, heeft net weken bijna alles rondom Zwolle eruit gelegen. Gaat volgende week alles rondom Groningen- Assen eruit. Kun je weer met die bussen. Kunnen ze dat dan niet even gewoon tegelijk doen ofzo.![]()
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

donderdag 1 augustus 2019 om 16:53
dinsdag 6 augustus 2019 om 17:49
Ik ben nu alweer klaar met die werkzaamheden in de Randstad.
Veel te volle treinen omdat er treinen uitvallen, pratende mensen in de stilte coupé en mensen met koffers die vanaf het balkon ineens een zwangere vrouw aan de kant duwen, want ze willen in de spits in een vierzitter zitten.
Veel te volle treinen omdat er treinen uitvallen, pratende mensen in de stilte coupé en mensen met koffers die vanaf het balkon ineens een zwangere vrouw aan de kant duwen, want ze willen in de spits in een vierzitter zitten.
We’re all mad here

dinsdag 6 augustus 2019 om 18:20
Vandaag van en naar Schiphol gereisd en dat viel reuze mee in de spits ondanks de werkzaamheden. Jammer genoeg kost mij deze werkzaamheden een uur extra heen en een uur terug.Cheshire-cat schreef: ↑06-08-2019 17:49Ik ben nu alweer klaar met die werkzaamheden in de Randstad.

dinsdag 6 augustus 2019 om 21:02
Sommige tijden is er op mijn traject kans dat niet beide treinstellen het hele traject rijden, dus dan ga ik in het voorste treinstel zitten zodat ze rustig het achterste treinstel één halte voor mijn eindstation kunnen afkoppelen. Was het deze week ineens logischer om het voorste treinstel af te koppelen en moest iedereen dus in het achterste treinstel erbij.
Enkellaagse trein waar je normaal altijd een (volle) dubbeldekker hebt. Al met al bleek de capaciteit wel zomervakantiespitsuur bestendig, maar je staat toch even verbaasd te kijken.
Enkellaagse trein waar je normaal altijd een (volle) dubbeldekker hebt. Al met al bleek de capaciteit wel zomervakantiespitsuur bestendig, maar je staat toch even verbaasd te kijken.

dinsdag 20 augustus 2019 om 17:49
Dat sommige mensen denken dat in de drukke spits intercity met twee mensen en twee koffers een vierzitter bezet houden gewenster is dan de koffer half in het looppad vasthouden - ik kan er met mijn rationele brein niet bij. Na een opmerking en wat verplaatsen ‘mocht’ er in elk geval één extra persoon zitten.
woensdag 21 augustus 2019 om 08:12
Ik heb wel eens gedreigd om die koffers aan de kant te gooien als ze geen plek maakten. Vonden ze niet leuk, maar uiteindelijk konden er gewoon 4 mensen zitten in de vierzits.puntillita schreef: ↑20-08-2019 17:49Dat sommige mensen denken dat in de drukke spits intercity met twee mensen en twee koffers een vierzitter bezet houden gewenster is dan de koffer half in het looppad vasthouden - ik kan er met mijn rationele brein niet bij. Na een opmerking en wat verplaatsen ‘mocht’ er in elk geval één extra persoon zitten.
Overigens zijn die conducteurs ook niet consequent, die laten veel te vaak toe dat mensen met hun koffers en tassen zitplaatsen bezet houden. Geef er gelijk een boete voor. Idem voor fietsen in de trein ik zie alleen maar normale fietsen in de spits. En dan gaan de eigenaars mooi in de coupé zitten, dondert de fiets om tegen iemand zijn schenen en als ze dan eindelijk uitstappen zijn ze nof beledigd ook dat niemand hun fiets weer heeft neergezet.
We’re all mad here
woensdag 21 augustus 2019 om 08:31
woensdag 21 augustus 2019 om 14:55
stippensokken schreef: ↑21-08-2019 08:31Ik vraag altijd met een stoïcijns gezicht of men een kaartje voor de koffer/tas/bagage heeft gekocht. "Als uw koffer een kaartje heeft vind ik het prima hoor, maar anders zou ik hier graag komen zitten."
Gegarandeerd een zitplaats voor mij![]()

Scherp!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 21 augustus 2019 om 15:10
stippensokken schreef: ↑21-08-2019 08:31Ik vraag altijd met een stoïcijns gezicht of men een kaartje voor de koffer/tas/bagage heeft gekocht. "Als uw koffer een kaartje heeft vind ik het prima hoor, maar anders zou ik hier graag komen zitten."
Gegarandeerd een zitplaats voor mij![]()

We’re all mad here
woensdag 21 augustus 2019 om 15:49
In het weekend weleens te horen gekregen dat het alleen maar doordeweeks geldtMeredithGrey schreef: ↑21-08-2019 15:25Bejaarden die in de Stiltecoupé gaan zitten praten en als je ze er dan op wijst zeggen. ‘Ja maar zachtjes praten mag wel.’
1. Nee
2. Jullie praten niet zachtjes maar op zo’n volume dat ik het zelfs nog door Mn muziek hoor.

Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
woensdag 21 augustus 2019 om 16:44
Gisteren: maar de trein rijdt nog niet.Kiiroitori schreef: ↑21-08-2019 15:49In het weekend weleens te horen gekregen dat het alleen maar doordeweeks geldt![]()
Wat eten we vanavond?
woensdag 21 augustus 2019 om 17:56
Kiiroitori schreef: ↑21-08-2019 15:49In het weekend weleens te horen gekregen dat het alleen maar doordeweeks geldt![]()

Ja ik heb ook al heel wat smoesjes voorbij horen komen. Volgens mij vinden ze vooral dat het voor hen niet geldt.
Seriously?
woensdag 21 augustus 2019 om 21:41
Onlangs: opa en oma met de kleinkinderen in de 1e klas coupé. Een van die kinderen zegt nog: maar oma dit is de 1e klas waarop oma aangeeft sssst hier is plek. Opa regelt het wel als de conducteur komt. Rot op: ik betaal grof geld om in de 1e klas stilte coupé mijn uur reistijd om te zetten in werktijd. Ik betaal die extra euro's graag als ik idd kan werken maar nu was het continue toch onrustig. Die kinderen liepen rond, plassen, boven kijken, oma mag ik een snoepje, zijn we er al en opa die steeds op verzoek van oma nerveus de deuren in de gaten hield voor de komst van de conducteur
.